Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,
železocestnik napisal/-a:STIB, pozdravljen,

mislim, da je potrebno izkoristiti kar prvi termin, 30. april 2016.
Drugi termin bi bil kot rezerva, če večina ostalih ne bi mogla priti.

Sedaj rabimo podpise, kdo lahko pride 30. aprila 2016...

Trenutni seznam:
STIB
Darko


potrebno se je samo dopisati.
Detajle rešujemo po ZS, da ne zasmetimo teme.

Vabljeni vsi, ki ste že karkoli napisali v tej temi o ljubljanskem tramvaju.

Lep pozdrav
Darko
STIB se ni ustrašil slabega vremena in pride jutri v Ljubljano.

Vabljeni vsi, ki so karkoli napisali kaj v tej temi.

Dobimo se jutri ob 9:30 na železniški postaji. STIB si je vzel čas dopoldne (do 12:00).
Kje se dobimo? V bifeju :berr

Prijava ni potrebna! Kotizacije ni! Pijača na račun MRS!


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

No, pa se lepo imejte vsi ki se boste srečali jutri. In tudi lepo vreme želim!

Z moje strani prilagam eno predvojno fotografijo - pogled na "vrata" Gradišča. Ali nekdo morda lahko zasledi tramvajski semafor (če je to kar mislim res semafor)?

Slika
vir: https://www.flickr.com/photos/metalka/2 ... 2/sizes/l/
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odlično, to fotografijo smo iskali kot zmešani =D> =D>

Tukaj je bil semafor, saj se ni videlo na drugo stran, to smo že vzeli.

Se pravi, da sta bila dva semaforja, drugi malo naprej pri uvozu v Rimsko cesto.

Vedno se učimo kaj novega in podiramo...mite in legende :wink: :lol:

Povečava je na linku, ki ga je podal jž 363 :s2



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

železocestnik napisal/-a: STIB se ni ustrašil slabega vremena in pride jutri v Ljubljano.
Vabljeni vsi, ki so karkoli napisali kaj v tej temi.
Dobimo se jutri ob 9:30 na železniški postaji. STIB si je vzel čas dopoldne (do 12:00).
Kje se dobimo? V bifeju :berr
Prijava ni potrebna! Kotizacije ni! Pijača na račun MRS!
Hvala Darku za prijetno družbo in zanimive pogovore in vpogled v dokumente.
Pa še vreme je bilo prekrasno - samo nekaj kupov snega in veliko polomljenih dreves je spominjalo na prethodne dni.
Upam da bo še kakšna priložnost za podobno srečanje (z večjo udeležbo)
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ker sva imela dovolj časa, sem ugotovil, da ima STIB odličen vpogled v temo o ljubljanskem tramvaju. Z njim se je celo vozil, kar pa se jaz nisem.
V začetku sem se zgovarjal na mojo mladost, potem pa se je izkazalo, da sva isti letnik :wink: :lol:

Malo sva še pregledala gradivo, ki ga še imam na voljo in ugotovila, da ni problema, da se dobimo v večji zasedbi ob 250.000 ogledu teme o ljubljanskem tramvaju, posebej če bo začel po temi brskati še kakšen Bot :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Jaz sem žal bil cele praznike zaseden z drugimi stvarmi, :( tako da morda kdaj drugič.

Ko se pa že omenjajo plani o novih mejnikih števca ogledov, morda dodam, da je moja "MRS" že začela zbirati material (predvsem današnji izgled tras in tudi kakšen zgodovinski podatek) v meni skoraj domačem moščanskem becirku. Ko se bodo torej vlekli tiri do Most, Sv. Križa (Žal) in recimo tudi po krožni progi po današnji Njegoševi, upam, da bom lahko dodal kaj konstruktivnega...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ajznponar, ti kar pripravljaj gradivo. Ga bomo rabili...
Se bomo morali dobiti na "delovnem sestanku" :wink:

Jaz brskam ko kura po računalniku za načrti. Ko sem jih fotografiral, pravzaprav sploh nisem bil pozoren in karkoli je bilo v zvezi s tramvajem, sem fotografiral. Problem pa je, da sem istočasno fotografiral tri različne zadeve, tako da nimam nič urejeno, pa še zapiski so šli rakom žvižgat.
Včasih se vprašam, če ne bi bilo hitreje, da še enkrat posnamem načrte. Seveda pa je zopet problem v tem, da sem imel v teh zapiskih tudi napisane fascikle, v katerih so načrti, tako, da tudi to ni enostavna pot.

Kaj čmo,lahko bi bilo še huje... :wink: :lol:
Sploh ne vem več koliko fotk imam v PC-ju. Nazadnje sem govoril o ene 60.000. Res pa zadnje leto skoraj ne fotografiram več, praga arhiva v Sloveniji nisem prestopil od lanskega leta (od tistega referenduma o arhivih). Grem pa junija v arhiv v München in Berlin, tam ni nobenih omejitev o uporabi gradiva.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

brskam po PC-ju...kot Slika

Ali smo že imeli tole shemo prog?

Slika

Načrt je iz Mestnega muzeja Ljubljana.

Kako vem?

Fotografija pred shemo prog je tale:

Slika

...za shemo prog pa tale:

Slika

Kaj pa pomeni DFJ, bo pa treba dedke vprašat (če so sploh vedeli, ni dolgo trajalo) :old


Če smo že imeli to shemo, nič hudega, bomo vsaj videli, katere proge je potrebno še "obdelati"....

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

železocestnik napisal/-a:Kaj pa pomeni DFJ, bo pa treba dedke vprašat....
Demokratična federativna Jugoslavija (DFJ) je naziv za drugo Jugoslavijo, ki je obstajala med 10. avgustom in 29. novembrom 1945.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

samo v pojasnilo: Regan 644 ni dedek :wink: :lol:


Zaključek: 29. novembra 1945 je bilo torej :pope demokracije :wink: :lol: :lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ja, potem je bila naprej FLRJ, pa SFRJ .....
Ma kakšen dedek neki, komaj sem shodil :D
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, diktatura proletariata...v rokah komunistične partije :roll:

Če nisi bil v pravi partiji (izbira je bila: "evo ti jedno jaje i biraj"), nisi mogel biti recimo en šef kjerkoli. Razen v primeru izjem, če si poznal zadosti visokega funkcionarja ali bil iz njegovega gnezda.
V divjem kapitalizmu, v katerega smo padli, se ta vzorec negativne selekcije kar noče spremeniti :roll:

Je pa delno pogojen z majhnostjo populacije...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:V divjem kapitalizmu, v katerega smo padli, se ta vzorec negativne selekcije kar noče spremeniti :roll:
Kaj da ne. Včasih nisi mogel biti šef če nisi bil v partiji. Ampak vsaj nek nezanemarlljiv delež šefov je vedelo kaj delajo. Sedaj ne moreš biti šef, če nisi v (nekem trenutku) pravi partiji. Ampak večina šefov ne ve kaj dela.
LP, Metod
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

železocestnik napisal/-a:Ali smo že imeli tole shemo prog?
Nismo; vsaj barvno različico ne - hvala Železnocestnik!

Če zagledam gostoto postajališč, ugotavljam da je tramvaj po Ljubljani več stal kot vozil :!:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:218130

Pozdravljeni,

v knjigi Marije Stanonik: Bela Ljubljana je kar nekajkrat omenjen tramvaj. Poglejmo si nekaj primerov:

Spomini na otroška leta

Alojz Fink, 2000

Sem eden redkih avtohtonih Vičanov (staroselcev), ki je ostal v rojstni hiši na Tržaski cesti in upam, da me bo znana in meni tako ljuba melodija mogočnih zvonov viške cerkve spremljala še dolga leta.
Moj spomin sega tja v sredo petdesetih let. Takrat je bilo vse drugače, v otroških očeh, ki so šele začele odkrivati svet, je bilo najbolj varno okolje Tržaška ulica in par hiš, v katerih so stanovali moji prijatelji. Po Tržaški smo se vozili s kolesi, rob ceste je velikokrat označeval črto pri igri med dvema ognjema. Cesta je bila tlakovana z granitnimi kockami, ki so jih polagali po vojnivojaški ujetniki. Prometa praktično ni bilo, naš mir je občasno zmotil prihajajoči tramvaj.
Priljubljena zabava viških paglavcev (sam nisem bil nobena izjema) je bilo nastavljanje manjših predmetov na tračnice. Najbolj priljubljeni so bili fucki (star denar, s katerim smo fucali). Ko jih je tramvaj povozil, smo si ob strokovnih komentarjih ogledovali deformirane novčiče. Nemalokrat je voznika tramvaja obšla sveta jeza, z odločno potezo ročice je ustavil vozilo in jo ubral za nami. Običajnosmo si za beg izbrali poraščen breg Glinščice in seveda besnemu možakarju z lahkoto ušli. Še sedaj se nasmehnem sam pri sebi, ko se spomnimna potnike, ki so peizor opazovali in vdani v usodo čakali, da se voznik vrne z jage.
Glinščica je danes regulirana, včasih pa so ob bregu rasle vrbe in gosto vejevje.
Naša hiša je bila umeščena med obe gostilni na Viču, in sicer med gostilno "Na križišču" in gostilno "Kramar", ki je še obstajala pod imenom "Vinska trta". Nasproti nas je v sedanjem vrtcu delovala postaja viške milice, bili pa smo tudi prvi sosedje Telovadnega društva Partizan in viške cerkve svetega Antona.



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori