Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Tisto okoli "Stare cerkve", se pa nič ne prime. Ako, pogledate načrte so vsa izogibališča postavljena k sredi ulice oz. ceste. Pozneje, ob povečanem prometu, so jih premaknili k stranskem robu oz. izven cestišča. Nekaj takega imamo še sedaj.
Ključ za rešitev foto uganke, ki jo je postavil Darko, je gostilna. Prvotno zgradbo so ob širitvi porušili, ime je pa ostalo.
Dodajam še naslednji filmček sestavljen iz različnih kosov celulojdnega traku. O "osrednjem" delu (predolgem) ne bom delil komentarjev, škoda besed .
https://www.youtube.com/watch?v=juSkz97vwyA
Upam, da si bom(o) nekoč ogledal(i) film Dušana Povha "Requiem" .
http://www.film-center.si/sl/film-v-slo ... 2/requiem/
LP Igor
Tisto okoli "Stare cerkve", se pa nič ne prime. Ako, pogledate načrte so vsa izogibališča postavljena k sredi ulice oz. ceste. Pozneje, ob povečanem prometu, so jih premaknili k stranskem robu oz. izven cestišča. Nekaj takega imamo še sedaj.
Ključ za rešitev foto uganke, ki jo je postavil Darko, je gostilna. Prvotno zgradbo so ob širitvi porušili, ime je pa ostalo.
Dodajam še naslednji filmček sestavljen iz različnih kosov celulojdnega traku. O "osrednjem" delu (predolgem) ne bom delil komentarjev, škoda besed .
https://www.youtube.com/watch?v=juSkz97vwyA
Upam, da si bom(o) nekoč ogledal(i) film Dušana Povha "Requiem" .
http://www.film-center.si/sl/film-v-slo ... 2/requiem/
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
odličen filmček. Tramvaj se lahko vidi v kar nekaj kadrih.
Moja foto uganka (lesena bajta) je iz področja proti koncu proge v Vižmarje.
pozdrav
Darko
odličen filmček. Tramvaj se lahko vidi v kar nekaj kadrih.
Moja foto uganka (lesena bajta) je iz področja proti koncu proge v Vižmarje.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Še dodajam "prispevek" s področja ugotavljanja znanih cestnih ovinkov. Fotografijo, vendar v nasprotni smeri, smo že videli v tej temi.
Vir: http://www.ljubljanske-slike.si/potovan ... e-v-sisko/
In kako je cesta krojila usodo dveh gostiln.
https://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-BIHZKWYQ
Še "dodatek" za čas, ko je v teh krajih vozil še tramvaj.
LP Igor
Še dodajam "prispevek" s področja ugotavljanja znanih cestnih ovinkov. Fotografijo, vendar v nasprotni smeri, smo že videli v tej temi.
Vir: http://www.ljubljanske-slike.si/potovan ... e-v-sisko/
In kako je cesta krojila usodo dveh gostiln.
https://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-BIHZKWYQ
Še "dodatek" za čas, ko je v teh krajih vozil še tramvaj.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
Igor se je neverjetno približal z zadnjim postom lokaciji naše lesene "bajte" ob Celovški cesti.
Le kaj je bilo nekoč v njej ?
pozdrav
Darko
Igor se je neverjetno približal z zadnjim postom lokaciji naše lesene "bajte" ob Celovški cesti.
Le kaj je bilo nekoč v njej ?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
V oddaji "Dobro jutro" (RTVSLO, 6.9.2017) so se pogovarjali z prof. Janezom Koželjem o "Tramvaju v Ljubljani".
http://4d.rtvslo.si/arhiv/dobro-jutro/174489577
Zanimivi so filmski odlomki, ki jih vsaj osebno, še nisem videl in so prva klasa . Bodočnost mestnega prometa, pa sodi v rubriko : "Za mojega življenja nevidno" . Veliko načrtov, "pozitivnih" idej, rezultat pa
LP Igor
V oddaji "Dobro jutro" (RTVSLO, 6.9.2017) so se pogovarjali z prof. Janezom Koželjem o "Tramvaju v Ljubljani".
http://4d.rtvslo.si/arhiv/dobro-jutro/174489577
Zanimivi so filmski odlomki, ki jih vsaj osebno, še nisem videl in so prva klasa . Bodočnost mestnega prometa, pa sodi v rubriko : "Za mojega življenja nevidno" . Veliko načrtov, "pozitivnih" idej, rezultat pa
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
V času med končanjem t.i. "krožne proge" (februar 1934) in proge k Sv. Križu (današnje Žale, oktober 1938) so se leta 1937 lotili "regulacije" Celovške ceste. Nekaj tega je bilo že povedano v temi o nadvozu v Mednem. Pa začnimo.
Iz načrtov za "prvotno" progo, ki jih je prispeval Darko, sem naredil "lepljenko" med gostilno Kmet (križišče Celovške, Drenikove in Na Jami) in remizo. Vidi se, da že tedaj načrtovali, da bodo v bodočnosti potegnili "ravno črto", saj niso dovolili gradnje ob "izboklini".
Kako je potekalo ...
Naslednji članek smo že videli. Obarval sem (rumeno) tisti del, ki govori o tramvajski progi.
Poudaril sem še del, ki pojasnjuje, zakaj se železniška postaja Škofja Loka ni približala mestu .
In so začeli ...
In še fotografija, ki delno ponazarja, kje je bil njega dni park med "staro" in "novo" cesto. Morda se bo našla kakšna "starejša" fotografija.
Vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Toliko zaenkrat. Se nadaljuje ...
LP Igor
V času med končanjem t.i. "krožne proge" (februar 1934) in proge k Sv. Križu (današnje Žale, oktober 1938) so se leta 1937 lotili "regulacije" Celovške ceste. Nekaj tega je bilo že povedano v temi o nadvozu v Mednem. Pa začnimo.
Iz načrtov za "prvotno" progo, ki jih je prispeval Darko, sem naredil "lepljenko" med gostilno Kmet (križišče Celovške, Drenikove in Na Jami) in remizo. Vidi se, da že tedaj načrtovali, da bodo v bodočnosti potegnili "ravno črto", saj niso dovolili gradnje ob "izboklini".
Kako je potekalo ...
Naslednji članek smo že videli. Obarval sem (rumeno) tisti del, ki govori o tramvajski progi.
Poudaril sem še del, ki pojasnjuje, zakaj se železniška postaja Škofja Loka ni približala mestu .
In so začeli ...
In še fotografija, ki delno ponazarja, kje je bil njega dni park med "staro" in "novo" cesto. Morda se bo našla kakšna "starejša" fotografija.
Vir: https://www.facebook.com/ljubljana.neko ... =3&theater
Toliko zaenkrat. Se nadaljuje ...
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
si se potrudil...
Neverjetno, kaj se vse da izvedeti iz starih časopisov.
Hvala, ker si mi zlepil načrt
pozdrav
Darko
si se potrudil...
Neverjetno, kaj se vse da izvedeti iz starih časopisov.
Hvala, ker si mi zlepil načrt
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, "lepljenje" vzemi z omejitvijo. Ni 1 na 1, ampak samo možen, glede na osnovo in tehnično predznanje, približek.
Naslednja fotografija (le kje je bila posneta ) mi nekaj časa ni dala miru. Še tekst je bil malce zavajajoč.
Nazadnje sem v "Slovencu" (27.5.1937) ugledal naslednji oglas:
Hiša na levi strani (okna na stopnišču) dandanes še stoji, le spredaj so dodali prizidek.
Moj komentar k naslednjem članku. Kdo bi danes vedel kje sta bili vili Heinriharja in Zajca ?
Za pešce in vozičke, pa
Kritika na račun nove ceste
LP Igor
Darko, "lepljenje" vzemi z omejitvijo. Ni 1 na 1, ampak samo možen, glede na osnovo in tehnično predznanje, približek.
Naslednja fotografija (le kje je bila posneta ) mi nekaj časa ni dala miru. Še tekst je bil malce zavajajoč.
Nazadnje sem v "Slovencu" (27.5.1937) ugledal naslednji oglas:
Kleparskega vajenca sprejmem. Butinar Josip, Celovška cesta 65, Ljubljana VII.
Hiša na levi strani (okna na stopnišču) dandanes še stoji, le spredaj so dodali prizidek.
Moj komentar k naslednjem članku. Kdo bi danes vedel kje sta bili vili Heinriharja in Zajca ?
Za pešce in vozičke, pa
Kritika na račun nove ceste
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Gremo dalje.
Naslednji članek oz. poročilo o "nesreči" se dogaja na preddverju Celovške ceste.
Fotografijo na desni strani sem priključil, saj če boste pogledali v časopis, jo boste ugledali na isti strani ("Slon").
Vrnimo se na "modernizacijo" ceste.
In se je zgodilo.
Dodal sem še naslednji članek. Ogleda vredna je fotografija iz cerkvenega zvonika.
Zaenkrat je to vse. Upam, da se najde še kaj zanimivega .
LP Igor
Gremo dalje.
Naslednji članek oz. poročilo o "nesreči" se dogaja na preddverju Celovške ceste.
Fotografijo na desni strani sem priključil, saj če boste pogledali v časopis, jo boste ugledali na isti strani ("Slon").
Vrnimo se na "modernizacijo" ceste.
In se je zgodilo.
Dodal sem še naslednji članek. Ogleda vredna je fotografija iz cerkvenega zvonika.
Zaenkrat je to vse. Upam, da se najde še kaj zanimivega .
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
poglejmo še malo v arhive. Verjamem, da je večino tega tudi v časopisih...
Bila je želja, da se proga podaljša od Zgornje Šiške do Šentvida.
Vendar je imel vsak svoje račune, tako da je že slabo kazalo, da bo sploh prišlo do realizacije.
Seveda so zadeli s traso tudi na privatno lastnino...
Pričelo se je lobiranje, pritiski....pravzaprav nič drugače kot danes
Šentviški župan se podpiše pod resolucijo...
Pritožba oz. resolucija začne potovati po uradih...
412016
pozdrav
Darko
poglejmo še malo v arhive. Verjamem, da je večino tega tudi v časopisih...
Bila je želja, da se proga podaljša od Zgornje Šiške do Šentvida.
Vendar je imel vsak svoje račune, tako da je že slabo kazalo, da bo sploh prišlo do realizacije.
Seveda so zadeli s traso tudi na privatno lastnino...
Pričelo se je lobiranje, pritiski....pravzaprav nič drugače kot danes
Šentviški župan se podpiše pod resolucijo...
Pritožba oz. resolucija začne potovati po uradih...
412016
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
tokrat smo imeli srečo, da so dokumenti hitro prepotovali pisarne od Ljubljane do Beograda. Tudi dokumenti nasprotnikov proge.
Srečo smo imeli v tem, ker smo imeli v Beogradu "svojega človeka", ministra "građevina" Dušana Serneca.
Tako je kljub vsem nasprotovanjem prišla v Ljubljano ugodno "rješenje"...
Če imamo koga na forumu, ki bolj obvlada cirilico kot jaz, bo verjetno potrdil to mojo trditev ali pa bo celo naredil povzetek odločbe.
pozdrav
Darko
tokrat smo imeli srečo, da so dokumenti hitro prepotovali pisarne od Ljubljane do Beograda. Tudi dokumenti nasprotnikov proge.
Srečo smo imeli v tem, ker smo imeli v Beogradu "svojega človeka", ministra "građevina" Dušana Serneca.
Tako je kljub vsem nasprotovanjem prišla v Ljubljano ugodno "rješenje"...
Če imamo koga na forumu, ki bolj obvlada cirilico kot jaz, bo verjetno potrdil to mojo trditev ali pa bo celo naredil povzetek odločbe.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
KRALJEVSKI BANSKI UPRAVI
-tehniški oddelek-
Čast mi je dostaviti tej Upravi sklep Gradbenega ministrstva št. 25.139 od 28.VII t.l. s katerim se dovoli Maloželezniški družbi D.D. iz Ljubljane da lahko položi svoj tramvajski tir po levem robu državne ceste Ljubljana - Kranj, po predpisanih pogojih.
Kako bi bil kolovoz čim bolj širok za promet na odseku od Zg. Šiške (14940) proti Št. Vidu (km 24900), je poslano pismo Poštno-telegrafskem oddelku Ministrstva prometa, naj prestavi telegrafske drogove na desni strani ceste za ok. 1,00m, od zunanjega roba "jarka"(po zelenih oznakah v povprečnih profilih).
Uprava bo s svoje strani podala potrebna navodila pri organih Ministrstva prometa tekom prestavitve.
Ko bodo drogovi prestavljeni, bo Uprava po stanju na terenu ter potrebah uredila desno bankino po tipu za pravilen odtok vode.
Banska uprava bo poskrbela naj se tramvajski tir naredi v celoti po predpisanih pogojih v priloženem sklepu.
O narejenem bo Uprava podala svoje poročilo Ministrstvu.
Priloga: 6 primerkov situacij ter povprečnih profilov tramvajskega tira.
Po naredbi Gradbenega ministrstva
Načelnik Oddelka za ceste
-tehniški oddelek-
Čast mi je dostaviti tej Upravi sklep Gradbenega ministrstva št. 25.139 od 28.VII t.l. s katerim se dovoli Maloželezniški družbi D.D. iz Ljubljane da lahko položi svoj tramvajski tir po levem robu državne ceste Ljubljana - Kranj, po predpisanih pogojih.
Kako bi bil kolovoz čim bolj širok za promet na odseku od Zg. Šiške (14940) proti Št. Vidu (km 24900), je poslano pismo Poštno-telegrafskem oddelku Ministrstva prometa, naj prestavi telegrafske drogove na desni strani ceste za ok. 1,00m, od zunanjega roba "jarka"(po zelenih oznakah v povprečnih profilih).
Uprava bo s svoje strani podala potrebna navodila pri organih Ministrstva prometa tekom prestavitve.
Ko bodo drogovi prestavljeni, bo Uprava po stanju na terenu ter potrebah uredila desno bankino po tipu za pravilen odtok vode.
Banska uprava bo poskrbela naj se tramvajski tir naredi v celoti po predpisanih pogojih v priloženem sklepu.
O narejenem bo Uprava podala svoje poročilo Ministrstvu.
Priloga: 6 primerkov situacij ter povprečnih profilov tramvajskega tira.
Po naredbi Gradbenega ministrstva
Načelnik Oddelka za ceste
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni jž 363,
se zahvaljujem za dvojni prevod.
Da ne bo kdo rekel, da sem si "našega človeka" v Beogradu izmislil...
Dušan Sernec (1882-1952)
Dokaz: wikipedija, Slovenska biografski leksikon
link wikipedija: https://sl.wikipedia.org/wiki/Du%C5%A1an_Sernec
Ravno toliko, da je podpisal "dozvolu", kmalu nato je odstopil kot "ministar građevina".
Sernec je bil celo kraljevi namestnik do 29. novembra 1945
pozdrav
Darko
se zahvaljujem za dvojni prevod.
Da ne bo kdo rekel, da sem si "našega človeka" v Beogradu izmislil...
Dušan Sernec (1882-1952)
Dokaz: wikipedija, Slovenska biografski leksikon
link wikipedija: https://sl.wikipedia.org/wiki/Du%C5%A1an_Sernec
Ravno toliko, da je podpisal "dozvolu", kmalu nato je odstopil kot "ministar građevina".
Sernec je bil celo kraljevi namestnik do 29. novembra 1945
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljen,
preverimo še, kdaj je minister Sernec podpisal "odobrenje"...
Na žalost v prepisu ni Sernečevega podpisa, je pa prepis istoveten z originalom, kar potrjuje pečat in podpis pooblaščene osebe...
Našel se je prepis v latinico...
pozdrav
Darko
preverimo še, kdaj je minister Sernec podpisal "odobrenje"...
Na žalost v prepisu ni Sernečevega podpisa, je pa prepis istoveten z originalom, kar potrjuje pečat in podpis pooblaščene osebe...
Našel se je prepis v latinico...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
zanimivo je, da se dopis županstva Št. Vid ni izgubilo po poti po pisarnah in je omenjeno v "rješenju", ki ga je nazadnje podpisal minister Sernec...
Kako to, da sem se tako hitro zopet naučil cirilice ?
Našel se je "prevod"
pozdrav
Darko
zanimivo je, da se dopis županstva Št. Vid ni izgubilo po poti po pisarnah in je omenjeno v "rješenju", ki ga je nazadnje podpisal minister Sernec...
Kako to, da sem se tako hitro zopet naučil cirilice ?
Našel se je "prevod"
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers