Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:472900
Pozdravljeni,
nadaljujemo s poglavjem I., napovedanim v UVOD-u: LINIJE IN ŠTEVILO VOZIL
Poglavje obsega 7 tipkanih strani. Kot vidimo zapisano zgoraj, je iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo s poglavjem I., napovedanim v UVOD-u: LINIJE IN ŠTEVILO VOZIL
Poglavje obsega 7 tipkanih strani. Kot vidimo zapisano zgoraj, je iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
kljub temu, da so poglavja iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase, bomo poglavje I. razdelili na dva dela: najprej 4 strani razmišljanja o linijah...
poskusimo, če se da povečava bolje brati...
Nadaljujemo samo s povečavami...
pozdrav
Darko
kljub temu, da so poglavja iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase, bomo poglavje I. razdelili na dva dela: najprej 4 strani razmišljanja o linijah...
poskusimo, če se da povečava bolje brati...
Nadaljujemo samo s povečavami...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Res se povečave veliko lažje berejo.
Pri takem branju pa se tudi lažje odkrije kakšna napaka.
Na primer, na prvi strani v opisu linije Ajdovščina-Šentvid piše:
"Ta linija (...) je zaradi enotirnega prometa tudi grlo obstoječega omrežja"
Manjka beseda ozko (grlo).
Pri takem branju pa se tudi lažje odkrije kakšna napaka.
Na primer, na prvi strani v opisu linije Ajdovščina-Šentvid piše:
"Ta linija (...) je zaradi enotirnega prometa tudi grlo obstoječega omrežja"
Manjka beseda ozko (grlo).
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:473050
Pozdravljeni,
nadaljujemo z nočno izmeno
Seveda samo s povečavami.
Na vrsti je potrebno število vozil:
"Prebili" smo se do poglavja II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA
Samo 4 strani in zapisnik
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nadaljujemo z nočno izmeno
Seveda samo s povečavami.
Na vrsti je potrebno število vozil:
"Prebili" smo se do poglavja II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA
Samo 4 strani in zapisnik
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:274200
Pozdravljeni, nadaljujemo z dnevno izmeno
Tokrat nekaj za "eletričiste"
II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA
še zapisnik...z dne 5.3.1954 (sestanek o napajanju trolejbusnega omrežja v Ljubljani)
Poglavje III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC bomo izpustili (7 strani)
Nas sedaj zanimajo predvsem amortizacija, financiranje, letni plan prevoza in rentabilnost
pozdrav
Darko
Pozdravljeni, nadaljujemo z dnevno izmeno
Tokrat nekaj za "eletričiste"
II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA
še zapisnik...z dne 5.3.1954 (sestanek o napajanju trolejbusnega omrežja v Ljubljani)
Poglavje III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC bomo izpustili (7 strani)
Nas sedaj zanimajo predvsem amortizacija, financiranje, letni plan prevoza in rentabilnost
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:473390
Pozdravljeni,
iz poglavja III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC si bomo ogledali samo prvo stran, da bomo vedeli, zakaj jo je potrebno preurediti:
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
iz poglavja III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC si bomo ogledali samo prvo stran, da bomo vedeli, zakaj jo je potrebno preurediti:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:474570
Pozdravljeni,
dnevna izmena prične z novim poglavjem...
IV. "PRORAČUN" INVESTICIJE IN AMORTIZACIJE
Zakaj sem dal "PRORAČUN" v navednice/narekovaj ? Zato, ker je narobe. Pravilno je Preračun.
S tem poglavjem pa sem hitro opravil. 5 minut
Zakaj
Zato, ker je "obdelana" samo prva faza investicije
Druga faza naj bi bila šele čez 8 do 10 let "in danes nima smisla postavljati številke."
Če bo šlo tako hitro naprej, bomo MMG zaključili s tramvajem
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
dnevna izmena prične z novim poglavjem...
IV. "PRORAČUN" INVESTICIJE IN AMORTIZACIJE
Zakaj sem dal "PRORAČUN" v navednice/narekovaj ? Zato, ker je narobe. Pravilno je Preračun.
S tem poglavjem pa sem hitro opravil. 5 minut
Zakaj
Zato, ker je "obdelana" samo prva faza investicije
Druga faza naj bi bila šele čez 8 do 10 let "in danes nima smisla postavljati številke."
Če bo šlo tako hitro naprej, bomo MMG zaključili s tramvajem
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:473670
Pozdravljeni,
več kot jasno je, da imam pred sabo druge projekte in bi želel zadevo z investicijskim programom čimprej zaključiti...
Tako, da je dovolj že ene 100 ogledov, pa gremo dalje
Na vrsti je financiranje...
V. FINANCIRANJE
Dotacija, dotacija, dotacija....
Vidi se, da se bližamo koncu "prečiščenega" Investicijskega programa.
Sledi poglavje:
VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI
Samo ena stran
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
več kot jasno je, da imam pred sabo druge projekte in bi želel zadevo z investicijskim programom čimprej zaključiti...
Tako, da je dovolj že ene 100 ogledov, pa gremo dalje
Na vrsti je financiranje...
V. FINANCIRANJE
Dotacija, dotacija, dotacija....
Vidi se, da se bližamo koncu "prečiščenega" Investicijskega programa.
Sledi poglavje:
VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI
Samo ena stran
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:473820
Pozdravljeni,
glede na to, da je že več kot sto ogledov, nadaljujemo...
Poglavje VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI
Nočni izmeni preostane tako samo še zadnje poglavje: RENTABILNOST
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
glede na to, da je že več kot sto ogledov, nadaljujemo...
Poglavje VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI
Nočni izmeni preostane tako samo še zadnje poglavje: RENTABILNOST
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:474880
Pozdravljeni,
še zadnje poglavje iz "očiščenega" Investicijskega programa z dne 8. junij 1956:
VII. RENTABILNOST
"S 1. aprilom 1956 so se povišale prevozne tarife in je nastal padec potnikov 45%"
Kreditov podjetje ECŽ ne bo moglo odplačevati...in se bodo spremenili v dotacije
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
še zadnje poglavje iz "očiščenega" Investicijskega programa z dne 8. junij 1956:
VII. RENTABILNOST
"S 1. aprilom 1956 so se povišale prevozne tarife in je nastal padec potnikov 45%"
Kreditov podjetje ECŽ ne bo moglo odplačevati...in se bodo spremenili v dotacije
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:474675
Pozdravljeni,
v zgornjih dveh Investicijskih programih iz leta 1956 in 1957 so se pokazali podatki, ki lahko zanimajo tudi tiste, ki jih ne zanima ekonomski del
Predvsem število motornih voz in prikolic po letih 1951 do maj 1957.
Poglejmo, kaj smo že ugotovili:
in tudi tega:
Zapisnik komisije za pregled vozil ECŽ z dne 20.2.1953:
Če primerjamo podatke s tistimi v tabeli za leta 1951- maj1957...
Po seznamu komisije z dne 20.2.1953 je bilo še 44 motornih vozil (7+15+9+13) in 15 prikolic.
Torej se je že začelo kasirati...
Po odločbi UNZ MLO z dne 30.4.1953 je potrebno odstraniti iz prometa 7 starih motornih voz in 13 opatijskih voz ter 5 prikolic.
Leta 1955 je le še 36 motornih voz in 15 prikolic.
Leta 1956 pa 26 motornih voz in 15 prikolic.
31. maja 1957 je ostalo samo še 11 Brodskih tramvajev, 10 domačih (ing. Lobe) ter 10 prikolic.
V letu 1956 so v Osijek prodali 4 motorne voze ("Brodarje").
Se pravi, da so podatki vsklajeni in pravilni.
Kaj si lahko pomagamo s temi podatki
Fotografije, ki so nedatirane, lahko vsaj približno datiramo.
Če so izločili iz prometa do 31. maja 1957 vsa ostale motorne vozila, razen "Brodarje" (11 voz) in "domače" (10 voz), potem je jasno, da je fotografija starih voz pred majem leta 1957-
Vozilo jih je pa itak samo še 13 na progah Žale-Moste in Bolnica-Kolodvor.
Zaenkrat še ne vemo, katere številke "Brodarjev" so bile prodane leta 1956 v Osijek.
Kaj še lahko izvemo iz tabel ?
Morda usodo novega tramvajskega voza št. 53.
V knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj piše:
"Zadnji poskus posodobitve tramvajskega parka v Ljubljani je izdelava tramvajskega voza št. 53.
....
Od leta 1953 je bil tramvajski voz št. 53 redno v prometu, pozneje pa zaradi popravil in odprave raznih pomanjkljivosti le občasno.
...
Dokončno je bil tramvajski voz št. 53 izločen iz prometa kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani. Razrezali so ga v staro železo."
Vsi vemo, da je zadnji tramvaj zapeljal 20. decembra 1958.
"Kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani" torej pomeni 1957 ali 1958.
Iz tabele ugotovimo, da št. 53 maja 1957 ni več, saj je le še 21 motornih voz.
Leta 1956 pa je bilo še 26 voz. 15 "Brodarjev", 10 "domačih" (ing. Lobe) in verjetno še št. 53.
Seveda to ne moremo potrditi s 100% natančnostjo, glede na to, da se še nismo "dokopali" do odpisov osnovnih sredstev v ECŽ.
V knjigi T.Brate: Ljubljanski javni promet v slikah, Ljubljana 2008, je fotografija tramvaja št.53 ob delavniškem zidu remize, med ostalimi odstavljenimi tramvaji.
Fotografijo je posnel julija 1958 Alfred Luft.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
v zgornjih dveh Investicijskih programih iz leta 1956 in 1957 so se pokazali podatki, ki lahko zanimajo tudi tiste, ki jih ne zanima ekonomski del
Predvsem število motornih voz in prikolic po letih 1951 do maj 1957.
Poglejmo, kaj smo že ugotovili:
V zapisniku komisije MLO za ureditev potniškega prometa z dne 23.5.1953 imamo naslednji podatek:železocestnik napisal/-a:
Samo če pogledamo zapisnik z dne 21.2. 1953, ki ga je napisal direktor Franc Drobež o alarmantnem stanju v ECŽ (na strani 109), nam gredo lasje pokonci.
Leta 1953 bi morali kasirati 20 motornih voz in 5 prikolic.
Torej tiste, ki so jih na silo pognali v promet leta 1948. Takrat verjetno še ni bilo na Notranji upravi usposobljenih inšpektorjev, ki bi se spoznali na tramvaj.
pozdrav
Darko
in tudi tega:
Zapisnik komisije za pregled vozil ECŽ z dne 20.2.1953:
Če primerjamo podatke s tistimi v tabeli za leta 1951- maj1957...
...ugotovimo, da je po tem seznamu zgoraj leta 1953 le še 40 motornih voz in 15 prikolic.železocestnik napisal/-a:O:464800
Pozdravljeni,
vedno smo ugibali, koliko motornih voz in koliko prikolic je bilo v obratovanju oziroma voznih.
Šele sedaj smo se prebili do podatka o številu motornih vozil in prikolic v letih od 1951-1957:
Ugotovili smo že, da so zadnji "nov" tramvaj, številko 53, izdelali v ECŽ leta 1953 iz delov starega motornega voza št.36.
Iz tabele vidimo, da je število motornih voz samo padalo...
Maja 1957 so ostali samo še "Brodarji", izdelani v Slavonskem brodu leta 1931 (11 kom.). Če se spomnimo, so leta 1956 prodali v Osijek 4 motorna vozila.
Vseh skupaj je bilo "Brodarjev" 15.
Ostalo pa je še 10 motornih voz, izdelanih v ECŽ leta 1940.
Tako je bilo stanje maj 1957: 11+10= 21 motornih voz
Prikolic je bilo maja 1957: 10 (izdelane leta 1947 v ECŽ)
Mestni svet Ljubljana sklenil, da se dokončno izvede modernizacija cestnega prometa v Ljubljani.
Pri takem stanju tramvajskega voznega parka je moral ECŽ izdelati investicijski program o zamenjavi tramvajskega prometa z avtobusnim in z razširitvijo trolejbusnega prometa.
Tramvaj v Ljubljani ni imel nobenih šans za preživetje
pozdrav
Darko
Po seznamu komisije z dne 20.2.1953 je bilo še 44 motornih vozil (7+15+9+13) in 15 prikolic.
Torej se je že začelo kasirati...
Po odločbi UNZ MLO z dne 30.4.1953 je potrebno odstraniti iz prometa 7 starih motornih voz in 13 opatijskih voz ter 5 prikolic.
Leta 1955 je le še 36 motornih voz in 15 prikolic.
Leta 1956 pa 26 motornih voz in 15 prikolic.
31. maja 1957 je ostalo samo še 11 Brodskih tramvajev, 10 domačih (ing. Lobe) ter 10 prikolic.
V letu 1956 so v Osijek prodali 4 motorne voze ("Brodarje").
Se pravi, da so podatki vsklajeni in pravilni.
Kaj si lahko pomagamo s temi podatki
Fotografije, ki so nedatirane, lahko vsaj približno datiramo.
Če so izločili iz prometa do 31. maja 1957 vsa ostale motorne vozila, razen "Brodarje" (11 voz) in "domače" (10 voz), potem je jasno, da je fotografija starih voz pred majem leta 1957-
Vozilo jih je pa itak samo še 13 na progah Žale-Moste in Bolnica-Kolodvor.
Zaenkrat še ne vemo, katere številke "Brodarjev" so bile prodane leta 1956 v Osijek.
Kaj še lahko izvemo iz tabel ?
Morda usodo novega tramvajskega voza št. 53.
V knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj piše:
"Zadnji poskus posodobitve tramvajskega parka v Ljubljani je izdelava tramvajskega voza št. 53.
....
Od leta 1953 je bil tramvajski voz št. 53 redno v prometu, pozneje pa zaradi popravil in odprave raznih pomanjkljivosti le občasno.
...
Dokončno je bil tramvajski voz št. 53 izločen iz prometa kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani. Razrezali so ga v staro železo."
Vsi vemo, da je zadnji tramvaj zapeljal 20. decembra 1958.
"Kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani" torej pomeni 1957 ali 1958.
Iz tabele ugotovimo, da št. 53 maja 1957 ni več, saj je le še 21 motornih voz.
Leta 1956 pa je bilo še 26 voz. 15 "Brodarjev", 10 "domačih" (ing. Lobe) in verjetno še št. 53.
Seveda to ne moremo potrditi s 100% natančnostjo, glede na to, da se še nismo "dokopali" do odpisov osnovnih sredstev v ECŽ.
V knjigi T.Brate: Ljubljanski javni promet v slikah, Ljubljana 2008, je fotografija tramvaja št.53 ob delavniškem zidu remize, med ostalimi odstavljenimi tramvaji.
Fotografijo je posnel julija 1958 Alfred Luft.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:475450
Pozdravljeni,
v vsaki monografiji o prometnih sredstvih je skoraj samoumevno, da se napiše, koliko potnikov so prepeljali vsako leto.
Seveda če so podatki na razpolago.
V Investicijskih načrtih v letu 1956 in 1957 smo videli, da so jih načrtovalci imeli na razpolago.
Na žalost teh podatkov v monografiji Ljubljanski tramvaj (avtor T.Brate), ki je izšla leta 1990 ni.
Za primer si poglejmo monografijo o prometu v Celovcu: Die Klagenfurter Strassenbahn, 1982. Avtorja sta Gerhard Mayr in Hansgeorg Prix.
Poglejmo si diagram prepeljanih potnikov za Celovec (tramvaj, trolejbus, avtobus) po letih:
Tramvaj je prepeljal v času od 1911-1963 reci in piši: 277,5 milijona potnikov
Podoben diagram imamo za Dubrovnik, vendar samo do leta 1925. Pripravil ga je ing. Milan Baletin v članku: Dubrovački tramvaj.
Tak diagram zna narisati vsak osnovnošolec, seveda, če bi imel podatke.
Izgleda pa, da je podatke kar težko pridobiti
Ali pa nima nihče ta prave volje
Ali pa jih ne zna pridobiti
Kakorkoli, v monografiji Ljubljanski tramvaj, 1990 (avtor T.Brate) podatkov, koliko potnikov se je letno prepeljalo s tramvajem, ni.
Ravno tako jih ni v Zgodovini mestega prometa v Ljubljani (avtor T. Brate).
Človek bi rekel, da ne znamo narediti niti enega diagrama, takšega kot v Celovcu
Avtorji Mestne železnice v Ljubljani, Ljubljana 1991 so dodali na začetku "sinteznega gradiva" diagram, koliko potnikov na dan je prevozil javni promet od leta 1901 dp 1990. Za nas je neuporaben, ker je za obdobje 1901 do 1930 skoraj črta. Vprašanje je, ali so resno zbrali podatke ali "od oka"
V arhivu Viator/LPP v Zgodovinskem arhivu Ljubljana je tudi tipkopis: Tadej Brate: LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem). Delo izdelano po naročilu podjetja VIATOR (TOZD Mestni promet in TOZD Delavnice), Ljubljana 1978.
Tipkopis obsega 234 tipkanih strani A4 z dodatnimi skicami.
Zgodovina ljubljanskega tramvaja se prične šele od strani 30 do 148.
Na strani 223 pa zasledimo dve tabeli o prepeljanih potnikih.
Prva tabela je prevzeta iz Zbornika VIATOR-75 let, ki je izšel leta 1975:
Na žalost je ta tabela narejena tako, da "pokriva" po letih le skoke in padce v prometu
Poleg tega je nekdo primerjal hruške z jabolkami, saj so indeksi prepeljanih potnikov napačni. Avtor tabele pač ni upošteval, da je leta 1901 tramvaj obratoval le 4 mesece in je teh 326.864 potnikov bilo prepeljano v času od 6.septembra do 31. decembra 19101. To pač ne moreš primerjati s celoletnim prevozom potnikov v naslednjih letih.
V tipkopisu LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem) pa je še ena tabela in sicer za obdobje 1930 do 1949:
Seveda bi bilo potrebno podatke iz prve in druge tabele preveriti.
V prvi so zaokroževali število potnikov od 7.000 do 74.000 letno preveč (torej navzgor).
Potrebno je pridobiti podatke do potnika natančno, saj te podatke imajo v vsaki finančni službi podjetja, ki se ukvarja s prevozom potnikov. To je namreč prihodek podjetja: toliko potnikov x cena prevoza = prihodek. In to gre v zaključni račun in ta se potem potrdi na skupščini. Če je podjetje delniška družba je podatek javno dostopen delničarjem.
ECŽ je bila delniška družba.
Zato sem lahko zapisal število potnikov v letu 1901 do potnika natančno: 326.864
Smo na dobri poti. Neznanke je potrebno spreminjati v znanke
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
v vsaki monografiji o prometnih sredstvih je skoraj samoumevno, da se napiše, koliko potnikov so prepeljali vsako leto.
Seveda če so podatki na razpolago.
V Investicijskih načrtih v letu 1956 in 1957 smo videli, da so jih načrtovalci imeli na razpolago.
Na žalost teh podatkov v monografiji Ljubljanski tramvaj (avtor T.Brate), ki je izšla leta 1990 ni.
Za primer si poglejmo monografijo o prometu v Celovcu: Die Klagenfurter Strassenbahn, 1982. Avtorja sta Gerhard Mayr in Hansgeorg Prix.
Poglejmo si diagram prepeljanih potnikov za Celovec (tramvaj, trolejbus, avtobus) po letih:
Tramvaj je prepeljal v času od 1911-1963 reci in piši: 277,5 milijona potnikov
Podoben diagram imamo za Dubrovnik, vendar samo do leta 1925. Pripravil ga je ing. Milan Baletin v članku: Dubrovački tramvaj.
Tak diagram zna narisati vsak osnovnošolec, seveda, če bi imel podatke.
Izgleda pa, da je podatke kar težko pridobiti
Ali pa nima nihče ta prave volje
Ali pa jih ne zna pridobiti
Kakorkoli, v monografiji Ljubljanski tramvaj, 1990 (avtor T.Brate) podatkov, koliko potnikov se je letno prepeljalo s tramvajem, ni.
Ravno tako jih ni v Zgodovini mestega prometa v Ljubljani (avtor T. Brate).
Človek bi rekel, da ne znamo narediti niti enega diagrama, takšega kot v Celovcu
Avtorji Mestne železnice v Ljubljani, Ljubljana 1991 so dodali na začetku "sinteznega gradiva" diagram, koliko potnikov na dan je prevozil javni promet od leta 1901 dp 1990. Za nas je neuporaben, ker je za obdobje 1901 do 1930 skoraj črta. Vprašanje je, ali so resno zbrali podatke ali "od oka"
V arhivu Viator/LPP v Zgodovinskem arhivu Ljubljana je tudi tipkopis: Tadej Brate: LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem). Delo izdelano po naročilu podjetja VIATOR (TOZD Mestni promet in TOZD Delavnice), Ljubljana 1978.
Tipkopis obsega 234 tipkanih strani A4 z dodatnimi skicami.
Zgodovina ljubljanskega tramvaja se prične šele od strani 30 do 148.
Na strani 223 pa zasledimo dve tabeli o prepeljanih potnikih.
Prva tabela je prevzeta iz Zbornika VIATOR-75 let, ki je izšel leta 1975:
Na žalost je ta tabela narejena tako, da "pokriva" po letih le skoke in padce v prometu
Poleg tega je nekdo primerjal hruške z jabolkami, saj so indeksi prepeljanih potnikov napačni. Avtor tabele pač ni upošteval, da je leta 1901 tramvaj obratoval le 4 mesece in je teh 326.864 potnikov bilo prepeljano v času od 6.septembra do 31. decembra 19101. To pač ne moreš primerjati s celoletnim prevozom potnikov v naslednjih letih.
V tipkopisu LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem) pa je še ena tabela in sicer za obdobje 1930 do 1949:
Seveda bi bilo potrebno podatke iz prve in druge tabele preveriti.
V prvi so zaokroževali število potnikov od 7.000 do 74.000 letno preveč (torej navzgor).
Potrebno je pridobiti podatke do potnika natančno, saj te podatke imajo v vsaki finančni službi podjetja, ki se ukvarja s prevozom potnikov. To je namreč prihodek podjetja: toliko potnikov x cena prevoza = prihodek. In to gre v zaključni račun in ta se potem potrdi na skupščini. Če je podjetje delniška družba je podatek javno dostopen delničarjem.
ECŽ je bila delniška družba.
Zato sem lahko zapisal število potnikov v letu 1901 do potnika natančno: 326.864
Smo na dobri poti. Neznanke je potrebno spreminjati v znanke
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
da ne pozabimo, kako je STIB pričel s to temo pred več kot 11-imi leti
STIB jo bo poskeniral s solidno resolucijo, glede na to, da je razglednica legenda teme.
pozdrav
Darko
da ne pozabimo, kako je STIB pričel s to temo pred več kot 11-imi leti
Malo obrezana je sedaj tudi tukaj:STIB napisal/-a:Našel sem razglednico iz prvega posta te teme in jo ponovno poslikal.STIB napisal/-a:Malo sem bil presenečen ko sem odkril da na tem forumu ni posebne teme o ljubljanskem tramvaju, tako da sem jo kar tu odprl.
Za začetek prilagam sliko ki sem jo pred nekaj dnevi našel med slikami svojega starega očeta.
(siika je bila na imageshacku in je izginila)
V resnici je to originalni akvarel v obliki razglednice. Napisi so v italijanščini,Razglednica je nenapisana, brez kakšnekoli oznake datuma, edino je nekje napisano XX (1920?)LUBIANA
Ediz. GARAMI - Reg G.Garanzini - Milano.
Proprieta artistica riservata.
Zanima me ali je res ljubljanski tramvaj imel takšne barve, ali je to samo umetniška svoboda?
Sprašujem zato ker so moji spomini na tramvaj (do 1958.) samo v zeleni barvi, slike ki jih imam (iz knjige "Tramvaj pripoveduje") so pa samo črno-bele
Slika je na photobucketu: http://i635.photobucket.com/albums/uu79 ... G_1431.jpg
STIB jo bo poskeniral s solidno resolucijo, glede na to, da je razglednica legenda teme.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:475750
Pozdravljeni, ko smo pregledovali Investicijske načrte, smo našli bolj malo podatkov o prepeljanih potnikih.
Nekaj pa le, vsaj za leto 1956:
Igor lahko tu ugotovi v parih urah
To pa je odziv potnikov. Kot da hočejo uničiti socialistično podjetje (ECŽ), ki se trudi, da bi prihranilo pešhojo prebivalstvu Ljubljane
pozdrav
Darko
Pozdravljeni, ko smo pregledovali Investicijske načrte, smo našli bolj malo podatkov o prepeljanih potnikih.
Nekaj pa le, vsaj za leto 1956:
V prečiščenem Investicijskem programu z dne 8.6.1956 najdemo tudi zapis o upadu števila potnikov za 45% s 1. aprilom, ker so zvišali cene vozovnic. Le za kolikoželezocestnik napisal/-a:O: 468240
Pozdravljeni,
pogledali si bomo prikaz izvršenega dela v letu 1956 s kazalniki in koeficienti eksploatacije...
Vidimo, kaj se je dogajalo preko leta 1956.
1.aprila so imeli že 15 avtobusov, vendar jih niso vseh uporabljali.
Koncem septembra so imeli že tudi 20 novih trolejbusov, ki jih tudi niso vseh uporabljali.
Zatorej za leto 1956 ne moremo govoriti, da podatki kažejo na trend, ki bo v bodoče. Vseeno pa bomo kasneje videli podatke o rentabilnosti.
Je pa vseeno zanimivo, koliko potnikov je še leta 1956 prepeljal tramvaj in koliko km so prevozili tramvaji, trolejbusi in avtobusi.
Prevoženih potnikov v letu 1956:
tramvaj: 16,993.763
trolejbus: 5,630.786
avtobus: 2.442.688
Skupno torej: 25,067.237. Nič več kot leta 1946 (pred 10-timi leti), ko je sam tramvaj prevozil 25,712.040 potnikov
Prevoženi km v letu 1956:
tramvaj: 2,184.305 km
trolejbus: 561.814 km
avtobus: 604.177 km
Skupno torej: 3,350.296 km. Leta 1946 je tramvaj skoraj enako število potnikov zvozil z le: 2,429.996 km
pozdrav
Darko
Igor lahko tu ugotovi v parih urah
To pa je odziv potnikov. Kot da hočejo uničiti socialistično podjetje (ECŽ), ki se trudi, da bi prihranilo pešhojo prebivalstvu Ljubljane
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 476050
Pozdravljeni,
poskušali bomo prekontrolirati podatek o prepeljanih potnikih v prvih dveh letih obratovanja ljubljanskega tramvaja po liniji najmanjšega odpora
Glede na to, da je bila Splošna maloželezniška družba delniška družba, so morali imeti vsako leto skupščino.
Poglejmo si poročilo z II. redne generalne skupščine Splošne avstrijske maloželezniške družbe (Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft) dne 19.6.1903 na Dunaju:
Na zapisniku je tudi podpis župana Hribarja, ki je imel vseskozi "roko nad" projektom tramvaj.
Mi bomo sedaj ubili z enim zamahom dve muhi:
V poročilu so podatki za leto 1901 in 1902:
od 6.9.1901 do 31.12.1902:
odrasli: 1,048.633
otroci: 71.057
Skupaj: 1,119.690 prepeljanih potnikov
od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 prepeljanih potnikov
Malo računstva: prepeljani potniki 1.1.1902 do 31.12.1902
1,119.690 - 326.864 = 792.826
Za leti 1901 in 1902 imamo torej podatek za prepeljane potnike na enega potnika natančno
1901 (od 6.9.1901 -31.12.1901): 326.864 prepeljanih potnikov
1902: 792.826 potnikov
Še zanimivost:
največ potnikov so prepeljali v letu 1902 septembra: 75.222 potnikov
najmanj pa februarja: 52.162
V povprečju leta 1902: 66.068 potnika na mesec
Če primerjamo število potnikov v štirih mesecih leta 1901 s povprečnimi štirimi meseci v letu 1902:
- od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 potnikov
- 66.068 x 4 = 264.272 potnika
vidimo, da je potnikov v letu precej manj. Tudi če dodamo k povprečju še ene 20.000 potnikov več, ker se pač septembra in oktobra vozi več ljudi od povprečja:
264.272 + 20.000 = 284.000 potnikov
Tudi to je precej manj, v primerjavi s prepeljanimipotniki v letu 1901.
V otvoritvenem letu 1901 se je pač veliko ljudi peljalo le zato, da je preizkusilo velemestno čudo - tramvaj
Ljubljana se je vključila v veliko družino velemest po svetu
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poskušali bomo prekontrolirati podatek o prepeljanih potnikih v prvih dveh letih obratovanja ljubljanskega tramvaja po liniji najmanjšega odpora
Glede na to, da je bila Splošna maloželezniška družba delniška družba, so morali imeti vsako leto skupščino.
Poglejmo si poročilo z II. redne generalne skupščine Splošne avstrijske maloželezniške družbe (Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft) dne 19.6.1903 na Dunaju:
Na zapisniku je tudi podpis župana Hribarja, ki je imel vseskozi "roko nad" projektom tramvaj.
Mi bomo sedaj ubili z enim zamahom dve muhi:
V poročilu so podatki za leto 1901 in 1902:
od 6.9.1901 do 31.12.1902:
odrasli: 1,048.633
otroci: 71.057
Skupaj: 1,119.690 prepeljanih potnikov
od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 prepeljanih potnikov
Malo računstva: prepeljani potniki 1.1.1902 do 31.12.1902
1,119.690 - 326.864 = 792.826
Za leti 1901 in 1902 imamo torej podatek za prepeljane potnike na enega potnika natančno
1901 (od 6.9.1901 -31.12.1901): 326.864 prepeljanih potnikov
1902: 792.826 potnikov
Še zanimivost:
največ potnikov so prepeljali v letu 1902 septembra: 75.222 potnikov
najmanj pa februarja: 52.162
V povprečju leta 1902: 66.068 potnika na mesec
Če primerjamo število potnikov v štirih mesecih leta 1901 s povprečnimi štirimi meseci v letu 1902:
- od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 potnikov
- 66.068 x 4 = 264.272 potnika
vidimo, da je potnikov v letu precej manj. Tudi če dodamo k povprečju še ene 20.000 potnikov več, ker se pač septembra in oktobra vozi več ljudi od povprečja:
264.272 + 20.000 = 284.000 potnikov
Tudi to je precej manj, v primerjavi s prepeljanimipotniki v letu 1901.
V otvoritvenem letu 1901 se je pač veliko ljudi peljalo le zato, da je preizkusilo velemestno čudo - tramvaj
Ljubljana se je vključila v veliko družino velemest po svetu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers