Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Morda samo za dopolnilo zgoraj napisanega. Za primerjavo bom vzel isto sliko objavljeno v dveh knjigah. Prva je knjiga "Ljubljanski javni promet v slikah" (Tadej Brate, Kmečki glas, 2008) in druga "Moščanska kronika" (Jože Kregar in sodelavci, Didakta, 2016).
O zadnji nekaj besed. Je namenjena vsem tistim, ki so tako ali drugače "navezani" na Moste in se zanimajo za duhovno tolažbo v tem koncu Ljubljane. Med zanimivimi zadevami je fotografija "Tarzana" in prispevek Tadeja Brateta "Ruska železnica". V poglavju o "Pokopališki ulici" je fotografija na tramvajske koncu proge (stran 82). Kaj tu piše: "Cerkev karmeličank na Selu tik pred rušenjem in podiranjem tramvajske proge ob širitvi Zaloške ceste v Mostah. Posneto verjetno ok. leta 1950. Avtor slike neznan (iz zbirke Tadeja Brateta, Ljubljana)".
Pojdimo na prvo: "Ljubljanski javni promet v slikah" (stran 45). Kaj piše pod fotografijo: "Zaloška cesta se je pred drugo svetovno vojno končala pri cerkvi Karmeličank na Selu v Mostah, do tja pa so tik pred vojno speljali tudi tire za tramvaj. Po vojni se je cerkev morala umakniti cesti proti Zalogu" (Foto: avtor neznan, fotografirano verjetno leta 1940).
Sedaj, pa vedi kaj je prav. Ugibanja. Fotografira je nastala ob gradnji (1940), ob prenovi (trikotnik; v knjigi "Moščanska ..." je omenjeno leto 1947) ali ob razdiranju ( po 1958 ) letu ?
Kdaj, pa so zamenjali "tokovne odjemnike" ("lire" v "pantografe") ? Morda se kje skriva majhna notica, opazka v tedanjem tisku. Upajmo na najboljše.
LP Igor
Morda samo za dopolnilo zgoraj napisanega. Za primerjavo bom vzel isto sliko objavljeno v dveh knjigah. Prva je knjiga "Ljubljanski javni promet v slikah" (Tadej Brate, Kmečki glas, 2008) in druga "Moščanska kronika" (Jože Kregar in sodelavci, Didakta, 2016).
O zadnji nekaj besed. Je namenjena vsem tistim, ki so tako ali drugače "navezani" na Moste in se zanimajo za duhovno tolažbo v tem koncu Ljubljane. Med zanimivimi zadevami je fotografija "Tarzana" in prispevek Tadeja Brateta "Ruska železnica". V poglavju o "Pokopališki ulici" je fotografija na tramvajske koncu proge (stran 82). Kaj tu piše: "Cerkev karmeličank na Selu tik pred rušenjem in podiranjem tramvajske proge ob širitvi Zaloške ceste v Mostah. Posneto verjetno ok. leta 1950. Avtor slike neznan (iz zbirke Tadeja Brateta, Ljubljana)".
Pojdimo na prvo: "Ljubljanski javni promet v slikah" (stran 45). Kaj piše pod fotografijo: "Zaloška cesta se je pred drugo svetovno vojno končala pri cerkvi Karmeličank na Selu v Mostah, do tja pa so tik pred vojno speljali tudi tire za tramvaj. Po vojni se je cerkev morala umakniti cesti proti Zalogu" (Foto: avtor neznan, fotografirano verjetno leta 1940).
Sedaj, pa vedi kaj je prav. Ugibanja. Fotografira je nastala ob gradnji (1940), ob prenovi (trikotnik; v knjigi "Moščanska ..." je omenjeno leto 1947) ali ob razdiranju ( po 1958 ) letu ?
Kdaj, pa so zamenjali "tokovne odjemnike" ("lire" v "pantografe") ? Morda se kje skriva majhna notica, opazka v tedanjem tisku. Upajmo na najboljše.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen.
Odlično si "nabral" novice iz časopisov.
Najbolj mi je všeč tale ugotovitev novinarja:
Danes preostane pozitivno mislečim le še pregledovanje starih novic, razglednic in fotografij pa še kakšnega načrta za povrh v rubriki Železnica skozi čas
V trinajstih letih se je "nabralo" za 578 tisoč ogledov teme o ljubljanskem tramvaju.
Neverjetno
pozdrav
Darko
Odlično si "nabral" novice iz časopisov.
Najbolj mi je všeč tale ugotovitev novinarja:
Danes preostane pozitivno mislečim le še pregledovanje starih novic, razglednic in fotografij pa še kakšnega načrta za povrh v rubriki Železnica skozi čas
V trinajstih letih se je "nabralo" za 578 tisoč ogledov teme o ljubljanskem tramvaju.
Neverjetno
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
O želji po tramvajski čakalnici pri Dolenjskem kolodvoru smo že govorili.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1681
Na karti se vidi, da so že v načrtu proge do Rakovnika nameravali ukiniti odcep do kolodvora. Kdaj, pa se je to dejansko zgodilo ? V enem od člankov je to omenjeno.
Dolenjska proga je bila vseskozi precej zanemarjena. Načrti po obnovi so sicer bili, ampak šele jeseni leta 1938 so nekaj naredili. Zatorej ni bilo čudno, da so "težili", da naj se tramvaj zamenja z avtobusom ali celo trolejbusom. Zakaj so bili proti ?
LP Igor
O želji po tramvajski čakalnici pri Dolenjskem kolodvoru smo že govorili.
viewtopic.php?f=21&t=1405&start=1681
Na karti se vidi, da so že v načrtu proge do Rakovnika nameravali ukiniti odcep do kolodvora. Kdaj, pa se je to dejansko zgodilo ? V enem od člankov je to omenjeno.
Dolenjska proga je bila vseskozi precej zanemarjena. Načrti po obnovi so sicer bili, ampak šele jeseni leta 1938 so nekaj naredili. Zatorej ni bilo čudno, da so "težili", da naj se tramvaj zamenja z avtobusom ali celo trolejbusom. Zakaj so bili proti ?
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
končno mi je uspelo najti fotografijo tramvajske prikolice, ki so jo staro kupili na Dunaju...
Še detajl...
pozdrav
Darko
končno mi je uspelo najti fotografijo tramvajske prikolice, ki so jo staro kupili na Dunaju...
Še detajl...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Njega dni sem to fotografijo že videl, potem pa sem jo kakšen dan nazaj zopet ugledal. Na levi strani se vidijo tiri, kot tudi žice. Podajam samo spletno povezavo, kajti same fotografije mi ne uspeva prikazati.
https://www.facebook.com/MuzejNZSLO/pho ... =3&theater
Levo je odcep na Njegoševo ulico.
LP Igor
Njega dni sem to fotografijo že videl, potem pa sem jo kakšen dan nazaj zopet ugledal. Na levi strani se vidijo tiri, kot tudi žice. Podajam samo spletno povezavo, kajti same fotografije mi ne uspeva prikazati.
https://www.facebook.com/MuzejNZSLO/pho ... =3&theater
Levo je odcep na Njegoševo ulico.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
da ne bo kakšnemu ta fotka "ušla", ko bo zmanjkalo povezave...
Kosmatinca je leta 1959 ujel v objektiv Edi Šelhaus (fotografija iz fonda Delo, hrani MNZS).
pozdrav
Darko
da ne bo kakšnemu ta fotka "ušla", ko bo zmanjkalo povezave...
Kosmatinca je leta 1959 ujel v objektiv Edi Šelhaus (fotografija iz fonda Delo, hrani MNZS).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, hvala za "dopolnilo".
Dodajam še članek iz leta 1940.
Predvidevam, da je govora o teh stebrih na sliki (pri spomeniku).
viewtopic.php?t=1405&start=1315
in še v ...
Vir: http://www.skritiotroci.si/ljubljana-me ... ovno-vojno
LP Igor
Darko, hvala za "dopolnilo".
Dodajam še članek iz leta 1940.
Predvidevam, da je govora o teh stebrih na sliki (pri spomeniku).
viewtopic.php?t=1405&start=1315
in še v ...
Vir: http://www.skritiotroci.si/ljubljana-me ... ovno-vojno
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
tile stebri zgoraj so bili pravzaprav optično nadaljevanje pločnika ob parku na Kongresnem trgu. Niso pa bili nobena ovira.
Niti za zmagovito italijansko vojsko...
Seveda so bili Italijani vedno na zmagovalni strani v vseh vojnah. Če je bilo potrebno, so se zadnji trenutek priključili zmagovalni strani...
Jih pa je omejila v Gradišču "ta prava" ograja iz Igorjeve Jutrove notice...
Na koncu sprevoda so predstavljali zmagovalce le še mulovodci in mule...
Vse fotografije Miran Pavlin (Ljubljana 1941, Pričevanje fotoreporterja).
pozdrav
Darko
tile stebri zgoraj so bili pravzaprav optično nadaljevanje pločnika ob parku na Kongresnem trgu. Niso pa bili nobena ovira.
Niti za zmagovito italijansko vojsko...
Seveda so bili Italijani vedno na zmagovalni strani v vseh vojnah. Če je bilo potrebno, so se zadnji trenutek priključili zmagovalni strani...
Jih pa je omejila v Gradišču "ta prava" ograja iz Igorjeve Jutrove notice...
Na koncu sprevoda so predstavljali zmagovalce le še mulovodci in mule...
Vse fotografije Miran Pavlin (Ljubljana 1941, Pričevanje fotoreporterja).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Pojdimo malce na Vič. Za lažje razumevanje sem zlepil (morda že drugič) delne načrte proge. Ni sicer vrhunske kvalitete, ampak za lažje razumevanje bo že uporabno.
Sedaj pa napoved del. Ali so dejansko uresničili namere, nisem mogel ugotoviti.
Dodajam še članek kjer je bilo povedano, da so preložili izogibališče od gostilne "Amerika" k milarni.
Kako so končno postajo premaknili bližje mestu, kar ni bilo sprejeto ravno z ovacijami..
Še v večjem "formatu".
Nič ni večnega.
LP Igor
Pojdimo malce na Vič. Za lažje razumevanje sem zlepil (morda že drugič) delne načrte proge. Ni sicer vrhunske kvalitete, ampak za lažje razumevanje bo že uporabno.
Sedaj pa napoved del. Ali so dejansko uresničili namere, nisem mogel ugotoviti.
Dodajam še članek kjer je bilo povedano, da so preložili izogibališče od gostilne "Amerika" k milarni.
Kako so končno postajo premaknili bližje mestu, kar ni bilo sprejeto ravno z ovacijami..
Še v večjem "formatu".
Nič ni večnega.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
Dodajam še shemo linij s postajališči iz leta 1944:
Izgleda, da si bomo morali pomagati s fotografijami in opisi del v časopisih.
Če nič drugega, smo izvedeli na katerem kilometru je bila milarna.
Do sedanje gimnazije na Viču dvojni tir vsekakor nikoli ni segel:
Fotografija je iz leta 1951. Malo "predelana" fotka s foruma,ki jo je objavil Ajznponar iz razstave.
Za tole fotko pravijo na FB da je predvojna:
Imamo pa še eno pri Iliriji, na kateri je tudi samo en tir (leto 1947):
pozdrav
Darko
Gillham je naredil tudi kakšno napako, v glavnem pa shema drži.železocestnik napisal/-a:
Do sedaj pa smo imeli še najboljšo shemo, ki jo je izdelal Anglež, velik poznavalec transporta, posebej mestnega, John Charles Gillham (1917-2009)...
pozdrav
Darko
Dodajam še shemo linij s postajališči iz leta 1944:
Izgleda, da si bomo morali pomagati s fotografijami in opisi del v časopisih.
Če nič drugega, smo izvedeli na katerem kilometru je bila milarna.
Do sedanje gimnazije na Viču dvojni tir vsekakor nikoli ni segel:
Fotografija je iz leta 1951. Malo "predelana" fotka s foruma,ki jo je objavil Ajznponar iz razstave.
Za tole fotko pravijo na FB da je predvojna:
Imamo pa še eno pri Iliriji, na kateri je tudi samo en tir (leto 1947):
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.03.2020, 14:24, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Nekaj bi še dodal. Za primerjavo lahko vzamemo šentviško progo. Izogibališča, ki so se najprej postavljali na sredini cestišča, so se umikala na rob. Podobno se je verjetno zgodilo tudi na viški progi. Predvidevam, da so zadnje (po načrtu) ukinili in ga premestili na nam znani ovinek ("valjar"), predzadnjega pa premaknili k najbližjem "odprtem" prostoru. Fotografij za potrditev, pa nimamo. Tiste leta 1947 so nastale po razširitvi cestišča, ko so umaknili progo na rob. V mestu imamo še kaj ohranjenega fotografskega gradiva ( po zaslugi razglednic) obrobje je pa ena velika revščina. Še to. Problem je tudi ugotoviti gostilna "Amerika". Morda ne bo odveč pogledati še kaj za nazaj, v čase ko so progo gradili.
LP Igor
Nekaj bi še dodal. Za primerjavo lahko vzamemo šentviško progo. Izogibališča, ki so se najprej postavljali na sredini cestišča, so se umikala na rob. Podobno se je verjetno zgodilo tudi na viški progi. Predvidevam, da so zadnje (po načrtu) ukinili in ga premestili na nam znani ovinek ("valjar"), predzadnjega pa premaknili k najbližjem "odprtem" prostoru. Fotografij za potrditev, pa nimamo. Tiste leta 1947 so nastale po razširitvi cestišča, ko so umaknili progo na rob. V mestu imamo še kaj ohranjenega fotografskega gradiva ( po zaslugi razglednic) obrobje je pa ena velika revščina. Še to. Problem je tudi ugotoviti gostilna "Amerika". Morda ne bo odveč pogledati še kaj za nazaj, v čase ko so progo gradili.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni!
Kot študent-podnajemnik sem stanoval po letu 1955 v hiši na Tržaški c. pri postajališču "Langusova" in tu tudi dočakal konec obratovanja tramvaja. Z gotovostjo lahko trdim, da je takrat proga proti Viču bila enotirna. Predzadnja postaja (ali predpredzadnja - ne spomnim se več natančno) v tej smeri je bila izvedena dvotirno z 2 kretnicama. Kadar je potekala vožnja s prikolico, so jo tukaj odklopili in na Vič je odpeljalo zgolj vlečno vozilo. Prikolico so zopet "pobrali" pri vožnji nazaj proti centru.
Lep pozdrav - Peter
Kot študent-podnajemnik sem stanoval po letu 1955 v hiši na Tržaški c. pri postajališču "Langusova" in tu tudi dočakal konec obratovanja tramvaja. Z gotovostjo lahko trdim, da je takrat proga proti Viču bila enotirna. Predzadnja postaja (ali predpredzadnja - ne spomnim se več natančno) v tej smeri je bila izvedena dvotirno z 2 kretnicama. Kadar je potekala vožnja s prikolico, so jo tukaj odklopili in na Vič je odpeljalo zgolj vlečno vozilo. Prikolico so zopet "pobrali" pri vožnji nazaj proti centru.
Lep pozdrav - Peter
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Gradnja tramvajske proge do današnjih Žal (Sv. Križ).
https://www.facebook.com/dokumentarni.f ... =3&theater
Ob pogrebu Otona Župančiča smo videli ta del proge.
LP Igor
Gradnja tramvajske proge do današnjih Žal (Sv. Križ).
https://www.facebook.com/dokumentarni.f ... =3&theater
Ob pogrebu Otona Župančiča smo videli ta del proge.
LP Igor