Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
@RI Majstor, ne mislim polemizirati na tako "nizkem" nivoju. Konec in pika.
LP Igor
LP Igor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Ljubljanski tramvaj
A kakve veze imaju tvoja zadnja dva posta sa onim kaj sam ja napisal? Pa ja ne pljujem po tramvaju koji budi nostalgiju.. samo po najvećem mrzitelju Slovenaca, Hrvata, Makedonaca itd. U čemu je problem?
Zadnjič spremenil Ri Majstor, dne 27.09.2017, 21:43, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, odlično
Tramvajski arhiv katastrofalno slabo ohranjen v javnih zavodih (arhivih) in da ga ni več v arhivu LPP (kar zatrjujejo v LPP in v Zgodovinskem arhivu Ljubljana), pomeni, da je lahko samo še to, da so ga privatizirali ali pa so ga odpeljali na Količevo.
Glede na to so časopisne novičke zlata vredne.
pozdrav
Darko
Tramvajski arhiv katastrofalno slabo ohranjen v javnih zavodih (arhivih) in da ga ni več v arhivu LPP (kar zatrjujejo v LPP in v Zgodovinskem arhivu Ljubljana), pomeni, da je lahko samo še to, da so ga privatizirali ali pa so ga odpeljali na Količevo.
Glede na to so časopisne novičke zlata vredne.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
do sedaj so to "tvojo" razglednico datirali "pred letom 1932".
Tako tudi v knjigi: Marjan Drnovšek: Ljubljana na starih fotografijah, Ljubljana 1985
pozdrav
Darko
do sedaj so to "tvojo" razglednico datirali "pred letom 1932".
Tako tudi v knjigi: Marjan Drnovšek: Ljubljana na starih fotografijah, Ljubljana 1985
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
V pomoč pri razrešitvi "zgornje" časovne meje, mi je bila diplomska naloga Mateja Malusa "Življenje in delo profesorja Marjana Jeločnika" (Univeza v Ljubljani, Fakulteta za šport, 2007).
https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplom ... sMatej.pdf
Marjan Jeločnik je bil nečak Staneta Rozmana (po materini strani). V letu 1939 mu je bilo napisano potrdilo (datirano z dne 25.4.1939), da je bil zaposlen pri tvrtki S.J.Rozman. V desnem kotu je slika bencinske črpalke, močno podobna tisti, ki je na eni od fotografij. Potrdilo lahko najdete na 120. strani diplome (PRILOGA 25: Potrdilo o zaposlitvi v S. J. Rozman).
Je pa zanimivo branje o Marjanu Jeločniku. Priporočam.
Predvidevam, da je bila fotografija "moderniziranega" tramvaja št. 37 posneta v zimi 1938/39.
Fotografijo "nemoderniziranega" si lahko ogledate v knjigi Tadeja Brateta "Ljubljanski tramvaj" (DZS, 1990) na straneh 96, 97.
LP Igor
V pomoč pri razrešitvi "zgornje" časovne meje, mi je bila diplomska naloga Mateja Malusa "Življenje in delo profesorja Marjana Jeločnika" (Univeza v Ljubljani, Fakulteta za šport, 2007).
https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplom ... sMatej.pdf
Marjan Jeločnik je bil nečak Staneta Rozmana (po materini strani). V letu 1939 mu je bilo napisano potrdilo (datirano z dne 25.4.1939), da je bil zaposlen pri tvrtki S.J.Rozman. V desnem kotu je slika bencinske črpalke, močno podobna tisti, ki je na eni od fotografij. Potrdilo lahko najdete na 120. strani diplome (PRILOGA 25: Potrdilo o zaposlitvi v S. J. Rozman).
Je pa zanimivo branje o Marjanu Jeločniku. Priporočam.
Predvidevam, da je bila fotografija "moderniziranega" tramvaja št. 37 posneta v zimi 1938/39.
Fotografijo "nemoderniziranega" si lahko ogledate v knjigi Tadeja Brateta "Ljubljanski tramvaj" (DZS, 1990) na straneh 96, 97.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
kljub največji resoluciji se ne da videti številke na tramvaju
Razglednica je potovala leta 1915.
pozdrav
Darko
kljub največji resoluciji se ne da videti številke na tramvaju
Razglednica je potovala leta 1915.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Morda je bila povezava že objavljena, vendar je prispevek zanimiv.
Ne čakaj na tramvaj
http://4d.rtvslo.si/arhiv/tv-kulturno-u ... /174494135
Ne čakaj na tramvaj
http://4d.rtvslo.si/arhiv/tv-kulturno-u ... /174494135
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
če zbiramo razglednice izpred magistrata, je tukaj še ena, ki je potovala leta 1903...
pozdrav
Darko
če zbiramo razglednice izpred magistrata, je tukaj še ena, ki je potovala leta 1903...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Zelo lepa razglednica!železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
če zbiramo razglednice izpred magistrata, je tukaj še ena, ki je potovala leta 1903...
pozdrav
Darko
Darko ali je v tvoji zbirki?
Sebastian
Re: Ljubljanski tramvaj
Če se dobro pogleda to razglednico se vidi da sta na sliki kar dva tramvaja - od drugega se vidi samo trola
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
sebastiant, pozdravljen,
ne, ni v moji zbirki.
Nimam zbirke, samo kakšno razglednico kupim vsake toliko časa.
Tole razglednico sem "pobral" iz knjige "Pozdrav iz Ljubljane".
pozdrav iz Ljubljane
Darko
ne, ni v moji zbirki.
Nimam zbirke, samo kakšno razglednico kupim vsake toliko časa.
Tole razglednico sem "pobral" iz knjige "Pozdrav iz Ljubljane".
pozdrav iz Ljubljane
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Tudi jaz kupim občasno kakšno razglednico, je pa to kar draga zadeva. V filateliji pa imam kar dokaj popolno zbirko, no pa ne samo znamke, tudi bankovce sem dodal in seveda železniške žige, vse z naših "bivših prostorov".železocestnik napisal/-a:sebastiant, pozdravljen,
ne, ni v moji zbirki.
Nimam zbirke, samo kakšno razglednico kupim vsake toliko časa.
Tole razglednico sem "pobral" iz knjige "Pozdrav iz Ljubljane".
pozdrav iz Ljubljane
Darko
To pa ne vem, če je zanimivo na našem forumu.
Sebastian
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
No, pa recimo kaj več o "dogajanju" z našim tramvajem v Šentvidu. Prvotno so načrtovali, da bi se nova cesta izognila središču kraja. "Slikovito" je to bilo ponazorjeno v "Tednu v slikah":
Teden v slikah (1937), letnik 1, številka 12.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
No, tu nastopijo lokalni dejavniki in cesta "mora" (pod nujno ) iti skozi kraj. Kakšno hišo so podrli, naš tramvaj pa so potisnili ob rob ceste. Izogibališče se je tako spet "preselilo" bližje Ljubljani.
Z črko "A" sem označil mesto, kjer so pred izgradnjo proge načrtovali pozicijo, kjer bi se srečevala tramvaja.
Opazili boste pri črki "B", da so s svinčnikom vrisali lokacijo, kjer so ga (izogibališče) leta 1931 (ob otvoritvi) "preselili".
In ostane še črka "C", ki velja za leto 1937 ali 1938. Nova cesta "izrine" prvotno izogibališče (B) in morajo se preseliti bližje mestu.
Za dodatno ponazoritev sem dve razglednici postavil vzporedno, da se vidi razlika. Kakšna dodatna fotografija, pa tudi ne bi bila odveč.
Upam, da sem pojasnil tisti
LP Igor
No, pa recimo kaj več o "dogajanju" z našim tramvajem v Šentvidu. Prvotno so načrtovali, da bi se nova cesta izognila središču kraja. "Slikovito" je to bilo ponazorjeno v "Tednu v slikah":
Teden v slikah (1937), letnik 1, številka 12.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
No, tu nastopijo lokalni dejavniki in cesta "mora" (pod nujno ) iti skozi kraj. Kakšno hišo so podrli, naš tramvaj pa so potisnili ob rob ceste. Izogibališče se je tako spet "preselilo" bližje Ljubljani.
Z črko "A" sem označil mesto, kjer so pred izgradnjo proge načrtovali pozicijo, kjer bi se srečevala tramvaja.
Opazili boste pri črki "B", da so s svinčnikom vrisali lokacijo, kjer so ga (izogibališče) leta 1931 (ob otvoritvi) "preselili".
In ostane še črka "C", ki velja za leto 1937 ali 1938. Nova cesta "izrine" prvotno izogibališče (B) in morajo se preseliti bližje mestu.
Za dodatno ponazoritev sem dve razglednici postavil vzporedno, da se vidi razlika. Kakšna dodatna fotografija, pa tudi ne bi bila odveč.
Upam, da sem pojasnil tisti
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Ob gledanju fotografij oz. razglednic po spletu sem uzrl tudi to:
Razglednica je bila napisana oz. odposlana v letu 1953. Tramvaj in prikolica sta bila še iz časov, ko je bila Ljubljana še del cesarstva. Se pravi v letu 1953 je po Ljubljani vozil arhivski tramvaj Možno, zakaj ne.
Potem, pa sem le še enkrat pogledal na razglednico. Kaj le počne ura na stebru Ali jo niso ob gradnji "krožne proge" demontirali In še, ali smo v letu 1953 imeli okrogla ali "štirioglata" stebra
In potem . Fotografija oz. razglednica je bila narejena v letih 1932 ali 1933, ko smo imeli že Tromostovje, "krožne proge", pa še ne. Izgleda, da je sistem "copy - paste" deloval tudi po vojni.
Za dopolnitev sem dodal še nekaj zapisov iz 1931 in 1932.
LP Igor
Ob gledanju fotografij oz. razglednic po spletu sem uzrl tudi to:
Razglednica je bila napisana oz. odposlana v letu 1953. Tramvaj in prikolica sta bila še iz časov, ko je bila Ljubljana še del cesarstva. Se pravi v letu 1953 je po Ljubljani vozil arhivski tramvaj Možno, zakaj ne.
Potem, pa sem le še enkrat pogledal na razglednico. Kaj le počne ura na stebru Ali jo niso ob gradnji "krožne proge" demontirali In še, ali smo v letu 1953 imeli okrogla ali "štirioglata" stebra
In potem . Fotografija oz. razglednica je bila narejena v letih 1932 ali 1933, ko smo imeli že Tromostovje, "krožne proge", pa še ne. Izgleda, da je sistem "copy - paste" deloval tudi po vojni.
Za dopolnitev sem dodal še nekaj zapisov iz 1931 in 1932.
LP Igor