Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

jaz sem še kar WW2.

V reviji BOREC št. 8/9 iz leta 1956 sem našel zgodbico o fotografiji, na kateri je tudi...tramvaj.

Zadeva se dogaja v letu 1956...

Slika

Slika


Slika


Slika


Nikjer nisem zasledil, da bi odgovorni faktorji poklicali na odgovornost odgovorno osebo :wink: :lol: :lol:



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

kar nekaj časa je že minilo, ko sem pri ravnatelju železniškega muzeja v Ljubljani tarnal (jamral :oops: ), da nimamo kaj dosti opisov vožnje s tramvajem, torej tistih, ki so to doživeli v Ljubljani. Jaz sem se kot mulec vozil s tramvajem v Gradcu, v Ljubljano nismo zahajali.

Med pogovorom pa sva prišla do točke, da se je vozil prof. Mladen Bogić vozil kot otrok s tramvajem. Seveda sem ga nagovoril, da je pripravil zapis o svojih vožnjah...

******************************


Spomini na ljubljanski tramvaj

Med tiste srečneže sodim, ki so še doživeli ljubljanski tramvaj in jim je bilo dovoljeno z velikimi otroškimi očmi občudovati to imenitno, pa hkrati zagonetno in čisto majčkeno morda tudi nevarno vozilo. Tako kot železnico sem tudi tramvaj doživljal z nekakšno sladko grozo. Če sem se v spremstvu staršev ali tet peljal z njim, sem kajpak hotel biti takoj za voznikom, da sem ga opazoval pri delu, ali pa zadaj, kjer sem pogumno držal za ročico ročne zavore in v mislih izvajal voznikove gibe. Živo se spomnim, da je bil eden mojih najponosnejših otroških dni, ko so me samega (!) poslali na vožnjo s tramvajem – zaupali so moji veščini potovanja, zrelosti pri presojanju prometnih nevarnosti, odgovornosti do sebe in drugih. Tega dne sem pač napravil velik korak v moškost!

Najraje sem se vozil na Žale, saj je bilo tam dvoje zanimivih stvari: takoj po železniškem podvozu pri tovarni Zmaj so se tirnice iz tramvajskih spremenile v železniške – ob današnjem Savskem naselju je imel tramvaj ločen prometni pas samo zase – na Žalah pa je bila imenitna tirna zanka, ki je obdajala kamnoseštvo Kunaver, da si ga kot nekak otok s tramvajem obkrožil – v nasprotni smeri urnega kazalca. Poleg tega pa je bil na Žalah še izogibalni tir, kjer je pogosto čakala zaspana prikolica, da jo pripno na tramvaj, kadar bo več ljudi.

Kot priden otrok pa sem na tramvaju doživel tudi pravcati disciplinski šok: nekega dne – bilo je poleti in hudo vroče, midva s teto pa sva bila spet na poti na Žale – je voznik med vožnjo pri današnjem Savskem naselju, nasproti Kolinske tovarne hranil, vstal s sedeža, stopil na desno do odprtih vrat in se nagnil skoznje, da ga je hladil vetrc od vožnje. Tako je ostal dolgo, veliko predolgo za moje prestrašene otroške oči. Seveda sem v mislih preigral vse ukrepe, ki bi jih bilo treba storiti, če bi voznik padel s tramvaja, vendar se je na moje neizmerno olajšanje čez čas le vrnil na svoj sedež. Kavboj! Ali je treba poudariti, da sem imel tramvaj poslej še raje?

Spomnim se, da sem po radiu poslušal prenos ob ukinitvi tramvaja, kjer je bil moderator Frane Milčinski – Ježek, napravljen kot Franc Jožef. Nisem se mogel prav veseliti njegovega konca in modernih časov, ki so ga ugonobili. Avtobusom, v katerih mi je bilo slabo, pa sploh nisem zaupal. Če prav pomislim, še danes žalujem za njim.

Mladen Bogić

*********************

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Hvala za ta prispevek, kot bi nekdo drug opisal, moje izkušnje. :thumbupl
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1942
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ljubljana postaja čedalje lepša prestolnica naše države. Bistven korak pa bo narejen, ko bo (če bo) po njej spet zapeljal tramvaj. Ni kaj, šele tirni mestni promet naredi iz navadnega mesta metropolo.
preglednik
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Žal tega ne bomo doživeli kmalu, morda čez kakšnih 30 let, ko in če se bo mesto "namnožilo" na kakšnih 500000 duš. Še potniškega terminala nismo sposbni spraviti skupaj, kaj šele par Km tramvajke proge. Pa tudi sicer je v mestu (predvsme center) malo t.i. tramvajkih rezervatov, saj bi ponekod morali podreti kar nekaj stavb, da o nivojskih železniških prehodih z zapornicami kakršni so denimo na Zaloški ne govorim. Čeprav si tramvaja močno želim pa menim, da ga bodo v bodočnosti nadomestili električni avtobusi, se bo pa verjetno intenzivneje delalo na primanem tirnem obroču (tirni obvoznici) ter njeni navezavi na obstoječe žezeniške krake (Vrhnika, Domžale, Grosuplje, Medvode) ter načrtovano prečnico oz. povezavo letališča s KR ter Lj. Najbrž pa bomo prej dobili tovorno železniško obvoznico mimo mesta kakor kaj od prej naštetega.
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1942
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Bo kar držalo, kot praviš. V nobenem glavnem mestu ne gredo glavne tovorne smeri skozi potniško postajo.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Dunaj...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:Dunaj...
Pa tako glavno mesto. #-o :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.


V začetku meseca septembra je minilo 115 let, kar se je v Ljubljani pojavil tramvaj. Praznovanje te obletnice je minilo bolj "potiho". :oops: Običajno pravimo, da so opravili zadevo v "družinskem krogu". :pope


"115 let tramvaja v Ljubljani"
http://www.zelenaljubljana.si/blog/cest ... 15-let-lpp


"RTV Slovenska kronika 5.9.2016" ("prevrti" na 05:20)
05:20
http://4d.rtvslo.si/arhiv/slovenska-kronika/174424617


"24ur.com 6.9.2016"
http://www.24ur.com/novice/slovenija/pr ... amvaj.html


Našel sem spletno stran, kje v Ljubljani upamo, da imamo še "nekaj zarjavelih ostankov" zadeve, ki se je njega dni imenovala tramvaj oz. "Lobetov tramvaj".

http://www.tramways.at


Kaj naj še dodam ? :^o [-X


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

prevzeto iz enega foruma: 9. maj 1945

Tramvaja ni, so pa tiri :wink:

Slika


Slika

Ker ni bilo prevoza, so fantje vozili dekleta "na štangi" :wink:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.


Vidim, da se nič kaj novega ne dogaja pri "tramvaju". Zatorej, bi napisal par besed o sliki "prečkanja" čez železniški prehod na Celovški cesti. Se je kdo že vprašal, kdaj so sliko posneli :wink: ?


Slika

Vir: http://flickrhivemind.net/Tags/ljubljana,tramvaj


Kakšno funkcijo imata "skrivnostnih luči" na levi strani (svetlo rdeči puščici). Ob načrtovanju povezave do Šiške so povedali: "Na obeh straneh železniškega prelaza bodo tudi svetlobni signali, po katerih bo spoznati prihod vlakov ali prihod tramvajev ".


Slika


Slika


Moje razmišljanje gre v smer, da so na desni strani imeli signalno luč za prihod vlaka (temno rdeča puščica), na levi pa signalno luč (semafor) ob prečkanju tramvaja čez železniške tire.

Z zeleno puščico sem označil mesto "stikala". Na obeh straneh železniškega prehoda so lahko izklopili električno napetost. Varnostni razlogi .

Slika


Dodal sem še dve sliki iz poznejših dni .

https://museu.ms/collection/object/2062 ... li-negativ

https://museu.ms/collection/object/2059 ... li-negativ



V zbirki Jakoba Prešerna se še najdejo kakšne zanimive fotografije.

https://museu.ms/collection/details/70/ ... eren-jakob



Kje je to ? Hiša na desni še "stoji", le prenovili so jo.

https://museu.ms/collection/object/2059 ... li-negativ


Menim, da ne bo težko določiti mesto posnetka ?

https://museu.ms/collection/object/2069 ... li-negativ


Dobro, da še kje drugje ugledamo tramvajske tire.

https://museu.ms/collection/object/2064 ... li-negativ


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 282.159




Igor, pozdravljen,

tale digitalizacija, ki se "dogaja" v zadnjem času, nam bo pomagala rešiti zagonetke, ki so izgledale nerešljive =D> =D>


Če pogledamo samo "našo ožino" s semaforjem, ki je bila nepoznana največjim svetovnim raziskovalcem ljubljanskega tramvaja :roll:

Danes jo imamo "črno na belem" na sistory v polni resoluciji, s semaforjem vred :shock:

Slika


Slika


Slika


Slika


Še link do fotografije: http://www.sistory.si/?urn=SISTORY:ID:2364


Kdor ne vidi semaforja, se mora nujno zglasiti pri optiku :s2 :wink: :lol:


Slika

Najprej sem mislil, da je to en golob :wink: :lol: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.


No, pa smo spet tu. Nekaj bi bilo dobro reči o "opatijskih" tramvajih v Ljubljani. Situacija v 30 letih ni bila ravno rožnata. Po prvi širitvi omrežja v smeri Šentvida in Viča, so v februarju 1934 dokončali t.i. "krožno progo". Tramvajev pa je močno primanjkovalo. Za silo so "krpali" situacijo tako, da so "brodske" prestavljali na "krožno" progo. Rešitev v sili se je pokazala ob ukinitvi tramvajskega prometa v Opatiji. Vozovi resda niso bili novi, vendar je bilo to bolje kot nič.

Menda so se v Mariboru zanimali, da bi v "paketu" nabavili tako vozove kot tudi tire, ampak so se toliko časa "obirali", da so se vozovi preselili v Ljubljano.

Približno po dveh letih uporabe so v Ljubljani sklenili, da "opatijske" "modernizirajo" oz. generalno predelajo.

Dodal sem še tri povezave. V letu 2010 so v Opatiji postavili razstavo o svojem tramvaju. Opozoril bi vas na pano št. 12. Prikazano je bilo kako so vozove "preoblekli" v Ljubljani. Morda še. V primeru, da ima še kdo fotografije s te razstave v imenitnejši razpoznavnosti bi bilo dobrodošlo.





http://www.klub-susacana.hr/revija/clan ... um=61&C=18

http://www.croinfo.net/vijesti-regija/1 ... vaja-.html

http://vlakovi-ri-hr.4rumer.com/t2593p1 ... ki-tramvaj



Slika


Kaj meni bralec časopisa o "tramvajski problematiki".

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Kje so končali "mestni avobusi" ? (Sem dodal, četudi ni govora o "opatijskih")

Slika


Slika


Toliko zaenkrat.

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, odlično =D> =D>

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
željko halambek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 26.06.2006, 18:16
Kraj: BREŽICE

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a željko halambek »

Pozdravljeni vsi skupaj.

Danes sem po dolgem času spet pogledal film Vesna (1953)
https://www.youtube.com/watch?v=aCFVubLtpro
Opazil sem par kratkih kadrov s tramvajem:

08:13-8:15 "Lobetov motorni voz"
11.06-11:10 ex opatijski tramvaj
52:56-53:02 vidi se del tramvajske proge
Odgovori