Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Že pred časom sem ugledal dve fotografiji, ki jih bi bilo lepo prikazati na forumu. Pri prvi bi lahko dejali, da je to za OT-je (avtobusi), morda za "nekoč v Ljubljani" (LJ kolodvor), ampak zadaj vidimo še tramvajske tire. Letnica nastanka fotografije je tudi še prava.
Vir: http://www.goodlifestyle.si/prometni-vr ... -stoletja/
Druga nas popelje k križišču med Šmartinsko in Vilharjevo cesto. Na sredini so opazni tiri.
Vir: https://zmaga.com/forum_topic.php?pg=10&id=8568
LP Igor
Že pred časom sem ugledal dve fotografiji, ki jih bi bilo lepo prikazati na forumu. Pri prvi bi lahko dejali, da je to za OT-je (avtobusi), morda za "nekoč v Ljubljani" (LJ kolodvor), ampak zadaj vidimo še tramvajske tire. Letnica nastanka fotografije je tudi še prava.
Vir: http://www.goodlifestyle.si/prometni-vr ... -stoletja/
Druga nas popelje k križišču med Šmartinsko in Vilharjevo cesto. Na sredini so opazni tiri.
Vir: https://zmaga.com/forum_topic.php?pg=10&id=8568
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
odprl si stoto stran Ljubljanskega tramvaja
pozdrav
Darko
odprl si stoto stran Ljubljanskega tramvaja
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Zdi se, da obnova pročelij hiš "potegne" za seboj odstranitev nekaterih delov, ki predstavljajo "moteči" element. No nekaj takega se je zgodilo ( upam, da se motim ) tudi pri "Šestici". Njega dni sem že objavil fotografijo "kljuke" in "bunke" na tej zgradbi.
V času obnove fasade, so mi fantje, ob mojem vprašanju ali se bosta držali "ohranili", odgovorili, da se bo restavriralo. Sedaj so zaključili z deli. "Kljuke" ni , "bunko" pa so prebarvali.
V čem je problem. To je edina "kljuka", ki je še ostala na Slovenski cesti. Predvidevam, so jo postavili v letu 1901, se pravi, vse od začetka tramvaja v Ljubljani.
Ali jo bodo morda le kasneje postavili na prvotno mesto
LP Igor
P.S Nihče ni omenil 10 letnice "odprtja" teme (24.5.2007)
Zdi se, da obnova pročelij hiš "potegne" za seboj odstranitev nekaterih delov, ki predstavljajo "moteči" element. No nekaj takega se je zgodilo ( upam, da se motim ) tudi pri "Šestici". Njega dni sem že objavil fotografijo "kljuke" in "bunke" na tej zgradbi.
V času obnove fasade, so mi fantje, ob mojem vprašanju ali se bosta držali "ohranili", odgovorili, da se bo restavriralo. Sedaj so zaključili z deli. "Kljuke" ni , "bunko" pa so prebarvali.
V čem je problem. To je edina "kljuka", ki je še ostala na Slovenski cesti. Predvidevam, so jo postavili v letu 1901, se pravi, vse od začetka tramvaja v Ljubljani.
Ali jo bodo morda le kasneje postavili na prvotno mesto
LP Igor
P.S Nihče ni omenil 10 letnice "odprtja" teme (24.5.2007)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljen Igor,
lepo, da si se spomnil 10-letnice
Ja, tisti, ki ste na forumu od takrat, ko je STIB "prilepil" dalnega 24.5.2007 znamenit akvarel (ki se je izgubil in ga STIB za 10-letnico pospešeno išče po domačem arhivu), ste se
Moram pa STIB-u priznati pogum. Takrat je bil tramvaj na železniškem forumu vlaki.info tabu tema
Temu primerno celo leto ni dobila nobenega zagona...
So pa se razmere na forumu spreminjale, tako da je postala tema ena najbolj zanimivih in gledanih.
Danes ima tema preko 300.000 ogledov. Dobro, veliko so prinesli tudi boti, vendar je to vseeno ogromno za takšen obseg potencialnih pregledovalcev tem.
Kar pomeni, da je marsikdo moral pogledati temo več kot dvakrat
pozdrav
Darko
lepo, da si se spomnil 10-letnice
Ja, tisti, ki ste na forumu od takrat, ko je STIB "prilepil" dalnega 24.5.2007 znamenit akvarel (ki se je izgubil in ga STIB za 10-letnico pospešeno išče po domačem arhivu), ste se
Lahko namignem...tramvaj je bil pred magistratom.STIB napisal/-a:Malo sem bil presenečen ko sem odkril da na tem forumu ni posebne teme o ljubljanskem tramvaju, tako da sem jo kar tu odprl.
Za začetek prilagam sliko ki sem jo pred nekaj dnevi našel med slikami svojega starega očeta.
V resnici je to originalni akvarel v obliki razglednice. Napisi so v italijanščini,(LUBIANA
Ediz. GARAMI - Reg G.Garanzini - Milano.
Proprieta artistica riservata.
Moram pa STIB-u priznati pogum. Takrat je bil tramvaj na železniškem forumu vlaki.info tabu tema
Temu primerno celo leto ni dobila nobenega zagona...
So pa se razmere na forumu spreminjale, tako da je postala tema ena najbolj zanimivih in gledanih.
Danes ima tema preko 300.000 ogledov. Dobro, veliko so prinesli tudi boti, vendar je to vseeno ogromno za takšen obseg potencialnih pregledovalcev tem.
Kar pomeni, da je marsikdo moral pogledati temo več kot dvakrat
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Še vedno iščem slikoželezocestnik napisal/-a: Ja, tisti, ki ste na forumu od takrat, ko je STIB "prilepil" dalnega 24.5.2007 znamenit akvarel (ki se je izgubil in ga STIB za 10-letnico pospešeno išče po domačem arhivu)(...)
Moram pa STIB-u priznati pogum. Takrat je bil tramvaj na železniškem forumu vlaki.info tabu tema
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Pred časom smo prikazali kako so v Ljubljani uporabili lesene kocke. Zadeva ima nadaljevanje ...
in odgovor ...
Za blažitev vibracij naj bi klobučevino in deske uporabili tudi na Poljanski cesti ...
In o lepih ulicah in cestah v Ljubljani ...
Zaključujem z novico, da so se ta lesene kocke "pojavile" tudi na Tromostovju ...
LP Igor
Pred časom smo prikazali kako so v Ljubljani uporabili lesene kocke. Zadeva ima nadaljevanje ...
in odgovor ...
Za blažitev vibracij naj bi klobučevino in deske uporabili tudi na Poljanski cesti ...
In o lepih ulicah in cestah v Ljubljani ...
Zaključujem z novico, da so se ta lesene kocke "pojavile" tudi na Tromostovju ...
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Moji nameni so bili, da pri prejšnjem prispevku dodam fotografijo obnovitve cestišča na Tromostovju (12.12.1945, fotograf Rudi Vavpotič, hrani MNZS), ampak na spletni strani "Zgodovina na dlani" je "škripnilo" pri prispevku "Udarništvo in povojna obnova Ljubljane".
Vrnimo se na fotografijo. Obnavljajo cestni tlak me obema tiroma. Vmesne rege zalivajo z bitumnom. Granitne kocke to niso. Ostanki levo spodaj bi lahko bili leseni. Predvidevam, da so uporabili enako tehniko (leseno osnovo) kot pri gradnji "krožne proge" leta 1933. Zanimivo bo ugotoviti, do kdaj se je ta "leseni tlak" ohranil
Vir: https://zgodovinanadlani.si/udarnistvo- ... enije-jpg/
LP Igor
Moji nameni so bili, da pri prejšnjem prispevku dodam fotografijo obnovitve cestišča na Tromostovju (12.12.1945, fotograf Rudi Vavpotič, hrani MNZS), ampak na spletni strani "Zgodovina na dlani" je "škripnilo" pri prispevku "Udarništvo in povojna obnova Ljubljane".
Vrnimo se na fotografijo. Obnavljajo cestni tlak me obema tiroma. Vmesne rege zalivajo z bitumnom. Granitne kocke to niso. Ostanki levo spodaj bi lahko bili leseni. Predvidevam, da so uporabili enako tehniko (leseno osnovo) kot pri gradnji "krožne proge" leta 1933. Zanimivo bo ugotoviti, do kdaj se je ta "leseni tlak" ohranil
Vir: https://zgodovinanadlani.si/udarnistvo- ... enije-jpg/
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
O tramvaju na Ambroževem trgu in soseščini smo že kaj dejali. Največ objavljenih fotografij je iz prvih let. Dodal bi še eno. Resda ne vidimo tramvaja, ampak glede na letnico (1901) in da je najverjetneje viden tir, si lahko "pričaramo" stanje tistih dni.
Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Ambro%C5%BEev_trg
in še ena iz soseščine
https://zgodovinanadlani.si/razglednica ... a-poljane/
Dodajam še dve fotografiji iz povojnih let.
Vir: https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... ljana.html
In še eno iz domače knjižnice. Včasih je dobro kakšno knjigo "prišparati". Na notranji strani ovitka knjige je še zemljevid ožjega središča Ljubljane.
LP Igor
O tramvaju na Ambroževem trgu in soseščini smo že kaj dejali. Največ objavljenih fotografij je iz prvih let. Dodal bi še eno. Resda ne vidimo tramvaja, ampak glede na letnico (1901) in da je najverjetneje viden tir, si lahko "pričaramo" stanje tistih dni.
Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Ambro%C5%BEev_trg
in še ena iz soseščine
https://zgodovinanadlani.si/razglednica ... a-poljane/
Dodajam še dve fotografiji iz povojnih let.
Vir: https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... ljana.html
In še eno iz domače knjižnice. Včasih je dobro kakšno knjigo "prišparati". Na notranji strani ovitka knjige je še zemljevid ožjega središča Ljubljane.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljen Igor,
mislim, da sem našel tega tvojega dolgina (levo na fotki)...
Izrez iz zgornje fotke)
...pri delu.
Zakaj dolgina ? Ker mu je dolovna obleka prekratka. Pulover mu gleda izven delovne obleke. Ali je dolgin, ali ima premajhno delovno obleko
pozdrav
Darko
mislim, da sem našel tega tvojega dolgina (levo na fotki)...
Izrez iz zgornje fotke)
...pri delu.
Zakaj dolgina ? Ker mu je dolovna obleka prekratka. Pulover mu gleda izven delovne obleke. Ali je dolgin, ali ima premajhno delovno obleko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
Siemens je leta 1928 ponujal podoben "vgradni material"...
Da ne bi kdo mislil, da lahko zgornjega na listu odnese kar tako. Lahko se zgodi, da če bo začel vleči bunko, da bo podrl celo bajto
Sedaj vsaj vemo, zakaj se je udomačil naziv rozeta (Rosette)
pozdrav
Darko
Siemens je leta 1928 ponujal podoben "vgradni material"...
trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči
Zdi se, da obnova pročelij hiš "potegne" za seboj odstranitev nekaterih delov, ki predstavljajo "moteči" element. No nekaj takega se je zgodilo ( upam, da se motim ) tudi pri "Šestici". Njega dni sem že objavil fotografijo "kljuke" in "bunke" na tej zgradbi.
LP Igor
P.S Nihče ni omenil 10 letnice "odprtja" teme (24.5.2007)
Da ne bi kdo mislil, da lahko zgornjega na listu odnese kar tako. Lahko se zgodi, da če bo začel vleči bunko, da bo podrl celo bajto
Sedaj vsaj vemo, zakaj se je udomačil naziv rozeta (Rosette)
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Odlični fotografiji, hvala zanje! Torej je res obstajala rahla deviacija proge pri ovinku s Poljanske c. na Ambrožev trg.trackpan napisal/-a:
Dodajam še dve fotografiji iz povojnih let.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
jž 363, pozdravljen,
potek dvotirne proge je bil pogojen zelo verjetno...s statiko mostu preko Ljubljanice.
Lep pozdrav
Darko
potek dvotirne proge je bil pogojen zelo verjetno...s statiko mostu preko Ljubljanice.
Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
železocestnik napisal/-a:jž 363, pozdravljen,
potek dvotirne proge je bil pogojen zelo verjetno...s statiko mostu preko Ljubljanice.
Lep pozdrav
Darko
Verjetno imava različne stvari v mislih; jaz sem hotel zaključit da je deviacija proge bila narejena zato da bi tramvaji sploh lakho zavili z mostu na Poljansko (ker je križišče dveh cest bilo preostro in preozko za navaden ovinek dvotirne proge). Enako kot ovinek s Titove na Čopovo.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, jaz sem gledal le to, zakaj se tramvaj zvija kot kača
Odgovor je verjetno v statiki mostu. Bo potrebno pogledati načrte in statični izračun mostu
pozdrav
Darko
Odgovor je verjetno v statiki mostu. Bo potrebno pogledati načrte in statični izračun mostu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers