Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Že pred časom sem ugledal dve fotografiji, ki jih bi bilo lepo prikazati na forumu. Pri prvi bi lahko dejali, da je to za OT-je (avtobusi), morda za "nekoč v Ljubljani" (LJ kolodvor), ampak zadaj vidimo še tramvajske tire. Letnica nastanka fotografije je tudi še prava.

Slika

Vir: http://www.goodlifestyle.si/prometni-vr ... -stoletja/


Druga nas popelje k križišču med Šmartinsko in Vilharjevo cesto. Na sredini so opazni tiri.


Slika

Vir: https://zmaga.com/forum_topic.php?pg=10&id=8568

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

odprl si stoto stran Ljubljanskega tramvaja =D> =D> =D>

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

O "bunkah" in "kljukah" že dolgo nismo nič dejali. Na Ambroževem trgu si lahko ogledate kakšno.

Slika

Je po svoje zanimiva. Verjetno so jo "reciklirali". Zgradbo, na kateri "prebiva", so postavili v petdesetih letih.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Zdi se, da obnova pročelij hiš "potegne" za seboj odstranitev nekaterih delov, ki predstavljajo "moteči" element. No nekaj takega se je zgodilo ( upam, da se motim :^o ) tudi pri "Šestici". Njega dni sem že objavil fotografijo "kljuke" in "bunke" na tej zgradbi.

Slika


V času obnove fasade, so mi fantje, ob mojem vprašanju ali se bosta držali "ohranili", odgovorili, da se bo restavriralo. Sedaj so zaključili z deli. "Kljuke" ni [-X , "bunko" pa so prebarvali.


Slika


Slika


V čem je problem. To je edina "kljuka", ki je še ostala na Slovenski cesti. Predvidevam, so jo postavili v letu 1901, se pravi, vse od začetka tramvaja v Ljubljani.

Ali jo bodo morda le kasneje postavili na prvotno mesto :?: :m1 :noro

LP Igor

P.S Nihče ni omenil 10 letnice "odprtja" teme (24.5.2007) :berr
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljen Igor,

lepo, da si se spomnil 10-letnice =D> =D>

Ja, tisti, ki ste na forumu od takrat, ko je STIB "prilepil" dalnega 24.5.2007 znamenit akvarel (ki se je izgubil in ga STIB za 10-letnico pospešeno išče po domačem arhivu), ste se

:old :lol:

STIB napisal/-a:Malo sem bil presenečen ko sem odkril da na tem forumu ni posebne teme o ljubljanskem tramvaju, tako da sem jo kar tu odprl.

Za začetek prilagam sliko ki sem jo pred nekaj dnevi našel med slikami svojega starega očeta.
Slika

V resnici je to originalni akvarel v obliki razglednice. Napisi so v italijanščini,
LUBIANA
Ediz. GARAMI - Reg G.Garanzini - Milano.
Proprieta artistica riservata.
(
Lahko namignem...tramvaj je bil pred magistratom.

Moram pa STIB-u priznati pogum. Takrat je bil tramvaj na železniškem forumu vlaki.info tabu tema :lol:
Temu primerno celo leto ni dobila nobenega zagona...
So pa se razmere na forumu spreminjale, tako da je postala tema ena najbolj zanimivih in gledanih.
Danes ima tema preko 300.000 ogledov. Dobro, veliko so prinesli tudi boti, vendar je to vseeno ogromno za takšen obseg potencialnih pregledovalcev tem.
Kar pomeni, da je marsikdo moral pogledati temo več kot dvakrat :wink: :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

železocestnik napisal/-a: Ja, tisti, ki ste na forumu od takrat, ko je STIB "prilepil" dalnega 24.5.2007 znamenit akvarel (ki se je izgubil in ga STIB za 10-letnico pospešeno išče po domačem arhivu)(...)

Moram pa STIB-u priznati pogum. Takrat je bil tramvaj na železniškem forumu vlaki.info tabu tema :lol:
Še vedno iščem sliko :-)
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Pred časom smo prikazali kako so v Ljubljani uporabili lesene kocke. Zadeva ima nadaljevanje ...


Slika

in odgovor ...

Slika


Za blažitev vibracij naj bi klobučevino in deske uporabili tudi na Poljanski cesti ...

Slika


In o lepih ulicah in cestah v Ljubljani ...

Slika


Zaključujem z novico, da so se ta lesene kocke "pojavile" tudi na Tromostovju ...

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Moji nameni so bili, da pri prejšnjem prispevku dodam fotografijo obnovitve cestišča na Tromostovju (12.12.1945, fotograf Rudi Vavpotič, hrani MNZS), ampak na spletni strani "Zgodovina na dlani" je "škripnilo" pri prispevku "Udarništvo in povojna obnova Ljubljane".


Vrnimo se na fotografijo. Obnavljajo cestni tlak me obema tiroma. Vmesne rege zalivajo z bitumnom. Granitne kocke to niso. Ostanki levo spodaj bi lahko bili leseni. Predvidevam, da so uporabili enako tehniko (leseno osnovo) kot pri gradnji "krožne proge" leta 1933. Zanimivo bo ugotoviti, do kdaj se je ta "leseni tlak" ohranil :?

Slika

Vir: https://zgodovinanadlani.si/udarnistvo- ... enije-jpg/

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

O tramvaju na Ambroževem trgu in soseščini smo že kaj dejali. Največ objavljenih fotografij je iz prvih let. Dodal bi še eno. Resda ne vidimo tramvaja, ampak glede na letnico (1901) in da je najverjetneje viden tir, si lahko "pričaramo" stanje tistih dni.

Slika


Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Ambro%C5%BEev_trg

in še ena iz soseščine

https://zgodovinanadlani.si/razglednica ... a-poljane/


Dodajam še dve fotografiji iz povojnih let.

Slika

Slika

Vir: https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... ljana.html


In še eno iz domače knjižnice. Včasih je dobro kakšno knjigo "prišparati". Na notranji strani ovitka knjige je še zemljevid ožjega središča Ljubljane.

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljen Igor,

mislim, da sem našel tega tvojega dolgina (levo na fotki)...

Slika

Izrez iz zgornje fotke)


...pri delu.

Zakaj dolgina ? Ker mu je dolovna obleka prekratka. Pulover mu gleda izven delovne obleke. Ali je dolgin, ali ima premajhno delovno obleko :D

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

Siemens je leta 1928 ponujal podoben "vgradni material"...
trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Zdi se, da obnova pročelij hiš "potegne" za seboj odstranitev nekaterih delov, ki predstavljajo "moteči" element. No nekaj takega se je zgodilo ( upam, da se motim :^o ) tudi pri "Šestici". Njega dni sem že objavil fotografijo "kljuke" in "bunke" na tej zgradbi.


Slika



LP Igor

P.S Nihče ni omenil 10 letnice "odprtja" teme (24.5.2007) :berr

Slika

Da ne bi kdo mislil, da lahko zgornjega na listu odnese kar tako. Lahko se zgodi, da če bo začel vleči bunko, da bo podrl celo bajto :wink: :lol:

Sedaj vsaj vemo, zakaj se je udomačil naziv rozeta (Rosette) :idea:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

trackpan napisal/-a:
Dodajam še dve fotografiji iz povojnih let.
Odlični fotografiji, hvala zanje! Torej je res obstajala rahla deviacija proge pri ovinku s Poljanske c. na Ambrožev trg.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

jž 363, pozdravljen,

potek dvotirne proge je bil pogojen zelo verjetno...s statiko mostu preko Ljubljanice.


Lep pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

železocestnik napisal/-a:jž 363, pozdravljen,

potek dvotirne proge je bil pogojen zelo verjetno...s statiko mostu preko Ljubljanice.

Lep pozdrav
Darko

Verjetno imava različne stvari v mislih; jaz sem hotel zaključit da je deviacija proge bila narejena zato da bi tramvaji sploh lakho zavili z mostu na Poljansko (ker je križišče dveh cest bilo preostro in preozko za navaden ovinek dvotirne proge). Enako kot ovinek s Titove na Čopovo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, jaz sem gledal le to, zakaj se tramvaj zvija kot kača :wink:

Odgovor je verjetno v statiki mostu. Bo potrebno pogledati načrte in statični izračun mostu [-o<

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori