Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Ne verjamem da zadeva ima veliko zvez z Anglijo.
Volan na desni strani je namreč odlikoval vse avtobuse in trolejbuse zgrajene v Jugoslaviji po italijanski licenci (OM, Alfa Romeo...) v 50-ih. Tako je bilo tudi v Italiji. Zakaj je bilo tako, pa ne vem - zagotovo je šlo za kakšne tehnične lastnosti zaradi katerih volan na levi strani ni bil mogoč.
Volan na desni strani je namreč odlikoval vse avtobuse in trolejbuse zgrajene v Jugoslaviji po italijanski licenci (OM, Alfa Romeo...) v 50-ih. Tako je bilo tudi v Italiji. Zakaj je bilo tako, pa ne vem - zagotovo je šlo za kakšne tehnične lastnosti zaradi katerih volan na levi strani ni bil mogoč.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, sem se hecal.
Še dobro, da nisem napisal cele zgodbe o tem, morda bi še kdo verjel
Tako kot Dolfe o tistem manjkajočem stebru na borovniškem viaduktu
pozdrav
Darko
Še dobro, da nisem napisal cele zgodbe o tem, morda bi še kdo verjel
Tako kot Dolfe o tistem manjkajočem stebru na borovniškem viaduktu
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Hvala vama za info, tega pa res nisem vedel, da so bili busi italijanskega izvora, zaradi desnega volana sem pač sklepal, da je šlo za angleški proizvod.
Simpl je tanartabul.
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Voznik na desni strani ? Razumljiv razlog so ceste, še posebej gorske. Dober pogled na desni rob ozkega cestišča nekaj velja. Ako se zaletiš v drugo vozilo je možnost preživetja večja kot, če se začneš kotaliti po pobočju .
http://www.worldstandards.eu/cars/trivi ... ving-left/
LP Igor
Voznik na desni strani ? Razumljiv razlog so ceste, še posebej gorske. Dober pogled na desni rob ozkega cestišča nekaj velja. Ako se zaletiš v drugo vozilo je možnost preživetja večja kot, če se začneš kotaliti po pobočju .
http://www.worldstandards.eu/cars/trivi ... ving-left/
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, vsaka stvar ima dobre in slabe strani.
Res je možnost preživetja večja, če se zaletiš v drugo vozilo kot, kot če se začneš kotaliti po pobočju...
Vendar je tudi večja možnost, da se zaletiš v nasproti vozeče vozilo, če imaš pri desnem prometu desni volan.
Zakaj? Zato, ker ne vidiš točno, kje je položaj vozila na levi stani.
Slej ko prej bodo rešili problem s stranskimi kamerami, Za nazaj jih že imamo...
Problem pri stranskih kamerah so samo še mušice, ki bi se lepile na kamero pri zadnjem pogonu avtomobila
pozdrav
Darko
Res je možnost preživetja večja, če se zaletiš v drugo vozilo kot, kot če se začneš kotaliti po pobočju...
Vendar je tudi večja možnost, da se zaletiš v nasproti vozeče vozilo, če imaš pri desnem prometu desni volan.
Zakaj? Zato, ker ne vidiš točno, kje je položaj vozila na levi stani.
Slej ko prej bodo rešili problem s stranskimi kamerami, Za nazaj jih že imamo...
Problem pri stranskih kamerah so samo še mušice, ki bi se lepile na kamero pri zadnjem pogonu avtomobila
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:133730
Pozdravljeni,
zahvaljujoč Vekoslavu Kramariču....
Pogled na tramvajsko progo z gradu
Na žalost je tramvaj odpeljal, medtem ko je ostril fotko
Morda se da ugotoviti, ob kateri uri je V.K. fotografiral
15:42
Morda je pa tramvaj kasnil
Imamo pa še eno uro za kontrolo, če slučajno ta na "turnu" ni delala...
Ja, tale na Ajdovščini pa je le malo predaleč...pa tista na "turnu" drugače kaže kot tista na pročelju.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
zahvaljujoč Vekoslavu Kramariču....
Pogled na tramvajsko progo z gradu
Na žalost je tramvaj odpeljal, medtem ko je ostril fotko
Morda se da ugotoviti, ob kateri uri je V.K. fotografiral
15:42
Morda je pa tramvaj kasnil
Imamo pa še eno uro za kontrolo, če slučajno ta na "turnu" ni delala...
Ja, tale na Ajdovščini pa je le malo predaleč...pa tista na "turnu" drugače kaže kot tista na pročelju.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Dodal bi še nekaj slik. Skoraj povsod se vidi kakšna ura.
Točno opoldne.
"Ilustrirani Slovenec", 30.8.1925
"Ilustrirani Slovenec", 6.6.1926
Vir: dLib - NUK
Malo manj "prometa" kot v današnjih časih.
LP Igor
Dodal bi še nekaj slik. Skoraj povsod se vidi kakšna ura.
Točno opoldne.
"Ilustrirani Slovenec", 30.8.1925
"Ilustrirani Slovenec", 6.6.1926
Vir: dLib - NUK
Malo manj "prometa" kot v današnjih časih.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
pri pregledovanju fotk na disku sem zasledil eno Kramaričevo fotografijo Tyrševe ceste v Ljubljani, na kateri je seveda...
Kot smo že ugotovili, se tale filigranofil s foruma http://www.skyscrapercity.com malo preveč napihuje s fotografijami s slabo resolucijo.
Na njegovi fotografiji se sicer vidi napis Ford, vendar precej megleno...
V primerjavi z zgornjo fotografijo je Kramaričeva neprimerljiva, čeprav v slabši resoluciji. Ta fotografija ni v moji lasti in sem jo "zvlekel" nekje z medmrežja. Sigurno je tudi v SEM-u, pa zdajle ni primeren čas za brskanje. Jo bo kdo od forumašel našel.
Torej Kramaričeva fotografija z novim Fordovim znakom za servis in...tramvajem v ozadju...
Poleg tega smo verjetno že imeli to fotko v tej temi, glede na to, da je na mojem disku
Ampak sedajle ni najprimernejši čas za iskanje po temi...
pozdrav
Darko
pri pregledovanju fotk na disku sem zasledil eno Kramaričevo fotografijo Tyrševe ceste v Ljubljani, na kateri je seveda...
železocestnik napisal/-a:O:131490
Pozdravljeni,železocestnik napisal/-a:O:116680
Takole je izgledalo, ko so progo postavljali...
Fotografija je "sposojena" iz knjižice Viator 75 let.
Se pa lepo vidi dovoz do nekdanjega "Ford" servisa na Tyrševi ulici.. Tam so sedaj garaže policije ali enega ministrstva.Dostop prepovedan
Ob cesti je sedaj nekdanja Jugobanka, sadaj A-banka.
Fotografija je "sposojena" od @filigranofil-a na forumu skyscrapercity
Fotografije so začele tudi v tej temi izginjati. Za tiste, ki jih kaj zanima, je zadnji čas, da si "pretočijo" fotografije na svoje trde diske
pozdrav
Darko
ne vem sicer, od kod je ta @filigranofil pobiral te fotografije, lahko bi jih podal v boljši resoluciji
Aja, pa seveda citiral, od kod si je "sposodil" fotografije
Misli, da ve vse, pa imamo tukaj na forumu sigurno večjo "bazo" fotk (in znanja)
Na razpolago imamo fotko iz časa po drugi svetovni vojni, ko je "Ford" prešel v roke Jugoslovanske države. Seveda brez plačila. Kar tako, po
Tudi ta fotografija je brez opisa ali letnice, vendar se da rekonstruirati vsaj lokacija: vogal pri kavarni "Evropa".
V ozadju je sedaj že bivša prodajalna "Borovo" (tudi "naš" nekdanji "Bata").
Na tabli se da razbrati (seveda če poznaš takratne razmere...):
Prodajalna obutve
Generalne direkcije zvezne industrije ....
Seveda so tudi tablo "Ford" odstranili in že je bila v lasti Generalne direkcije za...., ki je potem v teh prostorih ustanovila "Avtoobnovo".
Danes je v teh prostorih za bivšo "Jugobanko", sedanjo A-banko, garaža državnih organov za notranje zadeve
Seveda imamo na fotografiji tudi tramvaj in tramvajske tire, da ne gre zadeva zopet v OT.
Se zahvaljujem ravnatelju Železniškega muzeja v Ljubljani prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.
In sedaj še datiranje.
Moje mnenje: 100-letnica železnic v Jugoslaviji, ki je potekala v Ljubljani.
pozdrav
Darko
Kot smo že ugotovili, se tale filigranofil s foruma http://www.skyscrapercity.com malo preveč napihuje s fotografijami s slabo resolucijo.
Na njegovi fotografiji se sicer vidi napis Ford, vendar precej megleno...
V primerjavi z zgornjo fotografijo je Kramaričeva neprimerljiva, čeprav v slabši resoluciji. Ta fotografija ni v moji lasti in sem jo "zvlekel" nekje z medmrežja. Sigurno je tudi v SEM-u, pa zdajle ni primeren čas za brskanje. Jo bo kdo od forumašel našel.
Torej Kramaričeva fotografija z novim Fordovim znakom za servis in...tramvajem v ozadju...
Poleg tega smo verjetno že imeli to fotko v tej temi, glede na to, da je na mojem disku
Ampak sedajle ni najprimernejši čas za iskanje po temi...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Ljubljanski tramvaj
Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
preglednik
Re: Ljubljanski tramvaj
...sanjsko.preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
Re: Ljubljanski tramvaj
...pa podaljšali do novega P+R parkirišča na koncu Barjanske.....(eh vročina, vročina)TGV Lyria napisal/-a:...sanjsko.preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
Re: Ljubljanski tramvaj
... pa eno linijo do Šentvida, eno na Dolgi most, eno na Rakovnik, pa BTC, pa Črnuče, pa Zalog... (uhhh v Gorici je skoraj 40 stopinj...)ŽAT32 napisal/-a:...pa podaljšali do novega P+R parkirišča na koncu Barjanske.....(eh vročina, vročina)TGV Lyria napisal/-a:...sanjsko.preglednik napisal/-a:Slovenska cesta je temeljito prenovljena, v kratkem se bodo lotili še odseka do Aškerčeve. Če bi poleg vse infrastrukture (vodovod, toplovod, kanalizacija, elektrika ..) na celotnem odseku vgradili, tako za vsak slučaj, še tramvajske tirnice bi bilo... (oprostite, vročina deluje)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Za blažitev "vročinski" tegob priporočamo študijo "Mestna železnica v Ljubljani". Opozorilo. Lepo počasi, ne na hitro
Na Slovenski cesti ( od Aškerčeve do Šubičeve) so začeli z razkopavanjem asfalta. Za ljubitelje tramvaja je zanimiv odsek Rimska - Šubičeva. Lahko da se bo našlo še kaj železja. Se pa vprašam, kakšna usoda je doletela tračnice pri Slonu. Verjetno so bile iz helija .
V tridesetih letih so širili oz. posodabljali tramvajsko omrežje. No ta "stare" so ponudili za odkup :
"Jutro", 15.10.1933
Vir: dLib - NUK
LP Igor
Za blažitev "vročinski" tegob priporočamo študijo "Mestna železnica v Ljubljani". Opozorilo. Lepo počasi, ne na hitro
Na Slovenski cesti ( od Aškerčeve do Šubičeve) so začeli z razkopavanjem asfalta. Za ljubitelje tramvaja je zanimiv odsek Rimska - Šubičeva. Lahko da se bo našlo še kaj železja. Se pa vprašam, kakšna usoda je doletela tračnice pri Slonu. Verjetno so bile iz helija .
V tridesetih letih so širili oz. posodabljali tramvajsko omrežje. No ta "stare" so ponudili za odkup :
"Jutro", 15.10.1933
Vir: dLib - NUK
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljen Igor, tole prodajo si odlično izbrskal...
Tračnice izpred Slona niso bile iz helija
Zanimivo je, da so pristale v Železniškem muzeju v Ljubljani. Iz prve roke, sem videl, ko so jih pripeljali.
Zanimivo je to, da jih je pripeljal kar vodja gradbišča sam. Vejetno je ljubitelj tirnih vozil
Verjetno bi bilo pametno, da bi pod muzejski voz v Bistri dali originalne tračnice (če sedaj niso).
pozdrav
Darko
Tračnice izpred Slona niso bile iz helija
Zanimivo je, da so pristale v Železniškem muzeju v Ljubljani. Iz prve roke, sem videl, ko so jih pripeljali.
Zanimivo je to, da jih je pripeljal kar vodja gradbišča sam. Vejetno je ljubitelj tirnih vozil
Verjetno bi bilo pametno, da bi pod muzejski voz v Bistri dali originalne tračnice (če sedaj niso).
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers