Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:880600
Pozdravljeni,
na strani 100 je @trackpan dodal fotografijo vrveža na ljubljanski avtobusni postaji na Trgu OF leta 1957. Tramvajski tiri so še , tramvaja ni na nobenega na fotografiji.
Foto: Miloš Švabić hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.
Fotografija je obstala, ker je na serverju goodlifestyle.
Izkoristimo to i dodajmo še nekaj fotk z njihove strani:
Mestni utrip na križišču Dalmatinove in Tyrševe ulice (danes Slovenske ceste). Obdobje med obema vojnama.
Foto: neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.
Tramvaj št. 15 na Šelemburgovi ulici (danes Slovenska cesta) pri kavarni Rio. Obdobje med obema vojnama
Foto: neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Križišče med Šmartinsko in Vilharjevo cesto. Na sredini so opazni tiri.
Fotografija je obstala zato, ker je na serverju zmaga.com
trackpan je dodal tudi fotografijo obnovitve cestišča na Tromostovju (12.12.1945, fotograf Rudi Vavpotič, hrani MNZS),
Obnavljajo cestni tlak me obema tiroma. Vmesne rege zalivajo z bitumnom. Granitne kocke to niso. Ostanki levo spodaj bi lahko bili leseni. Uporabili so enako tehniko (leseno osnovo) kot pri gradnji "krožne proge" leta 1933.
Fotografija se je ohranila zato, ker je na serverju MNZS.
Trackpan je dodal še eno fotografijo Ambroževega trga iz leta 1901, kjer se vidijo tramvajski tiri.
Fotografija je iz wikipedije.
Na strani 101 imamo samo eno fotografijo tramvaja, ki ga je posnel švedski predstavnik SKF-a (tovarne ležajev).
Polovica tramvajev, ki so jih kupili v "Prvi jugoslovanski tovarni vagonov, strojev in mostov d.d." v Slavonskem brodu so bili opremljeni s kotalnimi ležaji.
Tako tudi ta tramvaj št.27, izdelan leta 1932:
Fotografija je obstala na forumu lokomotive.de. Zbirka: Bengt Dahlberg
@trackpan je dodal fotografijo gostilne "Keršič" (Frankopanska 1), ki so jo morali "poravnati", saj je preveč silila na Celovško cesto.
Fotografija je obstala na serverju flickr.
Zraven sta še dve razglednici Šiške...
Obstali sta zato, ker sta na serverju stara-siska.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na strani 100 je @trackpan dodal fotografijo vrveža na ljubljanski avtobusni postaji na Trgu OF leta 1957. Tramvajski tiri so še , tramvaja ni na nobenega na fotografiji.
Foto: Miloš Švabić hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.
Fotografija je obstala, ker je na serverju goodlifestyle.
Izkoristimo to i dodajmo še nekaj fotk z njihove strani:
Mestni utrip na križišču Dalmatinove in Tyrševe ulice (danes Slovenske ceste). Obdobje med obema vojnama.
Foto: neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.
Tramvaj št. 15 na Šelemburgovi ulici (danes Slovenska cesta) pri kavarni Rio. Obdobje med obema vojnama
Foto: neznan, hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Križišče med Šmartinsko in Vilharjevo cesto. Na sredini so opazni tiri.
Fotografija je obstala zato, ker je na serverju zmaga.com
trackpan je dodal tudi fotografijo obnovitve cestišča na Tromostovju (12.12.1945, fotograf Rudi Vavpotič, hrani MNZS),
Obnavljajo cestni tlak me obema tiroma. Vmesne rege zalivajo z bitumnom. Granitne kocke to niso. Ostanki levo spodaj bi lahko bili leseni. Uporabili so enako tehniko (leseno osnovo) kot pri gradnji "krožne proge" leta 1933.
Fotografija se je ohranila zato, ker je na serverju MNZS.
Trackpan je dodal še eno fotografijo Ambroževega trga iz leta 1901, kjer se vidijo tramvajski tiri.
Fotografija je iz wikipedije.
Na strani 101 imamo samo eno fotografijo tramvaja, ki ga je posnel švedski predstavnik SKF-a (tovarne ležajev).
Polovica tramvajev, ki so jih kupili v "Prvi jugoslovanski tovarni vagonov, strojev in mostov d.d." v Slavonskem brodu so bili opremljeni s kotalnimi ležaji.
Tako tudi ta tramvaj št.27, izdelan leta 1932:
Fotografija je obstala na forumu lokomotive.de. Zbirka: Bengt Dahlberg
@trackpan je dodal fotografijo gostilne "Keršič" (Frankopanska 1), ki so jo morali "poravnati", saj je preveč silila na Celovško cesto.
Fotografija je obstala na serverju flickr.
Zraven sta še dve razglednici Šiške...
Obstali sta zato, ker sta na serverju stara-siska.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:886300
Pozdravljeni,
nabralo se je preko 5.000 ogledov.
Operacija sive mrene še na drugem očesu je za mano. Vidim sedaj:
desno oko:100%
levo oko:100%
Skupaj: 200%
Kljub temu pa na spletni strani TMS nisem našel tele fotke, ki jo je TMS objavil ob 70-letnici. Skrivna so pota spletnih strani....
Jo je pa možno najti brez zapisa na fotografiji na Ptuj.info: https://ptujinfo.com/novica/kultura/zan ... cas/142854
Pod fotografijo pa piše:
Ljubljanski tramvaj po letu 1935, na sliki je tramvaj ''opatijec'', izdelan v Gradcu in pripeljan v Ljubljano iz Opatije. Z njim so leta 1935 poskušali obogatiti Lj. tramvajski vozni park; (foto: hrani arhiv TMS)
Verjetno je ohranjena tudi na FB, saj jo je tja "postavil" tudi TMS.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
nabralo se je preko 5.000 ogledov.
Operacija sive mrene še na drugem očesu je za mano. Vidim sedaj:
desno oko:100%
levo oko:100%
Skupaj: 200%
Kljub temu pa na spletni strani TMS nisem našel tele fotke, ki jo je TMS objavil ob 70-letnici. Skrivna so pota spletnih strani....
Jo je pa možno najti brez zapisa na fotografiji na Ptuj.info: https://ptujinfo.com/novica/kultura/zan ... cas/142854
Pod fotografijo pa piše:
Ljubljanski tramvaj po letu 1935, na sliki je tramvaj ''opatijec'', izdelan v Gradcu in pripeljan v Ljubljano iz Opatije. Z njim so leta 1935 poskušali obogatiti Lj. tramvajski vozni park; (foto: hrani arhiv TMS)
Verjetno je ohranjena tudi na FB, saj jo je tja "postavil" tudi TMS.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:918500
Pozdravljeni,
na ploščadi pred Muzejem novejše zgodovine Slovenije v Ljubljani si lahko do 5.maja 2022 ogledate fotografsko razstavo posvečeno pregledu razvoja mestnega potniškega prometa v Ljubljani: Avtobusi in trolejbusi Ljubljane 1927-1994
Avtor razstave je raziskovalec Jožef Trpin.
Na razstavi je tudi ta fotografija, na kateri so tudi tramvaji:
Andreja Zupanec Bajželj iz MNZS je na blogu zapisala:
"Za ljubitelje in fotografe vozil Ljubljanskega mestnega prometa je bilo leto 1957 odlično. Na fotografiji levo trolejbus št. 19, za njim št. 6 in desno št. 10. Na desni tudi avtobus FAP-SAURER ter množica tramvajev: »brodski« s kovinskimi okenskimi okviri in Lobetovi z lesenimi. Trolejbus levo vozi na začasni progi Stadion–Vič kot pomožni progi Ježica–Vič."
Ostale fotografije morajo v temo Ljubljanski trolejbus v Čveku oziroma bi bilo potrebno odpreti novo temo v Čveku o ljubljanskih avtobusih.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na ploščadi pred Muzejem novejše zgodovine Slovenije v Ljubljani si lahko do 5.maja 2022 ogledate fotografsko razstavo posvečeno pregledu razvoja mestnega potniškega prometa v Ljubljani: Avtobusi in trolejbusi Ljubljane 1927-1994
Avtor razstave je raziskovalec Jožef Trpin.
Na razstavi je tudi ta fotografija, na kateri so tudi tramvaji:
Andreja Zupanec Bajželj iz MNZS je na blogu zapisala:
"Za ljubitelje in fotografe vozil Ljubljanskega mestnega prometa je bilo leto 1957 odlično. Na fotografiji levo trolejbus št. 19, za njim št. 6 in desno št. 10. Na desni tudi avtobus FAP-SAURER ter množica tramvajev: »brodski« s kovinskimi okenskimi okviri in Lobetovi z lesenimi. Trolejbus levo vozi na začasni progi Stadion–Vič kot pomožni progi Ježica–Vič."
Ostale fotografije morajo v temo Ljubljanski trolejbus v Čveku oziroma bi bilo potrebno odpreti novo temo v Čveku o ljubljanskih avtobusih.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:918900
Pozdravljeni, glede na veliko zanimanje dodajam v tej temi samo fotografije z razstave, v katerih je "vpleten" tramvaj.
V prehodni fazi tramvaj-trolejbus ni šlo brez pomoči starega tramvaja.
Na delovno mesto je iz remize "privlekel" stari, odpisani tramvaj.
Seveda samo do Ajdovščine, potem ga je prevzelo cestno vlečno vozilo do začetne postaje v bližini Vilharjeve ceste.
Na razstavi je fotografija vleke trolejbusa pri kavarni Evropa...
Druga fotografija , na kateri je tramvaj, je pozimi 1956/1957 na Dunajski cesti pri trgovini Kolesar...
Tramvaj v hudi konkurenci z avtobusom in trolejbusom:
Ostale fotografije se selijo v Čvek. V temo Ljubljanski trolejbus. Za avtobuse bi bilo potrebno odpreti novo temo. Če koga zanimajo ljubljanski avtobusi, jo naj odpre.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni, glede na veliko zanimanje dodajam v tej temi samo fotografije z razstave, v katerih je "vpleten" tramvaj.
V prehodni fazi tramvaj-trolejbus ni šlo brez pomoči starega tramvaja.
Na delovno mesto je iz remize "privlekel" stari, odpisani tramvaj.
Seveda samo do Ajdovščine, potem ga je prevzelo cestno vlečno vozilo do začetne postaje v bližini Vilharjeve ceste.
Na razstavi je fotografija vleke trolejbusa pri kavarni Evropa...
Druga fotografija , na kateri je tramvaj, je pozimi 1956/1957 na Dunajski cesti pri trgovini Kolesar...
Tramvaj v hudi konkurenci z avtobusom in trolejbusom:
Ostale fotografije se selijo v Čvek. V temo Ljubljanski trolejbus. Za avtobuse bi bilo potrebno odpreti novo temo. Če koga zanimajo ljubljanski avtobusi, jo naj odpre.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Najprej bi dodal par besed na fotografijo, kjer tramvaj vleče trolejbus. Predvidevam, da je bila posneta jeseni 1951. Tega leta so začeli z rušenjem Figovca in urejanjem Ajdovščine. Verjetno je tedaj izginil tudi eden od dveh tirov na ovinku (pri "Evropi"). Kdor je videl zemljevid Johna Charles Gillhama, bo videl, da so na sedanji Tivolski napeljali začasni električen vod (1952).
Bom kar tukaj nadaljeval. Na dveh fotografijah iz razstave podatki niso točni. "Čakajoči" trolejbusi so na Celovški cesti in ne na Viču.
Pri eni fotografiji italijanskega trolejbusa, postajališče ni na Ježici, temveč ob Livarski ulici (zgradba v ozadju).
Drugače, pa vredno ogleda.
LP Igor
Najprej bi dodal par besed na fotografijo, kjer tramvaj vleče trolejbus. Predvidevam, da je bila posneta jeseni 1951. Tega leta so začeli z rušenjem Figovca in urejanjem Ajdovščine. Verjetno je tedaj izginil tudi eden od dveh tirov na ovinku (pri "Evropi"). Kdor je videl zemljevid Johna Charles Gillhama, bo videl, da so na sedanji Tivolski napeljali začasni električen vod (1952).
Bom kar tukaj nadaljeval. Na dveh fotografijah iz razstave podatki niso točni. "Čakajoči" trolejbusi so na Celovški cesti in ne na Viču.
Pri eni fotografiji italijanskega trolejbusa, postajališče ni na Ježici, temveč ob Livarski ulici (zgradba v ozadju).
Drugače, pa vredno ogleda.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O:929300
Pozdravljeni,
iz češkega narodnega muzeja v Pragi smo imeli že dve fotografiji z ljubljanskim tramvajem.
Dodajam tretjo...
dodajam še povezavo do fotke:
https://www.esbirky.cz/predmet/11039515 ... ePointer=5
Sedaj vemo, da so bile te tri fotke posnete med leti 1901 in 1905
Zakaj?
Leta 1901 je "stekel" tramvaj.
Leta 1905 so zgradili Prešernov spomenik.
Prej so morali podreti gostilno "Pri Bučarji". Ja, prej pa še apoteko "Pri zlatem jelenu".
Fotograf: Fran Vesel, hrani: Zgodovinski arhiv Ljubljana
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
iz češkega narodnega muzeja v Pragi smo imeli že dve fotografiji z ljubljanskim tramvajem.
Dodajam tretjo...
dodajam še povezavo do fotke:
https://www.esbirky.cz/predmet/11039515 ... ePointer=5
Sedaj vemo, da so bile te tri fotke posnete med leti 1901 in 1905
Zakaj?
Leta 1901 je "stekel" tramvaj.
Leta 1905 so zgradili Prešernov spomenik.
Prej so morali podreti gostilno "Pri Bučarji". Ja, prej pa še apoteko "Pri zlatem jelenu".
Fotograf: Fran Vesel, hrani: Zgodovinski arhiv Ljubljana
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
... na kateri sta kar dva tramvaja, drugi stoji pri Robbovem vodnjaku (najbrž že videni, z reklamo za Angleško skladišče oblek na strehi).
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 929500
Ja, res je.
To je ta s te fotke. Še kar čaka...
Ogledi pa v nebo....
Nočna in dopoldanska izmena sta "nabili" 200 ogledov. Botom je pa itak vseeno, kdaj se zapodijo na delo
pozdrav
Darko
Ja, res je.
To je ta s te fotke. Še kar čaka...
Ogledi pa v nebo....
Nočna in dopoldanska izmena sta "nabili" 200 ogledov. Botom je pa itak vseeno, kdaj se zapodijo na delo
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
zadnja fotografija je zame zanimiva predvsem zaradi enega detajla - izobešene slovenske narodne zastave na Magistratu. Glede na to da so takratne slovenske dežele bile del Avstroogrske monarhije, na kateri način (in v kakšni meri) je bila regulirana raba slovenskih nacionalnih simbolov?
zadnja fotografija je zame zanimiva predvsem zaradi enega detajla - izobešene slovenske narodne zastave na Magistratu. Glede na to da so takratne slovenske dežele bile del Avstroogrske monarhije, na kateri način (in v kakšni meri) je bila regulirana raba slovenskih nacionalnih simbolov?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
To bi bilo potrebno pogledati v knjigo Plemenitega.
Jaz je nimam...
Niti nobene podobne
Razen knjigo Milana Škrabca: Slovenstvo na razglednicah.
Tukaj pa najdemo slovenske zastave v glavnem na prireditvah sokolov, prireditvah katoliške cerkve, predvsem pa pri otvoritvah šol.
Mislim pa, da je bila uporaba zastav odvisna predvsem od slovenskih županov in njihove korajže. Verjetno je zakonodaja to omogočala.
V tem primeru smo imeli takrat v Ljubljani srečo s Hribarjem.
pozdrav
Darko
Jaz je nimam...
Niti nobene podobne
Razen knjigo Milana Škrabca: Slovenstvo na razglednicah.
Tukaj pa najdemo slovenske zastave v glavnem na prireditvah sokolov, prireditvah katoliške cerkve, predvsem pa pri otvoritvah šol.
Mislim pa, da je bila uporaba zastav odvisna predvsem od slovenskih županov in njihove korajže. Verjetno je zakonodaja to omogočala.
V tem primeru smo imeli takrat v Ljubljani srečo s Hribarjem.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni!
Ne vem če je za verjeti ali ne, toda, trenutno je naprodaj ljubljanska tramvajska prikolica ki je končala svojo pot v Subotici. Ker je snetje fotografij z izvirne oglaševalne spletne strani onemogočeno (oz. prepovedano?), podajam povezavo do oglasa:
https://novi.kupujemprodajem.com/nekret ... 1940796443
Ne vem če je za verjeti ali ne, toda, trenutno je naprodaj ljubljanska tramvajska prikolica ki je končala svojo pot v Subotici. Ker je snetje fotografij z izvirne oglaševalne spletne strani onemogočeno (oz. prepovedano?), podajam povezavo do oglasa:
https://novi.kupujemprodajem.com/nekret ... 1940796443
- lokomotivček tomaž
- Poznavalec
- Prispevkov: 15
- Pridružen: 05.09.2022, 7:55
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni.
Če bi danes delali tramvajski sistem, katero napetost bi izbrali za tamvaje? In tudi kateri sistem prenosa energije?
Tako, kot je za klasične vlake 25 kV, 50 Hz najbolj optimalna izbira v tem trenutku.
Če bi danes delali tramvajski sistem, katero napetost bi izbrali za tamvaje? In tudi kateri sistem prenosa energije?
Tako, kot je za klasične vlake 25 kV, 50 Hz najbolj optimalna izbira v tem trenutku.
Re: Ljubljanski tramvaj
Tramvaj v Edinburgu (Škotska) je eden najnovejših. Pred začetkom gradnje leta 2008 v tem mestu ni bilo tramvaja, tudi trolejbusa ne (ki bi morda prejudiciral izbiro napajalnega sistema). In kot napajalni sistem uporablja 750V DC. Ter normalno tirno širino (1435mm).
https://en.wikipedia.org/wiki/Edinburgh_Trams
Pri izbiri napajalnega sistema tramvajev je treba upoštevati, da imajo relativno majhne moči (v primerjavi z železniškimi garniturami), po drugi strani pa potencialno veliko objektov v bližini voznega voda (stavbe, avtobusi in kamioni), kjer bi bil stik z visoko napetostjo lahko kar velik problem. Poleg tega pri uporabi 750V DC lahko delujejo brez lastnega transformatorja in usmernika, začne se z inverterjem - kar pomeni kar znatne prihranke pri ceni in teži vozil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Edinburgh_Trams
Pri izbiri napajalnega sistema tramvajev je treba upoštevati, da imajo relativno majhne moči (v primerjavi z železniškimi garniturami), po drugi strani pa potencialno veliko objektov v bližini voznega voda (stavbe, avtobusi in kamioni), kjer bi bil stik z visoko napetostjo lahko kar velik problem. Poleg tega pri uporabi 750V DC lahko delujejo brez lastnega transformatorja in usmernika, začne se z inverterjem - kar pomeni kar znatne prihranke pri ceni in teži vozil.
LP, Metod
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči,
na spletni strani "Stare fotografije in razglednice Ljubljane" so objavili fotografijo tramvaja na Zaloški cesti. Redko videno. Predvidevam, da je "brodski" (številka in oblika). Navedena je letnica 1959, pa bo verjetno bolj 1958. Okoli stebrov uličnih svetilk je videti pesek. To bi bila osnova za časovni okvir.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=59 ... 9026870091
LP Igor
na spletni strani "Stare fotografije in razglednice Ljubljane" so objavili fotografijo tramvaja na Zaloški cesti. Redko videno. Predvidevam, da je "brodski" (številka in oblika). Navedena je letnica 1959, pa bo verjetno bolj 1958. Okoli stebrov uličnih svetilk je videti pesek. To bi bila osnova za časovni okvir.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=59 ... 9026870091
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči,
v reviji "Tovariš" so imeli leta 1973 članek "Tramvaj čisti zrak". Preberite si zadnji del. Prva fotografija zelo verjetno ni bila posneta v Ljubljani.
https://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_S ... index.html
LP Igor
v reviji "Tovariš" so imeli leta 1973 članek "Tramvaj čisti zrak". Preberite si zadnji del. Prva fotografija zelo verjetno ni bila posneta v Ljubljani.
https://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_S ... index.html
LP Igor