Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

trackpan napisal/-a: Na levi strani visi plošča z oznako tramvajske postaje.

Slika
Vir:https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... un-0030552
Na paviljončku je reklama za film "Čarovnik iz OZa" ki je posnet 1939.
Še en podatke na istem paviljončku nam pove točno letnico:
Ples Jadranske straže je napovedan za 8. Februarja (sobota) 1941.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

vse kaže na to, da so v Slovenskem etnografskem muzeju kar dobro datirali to fotografijo.
Sicer je zapisan datum 1.1.1941, vendar ravno prvega dne v letu le ni nastala fotografija, vse pa kaže na to, da v januarju 1941.

Tudi s spomenikom kralju Aleksandru se da pomagati pri datiranju, če ne bi imeli drugih "pomagal".
Spomenik je stal namreč zelo malo časa - manj kot eno leto...

Postavili so ga 6.9.1940, podrl pa ga je italijanski okupator 25.7.1941.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Nekdaj ...

Slika

Vir: https://hiveminer.com/Tags/1950s%2Cljubljana


Nova zgradba avtobusne postaje se je razširila nad nekdanje tire. Poprej smo jo imeli v nadaljevanju železniške postaje.


Slika
ZGODOVINA AVTOBUSNE POSTAJE LJUBLJANA

Začetki AP Ljubljana na sedanji lokaciji segajo v leto 1961. Do tega leta je na tej lokaciji vozil tramvaj. Gradbeno dovoljenje za obratovanje dejavnosti je pridobila 1. marca 1961, odprtje postaje je bilo konec julija 1961, uporabno dovoljenje je bilo izdano 16. septembra 1961.
Odlično, po pisanju sodeč je v letih 1959, 1960 tu vozil še tramvaj :roll: [-X

Vir: https://www.ap-ljubljana.si/o-nas/o-podjetju/

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zgodovino nekega podjetja, zgradbe ali pač česarkoli ni enostavno pisati.

Po navadi dajo pisati zgodovino v podjetjih ravno ljudem, ki nimajo posebne volje to početi, niti nimajo teh znanj niti nimajo želje ta znanja pridobiti. Torej o delajo silom prilik :wink:
Drugi mislijo, da vse vedo in jih to pripelje na spolzek teren....in pogrešijo.
Nekateri podcenjujejo zahtevnost projekta. Ker raziskava zgodovine je projekt.
Zbrati je potrebno vse podatke, ki jih je možno zbrati, potem pa te podatke "presejati". Napačne izločiti, ugotoviti kateri so dvomljivi in potem narediti še enkrat raziskavo, katere podatke se da le še kje pridobiti.
Nazadnje je potrebno realno, logično oceniti, kaj drži, kaj drži malo manj in nazadnje fer zapisati, kaj sploh ne moremo potrditi ali ugotoviti.
Bolje je napisati, da nekaj ne ve, da nekaterih podatkov nimaš in pač zato nekaj ne moreš ugotoviti, kot pa to, da nekaj napišeš, pa te nekdo potem po slučajni najdbi neke fotografije, dokumenta, demantira.
Akademska izobrazba, tudi s področja zgodovine ne prinaša kakšne velike prednosti pri raziskavi zgodovine odjetij, zgradb itd.
Prav dobro se spomnim, da sem v zgodovinskem časopisu kmalu po WW2 sledil "duelu" dveh šolanih, kvalitetnih zgodovinarjev, ki pa kljub nizanju in izboljševanju podatkov iz objave v objavo nista prišla zadevi do konca. Vsekakor nista mogla investirati dovolj časa v tisti njun projekt, ker sta imela še druge zadolžitve.

Tukaj pa nastopi prednost "ljubiteljskih zgodovinarjev". Imajo pač čas. Če si pridobijo še znanje, lahko pride do preboja.

Osebno sem proti oznaki "ljubiteljski zgodovinar", ker je veliko ljudi brez znanja in sistematike v javnosti ta naziv osramotilo in ima na žalost negativen prizvok.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Včasih bi koristilo, da bi kdo prebral "uradne dokumente" na spletnih straneh.

Dodajam še ...

inovak napisal/-a:Tu sta še dve fotografiji ljubljanskega tramvaja iz leta 1941, delo italijanskega fotografa Frederica Patellana iz njegove zbirke.

Slika

Slika

Še to. Ali je bila zgornja posneta pri Žalah ali pri Kolinski ? Bi ostal kar pri prvi varianti, kajti nikjer ni videti (predvidevam) upravne zgradbe Kolinske. V podkrepitev prve teorije dodajam še:

http://www.vmkunovar.si/index.php?optio ... Itemid=117

Na levi strani fotografije so vidne naložene plošče.

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, tak zid je na področju Žal.

Bo pa potrebno poiskati fotografije in načrt proge, da bomo lahko rekli 100%.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Menil sem, da bi pogledali, kaj so o tramvajski čakalnici pisali v tisku. Pred 6. aprilom 1941. Kaj je bilo že tedaj ? A ja, truma italijanskih "turistov" (beri fašistov) je navalila na Ljubljano :evil: .



Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

odličen odbirek novic, posebej zanimiva pa je ta o semaforu na Gradišču leta 1941.
Zvemo, da so staro Siemensovo avtomatiko odstranili in vgradilo domače znanje in domač materijal.

Domače, domače....
Zgradili so jo v tramvajskih delavnicah v remizi =D> =D>

In kaj je še zanimivo ?
Semafor je bil na drogu.
Te fotografije še nimamo.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Darko, bom dodal še dva članka na temo semaforja v Gradišču.


Slika

Slika


... in še o pridobitvi za "prometnega stražnika" na križišču pred glavno pošto.

Slika


Fotografij, pa ni od nikoder :roll: :? .

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

"Čeber" bi lahko bil v levem kotu fotografije:

Slika

Vir: https://fototekamnzs.com/2016/04/06/75- ... ojne-1941/

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na Nebotičniku pa bela zastava predaje...

Vedno, ko sem gledal to sliko, me je zanimalo, zakaj je tam ta kad.

Evo, sedaj vem #-o

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Bi dodal še kakšen članek na temo tramvajskih čakalnic.


Slika


Slika


Slika


..in še fotografija videna na tem forumu :


Slika

viewtopic.php?t=8072&start=30


Komentar. Duh tramvaja ("tramvajske čakalnice") še vedno blodi po avtobusni postaji ("čakalnici"). Odrešitev (beri novo avtobusno postajo) bomo dobili šele, ko se bo tramvaj vrnil v Ljubljano.

Ne smemo pozabiti, da nas letos, decembra meseca, čaka zaokrožena obletnica :pope . Naslednje leto pa še ena. Ostanki se še zmerom skrivajo pod ponjavo v Remizi.


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Igor, pozdravljen,

ta okrogla obletnica je bolj žalostna :pope
Mislim, da se no bo nič zgodilo do takrat.

Razen tega, da se bomo približali pol milijonu ogledov teme o Ljubljanskem tramvaju :wink: :lol: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jž 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 221
Pridružen: 17.01.2014, 21:13

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a jž 363 »

Zanimivo je da se v zadnjem časopisnem tekstu "Več pokritih tramvajskih čakalnic" omenja graditev tramvajske čakalnice pred Dolenjskim kolodvorom, čeprav tramvajske proge do tja ni bilo že leta nazaj.
Zato me zdaj spopadajo naslednja vprašanja; je šlo čisto za zmedo pri izpisu, morebitno postajališče v bližini kolodvora, ali pa je odcep proge do Dolenjskega kolodvora ostal tudi po podaljšanju proge do Rakovnika? Če se ne motim, Tadej Brate je v svojih knjigah vedno omenjal da je odcep do kolodvora bil demontiran ko so podaljšali progo na Rakovnik.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D
jž 363 napisal/-a:Zanimivo je da se v zadnjem časopisnem tekstu "Več pokritih tramvajskih čakalnic" omenja graditev tramvajske čakalnice pred Dolenjskim kolodvorom, čeprav tramvajske proge do tja ni bilo že leta nazaj.
Zato me zdaj spopadajo naslednja vprašanja; je šlo čisto za zmedo pri izpisu, morebitno postajališče v bližini kolodvora, ali pa je odcep proge do Dolenjskega kolodvora ostal tudi po podaljšanju proge do Rakovnika? Če se ne motim, Tadej Brate je v svojih knjigah vedno omenjal da je odcep do kolodvora bil demontiran ko so podaljšali progo na Rakovnik.
Najbolj enostavno bi bilo, če bi lahko ponazoril na kakšni karti mesta iz tega obdobja. Npr. v času od 1939 do 1955. Obstajata najmanj dve, vendar ogled ni ravno enostaven.

http://dlib.si/results/?query=%27source ... fyear=1942

V knjigi Branka Korošca : "Ljubljana skozi stoletja ... (MK, 1991), si ju tudi lahko ogledaš.

Bistveno je to. 15.9.1938 začnejo razdirati staro progo. Odsek do kolodvora se ukine.

Ob priliki, če bo interes, objavim kakšen članek na to temo.

LP Igor
Odgovori