Ljubljanski tramvaj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ker je morda za koga, ki si ni preveč domač z Ljubljano, pa tudi za mlajše ljubljanske srajce, težko slediti pot tramvaja, potem ko zapusti Stari trg, si pomagajmo s fotografijami sedanjega stanja...
Ja, marsikaj je drugače kot pred sto leti...
Tramvaj je pripeljal iz smeri magistrata po Starem trgu in imel tukaj na Levstikovem trgu postajališče Trg sv. Jakoba ("Jacobsplatz")...
Od tukaj se je tramvaj "zagnal" navkreber po sedanjem Gornjem trgu, prej Florijanovi cesti...
...mimo cerkve sv. Florijana...
fotki smo si "sposodili" na spletni strani cerkve sv. Florijana
Na fasadi cerkve pa znan kip sv. Florijana...ja, seveda samo tistim, ki ste pozorno sledili temi
viewtopic.php?f=21&t=3282
(do sedaj 5586 ogledov)
Pogledamo nazaj, na "prevoženo" pot...ja, kar strmo
Šele takole se vidi, da je strmo...
Pogled usmerimo naprej, spustimo se navzdol v smeri Dolenjskega kolodvora...
Še en pogled nazaj...
...in naprej...
Pot nam zapre živa meja...za njo pa dovozna cesta do predora pod gradom...
Bo treba malo naokoli, na prehod za pešce
Ja, marsikaj je drugače kot pred sto leti...
Tramvaj je pripeljal iz smeri magistrata po Starem trgu in imel tukaj na Levstikovem trgu postajališče Trg sv. Jakoba ("Jacobsplatz")...
Od tukaj se je tramvaj "zagnal" navkreber po sedanjem Gornjem trgu, prej Florijanovi cesti...
...mimo cerkve sv. Florijana...
fotki smo si "sposodili" na spletni strani cerkve sv. Florijana
Na fasadi cerkve pa znan kip sv. Florijana...ja, seveda samo tistim, ki ste pozorno sledili temi
viewtopic.php?f=21&t=3282
(do sedaj 5586 ogledov)
Pogledamo nazaj, na "prevoženo" pot...ja, kar strmo
Šele takole se vidi, da je strmo...
Pogled usmerimo naprej, spustimo se navzdol v smeri Dolenjskega kolodvora...
Še en pogled nazaj...
...in naprej...
Pot nam zapre živa meja...za njo pa dovozna cesta do predora pod gradom...
Bo treba malo naokoli, na prehod za pešce
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 19.08.2010, 7:56, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Na tej strani prehoda za pešce se mi odpre pogled na mogočno vilo Samassa, ki pa je sedaj nekam odrezana na vse strani zaradi dovozne ceste do predora pod gradom
Na drugi strani ceste se še enkrat zazrem v vilo...
Kot, da bi bila v oblakih...
Mi pa se spustimo na zemljo in poglejmo nazaj, kje je bilo včasih postajališče Florijanova cesta ("Floriangasse")...
Ja, prav tukaj je nekoč potekala dovozna pot do vile Samassa, ki pa je že imela oštevilčenje Karlovške ceste (št.1)...
Toliko, da se še spomnite situacije izpred 100 let ...
Pozorno oko bo zaznalo znak za postajališče...
Torej smo pravilno locirali to postajališče Florijanova cesta, čeprav se tu pravzaprav že začne Karlovška cesta in je imela vila Samassa številko Karlovška cesta št.1
Tukaj se torej začne stara Karlovška cesta, ki je potekala navzdol proti Karlovškemu mostu preko Gruberjevega prekopa...
Čez čas s pogledom nazaj preverimo padec tramvajske proge...
zmeren padec...
...ki se nadaljuje do spojitve z novo Karlovško cesto...
Na pol poti med temi zadnjimi hišami na Karlovški cesti pod grajskim hribom in Karlovškim mostom pa je bilo postajališče Koslerjeva vila ("Villa Kosler"), ki pa je bila na drugi strani ceste (na desni strani ceste v smeri Karlovca)...
Potem pa nova Karlovška cesta ne pada več proti Ljubljanici, ker je niveleta novega mostu preko Gruberjevega prekopa veliko višja kot starega
Stara Karlovška cesta je imela stalen naklon proti staremu karlovškemu mostu...
Tukaj vidimo razliko sedanje in stare Karlovške ceste...
Ja, tukaj so imeli včasih pred gostilno privezane konje, tramvaj pa je peljal po cesti in potem preko Karlovškega mostu...
...in že smo na mostu...
Preverjeno ni iz lokalne MRS...fotoaparat je imel usmerjen v....
Na drugi strani ceste se še enkrat zazrem v vilo...
Kot, da bi bila v oblakih...
Mi pa se spustimo na zemljo in poglejmo nazaj, kje je bilo včasih postajališče Florijanova cesta ("Floriangasse")...
Ja, prav tukaj je nekoč potekala dovozna pot do vile Samassa, ki pa je že imela oštevilčenje Karlovške ceste (št.1)...
Toliko, da se še spomnite situacije izpred 100 let ...
Pozorno oko bo zaznalo znak za postajališče...
Torej smo pravilno locirali to postajališče Florijanova cesta, čeprav se tu pravzaprav že začne Karlovška cesta in je imela vila Samassa številko Karlovška cesta št.1
Tukaj se torej začne stara Karlovška cesta, ki je potekala navzdol proti Karlovškemu mostu preko Gruberjevega prekopa...
Čez čas s pogledom nazaj preverimo padec tramvajske proge...
zmeren padec...
...ki se nadaljuje do spojitve z novo Karlovško cesto...
Na pol poti med temi zadnjimi hišami na Karlovški cesti pod grajskim hribom in Karlovškim mostom pa je bilo postajališče Koslerjeva vila ("Villa Kosler"), ki pa je bila na drugi strani ceste (na desni strani ceste v smeri Karlovca)...
Potem pa nova Karlovška cesta ne pada več proti Ljubljanici, ker je niveleta novega mostu preko Gruberjevega prekopa veliko višja kot starega
Stara Karlovška cesta je imela stalen naklon proti staremu karlovškemu mostu...
Tukaj vidimo razliko sedanje in stare Karlovške ceste...
Ja, tukaj so imeli včasih pred gostilno privezane konje, tramvaj pa je peljal po cesti in potem preko Karlovškega mostu...
...in že smo na mostu...
Preverjeno ni iz lokalne MRS...fotoaparat je imel usmerjen v....
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 19.08.2010, 8:25, skupaj popravljeno 3 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Torej noben industrijski arheolog, ki bi iskal tire vmed kockami ali zalite z asfaltom
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Tako, dokopali smo se do Karlovškega mostu...
Pogled na stari karlovški most izpod novega orjaka...
Odpravim se na drugo stran mostu in pogledam nazaj proti mestu...
Z novega mostu pa naredim eno fotko starega, obnovljenega Karlovškega mostu...
Zakaj toliko ponavljam obnovljeni....
Zato, ker je pred leti padel sredi noči pločnik meni nič, tebi nič v Gruberjev prekop z ograjo vred, potem pa so iskali po Gruberjevem prekopu, če ni slučajno kakšen ponočnjak "not padu"
Takoj za mostom, v smeri dolenjskega kolodvora, pa je bilo postajališče Kurja vas ("Hühnerdorf")...
Z novega cestnega mostu pa naredim še eno fotko nadvoza nad dolenjsko železnico...
Včasih je bilo tukaj nivojsko križanje dolenjske železnice z ljubljanskim tramvajem...
Ja, tukaj v Kurji vasi...na Dolenjski cesti...
Danes ni na tem področju nobene hiše več...
Tiri pa so se križali takole...
Mi pa pogledamo naprej v smeri dolenjskega kolodvora po Dolenjski cesti...
Kmalu za ovinkom pa je že bilo naslednje postajališče: vojaško strelišče (" Militärschiessstätte")...
Mi se odpravimo naprej in potem pogledamo nazaj proti strelišču...
Pred nami pa je v smeri Dolenjske odcep od Dolenjske ceste proti dolenjskemu kolodvoru...
Ta odcep izgleda od "spodaj" (od dolenjskega kolodvora) takole...
Pogled na stari karlovški most izpod novega orjaka...
Odpravim se na drugo stran mostu in pogledam nazaj proti mestu...
Z novega mostu pa naredim eno fotko starega, obnovljenega Karlovškega mostu...
Zakaj toliko ponavljam obnovljeni....
Zato, ker je pred leti padel sredi noči pločnik meni nič, tebi nič v Gruberjev prekop z ograjo vred, potem pa so iskali po Gruberjevem prekopu, če ni slučajno kakšen ponočnjak "not padu"
Takoj za mostom, v smeri dolenjskega kolodvora, pa je bilo postajališče Kurja vas ("Hühnerdorf")...
Z novega cestnega mostu pa naredim še eno fotko nadvoza nad dolenjsko železnico...
Včasih je bilo tukaj nivojsko križanje dolenjske železnice z ljubljanskim tramvajem...
Ja, tukaj v Kurji vasi...na Dolenjski cesti...
Danes ni na tem področju nobene hiše več...
Tiri pa so se križali takole...
Mi pa pogledamo naprej v smeri dolenjskega kolodvora po Dolenjski cesti...
Kmalu za ovinkom pa je že bilo naslednje postajališče: vojaško strelišče (" Militärschiessstätte")...
Mi se odpravimo naprej in potem pogledamo nazaj proti strelišču...
Pred nami pa je v smeri Dolenjske odcep od Dolenjske ceste proti dolenjskemu kolodvoru...
Ta odcep izgleda od "spodaj" (od dolenjskega kolodvora) takole...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 21.08.2010, 11:07, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Prispeli smo na končno postajo linije: Južni kolodvor - Dolenjski kolodvor...danes Ljubljana-Rakovnik
Sposodili pa si bomo pri wikipediji še eno Ajznponarjevo fotko postaje...
...
Poglejmo pa si še, kje je bila tramvajska postaja pred Dolenjskim kolodvorom ("Station Laibach Unterkrainerbahnhof")
Sposodili pa si bomo pri wikipediji še eno Ajznponarjevo fotko postaje...
...
Poglejmo pa si še, kje je bila tramvajska postaja pred Dolenjskim kolodvorom ("Station Laibach Unterkrainerbahnhof")
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Tisti z izostrenim očesom lahko na zadnjem načrtu postajališča na Dolenjskem kolodvoru zasledite številko 3.220, nad njo pa piše:
km 3.220 Ende der Baulänge (torej konec gradbene dolžine proge)
Dolžina proga se torej meri od začetka na kolodvoru Južne železnice do konca na Dolenjskem kolodvoru.
Vidimo pa na načrtu še eno oznako v "kilometraži" in sicer piše na načrtu pri oznaki za postajališče, ki je točno na sredini sprejemnega posopja Dolenjskega kolodvora:
km 3.182 Ende der Betriebslänge (torej konec obratovalnega dela proge)
Tadej Brate je v knjigi Ljubljanski tramvaj 1901-1958, LJ 1990 zapisal:
"Celotno omrežje prvih prog je bilo dolgo 5220 m. Dolžina proge od glavne železniške postaje do Dolenjskega kolodvora je znašala 3220 m, od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa 2000 m."
Konec citata!
Lahko ugotovimo, da je za progo, ki smo jo obdelali do sedaj (Južni kolodvor-Dolenjski kolodvor) Brate navedel pravilno "kilometražo" za gradbeno dolžino proge!
Za odsek od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa moramo kilometražo še preveriti
km 3.220 Ende der Baulänge (torej konec gradbene dolžine proge)
Dolžina proga se torej meri od začetka na kolodvoru Južne železnice do konca na Dolenjskem kolodvoru.
Vidimo pa na načrtu še eno oznako v "kilometraži" in sicer piše na načrtu pri oznaki za postajališče, ki je točno na sredini sprejemnega posopja Dolenjskega kolodvora:
km 3.182 Ende der Betriebslänge (torej konec obratovalnega dela proge)
Tadej Brate je v knjigi Ljubljanski tramvaj 1901-1958, LJ 1990 zapisal:
"Celotno omrežje prvih prog je bilo dolgo 5220 m. Dolžina proge od glavne železniške postaje do Dolenjskega kolodvora je znašala 3220 m, od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa 2000 m."
Konec citata!
Lahko ugotovimo, da je za progo, ki smo jo obdelali do sedaj (Južni kolodvor-Dolenjski kolodvor) Brate navedel pravilno "kilometražo" za gradbeno dolžino proge!
Za odsek od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa moramo kilometražo še preveriti
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Trenutno stanje ogledov: 5003železocestnik napisal/-a:Trenutno stanje ogledov je: 4347železocestnik napisal/-a:
Če bo zanimanje, bom še kakšen načrt prilepil
(zanimanje pomeni 100 ogledov tega načrta )
Trenutno stanje ogledov: 4224
Tole temo bomo še na 5000 ogledov "spravili"
Zanimanje je, torej moramo nadaljevati s progo od Magistrata do Garnizijske bolnišnice
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Vračamo se pred magistrat, kjer se odcepi proga Mestni trg - Vojaška bolnišnica od proge
Še enkrat pogledamo načrt odcepa in zveznega tira...
Ja, z zveznim tirom so bili zapleti.
Zakaj?
Zgradba na vogalu oz. rob pločnika, ki se je gradila, je bila preblizu temu zveznemu tiru.
Minimalna razdalja tramvajskih tirov od roba pločnika je namreč 1.20 m.
Zgradba Ivana Grobelnika, trgovca v Ljubljani je bila že v načrtu predvidena, da ji bodo "izravnali" vogal proti magistratu. Izkazalo pa se je, da bo potrebno tudi pločnik malo "prikrojiti", da bo zadoščeno predpisom...
Da so ta zvezni tir res naredili, vidimo iz fotografije iz kasnejših let (po WW I)...
Pa si poglejmo pobliže to problematično vogalno hišo...
Pogled s strani magistrata...
Pogled iz strani tromostovja...
"sporni" vogal...
Tramvaj se je s postaje Mestni trg ("Rathausplatz") podal po Ciril-Metodovem trgu (takrat Domplatz)...
...in Vodnikovem trgu...
fotka: kasina, skyscrapercity.com
Še enkrat pogledamo načrt odcepa in zveznega tira...
Ja, z zveznim tirom so bili zapleti.
Zakaj?
Zgradba na vogalu oz. rob pločnika, ki se je gradila, je bila preblizu temu zveznemu tiru.
Minimalna razdalja tramvajskih tirov od roba pločnika je namreč 1.20 m.
Zgradba Ivana Grobelnika, trgovca v Ljubljani je bila že v načrtu predvidena, da ji bodo "izravnali" vogal proti magistratu. Izkazalo pa se je, da bo potrebno tudi pločnik malo "prikrojiti", da bo zadoščeno predpisom...
Da so ta zvezni tir res naredili, vidimo iz fotografije iz kasnejših let (po WW I)...
Pa si poglejmo pobliže to problematično vogalno hišo...
Pogled s strani magistrata...
Pogled iz strani tromostovja...
"sporni" vogal...
Tramvaj se je s postaje Mestni trg ("Rathausplatz") podal po Ciril-Metodovem trgu (takrat Domplatz)...
...in Vodnikovem trgu...
fotka: kasina, skyscrapercity.com
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
. ..do takratnega Cesarja Jožefa trga (Kaiser Josef Platz), kjer je bilo postajališče Cesarja Jožefa trg ("Kaiser Josef Platz") (danes Krekov trg)...
tukaj nekje je moralo biti postajališče...
Pogled pa usmerimo naprej po Poljanski cesti...
Na Poljanski cesti je bilo postajališče nekje na pol poti do Ambroževega trga in se je imenovalo Poljanska cesta ("Poljana strasse")...
Naslednje postajališče je bilo na Ambroževem trgu ("Ambrožplatz") pred prehodom tramvaja preko mostu čez Ljubljanico...
Za tramvaj so morali zgraditi poseben most, ker cestni most ni imel zadostne nosilnosti...
Včasih pa je postajališče Ambrožev trg izgledalo takole...
fotka: @blaszs, skyscraperscity.com
Potem pa je tramvaj zapeljal čez most čez Ljubljanico...
Most pa je izgledal takole in je bil res zgrajen vzporedno s kasarniškim cestnim mostom...
tukaj nekje je moralo biti postajališče...
Pogled pa usmerimo naprej po Poljanski cesti...
Na Poljanski cesti je bilo postajališče nekje na pol poti do Ambroževega trga in se je imenovalo Poljanska cesta ("Poljana strasse")...
Naslednje postajališče je bilo na Ambroževem trgu ("Ambrožplatz") pred prehodom tramvaja preko mostu čez Ljubljanico...
Za tramvaj so morali zgraditi poseben most, ker cestni most ni imel zadostne nosilnosti...
Včasih pa je postajališče Ambrožev trg izgledalo takole...
fotka: @blaszs, skyscraperscity.com
Potem pa je tramvaj zapeljal čez most čez Ljubljanico...
Most pa je izgledal takole in je bil res zgrajen vzporedno s kasarniškim cestnim mostom...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Še enkrat novi most za tramvaj na razglednici...
Ta dva mostova je zamenjal novi betonski most šele leta 1918.
Mostova sta povezovala Ambrožev trg s trgom pred kasarno (sedanji Vrazov trg)...
Tramvaj se je torej zapeljal čez most in navzgor proti trgu pred kasarno...
Danes te na poti proti Vrazovem trgu...
...spremljajo grafiti...
Tukaj je na križišču zavil tramvaj na desno proti Šempeterski cerkvi...
Tramvaj je pripeljal po takratni Škofijski cesti (Pfalzgasse) na sv. Petra cesto (St. Petersstrasse). Ker pa so se odločili za krivino tramvajske proge s primernim radijem, pa je morala Šempeterska cerkev oddati/prodati vogal sadnega vrta.
Zato je lepo vidno na zgornji fotografiji vrtno ograjo, ki je lomljena...
Prilagam pa še načrt za spremembo ograje...
...in imel pred Šentpetersko cerkvijo postajališče cerkev sv. Petra ("Peterskirche")...
V ozadju pa že vidimo današnjo parkirno hišo, ki naj bi se imenovala Šarabon, pa se ne...in splošno bolnico na desni strani Zaloške ceste...
Nekoč pa je trgovina Andreja Šarabona s špecerijskim blagom, moko, žganjem in deželnimi pridelki na drobno in veliko izgledala takole...
Kot zanimivost si poglejmo zapornico mitnice na Zaloški cesti...tukaj so pobirali mitnino od blaga, ki so ga vozili v mesto Ljubljano...
Tramvaj pa je takole vozil mimo Šarabona...
Pred Splošno bolnico je bilo postajališče civilna bolnišnica ("Civilspital")...
...ki sedaj izgleda takole...
Ta dva mostova je zamenjal novi betonski most šele leta 1918.
Mostova sta povezovala Ambrožev trg s trgom pred kasarno (sedanji Vrazov trg)...
Tramvaj se je torej zapeljal čez most in navzgor proti trgu pred kasarno...
Danes te na poti proti Vrazovem trgu...
...spremljajo grafiti...
Tukaj je na križišču zavil tramvaj na desno proti Šempeterski cerkvi...
Tramvaj je pripeljal po takratni Škofijski cesti (Pfalzgasse) na sv. Petra cesto (St. Petersstrasse). Ker pa so se odločili za krivino tramvajske proge s primernim radijem, pa je morala Šempeterska cerkev oddati/prodati vogal sadnega vrta.
Zato je lepo vidno na zgornji fotografiji vrtno ograjo, ki je lomljena...
Prilagam pa še načrt za spremembo ograje...
...in imel pred Šentpetersko cerkvijo postajališče cerkev sv. Petra ("Peterskirche")...
V ozadju pa že vidimo današnjo parkirno hišo, ki naj bi se imenovala Šarabon, pa se ne...in splošno bolnico na desni strani Zaloške ceste...
Nekoč pa je trgovina Andreja Šarabona s špecerijskim blagom, moko, žganjem in deželnimi pridelki na drobno in veliko izgledala takole...
Kot zanimivost si poglejmo zapornico mitnice na Zaloški cesti...tukaj so pobirali mitnino od blaga, ki so ga vozili v mesto Ljubljano...
Tramvaj pa je takole vozil mimo Šarabona...
Pred Splošno bolnico je bilo postajališče civilna bolnišnica ("Civilspital")...
...ki sedaj izgleda takole...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Naslednje postajališče je bilo Leonišče ("Leonium")...
Pod fotko je @blaszs pripisal:
V okviru ljubljanskih bolnišnic je deloval sanatorij Leonišče (1893), eden najmodernejših zdravstvenih zavodov tistega časa v Ljubljani.
Fotka je iz skyscrapercity.com
Poglejmo še, kako Leonišče, kjer je sedaj ginekološka klinika, Šlajmerjeva 2, izgleda sedaj...
Vidimo, da je Leonišče bilo postavljeno vzporedno ob stari Zaloški cesti, ki se je po zgraditvi nove imenovala Stara pot, sedaj pa je to Šlajmerjeva cesta...
To nam pojasnjuje, zakaj je ta zgradba postavljena pod kotom na Zaloško cesto...
Naslednja stvar, ki nas zanima na poti do končne postaje tramvaja je odcep s proge proti severu, pod kotom, na Staro pot, ki smo jo že omenili zgoraj...
Na 1.9 km od Mestnega trga se odcepi torej tir do "Betriebsbahnhofa", torej do delovnega kolodvora, delavnic, garaž...z eno besedo do remize...
Kako je ta odcep izgledal včasih, si poglejmo na wikipediji...
...in kako danes...
V tej remizi je danes...reševalna postaja Ljubljana
Ja, iz Stare poti vsakodnevno izvaža na Zaloško cesto ogromno rešilnih vozil...
Pod fotko je @blaszs pripisal:
V okviru ljubljanskih bolnišnic je deloval sanatorij Leonišče (1893), eden najmodernejših zdravstvenih zavodov tistega časa v Ljubljani.
Fotka je iz skyscrapercity.com
Poglejmo še, kako Leonišče, kjer je sedaj ginekološka klinika, Šlajmerjeva 2, izgleda sedaj...
Vidimo, da je Leonišče bilo postavljeno vzporedno ob stari Zaloški cesti, ki se je po zgraditvi nove imenovala Stara pot, sedaj pa je to Šlajmerjeva cesta...
To nam pojasnjuje, zakaj je ta zgradba postavljena pod kotom na Zaloško cesto...
Naslednja stvar, ki nas zanima na poti do končne postaje tramvaja je odcep s proge proti severu, pod kotom, na Staro pot, ki smo jo že omenili zgoraj...
Na 1.9 km od Mestnega trga se odcepi torej tir do "Betriebsbahnhofa", torej do delovnega kolodvora, delavnic, garaž...z eno besedo do remize...
Kako je ta odcep izgledal včasih, si poglejmo na wikipediji...
...in kako danes...
V tej remizi je danes...reševalna postaja Ljubljana
Ja, iz Stare poti vsakodnevno izvaža na Zaloško cesto ogromno rešilnih vozil...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Naslednje postajališče in sicer zadnje na tem delu proge je bilo Vojaška bolnišnica ("Garnisons-Spital Nr.8")...
Tisti Nr.8 ne pomeni številko hiše, temveč številko garnizijske bolnišnice v avstrijski vojski...
Če pogledamo še enkrat fotko, na kateri je tramvaj s številko 3 pri odcepu za remizo, potem je tisti za njim na postajališču Vojaška bolnišnica, saj je le- to bilo oddaljeno okoli 100 m od odcepa za remizo...
Danes izgleda področju vojaške bolnišnice takole...
Ja, takšno ograjo ( Kacinovo ) smo imeli tudi v topniški kasarni (VIP kasarna )
Tako daleč pa tramvaj leta 1901 ni pripeljal...
Pa si poglejmo še načrt tega zadnjega postajališča...
Torej: Vojaška bolnišnica...
Vidimo, da je postajališče na km 1.965 obratovalne dolžine proge (Betriebslänge) oziroma je proga dolga v vsej dolžini od Magistrata do Vojaške bolnišnice:
km 2,012 konec gradbene dolžine (ende der Baulänge) !
Če pogledamo še enkrat, kaj smo ugotovili do sedaj...
Preverjanje dolžine proge od Magistrata do Vojaške bolnišnice ("Rathausplatz-Garnisons Spital") pa nam pokaže drugačen rezultat, kot je v Bratetovi knjigi...
Brate je navedel dolžino 2000 m, v resnici pa je 2012 m
Vse skupaj je razlike 12 metrov, kar pomeni skoraj nič, vendar če se pogovarjamo o točnih podatkih, se jih moramo držati
Kar pomeni skupno gradbeno dolžino obeh prog: 3220+2012=5232 metrov
Tej vsoti pa je potrebno dodati še 0,044 km (44 m) povezovalnega tira pred magistratom ,
tako da je celotna dolžina prog: 5232 + 44 = 5276 metrov
Seveda pa pri tej dolžini tirov ni upoštevana dolžina odcepa k remizi in dolžina tirov v remizi
Tisti Nr.8 ne pomeni številko hiše, temveč številko garnizijske bolnišnice v avstrijski vojski...
Če pogledamo še enkrat fotko, na kateri je tramvaj s številko 3 pri odcepu za remizo, potem je tisti za njim na postajališču Vojaška bolnišnica, saj je le- to bilo oddaljeno okoli 100 m od odcepa za remizo...
Danes izgleda področju vojaške bolnišnice takole...
Ja, takšno ograjo ( Kacinovo ) smo imeli tudi v topniški kasarni (VIP kasarna )
Tako daleč pa tramvaj leta 1901 ni pripeljal...
Pa si poglejmo še načrt tega zadnjega postajališča...
Torej: Vojaška bolnišnica...
Vidimo, da je postajališče na km 1.965 obratovalne dolžine proge (Betriebslänge) oziroma je proga dolga v vsej dolžini od Magistrata do Vojaške bolnišnice:
km 2,012 konec gradbene dolžine (ende der Baulänge) !
Če pogledamo še enkrat, kaj smo ugotovili do sedaj...
železocestnik napisal/-a:Tisti z izostrenim očesom lahko na zadnjem načrtu postajališča na Dolenjskem kolodvoru zasledite številko 3.220, nad njo pa piše:
km 3.220 Ende der Baulänge (torej konec gradbene dolžine proge)
Dolžina proga se torej meri od začetka na kolodvoru Južne železnice do konca na Dolenjskem kolodvoru.
Tadej Brate je v knjigi Ljubljanski tramvaj 1901-1958, LJ 1990 zapisal:
"Celotno omrežje prvih prog je bilo dolgo 5220 m. Dolžina proge od glavne železniške postaje do Dolenjskega kolodvora je znašala 3220 m, od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa 2000 m."
Konec citata!
Lahko ugotovimo, da je za progo, ki smo jo obdelali do sedaj (Južni kolodvor-Dolenjski kolodvor) Brate navedel pravilno "kilometražo" za gradbeno dolžino proge!
Za odsek od Magistrata do Garnizijske bolnišnice pa moramo kilometražo še preveriti
Preverjanje dolžine proge od Magistrata do Vojaške bolnišnice ("Rathausplatz-Garnisons Spital") pa nam pokaže drugačen rezultat, kot je v Bratetovi knjigi...
Brate je navedel dolžino 2000 m, v resnici pa je 2012 m
Vse skupaj je razlike 12 metrov, kar pomeni skoraj nič, vendar če se pogovarjamo o točnih podatkih, se jih moramo držati
Kar pomeni skupno gradbeno dolžino obeh prog: 3220+2012=5232 metrov
Tej vsoti pa je potrebno dodati še 0,044 km (44 m) povezovalnega tira pred magistratom ,
tako da je celotna dolžina prog: 5232 + 44 = 5276 metrov
Seveda pa pri tej dolžini tirov ni upoštevana dolžina odcepa k remizi in dolžina tirov v remizi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Te številke je potrebno sedaj podkrepiti z dokumenti...
Seznam gradbene in obratovalne dolžine prog, ki ga je izdelala firma Siemens & Halske iz Dunaja decembra 1901...
Naslovnica...
sedaj pa seznam prog...
Ja, tukaj pa potrebujemo povečavo...
...če prepišemo gradbene dolžine (Baulänge), potem je: 3.220; 2.012 in 0.044 (poveovalni lok)
Tir do remize in v remizi se šteje posebej kot "dovlačilnica", danes rečemo industrijski tir, nemško je Schleppbahn...
seznam tirov do in v remizi...
zopet potrebujemo povečavo...
Namesto nas so sešteli dolžino tirov k remizi in v remizi in prišli do dolžine: 0.260 km, torej 260 metrov
Še dobro, da nisem težil v milimetrih
Seznam gradbene in obratovalne dolžine prog, ki ga je izdelala firma Siemens & Halske iz Dunaja decembra 1901...
Naslovnica...
sedaj pa seznam prog...
Ja, tukaj pa potrebujemo povečavo...
...če prepišemo gradbene dolžine (Baulänge), potem je: 3.220; 2.012 in 0.044 (poveovalni lok)
Tir do remize in v remizi se šteje posebej kot "dovlačilnica", danes rečemo industrijski tir, nemško je Schleppbahn...
seznam tirov do in v remizi...
zopet potrebujemo povečavo...
Namesto nas so sešteli dolžino tirov k remizi in v remizi in prišli do dolžine: 0.260 km, torej 260 metrov
Še dobro, da nisem težil v milimetrih
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, ŽC, še dobro. Ker bi sicer moral navajati dvojne mere: letne in zimske
Aja, pa da slučajno nisi prištel še kakšnih šin, vrženih v koprive?
Lp,
Tono
Aja, pa da slučajno nisi prištel še kakšnih šin, vrženih v koprive?
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Od teh dveh prog, zgrajenih leta 1901 res nisem našel nobenih šin, ki bi jih "pozabili" v koprivah ali zalili z asfaltom...
So bili takrat drugačni časi...jeklo je bilo spoštovana surovina...
Morda bo kdo "zagrabil" in nadaljeval temo z novimi progami, ki so nastale med vojnama...no, ti industrijski arheologi pa bodo imeli že več šans
Milimetre bom pa vseeno spravil na forum, ker sem prepričan, da mi ne verjameš...več
Sem že prevečkrat objavil kaj zavajujočega
So bili takrat drugačni časi...jeklo je bilo spoštovana surovina...
Morda bo kdo "zagrabil" in nadaljeval temo z novimi progami, ki so nastale med vojnama...no, ti industrijski arheologi pa bodo imeli že več šans
Milimetre bom pa vseeno spravil na forum, ker sem prepričan, da mi ne verjameš...več
Sem že prevečkrat objavil kaj zavajujočega
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers