Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:472900

Pozdravljeni,
nadaljujemo s poglavjem I., napovedanim v UVOD-u: LINIJE IN ŠTEVILO VOZIL

Slika

Poglavje obsega 7 tipkanih strani. Kot vidimo zapisano zgoraj, je iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase :wink: :lol:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

kljub temu, da so poglavja iz "tehnično konstruktivnega gledišča", celota zase, bomo poglavje I. razdelili na dva dela: najprej 4 strani razmišljanja o linijah...

Slika

poskusimo, če se da povečava bolje brati...

Slika

Nadaljujemo samo s povečavami...

Slika


Slika


Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a STIB »

Res se povečave veliko lažje berejo. :D
Pri takem branju pa se tudi lažje odkrije kakšna napaka.
Na primer, na prvi strani v opisu linije Ajdovščina-Šentvid piše:
"Ta linija (...) je zaradi enotirnega prometa tudi grlo obstoječega omrežja"
Manjka beseda ozko (grlo).
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:473050

Pozdravljeni,

nadaljujemo z nočno izmeno :wink:

Seveda samo s povečavami.

Na vrsti je potrebno število vozil:

Slika

Slika

Slika

Slika


"Prebili" smo se do poglavja II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA
Samo 4 strani in zapisnik :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:274200

Pozdravljeni, nadaljujemo z dnevno izmeno :wink:
Tokrat nekaj za "eletričiste" :wink: :lol:

II. IZVEDBA IN NAPAJANJE VOZNEGA OMREŽJA

Slika

Slika

Slika

Slika

še zapisnik...z dne 5.3.1954 (sestanek o napajanju trolejbusnega omrežja v Ljubljani)

Slika


Poglavje III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC bomo izpustili (7 strani) =D>

Nas sedaj zanimajo predvsem amortizacija, financiranje, letni plan prevoza in rentabilnost :beg :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:473390

Pozdravljeni,

iz poglavja III. PREUREDITEV REMIZE IN DELAVNIC si bomo ogledali samo prvo stran, da bomo vedeli, zakaj jo je potrebno preurediti:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:474570

Pozdravljeni,

dnevna izmena prične z novim poglavjem...

IV. "PRORAČUN" INVESTICIJE IN AMORTIZACIJE

Zakaj sem dal "PRORAČUN" v navednice/narekovaj ? Zato, ker je narobe. Pravilno je Preračun.

Slika

Slika


S tem poglavjem pa sem hitro opravil. 5 minut :wink: :lol:

Zakaj :?:

Zato, ker je "obdelana" samo prva faza investicije :lol:

Druga faza naj bi bila šele čez 8 do 10 let "in danes nima smisla postavljati številke." :thumbupr


Če bo šlo tako hitro naprej, bomo MMG zaključili s tramvajem :pope

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:473670

Pozdravljeni,

več kot jasno je, da imam pred sabo druge projekte in bi želel zadevo z investicijskim programom čimprej zaključiti...

Tako, da je dovolj že ene 100 ogledov, pa gremo dalje :lol: :lol:

Na vrsti je financiranje...

V. FINANCIRANJE

Slika

Dotacija, dotacija, dotacija.... :beg


Vidi se, da se bližamo koncu "prečiščenega" Investicijskega programa.

Sledi poglavje:

VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI

Samo ena stran :thumbupr

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:473820

Pozdravljeni,

glede na to, da je že več kot sto ogledov, nadaljujemo... :wink: :lol:

Poglavje VI. LETNI PLAN PREVOZA PO KONČANI REKONSTRUKCIJI

Slika


Nočni izmeni preostane tako samo še zadnje poglavje: RENTABILNOST :wink: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:474880

Pozdravljeni,

še zadnje poglavje iz "očiščenega" Investicijskega programa z dne 8. junij 1956:

VII. RENTABILNOST

Slika

Slika

Slika


"S 1. aprilom 1956 so se povišale prevozne tarife in je nastal padec potnikov 45%"

Kreditov podjetje ECŽ ne bo moglo odplačevati...in se bodo spremenili v dotacije =D> =D> =D>

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:474675

Pozdravljeni,

v zgornjih dveh Investicijskih programih iz leta 1956 in 1957 so se pokazali podatki, ki lahko zanimajo tudi tiste, ki jih ne zanima ekonomski del :idea:

Predvsem število motornih voz in prikolic po letih 1951 do maj 1957.
Poglejmo, kaj smo že ugotovili:
železocestnik napisal/-a:
Samo če pogledamo zapisnik z dne 21.2. 1953, ki ga je napisal direktor Franc Drobež o alarmantnem stanju v ECŽ (na strani 109), nam gredo lasje pokonci.

Slika

Leta 1953 bi morali kasirati 20 motornih voz in 5 prikolic.

Torej tiste, ki so jih na silo pognali v promet leta 1948. Takrat verjetno še ni bilo na Notranji upravi usposobljenih inšpektorjev, ki bi se spoznali na tramvaj.

pozdrav
Darko
V zapisniku komisije MLO za ureditev potniškega prometa z dne 23.5.1953 imamo naslednji podatek:

Slika

in tudi tega:

Slika

Slika


Zapisnik komisije za pregled vozil ECŽ z dne 20.2.1953:

Slika


Če primerjamo podatke s tistimi v tabeli za leta 1951- maj1957...
železocestnik napisal/-a:O:464800

Pozdravljeni,

vedno smo ugibali, koliko motornih voz in koliko prikolic je bilo v obratovanju oziroma voznih.

Šele sedaj smo se prebili do podatka o številu motornih vozil in prikolic v letih od 1951-1957:

Slika

Ugotovili smo že, da so zadnji "nov" tramvaj, številko 53, izdelali v ECŽ leta 1953 iz delov starega motornega voza št.36.

Iz tabele vidimo, da je število motornih voz samo padalo...

Maja 1957 so ostali samo še "Brodarji", izdelani v Slavonskem brodu leta 1931 (11 kom.). Če se spomnimo, so leta 1956 prodali v Osijek 4 motorna vozila.
Vseh skupaj je bilo "Brodarjev" 15.
Ostalo pa je še 10 motornih voz, izdelanih v ECŽ leta 1940.
Tako je bilo stanje maj 1957: 11+10= 21 motornih voz

Prikolic je bilo maja 1957: 10 (izdelane leta 1947 v ECŽ)

Mestni svet Ljubljana sklenil, da se dokončno izvede modernizacija cestnega prometa v Ljubljani.

Pri takem stanju tramvajskega voznega parka je moral ECŽ izdelati investicijski program o zamenjavi tramvajskega prometa z avtobusnim in z razširitvijo trolejbusnega prometa.


Tramvaj v Ljubljani ni imel nobenih šans za preživetje :old :pope


pozdrav
Darko
...ugotovimo, da je po tem seznamu zgoraj leta 1953 le še 40 motornih voz in 15 prikolic.
Po seznamu komisije z dne 20.2.1953 je bilo še 44 motornih vozil (7+15+9+13) in 15 prikolic.
Torej se je že začelo kasirati...

Po odločbi UNZ MLO z dne 30.4.1953 je potrebno odstraniti iz prometa 7 starih motornih voz in 13 opatijskih voz ter 5 prikolic.

Leta 1955 je le še 36 motornih voz in 15 prikolic.
Leta 1956 pa 26 motornih voz in 15 prikolic.

31. maja 1957 je ostalo samo še 11 Brodskih tramvajev, 10 domačih (ing. Lobe) ter 10 prikolic.
V letu 1956 so v Osijek prodali 4 motorne voze ("Brodarje").

Se pravi, da so podatki vsklajeni in pravilni.

Slika


Kaj si lahko pomagamo s temi podatki :?:

Fotografije, ki so nedatirane, lahko vsaj približno datiramo.
Če so izločili iz prometa do 31. maja 1957 vsa ostale motorne vozila, razen "Brodarje" (11 voz) in "domače" (10 voz), potem je jasno, da je fotografija starih voz pred majem leta 1957-
Vozilo jih je pa itak samo še 13 na progah Žale-Moste in Bolnica-Kolodvor.
Zaenkrat še ne vemo, katere številke "Brodarjev" so bile prodane leta 1956 v Osijek.

Kaj še lahko izvemo iz tabel ?
Morda usodo novega tramvajskega voza št. 53.

V knjigi T. Brate: Ljubljanski tramvaj piše:

"Zadnji poskus posodobitve tramvajskega parka v Ljubljani je izdelava tramvajskega voza št. 53.
....
Od leta 1953 je bil tramvajski voz št. 53 redno v prometu, pozneje pa zaradi popravil in odprave raznih pomanjkljivosti le občasno.
...
Dokončno je bil tramvajski voz št. 53 izločen iz prometa kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani. Razrezali so ga v staro železo."

Vsi vemo, da je zadnji tramvaj zapeljal 20. decembra 1958.
"Kako leto pred ukinitvijo tramvajskega prometa v Ljubljani" torej pomeni 1957 ali 1958.

Iz tabele ugotovimo, da št. 53 maja 1957 ni več, saj je le še 21 motornih voz.
Leta 1956 pa je bilo še 26 voz. 15 "Brodarjev", 10 "domačih" (ing. Lobe) in verjetno še št. 53.
Seveda to ne moremo potrditi s 100% natančnostjo, glede na to, da se še nismo "dokopali" do odpisov osnovnih sredstev v ECŽ.

V knjigi T.Brate: Ljubljanski javni promet v slikah, Ljubljana 2008, je fotografija tramvaja št.53 ob delavniškem zidu remize, med ostalimi odstavljenimi tramvaji.
Fotografijo je posnel julija 1958 Alfred Luft.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:475450

Pozdravljeni,

v vsaki monografiji o prometnih sredstvih je skoraj samoumevno, da se napiše, koliko potnikov so prepeljali vsako leto.
Seveda če so podatki na razpolago.
V Investicijskih načrtih v letu 1956 in 1957 smo videli, da so jih načrtovalci imeli na razpolago.

Na žalost teh podatkov v monografiji Ljubljanski tramvaj (avtor T.Brate), ki je izšla leta 1990 ni.

Za primer si poglejmo monografijo o prometu v Celovcu: Die Klagenfurter Strassenbahn, 1982. Avtorja sta Gerhard Mayr in Hansgeorg Prix.

Poglejmo si diagram prepeljanih potnikov za Celovec (tramvaj, trolejbus, avtobus) po letih:

Slika

Tramvaj je prepeljal v času od 1911-1963 reci in piši: 277,5 milijona potnikov :!:


Podoben diagram imamo za Dubrovnik, vendar samo do leta 1925. Pripravil ga je ing. Milan Baletin v članku: Dubrovački tramvaj.

Slika

Tak diagram zna narisati vsak osnovnošolec, seveda, če bi imel podatke.

Izgleda pa, da je podatke kar težko pridobiti Slika

Ali pa nima nihče ta prave volje Slika

Ali pa jih ne zna pridobiti ](*,)


Kakorkoli, v monografiji Ljubljanski tramvaj, 1990 (avtor T.Brate) podatkov, koliko potnikov se je letno prepeljalo s tramvajem, ni.
Ravno tako jih ni v Zgodovini mestega prometa v Ljubljani (avtor T. Brate).

Človek bi rekel, da ne znamo narediti niti enega diagrama, takšega kot v Celovcu :roll:

Avtorji Mestne železnice v Ljubljani, Ljubljana 1991 so dodali na začetku "sinteznega gradiva" diagram, koliko potnikov na dan je prevozil javni promet od leta 1901 dp 1990. Za nas je neuporaben, ker je za obdobje 1901 do 1930 skoraj črta. Vprašanje je, ali so resno zbrali podatke ali "od oka" :wink: :lol:

Slika


V arhivu Viator/LPP v Zgodovinskem arhivu Ljubljana je tudi tipkopis: Tadej Brate: LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem). Delo izdelano po naročilu podjetja VIATOR (TOZD Mestni promet in TOZD Delavnice), Ljubljana 1978.

Tipkopis obsega 234 tipkanih strani A4 z dodatnimi skicami.
Zgodovina ljubljanskega tramvaja se prične šele od strani 30 do 148.

Na strani 223 pa zasledimo dve tabeli o prepeljanih potnikih.

Prva tabela je prevzeta iz Zbornika VIATOR-75 let, ki je izšel leta 1975:

Slika

Na žalost je ta tabela narejena tako, da "pokriva" po letih le skoke in padce v prometu :roll:

Poleg tega je nekdo primerjal hruške z jabolkami, saj so indeksi prepeljanih potnikov napačni. Avtor tabele pač ni upošteval, da je leta 1901 tramvaj obratoval le 4 mesece in je teh 326.864 potnikov bilo prepeljano v času od 6.septembra do 31. decembra 19101. To pač ne moreš primerjati s celoletnim prevozom potnikov v naslednjih letih.

V tipkopisu LJUBLJANSKI TRAMVAJ (Zgodovina tramvajskega in trolejbusnega prometa na Slovenskem) pa je še ena tabela in sicer za obdobje 1930 do 1949:

Slika

Seveda bi bilo potrebno podatke iz prve in druge tabele preveriti.

V prvi so zaokroževali število potnikov od 7.000 do 74.000 letno preveč (torej navzgor).

Potrebno je pridobiti podatke do potnika natančno, saj te podatke imajo v vsaki finančni službi podjetja, ki se ukvarja s prevozom potnikov. To je namreč prihodek podjetja: toliko potnikov x cena prevoza = prihodek. In to gre v zaključni račun in ta se potem potrdi na skupščini. Če je podjetje delniška družba je podatek javno dostopen delničarjem.

ECŽ je bila delniška družba.

Zato sem lahko zapisal število potnikov v letu 1901 do potnika natančno: 326.864 :thumbupr

Smo na dobri poti. Neznanke je potrebno spreminjati v znanke :idea:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

da ne pozabimo, kako je STIB pričel s to temo pred več kot 11-imi leti :roll: :old
STIB napisal/-a:
STIB napisal/-a:Malo sem bil presenečen ko sem odkril da na tem forumu ni posebne teme o ljubljanskem tramvaju, tako da sem jo kar tu odprl.

Za začetek prilagam sliko ki sem jo pred nekaj dnevi našel med slikami svojega starega očeta.
(siika je bila na imageshacku in je izginila)

V resnici je to originalni akvarel v obliki razglednice. Napisi so v italijanščini,
LUBIANA
Ediz. GARAMI - Reg G.Garanzini - Milano.
Proprieta artistica riservata.
Razglednica je nenapisana, brez kakšnekoli oznake datuma, edino je nekje napisano XX (1920?)
Zanima me ali je res ljubljanski tramvaj imel takšne barve, ali je to samo umetniška svoboda?
Sprašujem zato ker so moji spomini na tramvaj (do 1958.) samo v zeleni barvi, slike ki jih imam (iz knjige "Tramvaj pripoveduje") so pa samo črno-bele :(
Našel sem razglednico iz prvega posta te teme in jo ponovno poslikal.
Slika je na photobucketu: http://i635.photobucket.com/albums/uu79 ... G_1431.jpg
Malo obrezana je sedaj tudi tukaj:

Slika

STIB jo bo poskeniral s solidno resolucijo, glede na to, da je razglednica legenda teme.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:475750

Pozdravljeni, ko smo pregledovali Investicijske načrte, smo našli bolj malo podatkov o prepeljanih potnikih.

Nekaj pa le, vsaj za leto 1956:
železocestnik napisal/-a:O: 468240

Pozdravljeni,

pogledali si bomo prikaz izvršenega dela v letu 1956 s kazalniki in koeficienti eksploatacije...

Slika

Vidimo, kaj se je dogajalo preko leta 1956.
1.aprila so imeli že 15 avtobusov, vendar jih niso vseh uporabljali.
Koncem septembra so imeli že tudi 20 novih trolejbusov, ki jih tudi niso vseh uporabljali.
Zatorej za leto 1956 ne moremo govoriti, da podatki kažejo na trend, ki bo v bodoče. Vseeno pa bomo kasneje videli podatke o rentabilnosti.

Je pa vseeno zanimivo, koliko potnikov je še leta 1956 prepeljal tramvaj in koliko km so prevozili tramvaji, trolejbusi in avtobusi.

Prevoženih potnikov v letu 1956:
tramvaj: 16,993.763
trolejbus: 5,630.786
avtobus: 2.442.688
Skupno torej: 25,067.237. Nič več kot leta 1946 (pred 10-timi leti), ko je sam tramvaj prevozil 25,712.040 potnikov :shock:

Prevoženi km v letu 1956:
tramvaj: 2,184.305 km
trolejbus: 561.814 km
avtobus: 604.177 km
Skupno torej: 3,350.296 km. Leta 1946 je tramvaj skoraj enako število potnikov zvozil z le: 2,429.996 km


pozdrav
Darko
V prečiščenem Investicijskem programu z dne 8.6.1956 najdemo tudi zapis o upadu števila potnikov za 45% s 1. aprilom, ker so zvišali cene vozovnic. Le za koliko :?:
Igor lahko tu ugotovi v parih urah :wink: :lol:

Slika

To pa je odziv potnikov. Kot da hočejo uničiti socialistično podjetje (ECŽ), ki se trudi, da bi prihranilo pešhojo prebivalstvu Ljubljane :lol: :lol:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 476050


Pozdravljeni,

poskušali bomo prekontrolirati podatek o prepeljanih potnikih v prvih dveh letih obratovanja ljubljanskega tramvaja po liniji najmanjšega odpora :bord

Glede na to, da je bila Splošna maloželezniška družba delniška družba, so morali imeti vsako leto skupščino.

Poglejmo si poročilo z II. redne generalne skupščine Splošne avstrijske maloželezniške družbe (Allgemeine Österreichische Kleinbahn-Gesellschaft) dne 19.6.1903 na Dunaju:

Slika

Na zapisniku je tudi podpis župana Hribarja, ki je imel vseskozi "roko nad" projektom tramvaj.

Mi bomo sedaj ubili z enim zamahom dve muhi: :guns

Slika

V poročilu so podatki za leto 1901 in 1902:

od 6.9.1901 do 31.12.1902:
odrasli: 1,048.633
otroci: 71.057
Skupaj: 1,119.690 prepeljanih potnikov

od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 prepeljanih potnikov

Malo računstva: prepeljani potniki 1.1.1902 do 31.12.1902
1,119.690 - 326.864 = 792.826

Za leti 1901 in 1902 imamo torej podatek za prepeljane potnike na enega potnika natančno :!:

1901 (od 6.9.1901 -31.12.1901): 326.864 prepeljanih potnikov

1902: 792.826 potnikov

:thumbupr


Še zanimivost:
največ potnikov so prepeljali v letu 1902 septembra: 75.222 potnikov
najmanj pa februarja: 52.162

V povprečju leta 1902: 66.068 potnika na mesec :lol:

Če primerjamo število potnikov v štirih mesecih leta 1901 s povprečnimi štirimi meseci v letu 1902:
- od 6.9.1901 do 31.12.1901: 326.864 potnikov

- 66.068 x 4 = 264.272 potnika

vidimo, da je potnikov v letu precej manj. Tudi če dodamo k povprečju še ene 20.000 potnikov več, ker se pač septembra in oktobra vozi več ljudi od povprečja:
264.272 + 20.000 = 284.000 potnikov
Tudi to je precej manj, v primerjavi s prepeljanimipotniki v letu 1901.
V otvoritvenem letu 1901 se je pač veliko ljudi peljalo le zato, da je preizkusilo velemestno čudo - tramvaj :!:

Ljubljana se je vključila v veliko družino velemest po svetu :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori