Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Fotografijo pred Delavskim domom so objavili tudi drugje:
Vir: https://siol.net/avtomoto/zanimivosti/p ... jani-22855
Ampak, leto 1957, ali to drži ?
Pojdimo še kam drugam pogledati.
Vir: https://www.dnevnik.si/1042763669
In še ..
Vir: https://fototekamnzs.com/2016/03/16/luc ... -na-cesti/
Vse fotografije so povezane s "prvim" semaforjem v Ljubljani, koncem leta 1956. Zanimive so napajale žice tako za tramvaj kot za trolejbus. Kaj bi to pomenilo ? Obstajajo tri možnosti:
- tramvaj je tu še vozil po voznem redu, trolejbus je imel le servisno pot do remize;
- tramvaj in trolejbus sta tu peljala po voznem redu;
- trolejbus je vozil po voznem redu, tramvaj je imel servisno pot do remize;
In katera je najbolj verjetna
LP Igor
Fotografijo pred Delavskim domom so objavili tudi drugje:
Vir: https://siol.net/avtomoto/zanimivosti/p ... jani-22855
Ampak, leto 1957, ali to drži ?
Pojdimo še kam drugam pogledati.
Vir: https://www.dnevnik.si/1042763669
In še ..
Vir: https://fototekamnzs.com/2016/03/16/luc ... -na-cesti/
Vse fotografije so povezane s "prvim" semaforjem v Ljubljani, koncem leta 1956. Zanimive so napajale žice tako za tramvaj kot za trolejbus. Kaj bi to pomenilo ? Obstajajo tri možnosti:
- tramvaj je tu še vozil po voznem redu, trolejbus je imel le servisno pot do remize;
- tramvaj in trolejbus sta tu peljala po voznem redu;
- trolejbus je vozil po voznem redu, tramvaj je imel servisno pot do remize;
In katera je najbolj verjetna
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Sem mislil, da bodo kakšni komentarji na to fotografijo :
In kaj je zanimivo. Napis na avtobusu "Ajdovščina - Vič". Ali ni tu vozil trolejbus ? V času, ko so razkopavali sedanjo Slovensko cesto v Gradišču, so si morali omisliti alternativni način prevoza.
Še to. Ta avtobus je sodeloval pri "pogrebu" tramvaja na Rakovniku .
LP Igor
Sem mislil, da bodo kakšni komentarji na to fotografijo :
In kaj je zanimivo. Napis na avtobusu "Ajdovščina - Vič". Ali ni tu vozil trolejbus ? V času, ko so razkopavali sedanjo Slovensko cesto v Gradišču, so si morali omisliti alternativni način prevoza.
Še to. Ta avtobus je sodeloval pri "pogrebu" tramvaja na Rakovniku .
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Na tej sliki se lepo vidi kako so na Ajdovščini potegnili žice za simbiozo med tramvajem in trolejbusom.
Vir: https://hiveminer.com/Tags/kavarnaevropa
LP Igor
Na tej sliki se lepo vidi kako so na Ajdovščini potegnili žice za simbiozo med tramvajem in trolejbusom.
Vir: https://hiveminer.com/Tags/kavarnaevropa
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
FAP = Fabrika automobila Priboj
Avtobus na zgornji sliki je torej sestavljen takole:
šasija: FAP
Karoserija: Avtomontaža LJ
Motor: Saurer, CH
Nabavili so jih leta 1956, vozili niso dolgo.
pozdrav
Darko
Avtobus na zgornji sliki je torej sestavljen takole:
šasija: FAP
Karoserija: Avtomontaža LJ
Motor: Saurer, CH
Nabavili so jih leta 1956, vozili niso dolgo.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Na sliki pred Delavskim domom so v ozadju vidni tudi nekakšni vagoni (točno nad hišico je zadnji).
Skladišča od pivovarne?
Skladišča od pivovarne?
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
Re: Ljubljanski tramvaj
Glede na pozicijo bi to lahko bil ostanek nekdanjega Tivolskega loka ...STIB napisal/-a:Na sliki pred Delavskim domom so v ozadju vidni tudi nekakšni vagoni (točno nad hišico je zadnji).
Skladišča od pivovarne?
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Metod, nisi se dobro izrazil
Samo besedico "lahko" je potrebno izpustiti
link: http://www.vlaki.info/forum/search.php? ... k&start=30
pozdrav
Darko
Samo besedico "lahko" je potrebno izpustiti
link: http://www.vlaki.info/forum/search.php? ... k&start=30
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Kronologija dogajanj v mestnem prometu v času 1956-58. je potekala nekakor po naslednjem:trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči
Vse fotografije so povezane s "prvim" semaforjem v Ljubljani, koncem leta 1956. Zanimive so napajale žice tako za tramvaj kot za trolejbus. Kaj bi to pomenilo ? Obstajajo tri možnosti:
- tramvaj je tu še vozil po voznem redu, trolejbus je imel le servisno pot do remize;
- tramvaj in trolejbus sta tu peljala po voznem redu;
- trolejbus je vozil po voznem redu, tramvaj je imel servisno pot do remize;
In katera je najbolj verjetna
LP Igor
do leta 1956. se je trolejbusna linija z Ježice končala/pričela na Ajdovščini. Od tod do remize so trolejbusi dovažali/odvažali s tramvaji (ali celo s tovornjaki), kar pomeni da trolejbusna napeljava proti Šiški še ni bila zgrajena. Do leta 1957 je trolejbusno omrežje napeljano že proti Remizi (in dlje proti Vižmarjam), ter so obenem ukinjene redne tramvajske vožnje (vozni redi) na tem koncu. Ne smem 100%-no trditi, ampak menim da v tem prehodnem obdobju ni bilo vzporednih voženj trolejbusov in tramvajev po Celovški, saj niti ne bi bilo več racionalno. Na "trolo" se je kar nestrpno čakalo, in so verjetno komaj čakali da odpravijo tramvaj s še enega konca mesta.
Moje mnenje je torej, da gre za 3. možnost, morda pa je posneto tudi po letu 1958 - saj nekakor ne razločim tramvajske napeljave (kar ne pomeni da je ni med desnim trolejbusnim vodom. Mimogrede, tramvajska tira ( toda brez voznega voda) sta se na Gosposvetski obdržala vse do leta 1960.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
- dne 1.4.1956 je bila uvedena avtobusna linija na Rudnik
- dne 20.5.1956 je začel voziti trolejbus od Ježice do Ajdovščine
- dne 27.5.1956 je začel voziti trolejbus od Viča do Vižmarij
Vir: izjava Janeza Žagarja, direktorja ECŽ od 1949 do 1952 v Jubilejnem zborniku Viatorja, 1975
Datume se da preveriti v časopisih
pozdrav
Darko
- dne 1.4.1956 je bila uvedena avtobusna linija na Rudnik
- dne 20.5.1956 je začel voziti trolejbus od Ježice do Ajdovščine
- dne 27.5.1956 je začel voziti trolejbus od Viča do Vižmarij
Vir: izjava Janeza Žagarja, direktorja ECŽ od 1949 do 1952 v Jubilejnem zborniku Viatorja, 1975
Datume se da preveriti v časopisih
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Hvala Darko,železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
- dne 1.4.1956 je bila uvedena avtobusna linija na Rudnik
- dne 20.5.1956 je začel voziti trolejbus od Ježice do Ajdovščine
- dne 27.5.1956 je začel voziti trolejbus od Viča do Vižmarij
Vir: izjava Janeza Žagarja, direktorja ECŽ od 1949 do 1952 v Jubilejnem zborniku Viatorja, 1975
pozdrav
Darko
čeprav gre za uradni vir, se kakšna napaka lahko zavleče - podatek o koncu maja l. 1956 kot pričetku obratovanja odseka Bežigrad - Ajdovščina je napačen. Trolejbusi so zapeljali do centra skoraj dve leti prej, obstaja pa tudi fotomaterial (menim da objavljen tudi tukaj) iz l. 1955 ki kaže trolejbus na Ajdovščini.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, se strinjam, v večini podjetij bolj slabo skrbijo za svojo zgodovino in arhive.
Ko je obletnica, pa na hitro zmečejo podatke skupaj. Če je potrebno, si manjkajoče podatke tudi izmislijo.
Kaj čmo, tako delajo tudi nekateri priznani zgodovinarji, pa tudi ljubiteljski zgodovinarji niso izjeme
V tem našem primeru ne morem soditi, ker še nisem preverjal podatke niti po časopisih, niti v arhivu.
pozdrav
Darko
Ko je obletnica, pa na hitro zmečejo podatke skupaj. Če je potrebno, si manjkajoče podatke tudi izmislijo.
Kaj čmo, tako delajo tudi nekateri priznani zgodovinarji, pa tudi ljubiteljski zgodovinarji niso izjeme
V tem našem primeru ne morem soditi, ker še nisem preverjal podatke niti po časopisih, niti v arhivu.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Predlagam, da se pogledate v "Kroniko" in morda vam bo, vsaj iz časovnega okvirja, marsikaj bolj jasno
https://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-C48E5MMZ
LP Igor
Predlagam, da se pogledate v "Kroniko" in morda vam bo, vsaj iz časovnega okvirja, marsikaj bolj jasno
https://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-C48E5MMZ
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Ponajprej, odgovor @jž 363-ju. Dobro poglej fotografije pred Delavskim domom. Žici za trolejbus v smeri Šiške sta skriti za semaforjem. V sredini imaš dve žici, ki sta služili tramvaju. Nad železniškimi tračnicami je bilo kar tesno. Predstavljam si, da sta bili tramvajski nižje, kot oba para trolejbusnih.
Naj poberem iz "Kronike" :
1951 - 1.oktober, poskusna vožnja prvega trolejbusa;
1954 - 3. december, začetek vožnje trolejbusa na progi Ajdovščina - Ježica;
Se pravi, koncem leta 1954 so "spravili" trolejbus od Livarske ulice na Ajdovščino.
Poglejmo že videno fotografijo :
Vir: http://www.delo.si/novice/ljubljana/nek ... amvaj.html
Kaj je tu zanimivega ?
- Pri zgradbi "Glavne zadružne zveze" je še ograja, na desni strani (tik pred vrhom) je še gradbeni oder;
- Ta "prvi" italijanski trolejbus je že v križišču;
- Tramvaj vozi tako proti Pošti kot tudi proti Šiški;
- rešilnega otoka ni več, pa tudi ure ne;
- tramvajskega trikotnika ni več in smo se vrnili v leto 1930 oz. 1931;
LP Igor
Ponajprej, odgovor @jž 363-ju. Dobro poglej fotografije pred Delavskim domom. Žici za trolejbus v smeri Šiške sta skriti za semaforjem. V sredini imaš dve žici, ki sta služili tramvaju. Nad železniškimi tračnicami je bilo kar tesno. Predstavljam si, da sta bili tramvajski nižje, kot oba para trolejbusnih.
Naj poberem iz "Kronike" :
1951 - 1.oktober, poskusna vožnja prvega trolejbusa;
1954 - 3. december, začetek vožnje trolejbusa na progi Ajdovščina - Ježica;
Se pravi, koncem leta 1954 so "spravili" trolejbus od Livarske ulice na Ajdovščino.
Poglejmo že videno fotografijo :
Vir: http://www.delo.si/novice/ljubljana/nek ... amvaj.html
Kaj je tu zanimivega ?
- Pri zgradbi "Glavne zadružne zveze" je še ograja, na desni strani (tik pred vrhom) je še gradbeni oder;
- Ta "prvi" italijanski trolejbus je že v križišču;
- Tramvaj vozi tako proti Pošti kot tudi proti Šiški;
- rešilnega otoka ni več, pa tudi ure ne;
- tramvajskega trikotnika ni več in smo se vrnili v leto 1930 oz. 1931;
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Zdravo!
Jaz pa na zadnji fotki še prepoznam - sicer slabo vidno, pa vendar - tramvajske tire iz takratne Titove proti Šiški. Torej je tramvajski trikot takrat še obstajal!
LP - Peter
Jaz pa na zadnji fotki še prepoznam - sicer slabo vidno, pa vendar - tramvajske tire iz takratne Titove proti Šiški. Torej je tramvajski trikot takrat še obstajal!
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
tisto pentljo ob Tyrševi cesti so poimenovali "Vilharjeva".
Zgledala je takole...
Ja, trolejbuse so "spravljali" preko železniškega prehoda na Tyrševi že od 10.10.1951 (zjutraj in zvečer), ni pa bila ta proga v javnem prometu še leta.
Potem pa s tramvaji "vlačili" v remizo (zvečer) in iz remize (zjutraj).
Izgleda, da so zavezniki razbili proizvodne kapacitete nemških tovarn, ki so izdelovale signalno-varnostne naprave. Ali pa niso imeli s čim plačati...
Popravek: našel sem zapis, da denar je bil
Jaz mislim, da ni potrebno prevajati. Važne so samo številke
Se pravi, težava je bila v signalno-varnostnih napravah in ne neke druge pravljice.
Verjetno je potrebno ta post kopirati tudi k trolejbusu, da bo na kupu.
Pravzaprav vidim, da sem ga začel pisati za k trolejbusu.
Nič hudega, naj ostane. Se bo vsaj vedelo, od kdaj dalje sta bila povezana.
Z žico
...in drogom (ko so jih vozili na "spanje" in zjutraj "na delo").
pozdrav
Darko
tisto pentljo ob Tyrševi cesti so poimenovali "Vilharjeva".
Zgledala je takole...
Ja, trolejbuse so "spravljali" preko železniškega prehoda na Tyrševi že od 10.10.1951 (zjutraj in zvečer), ni pa bila ta proga v javnem prometu še leta.
Potem pa s tramvaji "vlačili" v remizo (zvečer) in iz remize (zjutraj).
Izgleda, da so zavezniki razbili proizvodne kapacitete nemških tovarn, ki so izdelovale signalno-varnostne naprave. Ali pa niso imeli s čim plačati...
Popravek: našel sem zapis, da denar je bil
Jaz mislim, da ni potrebno prevajati. Važne so samo številke
Se pravi, težava je bila v signalno-varnostnih napravah in ne neke druge pravljice.
Verjetno je potrebno ta post kopirati tudi k trolejbusu, da bo na kupu.
Pravzaprav vidim, da sem ga začel pisati za k trolejbusu.
Nič hudega, naj ostane. Se bo vsaj vedelo, od kdaj dalje sta bila povezana.
Z žico
...in drogom (ko so jih vozili na "spanje" in zjutraj "na delo").
pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 20.01.2018, 23:27, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers