Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
V letu 1934 dobimo t.i. "krožno progo" (februar 1934). Poleti so še uredili leseni tlak na Tromostovju (osrednjem mostu). Tramvajski promet je bil začasno prekinjen (prestopanje).
LP Igor
V letu 1934 dobimo t.i. "krožno progo" (februar 1934). Poleti so še uredili leseni tlak na Tromostovju (osrednjem mostu). Tramvajski promet je bil začasno prekinjen (prestopanje).
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
O: 420490
Pozdravljeni,
že dolgo nismo videli kakšne barvne fotografije Ljubljanskega tramvaja...
V knjigi Primoža Lampiča: Svetloba kot barva,Ljubljana 2015 je objavljena barvna fotografija Karla Kocjančiča: Tramvaji na Ajdovščini:
Fotografija je datirana okoli 1938-1940.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
že dolgo nismo videli kakšne barvne fotografije Ljubljanskega tramvaja...
V knjigi Primoža Lampiča: Svetloba kot barva,Ljubljana 2015 je objavljena barvna fotografija Karla Kocjančiča: Tramvaji na Ajdovščini:
Fotografija je datirana okoli 1938-1940.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, število barvnih fotografij, kjer se pojavlja tramvaj, je kaj malo vidnih. Je kar poživitev, ker je to nočni posnetek in še v času zime. Zdi se, da so vsi tramvaji "brodski", kajti nikjer ne vidim Lobetovega. Predvidevam, če letnice držijo, da je bilo posneto v zimi 1938/39.
LP Igor
Darko, število barvnih fotografij, kjer se pojavlja tramvaj, je kaj malo vidnih. Je kar poživitev, ker je to nočni posnetek in še v času zime. Zdi se, da so vsi tramvaji "brodski", kajti nikjer ne vidim Lobetovega. Predvidevam, če letnice držijo, da je bilo posneto v zimi 1938/39.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pri datiranju fotografije včasih pride prav tudi najmanjši detajl...
Pred kavarno Evropa, potem, ko so tramvaji odpeljali...
Ali pa, ko je fotograf čakal na tramvaje
Kaj je to za ena reklama, se v knjigi ne da prebrati, morda na originalu...ali pa jo primerjati s tistimi v časopisih
pozdrav
Darko
Pred kavarno Evropa, potem, ko so tramvaji odpeljali...
Ali pa, ko je fotograf čakal na tramvaje
Kaj je to za ena reklama, se v knjigi ne da prebrati, morda na originalu...ali pa jo primerjati s tistimi v časopisih
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Fotografija je bila posneta pred kavarno "Emona" in ne pred "Evropo" (stebrička na sredi ceste, ograja, ni tirov v smeri Šiške). Za primerjavo se lahko pogleda fotografijo z "čebrom" za prometnega stražnika.
LP Igor
Fotografija je bila posneta pred kavarno "Emona" in ne pred "Evropo" (stebrička na sredi ceste, ograja, ni tirov v smeri Šiške). Za primerjavo se lahko pogleda fotografijo z "čebrom" za prometnega stražnika.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, res je.
Igor. imaš še oster pogled.
Jaz moram vsako leto k okulistu
Tole je ta "naš" kandelaber z reklamo pred kavarno Emona...
prevzeto iz Skyscrapercity.com
Leta 1925 na luč še niso obešali reklam...
Takrat je to bila Aleksandrova cesta...
Seveda samo do leta 1941. Takrat so jo preimenovali v Ulico 3. maja...
Le zakaj
V časopisu tedanje dobe izvemo zakaj...
pozdrav
Darko
Igor. imaš še oster pogled.
Jaz moram vsako leto k okulistu
Tole je ta "naš" kandelaber z reklamo pred kavarno Emona...
prevzeto iz Skyscrapercity.com
Leta 1925 na luč še niso obešali reklam...
Takrat je to bila Aleksandrova cesta...
Seveda samo do leta 1941. Takrat so jo preimenovali v Ulico 3. maja...
Le zakaj
V časopisu tedanje dobe izvemo zakaj...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
odlično si izbrskal podatke o 50-letnici in ukinitvi.
Novinar se je ob 50-letnici potrudil in zbral podatke o dolžini prog, venda ni šel vprašat v podjetje ECŽ.
Ti podatki se malo razlikujejo od uradnih...
V uradnem zapisu ECŽ iz leta 1947 sicer ni večjih razlik pri progah, večja razlika je pri drugem tiru...
Obratovalna dolžina prog je bila: 19,430 km
Skupna dolžina tirov: 26,350 km
Podatek o 48 vozovih je točen, zapišemo lahko dodatno le še število priklopnikov: 10 zaprtih in 5 odprtih.
pozdrav
Darko
odlično si izbrskal podatke o 50-letnici in ukinitvi.
Novinar se je ob 50-letnici potrudil in zbral podatke o dolžini prog, venda ni šel vprašat v podjetje ECŽ.
Ti podatki se malo razlikujejo od uradnih...
V uradnem zapisu ECŽ iz leta 1947 sicer ni večjih razlik pri progah, večja razlika je pri drugem tiru...
Obratovalna dolžina prog je bila: 19,430 km
Skupna dolžina tirov: 26,350 km
Podatek o 48 vozovih je točen, zapišemo lahko dodatno le še število priklopnikov: 10 zaprtih in 5 odprtih.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni,
v Osijek je bilo prodanih menda 13 tramvajev, izdelanih leta 1931 in 1932 v Slavonskem Brodu.
Že leta 1956 naj bi bilo v Osijek prodani 4, ostali 1958.
V Osijeku naj bi dobili številke od 17-24, vendar točnejše preštevilčenje ni poznano in ga T. Brate v knjigi Ljubljanski tramvaj ne navaja.
V Osijeku so jih malo preuredili (zamenjava voznikovega stekla (vsaj nekaterim), prebarvali v osiješko rdečo barvo...).
Št. 17:
Št. 19:
Obe fotografiji iz foruma zeleznice.in.rs
pozdrav
Darko
v Osijek je bilo prodanih menda 13 tramvajev, izdelanih leta 1931 in 1932 v Slavonskem Brodu.
Že leta 1956 naj bi bilo v Osijek prodani 4, ostali 1958.
V Osijeku naj bi dobili številke od 17-24, vendar točnejše preštevilčenje ni poznano in ga T. Brate v knjigi Ljubljanski tramvaj ne navaja.
V Osijeku so jih malo preuredili (zamenjava voznikovega stekla (vsaj nekaterim), prebarvali v osiješko rdečo barvo...).
Št. 17:
Št. 19:
Obe fotografiji iz foruma zeleznice.in.rs
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Malce nazaj smo videli kakšen je bil spisek ob 50. letnici tramvaja v Ljubljani. Nič ni večnega ...
LP Igor
Malce nazaj smo videli kakšen je bil spisek ob 50. letnici tramvaja v Ljubljani. Nič ni večnega ...
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
odlično si izbrskal te proge
Do sedaj smo mislili, da so bile vsaj proge ljubljanskega tramvaja večne
V knjigi T. Brateta "Ljubljanski tramvaj" je samo načrt: Shema prog v Ljubljani okrog leta 1940. Črnobel
Mi imamo tukaj na forumu ta načrt v barvah (iz leta 1944):
Načrt nima datuma, bo še potrebno ugotoviti, kdaj je bil natiskan!
Poleg tega imamo še JCG-jev (John Charles Gillham (1917-2009) načrt iz maja 1956, kjer je vrisal na proge tudi številke prog:
povečava:
http://shrani.najdi.si/?V/wz/4NbojQun/3 ... ubljan.jpg
Kaj se je dogajalo vmes, pa smo prvič izvedeli iz Igorjevih novičk iz časopisa
pozdrav
Darko
odlično si izbrskal te proge
Do sedaj smo mislili, da so bile vsaj proge ljubljanskega tramvaja večne
V knjigi T. Brateta "Ljubljanski tramvaj" je samo načrt: Shema prog v Ljubljani okrog leta 1940. Črnobel
Mi imamo tukaj na forumu ta načrt v barvah (iz leta 1944):
Načrt nima datuma, bo še potrebno ugotoviti, kdaj je bil natiskan!
Poleg tega imamo še JCG-jev (John Charles Gillham (1917-2009) načrt iz maja 1956, kjer je vrisal na proge tudi številke prog:
povečava:
http://shrani.najdi.si/?V/wz/4NbojQun/3 ... ubljan.jpg
Kaj se je dogajalo vmes, pa smo prvič izvedeli iz Igorjevih novičk iz časopisa
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči
Darko, o progah oz. kako je tramvaj potoval po Ljubljani, bi lahko odprli podtemo. Povedanega je bilo že kaj, ni pa kronološko zapisano na enem mestu. Se pravi, dela nam ne bo zmanjkalo.
Kdaj je bil natisnjen zemljevid je bilo povedanega v prispevku Sonje Anžič: "Kako so v Ljubljani leta 1944 praznovali obletnico prve omembe Ljubljane?"
https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-DUMS9QBJ
Sredi leta 1944.
Za popestritev.Kaj se zgodi, če kolesar vijuga pred trolejbusom ? Posledice oz. zastoja je deležen tudi tramvaj.
LP Igor
Darko, o progah oz. kako je tramvaj potoval po Ljubljani, bi lahko odprli podtemo. Povedanega je bilo že kaj, ni pa kronološko zapisano na enem mestu. Se pravi, dela nam ne bo zmanjkalo.
Kdaj je bil natisnjen zemljevid je bilo povedanega v prispevku Sonje Anžič: "Kako so v Ljubljani leta 1944 praznovali obletnico prve omembe Ljubljane?"
https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-DUMS9QBJ
Sredi leta 1944.
Za popestritev.Kaj se zgodi, če kolesar vijuga pred trolejbusom ? Posledice oz. zastoja je deležen tudi tramvaj.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, pozdravljen,
ja, res je, "Cesto 800 let Ljubljane" smo "vzeli" že na 94. strani
link do 94. strani: viewtopic.php?f=21&t=1405&p=205876&hili ... ne#p205876
Nič hudega...
Še enkrat lahko napišemo, da smo nadgradili nek podatek iz knjige T. Brate: Ljubljanski tramvaj, Ljubljana 1990.
Ta isti načrt, ki ga mi imamo sedaj v barvah, je objavljen v knjigi črnobel.
Zraven piše: Shema prog v Ljubljani okrog leta 1940
Mi sedaj lahko zapišemo tako, kot je prav: Shema prog tramvaja v Ljubljani na načrtu iz leta 1944.
Je pa hec, da je na fotografiji prog, ki jo je dodal na forum Igor že na strani 94, napisan naslov knjige, izdajatelj in letnica izdaje v črnem okviru desno spodaj
pozdrav
Darko
ja, res je, "Cesto 800 let Ljubljane" smo "vzeli" že na 94. strani
link do 94. strani: viewtopic.php?f=21&t=1405&p=205876&hili ... ne#p205876
Nič hudega...
Še enkrat lahko napišemo, da smo nadgradili nek podatek iz knjige T. Brate: Ljubljanski tramvaj, Ljubljana 1990.
Ta isti načrt, ki ga mi imamo sedaj v barvah, je objavljen v knjigi črnobel.
Zraven piše: Shema prog v Ljubljani okrog leta 1940
Mi sedaj lahko zapišemo tako, kot je prav: Shema prog tramvaja v Ljubljani na načrtu iz leta 1944.
Je pa hec, da je na fotografiji prog, ki jo je dodal na forum Igor že na strani 94, napisan naslov knjige, izdajatelj in letnica izdaje v črnem okviru desno spodaj
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers