Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.01.2011, 13:18

železocestnik napisal/-a:"...Zanimiv je npr. podatek, da naj bi bila najkrajša proga dolga le 338 m."

338m?! Kaj pa naj bi tja dali, mirujočo kompozicijo? Ta dolžina je dolžina slabih 14 Gošinih Y vagonov ali slabih 13 Mimarinih vagonov. To je pa le en pošten vlak. Čisti dokaz o ljubljanskem napihovanju in "vsevednosti"... #-o #-o #-o #-o
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.01.2011, 19:37

Gorchi, nobena stvar ni takšna, da bi jo kar tako sodil povpreko :lol:

To je bil Bratetov citat, res pa sem ga prepisal iz njegove knjige:


"Zanimiv je npr. podatek, da naj bi bila najkrajša proga dolga le 338 m."

Ker zopet prehitevaš :lol: :lol:

...moramo pogledati v Bratetovo knjigo: Ljubljanski tramvaj, da ti lahko odgovorim (če bi še malo počakal, ti bi lahko odgovoril s svojim prepisom opisa prog :lol: :lol: )

Torej proga, ki je dolga le 338 m je proga številka 12!

citat iz knjige:

"Proga 12
Cesta Marije Terezije-železniška postaja Državne železnice v Šiški.Dolžina: 338m."

konec citata

Gorchi, to pomeni, da bi se proga 12 odcepila od proge 11 (recimo pri Unionu :berr ), ki je bila predvidena od kavarne Evropa v Spodnjo Šiško!
Torej to ne pomeni, da bi tramvaj vozil samo na tem 338 m dolgem koščku proge...
Tramvajske proge si lahko potem po mili volji zmišljuješ: npr.z glavnega kolodvora Ljubljana na kolodvor državnih železnic....itd.

Malo si prehitel s tem...

Gorchi napisal/-a:Čisti dokaz o ljubljanskem napihovanju in "vsevednosti"... #-o #-o #-o #-o



Mogoče boš lahko to uporabil še do konca teme :wink: :lol: :lol:

Vendar potrpljenje...to bo zopet ena od tistih nadaljevank, ki jih dobro poznaš...cokla pa jih takoj prepozna...že v začetku in nič ne reče Slika


:lol: :lol:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.01.2011, 21:49

Magistrat pa je objavil razglas v Amtsblatt zur Laibacher Zeitung

http://www.dlib.si/?urn=URN:NBN:SI:DOC-587UNJ2A

vendar brez "raztečine 1.0 m" :lol:

Št. 37.742. Razglas.

Visoko c. kr. ministerstvo za železnice je z razpisom z dne 19. oktobra letos, St. 10.208, dovolilo, da se sme glede projektovane male železnice v Ljubljani, ki bi jo gonila električna sila, vršiti pregled tras in pa komisija zaradi postaj. To se v smislu § 13. ministerskega ukaza z dne 29. maja 1880 (drž. zak. St. 57) javno naznanja z dostavkom, da so pri tukajžnjem stavbnem uradu vsakemu na vpogled razgrnjeni dotični pripomočki in sicer: Popisi trase, tehnično poročilo, različni podolžni in poprečni preseki in pa troškovniki. Kdaj in kje se bo pregled vršil, naznanilo se bo pozneje.

Mestni magistrat ljubljanski, dne 15. novembra 1897.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.01.2011, 2:06

Videli smo, da je bil predviden pregled trase 29.novembra 1897.

Da pa je bil projekt pripeljan do te faze, pa je trajalo kar nekaj časa in zaokrožilo je kar nekaj dopisov...

Med drugim tudi tale...

...z vojnega ministrstva na Dunaju, poslan 22.novembra 1897...

Slika

Sporočili so, da se bo njihov predstavnik udeležil pregleda trase...


Tudi generalna direkcija "Južne železnice" je sporočila, da se bosta udeležila komisije dne 29. novembra 1897 višji inšpektor Josef Hainish in višji inšpektor Gottlieb Lieske...

Slika



Magistrat oz. župan Ivan Hribar pa "si usoja službeno udano" poročati deželni vladi, da so bili razgrnjeni vsakemu na upogled vsi "pripomočki" in da ni bilo o tem projektu "nobene opomnje"...

Slika


zraven dodaja v prilogi tudi pisno potrdilo s pečatom magistrata, da je razglas visel na mestni razglasni deski...

Slika


Tako...sedaj smo se prebili do podatka, da je mapa z načrti in opisom tras, ki ima na njej zapisan pregled Okrajnega glavarstva Ljubljana z dne 27. novembra 1897 tista prava, torej z 12 progami, ki so jo obravnavali na komisiji za pregled tras in zgradb...

Slika


Sedaj pa je napočil čas, da si ogledamo ta opis vseh 12-tih tras...Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 16.01.2011, 0:22

Nekam dolgo je trajalo tole zimsko spanje :roll:

Do sedaj smo izvedeli iz oklica župana Hribarja, da je železniško ministrstvo dovolilo 24. julija 1896 "pripravljalna dela" in da bodo odšli geometri "Kranjske stavbne družbe" na teren po 12. decembru 1896 :!:

Kako pa je potekalo projektiranje omrežja ljubljanskega tramvaja in pridobivanje gradbenega dovoljenja v letu 1897?

železocestnik napisal/-a:
O letu 1897 v zadnji Bratetovi knjigi (Zgodovina mestnega prometa v Ljubljani) ne najdemo nič. Prisiljeni smo pokukati v prvo njegovo knjigo o tramvaju ( Ljubljanski tramvaj), kjer je zapisano:

"O pripravah na gradnjo električne cestne železnice poročajo viri iz leta 1896, bolj detajlno pa so se s tem vprašanjem začeli ukvarjati leto dni pozneje.
Avgusta leta 1897 je mestna občina sprejela načelni načrt o tem, kje po mestu bi potekale proge in ga nato tudi objavila.Načrt so komisijsko ocenili, ga pretehtali ter o tem izdelali zapisnik. Tako je bil sestavljen "Protokol revizije maloželezniških prog in postajališč v Ljubljani". V njem je skupina ljubljanskih mestnih očetov, z županom Ivanom Hribarjem in avstrijskimi inženirji na čelu, obdelala možnost gradnje tramvajskih prog v Ljubljani ter dala točna navodila, kje in kako naj se proge postavijo. Protokol vsebuje detajlne podatke o progah, njihovih dolžinah, izogibališčih, odcepih, postajališčih ipd. Vendar je bilo od celotnega projekta uresničeno bore malo, pa še to precej drugače, kot so sprva predvidevali.
Treba je povdariti, da so bili načrti megalomanski in brez pravega poznavanja tehnike in eksploatacije tramvajskih prog; presegali so tako potrebe kot tudi možnosti mesta, da bi tak sistem prog lahko v doglednem času zgradili in izkoriščali. Za povezovanje vseh tedanjih važnejših delov mesta je bilo predvidenih 12 prog. Zanimiv je npr. podatek, da naj bi bila najkrajša proga dolga le 338 m."

V nadaljevanju Brate na kratko opiše vseh 12 prog in tudi kasnejšo omejitev na 7 prog.

Na žalost nimam na voljo dokumentacije mestne občine iz avgusta 1897, o kateri govori zgoraj Brate (potrebno je povedati, da obstoji o ljubljanskem tramvaju samo v Zgodovinskem arhivu Ljubljana nekaj arhivskih škatel, katere sem na hitro "premetal" v dveh popoldnevih).



Pogledali si bomo poslovanje deželne vlade za Kranjsko v Ljubljani (K.k. Landesregierung für Krain) v letu 1897.

Najstarejši dopis, ki ga imamo na razpolago je z dne 21.7.1897...

Slika


Železniško ministrstvo je z dne 11. julija 1897 odgovorilo na vlogo Kranjske gradbene družbe z dne 28. junija 1897,da se razpiše sestanek o gradnji 12 prog električnega tramvaja na področju mesta Ljubljana. Izvršil naj bi se pregled tras in postaj.Ugotavljajo, da bi proge potekale v mestu Ljubljana in predmestjih, tudi do pomembnih podjetij.
Železniško ministrstvo je pozvalo zastopstvo mesta, da se izreče, katere proge iz predloga projekta bo najprej izvedlo.

Za nas je zanimiva opomba z modro barvico: Dringend
Zopet se mudi... :lol:

In res je šlo ekspresno: 26.7.1897 je dopis že odpotoval na Dunaj in tam so ga obravnavali in pripravili odgovor že 30.7.1897 :!: :shock:

Slika


V tem dopisu zahteva Železniško ministrstvo od zastopstva mesta izjavo, pa tudi od deželne vlade, da poda izjavo o smiselnosti izgradnje tramvajskega omrežja.

Vse se dogaja zopet hitro :!: Dringend :lol:

5.8.1897 prispe dopis na deželno vlado, 12.8.1897 ga obravnavajo, 21.8.1897 gre pošta iz deželne vlade...

Slika


Dokaz, da se res mudi...Dringend

Dopis spisan 5.avgusta 1897, iz deželne vlade odide 7.8.1897 (na dokumentu pa je zbrano vsaj pet podpisov...)

Slika


Tudi oktobra 1897 se mudi...Dringend :wink:

Slika

Dne 19. oktobra 1897 je Železniško ministrstvo na Dunaju naložilo na osnovi detajlnega projekta, ki ga je prejelo 10. junija 1897, deželni vladi, da organizira pregled tras tramvajskih prog in tudi komisijo za postaje tramvaja ter politični obhod.
Izvemo tudi, da bo tirna širina tramvaja 1m.
Ministrstvo tudi naroča, koga vse je potrebno povabiti na ta sestanek.

Pa gremo po vrsti:

Vojaško ministrstvo - (K.k. Reichs-Kriegs Ministerium)
Deželni odbor vojvodine Kranjske - (Landesauschuss des Herzogthuns Krain)
Magistrat glavnega deželnega mesta Ljubljane - (Magistrat der Landeshauptstadt Laibach)
Okrajno glavarstvo Ljubljana (okolica) - K.k. Bezirkhauptmanschaft Laibach (Umgebung)
Direkcijo državne železnice v Beljaku - (K.k. Staatsbahndirection in Villach)
družbo Južno železnico - (K.k. priv. Südbahn Gesellschaft)
in tudi koncesionarja...
pa predstavnike...
Tobačne tovarne - (K.k. Tabakfabrik)
cestne uprave,
Poštne in telegrafske direkcije v Trstu - (K.k. Post und Telegraf direction in Triest)
predstavnike občin in
vse tiste, ki so zainteresirani za zadevo...


Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 16.01.2011, 2:31

Tako smo se "prebili" do razglasa deželne vlade za "pregled trase v zvezi s postajno komisijo" dne 29. novembra 1897, ki pa smo ga že videli natiskanega, objavljenega v Amtsblatt zur Laibacher Zeitung...

http://www.shrani.si/?4/Fy/2uSUkjbC/1/img9860.jpg

Poglejmo si razpis še v konceptu...

Slika


... še seznam povabljenih na "pregled trase v zvezi s postajno komisijo"...

Slika

pa jih naštejmo:

II) mestni magistrat
III) C.kr. okrajno glavarstvo
IV) častita kranjska stavbna družba
V) slavni kranjski deželni odbor
VI) častita trgovinska in obrtna zbornica
VII) C. in kr. vojaško postajno poveljstvo
VIII)slavnemu ravnateljstvu C.kr tobačne glavne tovarne
IX) Njegova Prevzvišenost prečastiti knezoškof Dr. Jakob Missia
X) častita pivovarniška firma Janez Kosler in dr.
XI) gospod Jožef Kosler v Ljubljani
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.01.2011, 2:14

Tako, znašli so se v Beaureau V (pisarnici V) kranjske deželne vlade, dne 29. novembra 1897 ob 9. uri...

Slika

Kaj se je dogajalo s projektom "z električno silo gonjenih malih železnic" na tej komisiji, izvemo iz zapisnika, katerega prvo stran izgleda takole...

Slika

povečajmo...

Slika

da lahko prepišemo prisotne:

markiz Ludvig Gozani, c.kr.svetnik deželne vlade, vodja komisije

Johann Böltz, c. kr. višji inženir kot tehnični svetnik in predstavnik državnega cestnega erarja

grof Herman Attems, c. kr. okrajni glavar kot predstavnik c.kr. okrajnega glavarstva Ljubljana

Friedrich Negovetič kot pisar

Ernst Haunold, c. kr. višji inšpektor kot zastopnik c. kr. železniškega ministrstva

Oscar plemeniti Guseck, c.kr. oficir v inženirskem štabu kot zastopnik c. kr. vojaškega ministrstva

Johan Murnik kot zastopnik deželnega odbora

Johann Perdan kot zastopnik trgovinske in obrtne zbornice

Ivan Hribar, župan deželnega glavnega mesta Ljubljane, skupaj z:


Slika

višji inženir Ivan Duffe

Franz Kauschegg, župan Spodnje Šiške
Adolf Galle, župan Zgornje Šiške
Andreas Mesesnu, župan Viča
Michael Marenčič, župan Most

sledijo:

vitez Richard Herlst za državni konjuški depo v Gradcu/Graz

Državno železniško direkcijo v Beljaku so zastopali:

Rudolf Krol, višji inženir
Michael Schober, višji inženir
Oscar Englisch, višji inženir

Južno železnico so zastopali:

Gottlieb Lieske, višji inšpektor
Josef Hainisch, višji inšpektor
Eugen Guttman, šef postaje
Anton Komouz, višji inženir

Sledijo:

Johann Scarpa, c. kr. višji inženir kot predstavnik c.kr. poštne in telegrafske direkcije v Trstu

Moriz Topolanski, c. kr. tobačna tovarna kot zastopnik c.kr. glavne tobačne tovarne

Kranjsko gradbeno družbo kot koncesionarja so zastopali:

vitez Anton Gariboldi
Karl Leskovic
direktor Rudolf Göbl
inženir Peter Contin

Sledijo:

kanonik Sebastjan Elbert kot predstavnik škofije Ljubljana

župnik Martin Malenšek za Schilling-ov beneficij

Johann Kosler za pivovarno "Johann Kosler & Comp."

Josef Strechar, hišni lastnik hiše Ljubljana št.2


Slika


...in komisija je lahko pričela z delom...


Govora je o projektu Kranjske gradbene družbe za zgraditev male železnice v Ljubljani in okolici. Za izvedbo pregleda tras in stavb je zadolžena deželna vlada za Kranjsko.
Zapisnikar zapiše vse naloge komisije, kaj mora in kaj sme odločiti ta komisija. Ugotovi se tudi, da je bil projekt pravilno oznanjen v Zg. in Sp. Šiški, na Viču, Mostah in Medvodah.
Na razpolago je bil tudi projekt za ogled.


Slika


Pregled tras (Tracenrevision)

Projekt je predstavil Peter Contin, ki je na podlagi načrtov razložil podrobnosti.
Župan Hribar pa je izrazil željo, da bi komisija Karlovško linijo pregledala glede izvedbe projekta, za ostale linije pa naj izvrši predhodni ogled s pripombo, da so razmerja ulic in poti, po katerih bo vodila mala železnica, dobro znana, tako da bi projekt obravnavali v smislu odloka železniškega ministrstva.



8000 ogl.
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 18.01.2011, 0:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3977
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Tono » 17.01.2011, 9:37

Odlično, ŽC!

Dolga pot je bila do tega, da je tramvaj zbil kakšnega Amija :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.01.2011, 13:41

Berem tole in se lahko samo lepo nasmiham. Kako so nekoč stvari potekale hitro! Je pa zanimiva druščina, ki se je zbrala za ogled trase, praktično sami Avstrijci, Slovencev za peščico, pa še tisti, ki so živeli v Ljubljani imajo nekam nemška imena in priimke. Kar je pa zanimivo pa je, da je bila tudi duhovščina zraven, vprašam se le čemu? Ali so trase potekale tudi po njihovem ozemlju ali so preprosto morali dati svoj žegenj pri odločitvah?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.01.2011, 21:56

Tale mehiška nadaljevanka je pisana tako, da se nanjo ujamejo tudi firbci :lol: :lol:

Gorchi, ne se sekirat, nanjo se je ujel že marsikdo in me je spraševal, zakaj se gremo takšne podrobnosti (seveda le po ZS ali podobnih medijih :wink: ).

Odgovor je enostaven. Arhivsko gradivo je na razpolago...
Brate ga ali ni našel ali pa ni bilo prostora zanj v njegovih knjigah (to ne bomo nikoli vedeli, ampak sploh ni važno...).
Važno je to, da sem trenutno "pri volji", da se ukvarjam s to temo in da imajo forumaši enkraten vpogled v razvoj projekta in papirnato vojno za pridobivanje gradbenega dovoljenja izpred stoletja...kaj takega ni možno najti skoraj nikjer na netu ali pa v kakšni knjigi.

Predstavnika ljubljanske škofije in Schilling-ovega beneficija je prignal na komisijo izključno denarni interes za odškodnino za parcelo.


Je pa res, da bi moral na to kar precej časa čakati, saj še ni na vrsti tako kmalu :lol: :lol:

Tono, se zahvaljujem za oceno...zopet si mi "nabil" nekaj ogledov...ob priliki (ko boš pisal zgodovino "ptujske proge", ti vrnem) :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3977
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a Tono » 18.01.2011, 0:52

Zmenjeno, ŽC!

Korupcija in klientelizem press :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2011, 0:56

Mi pa nadaljujmo z zapisnikom komisije...


Zastopnik c.kr. vojaškega ministrstva oficir Oscar pl. Guseck nima pripombe na predlagano traso male železnice.

Zastopnik cestnega erarja Johann Böltz, višji c.kr. inženir tudi nima nobenih pripomb na projekt.

Zastopnik deželnega odbora, cesarski svetnik Johann Murnik je toplo pozdravil iniciativo projektantov, da se v mestu Ljubljana zgradi mala železnica na električni pogon.
Proti trasi in postajam ni s strani deželnega odbora nobenih pripomb, saj po njegovem mnenju upošteva sedanje potrebe prometa kolikor je mogoče.

Zastopnik mestnega sveta župan Hribar je razložil, da se mesto Ljubljana strinja z izgradnjo projektirane male železnice po načrtih 1-6 in 8-12 in pove, da bo želje mestnega sveta razjasnil še pri političnem ogledu.


No, to pa je za nas nekaj novega...
Iz projekta je odpadla proga 7 :!: Še dobro, da se nismo mučili z opisom, kje bi bila speljana...

Čeprav nas bodo firbci :wink: pripeljali do tega, da jo bomo le na kratko opisali...seveda kasneje :lol: :lol:


Nadaljujmo:

Predsednik trgovinske in obrtne zbornice Perdan se pridružuje izjavi deželnega odbora.

Zastopnik državne železniške direkcije v Beljaku nima pripomb na projekt. Glede križanj električne male železnice s c.kr. državno železniško linijo na Dunajski cesti/Wienerstrasse in tisto z Dolenjsko železnico na Karlovški cesti / Karlstädterstrasse nima pripomb, če bodo tiri teh linij ostali brez sprememb. Tam, kjer bo električni močnostni kabel križal telegrafske linije železnice, mora biti to izvedeno tako, da ne bo nobenih vplivov.
Za projekte za postajališča Ljubljana-državni kolodvor/Laibach Staatsbahn in Ljubljana-dolenjska železnica/Laibach Unterkrainer bahn in vsa križanja v nivoju in s telegrafskimi linijami, si mora koncesionar pridobiti posebna dovoljenja od državne železniške direkcije v Beljaku.
V primeru predelave železniške postaje je dolžan koncesionar na lastne stroške predelati traso proge male železnice.
Poleg tega pa je za železniško ministrstvo zahteval 5 (pet) izvodov zapisnika te komisije :!:

Podpisali so se: R.Krol, M. Schober, Englisch.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2011, 20:17

Zastopnik "Južne železnice" izjavi:

Od teh 12 linij male železnice v mestu Ljubljana in okolici, so 4 linije takšne, ki se tičejo Južne železnice in so v območju njenega ozemlja. Dve liniji od teh pa križajo v nivoju glavno progo.
1) glede križanja male železnice s progo Južne železnice na km 432.620 in 433.054, ki je situiran v območju južnega distančnega signala, se mora promet ravnati po prometu Južne železnice (upoštevati je potrebno promet vlakov in tudi manipulacije z vlaki). Vse predelave, ki bi nastale zaradi sprememb, se izvedejo na račun male železnice.
2) Izgradnja postaje nasproti glavne sprejemne zgradbe kolodvora zaradi primanjkljaja prostora ni dovoljena in se predlaga izgradnja postaje male železnice južno od glavnega sprejemnega poslopja kolodvora, izven območja dovozne ceste k kolodvoru.
3) Želja, da se pripelje proga električne male železnice na južni kolodvor in tudi tam uredi za potrebe male železnice tovorni kolodvor, se dovoli, vendar mora mala železnica na poziv Južne železnice na lastne stroške odstraniti napravo iz območja južnega kolodvora, če se pokaže takšna potreba Južnih železnic. Za vse zgradbe, ki bi bile na območju Južne železnice si je potrebno pridobiti dovoljenje Južne železnice.

Nazadnje je predstavnik Južne železnice zahteval še zapisnik te komisije v dveh izvodih v roke železniški inšpekciji v Trstu.

Podpisali so se: Josef Hainisch, Gottlieb Lieske, Anton Komouz, Eugen Guttman


Zastopnik c.kr. poštne in telegrafske direkcije v Trstu zahteva, da se mala električna železnica zgradi tako, da bo to nemoteče za bližnje državne telegrafske in telefonske vode. Po izgradnji moraa mala železnica opraviti kolavdacijo.
Električna mala železnica mora biti na odsekih, kjer poteka vzporedno z medkrajevnim telefonskim omrežjem TRST-Dunaj, oddaljena vsaj 10 m od omrežja.V kolikor bodo kakršnekoli motnje, jih je koncesionar dolžan odpraviti na lastne stroške. V kolikor bo tirnica služila kot povratni vod, morajo imeti le te dovolj velik prečni profil.
Kjer obstaja križanje z vodi jakega toka in možnost dotika vodnikov, je potrebno namestiti naprave za varovanje na stroške koncesionarja.

Johan Scarpa, c.kr. višji inšpektor


Zastopnik knežje škofije ni podal ugovora proti trasi električne železnice po sedanjem projektu po Martinstrasse/Šmartinska cesta in rezanje na tej ulici ležeče parcele.

Dr. Elbert
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2011, 22:38

Od vabljenih občin Sp. Šiška, Zg. Šiška, Moste in Vič se je komisije udeležil samo predstavnik občine Zg. Šiška in izjavil:

"Nimam nobenih pripomb glede na to, da električna železnica ostane na državni cesti in pride samo do občine Šiška."
A. Galle


Zastopnik firme J. Kosler & Comp. tudi ni imel pripomb na načrte in tudi na to, da gre po njihovi parceli 471/1, seveda če bo zato dobila odškodnino.
J. Kosler


Zastopnik c. kr. glavarstva Ljubljana-okolica tudi nima v imenu občin, ki jih zastopa, nobenih pripomb proti izvedbi male železnice.
grof Hermann Attems, c. kr. okrožni komisar


Službeno se ugotovi, da se komisije niso udeležili tudi:

- predstavnik državnega konjušnega depoja Graz

- zastopnik c. kr. glavne tobačne tovarne

- župnik Martin Malenšek (Št. Peter)


Tako prebili smo se do drugega dela komisije: Postajna komisija / Stationscommission...

Slika

ki je že 15 stran zapisnika :roll:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.01.2011, 2:01

Torej...

Postajna komisija (Stationscommission)

Proti projektiranim postajam in postajališčem v zgornjem zapisniku zastopnik Južne železnice ni podal ugovora glede postavitve postajališča pred sprejemnim poslopjem Južne železnice, vendar si je pravico ugovora pridržal za čas političnega ogleda.
Izjava koncesionarja k pregledu tras in postajni komisiji:
"zastopnik kranjske gradbene družbe izjavi glede pripombe zastopnika c.kr. državne železnice glede križanja male železnice z državno železnico na Karlovški cesti, da bodo višine tirnic ostale nedotaknjene.
Glede pripombe zastopnika Južne železnice glede postajališča na drugi strani sprejemne zgradbe Južne železnice je izjavil, da se lahko izvede pomik postajališča v smeri male železnice v katero koli smer.
Glede pripombe zastopnika c. kr. poštne in telegrafske direkcije v Trstu izjavi, da se bo koncesionar držal vseh predpisov."

Podpišejo: A.K. pl. Gariboldi, R. Göbl, C. Leskovic, Peter Contin


Izjava župana mesta Ljubljana:
"Kot zastopnik mestnega sveta izjavljam glede postajališča pred sprejemnim poslopjem Južne železnice, da bi osebe pri prihodu na kolodvor imele tukaj takoj prometno povezavo. Prestavitev tega postajališča izven dovozne ceste k kolodvoru pa bi pomenilo premaknitev predaleč v smeri ceste, tako da bi ga bilo možno postaviti na gradbeni parceli zraven ceste in prerezati pločnik za pešce.
Ob tej priložnosti povem tudi svoje mnenje, da bo vse kasnejše potrebne prestavitve prog južnega kolodvora povlekle za sabo tudi prestavitve cest."

Iv. Hribar


Glede na približevanje nočnih ur, komisija zaključi z delom in se nadaljuje jutri ob 9. uri.
Pred zaključkom dela pa je predstavnik Južne železnice podal še naslednjo izjavo:
"Južna železnica se strinja s prestavitvijo postajališča na jug, če pa želi konzorcij postavitev postajališča, ki ne bo imelo zgradbe, južno od sprejemne zgradbe, je odločitev pridržana direkciji Južne železnice."
Podpišejo se vsi predstavniki Južne železnice.

Nadaljevanje dne 30.novembra in 1. decembra 1897.

Izjave komisije in pripombe:

Komisija ugotavlja enoglasno, da je glede na predložene projekte, mestni svet odstopil od gradnje linije 7: Št. Peter - Nova pehotna kasarna /St. Peter - Neue Infanterie Kaserne/, in da se koncesionar strinja s tem.

Zastopnika Južne železnice in c. kr. poštne in telegrafske direkcije v Trstu sta podala zahteve za izvršitev gradnje, koncesionar pa se je strinjal z njimi.

Komisija zato zaključuje z delom, ki ji ga je naložil odlok železniškega ministrstva z dne 19. oktobra 1897, št. 10.208/I in nadaljuje s političnim ogledom linij 1-6 in 8-12.
Predstavnik železniškega ministrstva je izjavil, da je proti političnemu ogledu delov prog linije 11 in 12, ki so v področju občine Spodnja Šiška, potem ko koncesionar ni predložil v tej občini detajlnega načrta v merilu 1:2880.
Glede na to, da je projektirana električna mala železnica v področju občine Spodnja Šiška na območju deželne ceste in tako privatni interesi niso oškodovani, se naj linijo 12, za katero je že ugotovljeno zapisniško strinjanje, uvrsti v politični pregled. Ostali člani komisije in sicer predstavnik politične deželne uprave kot vodja komisije, potem zastopnik c.kr. vojaškega ministrstva in politični okrajni uradi so bili mnenja, da se ta trasa lahko pregleda.
Koncesionarja so zadolžili, da bo situacijski načrt predal c. kr. okrajnemu glavarstvu Ljubljana okolica, da ga bo naknadno predložil občini Spodnja Šiška.
Zastopnik visokega c. kr. železniškega ministrstva je potem zaključil, da bo ta političen ogled le informativen in da bo prepuščena odločitev železniškemu ministrstvu, da eventuelno razpiše nov politični ogled.

Pod vse to so se podpisali:

E. Haunold; Guseck,oficir; Gozani

Joh. Böltz, višji inženir kot tehnični svetnik

H. Attems, c.kr. okrajni komisar

Iv. Hribar, župan ljubljanski


Friedrich Negovetič, pisar


Prebili smo se do političnega obhoda /Politische Begehung...


Slika


...ki pa je že na strani 20 zapisnika :roll:

Tukaj pa si bomo vsako progo podrobno ogledali (opis, načrt...) :wink:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov