Stran 93 od 153
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 29.04.2016, 18:23
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,
železocestnik napisal/-a:STIB, pozdravljen,
mislim, da je potrebno izkoristiti kar prvi termin, 30. april 2016.
Drugi termin bi bil kot rezerva, če večina ostalih ne bi mogla priti.
Sedaj rabimo podpise, kdo lahko pride 30. aprila 2016...
Trenutni seznam:
STIB
Darko
potrebno se je samo dopisati.
Detajle rešujemo po ZS, da ne zasmetimo teme.
Vabljeni vsi, ki ste že karkoli napisali v tej temi o ljubljanskem tramvaju.
Lep pozdrav
Darko
STIB se ni ustrašil slabega vremena in pride jutri v Ljubljano.
Vabljeni vsi, ki so karkoli napisali kaj v tej temi.
Dobimo se jutri ob 9:30 na železniški postaji. STIB si je vzel čas dopoldne (do 12:00).
Kje se dobimo? V bifeju
Prijava ni potrebna! Kotizacije ni! Pijača na račun MRS!
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 29.04.2016, 20:47
Napisal/-a jž 363
No, pa se lepo imejte vsi ki se boste srečali jutri. In tudi lepo vreme želim!
Z moje strani prilagam eno predvojno fotografijo - pogled na "vrata" Gradišča. Ali nekdo morda lahko zasledi tramvajski semafor (če je to kar mislim res semafor)?
vir:
https://www.flickr.com/photos/metalka/2 ... 2/sizes/l/
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 29.04.2016, 21:19
Napisal/-a železocestnik
Odlično, to fotografijo smo iskali kot zmešani
Tukaj je bil semafor, saj se ni videlo na drugo stran, to smo že vzeli.
Se pravi, da sta bila dva semaforja, drugi malo naprej pri uvozu v Rimsko cesto.
Vedno se učimo kaj novega in podiramo...mite in legende
Povečava je na linku, ki ga je podal jž 363
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 01.05.2016, 8:41
Napisal/-a STIB
železocestnik napisal/-a:
STIB se ni ustrašil slabega vremena in pride jutri v Ljubljano.
Vabljeni vsi, ki so karkoli napisali kaj v tej temi.
Dobimo se jutri ob 9:30 na železniški postaji. STIB si je vzel čas dopoldne (do 12:00).
Kje se dobimo? V bifeju
Prijava ni potrebna! Kotizacije ni! Pijača na račun MRS!
Hvala Darku za prijetno družbo in zanimive pogovore in vpogled v dokumente.
Pa še vreme je bilo prekrasno - samo nekaj kupov snega in veliko polomljenih dreves je spominjalo na prethodne dni.
Upam da bo še kakšna priložnost za podobno srečanje (z večjo udeležbo)
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 01.05.2016, 10:24
Napisal/-a železocestnik
Ker sva imela dovolj časa, sem ugotovil, da ima STIB odličen vpogled v temo o ljubljanskem tramvaju. Z njim se je celo vozil, kar pa se jaz nisem.
V začetku sem se zgovarjal na mojo mladost, potem pa se je izkazalo, da sva isti letnik
Malo sva še pregledala gradivo, ki ga še imam na voljo in ugotovila, da ni problema, da se dobimo v večji zasedbi ob 250.000 ogledu teme o ljubljanskem tramvaju, posebej če bo začel po temi brskati še kakšen Bot
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 02.05.2016, 17:23
Napisal/-a Ajznponar
Jaz sem žal bil cele praznike zaseden z drugimi stvarmi,
tako da morda kdaj drugič.
Ko se pa že omenjajo plani o novih mejnikih števca ogledov, morda dodam, da je moja "MRS" že začela zbirati material (predvsem današnji izgled tras in tudi kakšen zgodovinski podatek) v meni skoraj domačem moščanskem becirku. Ko se bodo torej vlekli tiri do Most, Sv. Križa (Žal) in recimo tudi po krožni progi po današnji Njegoševi, upam, da bom lahko dodal kaj konstruktivnega...
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 02.05.2016, 21:42
Napisal/-a železocestnik
Ajznponar, ti kar pripravljaj gradivo. Ga bomo rabili...
Se bomo morali dobiti na "delovnem sestanku"
Jaz brskam ko kura po računalniku za načrti. Ko sem jih fotografiral, pravzaprav sploh nisem bil pozoren in karkoli je bilo v zvezi s tramvajem, sem fotografiral. Problem pa je, da sem istočasno fotografiral tri različne zadeve, tako da nimam nič urejeno, pa še zapiski so šli rakom žvižgat.
Včasih se vprašam, če ne bi bilo hitreje, da še enkrat posnamem načrte. Seveda pa je zopet problem v tem, da sem imel v teh zapiskih tudi napisane fascikle, v katerih so načrti, tako, da tudi to ni enostavna pot.
Kaj čmo,lahko bi bilo še huje...
Sploh ne vem več koliko fotk imam v PC-ju. Nazadnje sem govoril o ene 60.000. Res pa zadnje leto skoraj ne fotografiram več, praga arhiva v Sloveniji nisem prestopil od lanskega leta (od tistega referenduma o arhivih). Grem pa junija v arhiv v München in Berlin, tam ni nobenih omejitev o uporabi gradiva.
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 05.05.2016, 21:13
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,
brskam po PC-ju...kot
Ali smo že imeli tole shemo prog?
Načrt je iz Mestnega muzeja Ljubljana.
Kako vem?
Fotografija pred shemo prog je tale:
...za shemo prog pa tale:
Kaj pa pomeni DFJ, bo pa treba dedke vprašat (če so sploh vedeli, ni dolgo trajalo)
Če smo že imeli to shemo, nič hudega, bomo vsaj videli, katere proge je potrebno še "obdelati"....
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 5:55
Napisal/-a Regan 664
železocestnik napisal/-a:Kaj pa pomeni DFJ, bo pa treba dedke vprašat....
Demokratična federativna Jugoslavija (DFJ) je naziv za drugo Jugoslavijo, ki je obstajala med 10. avgustom in 29. novembrom 1945.
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 9:13
Napisal/-a železocestnik
Pozdravljeni,
samo v pojasnilo: Regan 644 ni dedek
Zaključek:
29. novembra 1945 je bilo torej
demokracije
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 9:39
Napisal/-a Regan 664
Ja, potem je bila naprej FLRJ, pa SFRJ .....
Ma kakšen dedek neki, komaj sem shodil
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 11:54
Napisal/-a železocestnik
Ja, diktatura proletariata...v rokah komunistične partije
Če nisi bil v pravi partiji (izbira je bila: "evo ti jedno jaje i biraj"), nisi mogel biti recimo en šef kjerkoli. Razen v primeru izjem, če si poznal zadosti visokega funkcionarja ali bil iz njegovega gnezda.
V divjem kapitalizmu, v katerega smo padli, se ta vzorec negativne selekcije kar noče spremeniti
Je pa delno pogojen z majhnostjo populacije...
pozdrav
Darko
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 14:46
Napisal/-a mkx
železocestnik napisal/-a:V divjem kapitalizmu, v katerega smo padli, se ta vzorec negativne selekcije kar noče spremeniti
Kaj da ne. Včasih nisi mogel biti šef če nisi bil v partiji. Ampak vsaj nek nezanemarlljiv delež šefov je vedelo kaj delajo. Sedaj ne moreš biti šef, če nisi v (nekem trenutku) pravi partiji. Ampak večina šefov ne ve kaj dela.
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 21:06
Napisal/-a jž 363
železocestnik napisal/-a:Ali smo že imeli tole shemo prog?
Nismo; vsaj barvno različico ne - hvala Železnocestnik!
Če zagledam gostoto postajališč, ugotavljam da je tramvaj po Ljubljani več stal kot vozil
Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 06.05.2016, 22:55
Napisal/-a železocestnik
O:218130
Pozdravljeni,
v knjigi Marije Stanonik: Bela Ljubljana je kar nekajkrat omenjen tramvaj. Poglejmo si nekaj primerov:
Spomini na otroška leta
Alojz Fink, 2000
Sem eden redkih avtohtonih Vičanov (staroselcev), ki je ostal v rojstni hiši na Tržaski cesti in upam, da me bo znana in meni tako ljuba melodija mogočnih zvonov viške cerkve spremljala še dolga leta.
Moj spomin sega tja v sredo petdesetih let. Takrat je bilo vse drugače, v otroških očeh, ki so šele začele odkrivati svet, je bilo najbolj varno okolje Tržaška ulica in par hiš, v katerih so stanovali moji prijatelji. Po Tržaški smo se vozili s kolesi, rob ceste je velikokrat označeval črto pri igri med dvema ognjema. Cesta je bila tlakovana z granitnimi kockami, ki so jih polagali po vojnivojaški ujetniki. Prometa praktično ni bilo, naš mir je občasno zmotil prihajajoči tramvaj.
Priljubljena zabava viških paglavcev (sam nisem bil nobena izjema) je bilo nastavljanje manjših predmetov na tračnice. Najbolj priljubljeni so bili fucki (star denar, s katerim smo fucali). Ko jih je tramvaj povozil, smo si ob strokovnih komentarjih ogledovali deformirane novčiče. Nemalokrat je voznika tramvaja obšla sveta jeza, z odločno potezo ročice je ustavil vozilo in jo ubral za nami. Običajnosmo si za beg izbrali poraščen breg Glinščice in seveda besnemu možakarju z lahkoto ušli. Še sedaj se nasmehnem sam pri sebi, ko se spomnimna potnike, ki so peizor opazovali in vdani v usodo čakali, da se voznik vrne z jage.
Glinščica je danes regulirana, včasih pa so ob bregu rasle vrbe in gosto vejevje.
Naša hiša je bila umeščena med obe gostilni na Viču, in sicer med gostilno "Na križišču" in gostilno "Kramar", ki je še obstajala pod imenom "Vinska trta". Nasproti nas je v sedanjem vrtcu delovala postaja viške milice, bili pa smo tudi prvi sosedje Telovadnega društva Partizan in viške cerkve svetega Antona.
pozdrav
Darko