Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 21.02.2017, 21:28

Pozdravljeni pozitivno misleči.

V svoji "zbirki" ("virtualni") imam še nekaj "materiala", kar utegne biti zanimivo. Pomladi leta 1931 so potegnili tire skozi Šelenburgovo ulico. Za tlakovanje so uporabili lesene kocke. V enem od člankov lahko preberemo, zakaj so se odločili za to vrsto tlakov. Dodal sem še članke, ki so "obogateni" z fotografijami. :thumbupl


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


O novi "velemestni garaži" si lahko ( na 6. strani) preberete članek v "Slovenskem narodu" (23.5.1931)

http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-NF0C8NZT



Slika


Dodal sem še članek, kjer so se spraševali ali so imeli ali ne "optične signale" :?:

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.02.2017, 23:34

Bravo Igor =D> =D> =D>

CHEVROLET in BUICK sta propadla v Ljubljani.

Vselil se je FORD servis.

Po vojni/revoluciji je bilo vse naše Slika

Vselil se je RSNZ, mislim da je tudi sedaj policaj pred vrati...

Narod naš dokaze hrani...Cpopyright ŽC :lol:

Slika
Fotografija je iz časa takoj po vselitvi FORD servisa v garažo. Letnico bo potrebno še določiti...tudi s pomočjo objav v časopisih.


Glede tistih štirih "optičnih signalov" pa:

ja res je, zanje je res mogoče še vedel takrat najstarejši uslužbenec.

Za sigurno pa ŽC & Co :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.02.2017, 10:50

Pozdravljeni,

čisto na tiho smo se "prešvercali" preko 300.000-ega ogleda (forumaši+obiskovalci+Boti) =D> =D> =D> sedaj pa naprej 00000...


Kdo bi si mislil, da lahko najdeš v takšni literaturi...

Slika

potrdilo mojih ugibanj...

železocestnik napisal/-a:Jaz bi rekel da v Spodnji Šiški, ob Tivoliju.

pozdrav
Darko


Dokaz za plot (štajersko: čreva na plot) v Tivoliju...(glej levo, ne desno :wink:

Slika


Današnje stanje si lahko ogledate na Streetwiew.
Podrli so stebre, les je strohnel...

Sem se pa vpisal v dopisni magisterij za raziskovanje WW2.

Kolega Gerard iz Irske je za magisterij izdelal recimo tole primerjavo stare fotografije in Streetwiew-a:

Slika

Res je OT, ker tu mimo ni vozil tramvaj, je pa primer, kako lahko magistrirate :wink: :lol:
Je pa v Ljubljani. Križa ni več na tej lokaciji.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 23.02.2017, 12:22

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Darko, hvala za fotografijo. Nikoli ni prepozno za odkrivanje prikazov iz preteklosti. O tem zidu je bila ob gradnji tramvajske infrastrukture objavljena fotografija. Tedaj so tudi tu razširili Celovško cesto. Še vprašanje ? Kaj se skriva pod "sliko" ? :?

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.02.2017, 14:24

Ja, magisteriji pa izgleda, da so pod krinko.

Ne vem kakšen sistem varovanja obstaja, vendar je zdržala slika kakšen dan, potem je izginila.
Access denied. You’re not authorized to view this page.

Tudi nekateri magisteriji v Sloveniji so nedostopni (varovanje podatkov, varovanje avtorje v?).

Lahko ti jo pošljem po ZS. V bistvu je gif.

Ampak mislim, da se je že prikazal nazaj :wink:

Pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 23.02.2017, 17:02

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Sem pogledal malce nazaj po temi in sem našel članek z "našim zidom".

Slika

Še moj komentar na promet. Milina, brez avtomobilov. :D Danes [-X :evil:

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.02.2017, 21:04

Ta "naš zid" leta 1960...

Slika
iz fototeke MNZS

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 24.02.2017, 15:02

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Ob gledanju fotografij običajno ugotavljamo, kdaj je bila neka slika posneta. Pomagajo nam takšna ali drugačna dejstva. Eno od teh je tudi selitev "znamenja Sv. Trojice". Tramvaja sicer ni videti, lahko pa slutimo tračnice in napajalne žice.

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 06.03.2017, 0:09

Pozdravljeni pozitivno misleči.


O "protestih hišnih posestnikov" do tramvajske povezave skozi Šelenburgovo ulico smo v tej temi (upam) že govorili. Zanimiv je drugi del, kjer predlagajo kako bi v Ljubljani preuredili železniško omrežje. Tivoli bi tako rešili pred dimom.

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9136
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 09.03.2017, 23:53

Pozdravljeni,

tole fotko, ki jo je posnet pri gradnji palače Slavija leta 1939.

Na fotografiji je tudi tramvaj. poglejte, kako se je stiskal pri vožni po Dunajski cesti...

Slika

Fotograf: Peter Naglič: Gradnja palače Slavija (danes MNZ) leta 1939
Fotografijo hrani SEM (Slovenski etnološki muzej).


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3496
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.03.2017, 9:41

železocestnik napisal/-a:Na fotografiji je tudi tramvaj. poglejte, kako se je stiskal pri vožni po Dunajski cesti...

Na marsikateri fotografiji se vidi, da so ob gradnji nove stavbe najprej podrli le del stare, šele ob zaključku gradnje pa so staro stavbo podrli do konca. Ali je to bila redna praksa? Ne predstavljam si, kako je lahko v pol podrti stavbi karkoli funkcioniralo (pa magari kakšna trgovina ali delavnica) ... pa mi ta razlog edini pade na pamet ko razmišljam o prednostih takega načina modernizacije mesta.
LP, Metod
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 11.03.2017, 17:40

Pozdravljeni pozitivno misleči.

K Slovenski cesti se bomo še vrnili. Sem pa našel dve fotografiji, ki bi bile za ljubitelje tramvaja v Ljubljani še zanimive.

Pri prvi vidimo tramvajsko postajališče na Ambroževe trgu. Ako dobro pogledamo uzremo tablo na žicah z emblemom tramvaja.

Slika

Vir: https://www.facebook.com/ljubljana.nekoc/photos/a.520664514715920.1073741829.520647638050941/1152725594843139/?type=3&theater


Na drugi sliki se prestavimo na Tromostovje. Dogajanje je posneto ob gradnji t.i. "krožne proge" (1933/34). Vidna sta še stari in novi nosilec. Slike te vrste so vsaj za sedaj redkost in zelo lepo bi bilo, če bi še kakšno ugledali. V fotoaparat jo je "spravil" Peter Naglič.

Vir:
https://www.facebook.com/ljubljana.nekoc/photos/a.520664514715920.1073741829.520647638050941/1190487144400317/?type=3&theater


Dodal sem še nekaj člankov za ponazoritev. :D


Slika

Slika

Slika

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 19.03.2017, 17:32

Pozdravljeni pozitivno misleči.


V enem od prejšnjih prispevkov je Metod povpraševal:

Na marsikateri fotografiji se vidi, da so ob gradnji nove stavbe najprej podrli le del stare, šele ob zaključku gradnje pa so staro stavbo podrli do konca. Ali je to bila redna praksa? Ne predstavljam si, kako je lahko v pol podrti stavbi karkoli funkcioniralo (pa magari kakšna trgovina ali delavnica) ... pa mi ta razlog edini pade na pamet ko razmišljam o prednostih takega načina modernizacije mesta.


Celovitega odgovora ne vem, morda se bo kaj našlo v enemu od naslednjih člankov.

Po-najprej bi za branje in predvsem ogled priporočil predstavitev "Slovenska cesta skozi čas" (v tej temi smo ta "prikaz" že videli), saj je lep primerek kako lahko s pomočjo arhivskega fotografskega gradiva obudimo zanimiv del našega mesta.

"Slovenska cesta skozi čas." AB. Arhitektov bilten letnik 43. številka 197/198 (2013) str. 11-28.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-XHFCCF5C

Dodajam še ...

Gregorič, Jože. "Nove ljubljanske stavbe." Kronika slovenskih mest letnik 6 (1939) str. 11 - 14.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-91J90FCA



Na spodnji fotografiji se zdi, da so trgovine za vedno zaprle svoja vrata.


Slika

in kaj so dejali ob začetku gradnje ..

Slika



Preselimo se k "Bati" ("Nama") in poglejmo kaj se je tu dogajalo.

Slika

Slika

Slika

Slika


Na koncu pa še tale fotografija, bolje rečeno posnetek iz filma :D .

Slika

Vir: https://fototekamnzs.com/2016/04/04/vecer-sfa-prometni-vrvez/

In o filmu si lahko preberite ...
http://www.film-center.si/sl/film-v-sloveniji/filmi/2132/requiem/


V Slovenski kinoteki bodo v času od 10.4 do 12.4. 2017 organizirali "Mednarodni simpozij o restavriranju filmske dediščine", kjer naj bi prikazali obnovljeno verzijo "Requiema".

Toliko zaenkrat. Smo pa drugi posnetek iz Šelenburgove ulice (iz tega filma) že videli v tej temi. :D

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 24.03.2017, 16:15

Pozdravljeni pozitivno misleči.


Na teh straneh smo že videli fotografije Petra Nagliča :D :D . O njem si lahko več preberete ...


http://www.leksikon.si/Oseba/OsebaId/186


V "galeriji" najdete drugi pogled na "Slavijo" ...

http://www.leksikon.si/DesktopModules/Infomedia/Leksikon/Datoteke/Galerije/0/186/large/16.jpg


Dodajam ...

https://sl-si.facebook.com/dokumentarni.fotograf/

še ...

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12105886_1501799823450455_1306227223411917984_n.jpg?oh=fa9af3aa49131fa3d1e27ca33887cbe2&oe=5965ACC4

in še ..

https://www.facebook.com/dokumentarni.fotograf/photos/a.1490931017870669.1073741827.1490396721257432/1641100216187081/?type=3&theater


Ob "likofu", ki ga je bil deležen Nebotičnik, so posneli vsaj dva filma. Pri drugem ("pogled z Nebotičnika pred 85 leti" :lol: ) vidimo dva tramvaja. Ta "starega" in novejšega "brodskega".

http://siol.net/novice/slovenija/prvic-objavljeni-posnetki-izpred-85-let-kako-so-gradili-neboticnik-video-428567


LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 758
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Ljubljanski tramvaj

OdgovorNapisal/-a trackpan » 13.04.2017, 13:07

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Kaj ima članek v časopisu "Dnevnik" (13.4.2017) : "Prvi igralni avtomati v Ljubljani so cingljali v bifeju Na-Na med Šestico in Slonom" povezave z tramvajem. Nič. Edino, kar je ogleda vredno je fotografija današnje Slovenske ceste z tramvajem, da o prikolici sploh ne govorimo :thumbupl :D

https://dnevnik.si/i/orig/2017/04/12/1008498.jpg

Vir:
https://dnevnik.si/1042768810/lokalno/ljubljana/prvi-igralni-avtomati-v-ljubljani-so-cingljali-v-bifeju-nana-med-sestico-in-slonom


No sedaj, pa imamo "kost za glodanje" o času posnetka :?

LP Igor

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 41 gostov