O:460900
Pozdravljeni, ta post je iz prejšnje strani:
trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči
No, sedaj pa pojdimo v leto 1947.
Še to. Darko, ali mi lahko pojasniš to statistiko:
Izgleda, da je bilo leta 1947: 33 motornih voz in 5 prikolic.
Leta 1948 pa je bilo: 48 voz in 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic.
LP Igor
Da ne bo izpadlo, da se izogibam odgovoru, bom poskušal odgovoriti.
Danes imamo izredno slabo možnosti, da bi lahko točno določili, kdaj so vozili kateri tramvaji in prikolice, pač zaradi slabo ohranjenih arhivov.
V bistvu velja stanje voznega parka, ki je zapisano v knjigi Ljubljanski tramvaj, Ljubljana 1990, avtorja T. Brateta.
Takrat, ko je zbiral podatke T. Brate v samem podjetju LPP je bilo še dovolj gradiva, da bi se dalo podrobno ugotoviti, kdaj so vozila katera vozila.
Kam je potem izginilo večino gradiva ne vem, v Zgodovinski arhiv je priromalo bolj malo gradiva, iz katerega se ne da potegniti podatkov, ki bi presegli "Pregled vozil ljubljanskega tramvaja" na strani 189 zgoraj omenjene knjige, ali pa še to ne.
Če pogledamo
zadnjo številko pogonskega voza, vidimo da je to št. 53, ko je bil leta 1953 iz starega "Opatijca" izdelan "nov" pogonski voz.
Tramvaja s številkama 51 in 52 sta bila izdelana leta 1940 v ECŽ (Lobetova).
Torej lahko zaključimo, da
bi lahko bilo leta 1947 največ 52 motornih voz.
Seveda jih ni bilo toliko verjetno nikoli v prometu, saj so jih izločevali, predelovali, ali pa so bili nevozni zaradi okvar.
Koliko in kdaj se pač ne ve.
V
poročilu za leto 1947, ki je ohranjeno v arhivu Slovenije, je napisano takole:
"Na progi obratuje mesto 33 motornih voz in 5 prikolic, kolikor jih je bilo še v lanskem letu, sedaj 48 voz, 10 pokritih prikolic in 5 odprtih prikolic."
To je vse.
Zato se mi je tudi tako šlo, da se ugotovi, kdaj je začelo voziti teh 10 pokritih prikolic. Številka
121 sigurno 15.9.1947.
Vseh 10 novih prikolic pač v letu 1948.
Zato sem po kmečki pameti zaključil iz zgornjega stavka v poročilu, da je leta
1947 obratovalo le 33 motornih voz in 5 prikolic, leta
1948 pa 48 voz, 10 zaprtih prikolic (nove) in 5 odprtih prikolic.
Kako pa jim je v ECŽ uspelo tekom leta 1947 oz. 1948 povečati število motornih voz v obratovanju, pa ne bi vedel. Arhivski viri v javnih arhivih ne omogočajo zaključkov. Ugibal nebi rad, to ni strokovno.
pozdrav
Darko