Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 23.03.2019, 15:57
O:489650
Pozdravljeni,
poglejmo si nesrečo z dne 7.3.1948:
Zgodila se je na Celovški cesti, zjutraj, na zavarovanem železniškem prelazu, ko je vlak trčil v tramvaj.
V nesrečo je bil zapleten pogonski voz št. 49 in prikolica št.122.
V nesreči je bilo 5 težje poškodovanih, 6 lažje, bila je ena smrtna žrtev.
Vidimo, da ta nesreča ni tista, ki jo je T.Brate v knjigi Ljubljanski tramvaj, 1990, uvrstil kot drugo težjo nesrečo in se naj bi zgodila v "petdesetih".
Kljub temu bomo to nesrečo s smrtnim izidom z dne 7.3.1948 podrobno obdelali.
Nesreča dne 7.3.1948 na zavarovanem železniškem prelazu na Celovški cesti
Dne 7.3.1948 ob 5.45 uri se je dogodila na železniškem prelazu na Celovški cesti nesreča, v kateri je prišlo do trka med tramvajem št.49 s pripeto prikolico št. 122 in vlakom št. 1102.
Na tramvajski postaji pri prelazu (sejmišče) se tramvaj s prikolico ni zaustavil, ampak je odpeljal dalje do zapornic, jih polomil in ko je bil na sredini prelaza, je pripeljal vlak št. 1102 iz smeri ljubljanskega kolodvora.
Vlak je zadel v zadnji del tramvajskega voza in prikolica se je odtrgala od tramvajskega voza.
V času karambola je bilo v tramvaju poleg voznika in sprevodnice še 15 potnikov. Potniki so se lažje in huje poškodovali, ena potnica se je smrtno poškodvala (Veronika Stanko).
Veronika Stanko je bila v v zadnjem delu tramvajskega voza in ko je tramvaj odletel zaradi sunka vlaka v zapornico, je padla na tla in se poškodovala tako hudo, da je med prevozom v bolnišnico umrla.
Poleg smrtno poškodovane potnice je bilo 5 potnikov je bilo težje poškodovanih, 6 lažje, ostali so bili nepoškodovani.
Nastala je tudi ogromna materialna škoda.
Tramvajski voz je uničen 70%, prikolica 10%.
Lokomotiva je poškodovana za okoli 60.000 din, zapornice za okoli 40.000 din.
Voznik je izjavil, da zavore niso prijele.
Ker so bile zapornice zaprte, je začel takoj posipati na tračnice pesek, kar pa ni pomagalo.
Vsaj eden od potnikov je potem, ko je videl, da tramvaj ne zavira in je že polomil prvo zapornico, skočil s tramvaja.
Posipanje se je videlo na tračnicah v dolžini 50 m od zadnjega postajališča in še 15 m pred postajališčem.
Vreme je bilo megleno, tračnice so bile poledenele in spolzke.
Še skica nesreče:
povečava...
Vidimo, da je bila Celovška cesta široka 18,60 metra in da je bil zavarovan železniški prelaz širok 24 metrov (trije tiri, eden od Tivolskega loka).
Fotografija iz leta pred obnovo leta 18.7.1948:
Obnova:
po obnovi: 21.7.1948
Zapornice so spuščene, vlak prihaja iz ljubljanskega kolodvora...
Tramvaja ni
Ta fotografija je bila posneta po letu 1933.
Tramvaj je imel speljano progo preko železniškega prelaza po sredini Celovške ceste.
Zaradi zapornic, da so se lahko dvignile mimo zgornjega voda
Na tej fotografiji je tramvaj prevozil zapornici s strani Šiške in zapeljal v 24-meterski prostor med zapornicama (s strani Šiške in strani mesta). Verjetno je ravno prevozil tudi tir Tivolskega loka.
Ja, ta Tivolski lok se železničarjem prikazuje u sanjah že nekaj let. Nikakor ne pridejo do tega, da bi ga na novo zgradili. Že tretjič: v prvi svetovni vojni so ga zgradili za potrebe vojske, pa so ga v miru v kraljevini Jugoslaviji ukinili. Za časa druge svetovne vojne ga je okupator ponovno zgradil, pa so ga nove oblasti v novi Jugoslaviji zopet ukinile.
Sedaj čaka v vrsti zelo zaželjenih projektov:
PROJEKTI FINANCIRANI SAMO IZ PRORAČUNA RS: Novogradnja Tivolski lok
Projekt izgradnje Tivolskega loka obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana–Sežana (d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana–Jesenice (d.m.), saj se z naraščajočim prometom preko ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo potrebe po vzpostavitvi direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in obratno), mimo glavne železniške postaje Ljubljana.
Cilji projekta:
povečanje pretočnosti prometa,
skrajšanje potovalnih časov,
povečanje prometne varnosti,
izboljšava stabilnosti voznega reda,
razbremenitev železniške postaje Ljubljana.
V marcu leta 2015 je bil s strani ministra podpisan Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.
Projekt je trenutno v fazi preverjanja izvedljivosti variante, ki je bila usklajena med Direkcijo RS za infrastrukturo in Mestno občino Ljubljana.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
poglejmo si nesrečo z dne 7.3.1948:
Zgodila se je na Celovški cesti, zjutraj, na zavarovanem železniškem prelazu, ko je vlak trčil v tramvaj.
V nesrečo je bil zapleten pogonski voz št. 49 in prikolica št.122.
V nesreči je bilo 5 težje poškodovanih, 6 lažje, bila je ena smrtna žrtev.
Vidimo, da ta nesreča ni tista, ki jo je T.Brate v knjigi Ljubljanski tramvaj, 1990, uvrstil kot drugo težjo nesrečo in se naj bi zgodila v "petdesetih".
Kljub temu bomo to nesrečo s smrtnim izidom z dne 7.3.1948 podrobno obdelali.
Nesreča dne 7.3.1948 na zavarovanem železniškem prelazu na Celovški cesti
Dne 7.3.1948 ob 5.45 uri se je dogodila na železniškem prelazu na Celovški cesti nesreča, v kateri je prišlo do trka med tramvajem št.49 s pripeto prikolico št. 122 in vlakom št. 1102.
Na tramvajski postaji pri prelazu (sejmišče) se tramvaj s prikolico ni zaustavil, ampak je odpeljal dalje do zapornic, jih polomil in ko je bil na sredini prelaza, je pripeljal vlak št. 1102 iz smeri ljubljanskega kolodvora.
Vlak je zadel v zadnji del tramvajskega voza in prikolica se je odtrgala od tramvajskega voza.
V času karambola je bilo v tramvaju poleg voznika in sprevodnice še 15 potnikov. Potniki so se lažje in huje poškodovali, ena potnica se je smrtno poškodvala (Veronika Stanko).
Veronika Stanko je bila v v zadnjem delu tramvajskega voza in ko je tramvaj odletel zaradi sunka vlaka v zapornico, je padla na tla in se poškodovala tako hudo, da je med prevozom v bolnišnico umrla.
Poleg smrtno poškodovane potnice je bilo 5 potnikov je bilo težje poškodovanih, 6 lažje, ostali so bili nepoškodovani.
Nastala je tudi ogromna materialna škoda.
Tramvajski voz je uničen 70%, prikolica 10%.
Lokomotiva je poškodovana za okoli 60.000 din, zapornice za okoli 40.000 din.
Voznik je izjavil, da zavore niso prijele.
Ker so bile zapornice zaprte, je začel takoj posipati na tračnice pesek, kar pa ni pomagalo.
Vsaj eden od potnikov je potem, ko je videl, da tramvaj ne zavira in je že polomil prvo zapornico, skočil s tramvaja.
Posipanje se je videlo na tračnicah v dolžini 50 m od zadnjega postajališča in še 15 m pred postajališčem.
Vreme je bilo megleno, tračnice so bile poledenele in spolzke.
Še skica nesreče:
povečava...
Vidimo, da je bila Celovška cesta široka 18,60 metra in da je bil zavarovan železniški prelaz širok 24 metrov (trije tiri, eden od Tivolskega loka).
Fotografija iz leta pred obnovo leta 18.7.1948:
Obnova:
po obnovi: 21.7.1948
Zapornice so spuščene, vlak prihaja iz ljubljanskega kolodvora...
Tramvaja ni
Ta fotografija je bila posneta po letu 1933.
Tramvaj je imel speljano progo preko železniškega prelaza po sredini Celovške ceste.
Zaradi zapornic, da so se lahko dvignile mimo zgornjega voda
Na tej fotografiji je tramvaj prevozil zapornici s strani Šiške in zapeljal v 24-meterski prostor med zapornicama (s strani Šiške in strani mesta). Verjetno je ravno prevozil tudi tir Tivolskega loka.
Ja, ta Tivolski lok se železničarjem prikazuje u sanjah že nekaj let. Nikakor ne pridejo do tega, da bi ga na novo zgradili. Že tretjič: v prvi svetovni vojni so ga zgradili za potrebe vojske, pa so ga v miru v kraljevini Jugoslaviji ukinili. Za časa druge svetovne vojne ga je okupator ponovno zgradil, pa so ga nove oblasti v novi Jugoslaviji zopet ukinile.
Sedaj čaka v vrsti zelo zaželjenih projektov:
PROJEKTI FINANCIRANI SAMO IZ PRORAČUNA RS: Novogradnja Tivolski lok
Projekt izgradnje Tivolskega loka obsega izgradnjo direktne povezave med dvotirno železniško progo št. 50 Ljubljana–Sežana (d.m.) in med enotirno železniško progo št. 20 Ljubljana–Jesenice (d.m.), saj se z naraščajočim prometom preko ljubljanskega železniškega vozlišča že dalj časa kažejo potrebe po vzpostavitvi direktne vožnje vlakov iz smeri Primorske prot Gorenjski (in obratno), mimo glavne železniške postaje Ljubljana.
Cilji projekta:
povečanje pretočnosti prometa,
skrajšanje potovalnih časov,
povečanje prometne varnosti,
izboljšava stabilnosti voznega reda,
razbremenitev železniške postaje Ljubljana.
V marcu leta 2015 je bil s strani ministra podpisan Sklep o potrditvi Pobude za pričetek Državnega prostorskega načrta za Tivolski lok.
Projekt je trenutno v fazi preverjanja izvedljivosti variante, ki je bila usklajena med Direkcijo RS za infrastrukturo in Mestno občino Ljubljana.
pozdrav
Darko