Re: Ljubljanski tramvaj
Objavljeno: 28.11.2019, 2:09
O:546730
Pozdravljeni,
da so podatki o prepeljanih potnikih za vojna leta 1914-1918 kar pravilna, nam kaže tudi bruto prihodek, ki smo ga našli v kot prilogo oceni stanja ljubljanskega tramvaja v letu 1926.
V poglavju Ljubljanski tramvaj po prvi svetovni vojni je v knjigi: "Ljubljanski tramvaj", 1990 ta zapis o tej oceni stanja:
citat:
" Mestna občina je bila leta 1925 nekemu zagrebškemu strokovnjaku naročila, naj oceni tedanje stanje in vrednost električne cestne železnice v Ljubljani.
Ugotovil je, da so vsa vozila in tudi vse ostale naprave, ki že ob zgraditvi niso bile dosti vredne, po manj kot 25 letih obratovanja dotrajale, tračnice so bile slabo položene na slabo pripravljen spodnji ustroj proge ter nepravilno dimenzionirane.
Pri poznejših pregledih poslovanja družbe se je ugotovilo..."
Ta strokovnjak iz Zagreba je bil res strokovnjak.
Njegovo ime je Ing. Adolf Košak, bil pa je direktor Zagrebškega tramvaja. Poročilo je poslal v Ljubljano 10.7.1926.
Direktor je bil od leta 1917 do leta 1939.
O tem poročilu bomo še govorili in ugotavljali, ali je povzetek v knjigi "Ljubljanski tramvaj" pravilen ali ne.
Nas trenutno zanima le medvojni čas 1914-1918.
Izgleda, da je mestni svet poslal vse podatke v Zagreb ali pa si jih je Ing.Košak pridobil na kakšen drug način
Ni važno, za nas je pomembno, da imamo podatke za bruto prihodke za vsa leta od 1901 do 1925.
Podatki o prihodkih so povzeti iz poslovnih poročil sprejetih na generalnih skupščinah.
Za leto 1913 in 1914 imamo tiskani verziji poročila in se številke o prihodkih 100% "pokrivajo" s tistimi iz poročila Ing. Košaka.
1913:
1914:
Če te prihodke v letih 1914-1918 primerjamo s prepeljanim številom potnikov v letih 1914-1918, vidimo, da so "na prvi pogled" nekako v sorazmerju...
Število prepeljenih potnikov leta 1913 v primerjavi z letom 1918 se je povečalo za okoli 5 in pol krat
Ravno za toliko (5,5 krat) se je v tem razdobju povišal tudi prihodek
(glej popravek v naslednjem postu: STIB)
Podobno povečanje števila prepeljanih potnikov je bilo v Zagrebu. Leta 1910 je bil zagrebški tramvaj elektrificiran.
Število potnikov:
leta 1911: 4,120.829
leta 1915: 8,024.290
leta 1918: preko 20 milijonov potnikov
1919: 13. milijonov
podatki so iz knjige: 25 GODINA RADA GRADSKE ŠTEDIONICE OPĆINE SLOB. I KR. GLAVNOG GRADA ZAGREBA U ZAGREBU, 1939
Na voljo so vi zaključni računi za zagrebški tramvaj v obdobju 1909 do 1914 v knjigi: Zagrebačka gradska općina i njezin odnošaj prema Zagrebačkom električnom tramvaju dioničarskom društvu, Zagreb 1915; dosegljivo na spletu: https://katalog.kgz.hr/pagesResults/bib ... d=11017769
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
da so podatki o prepeljanih potnikih za vojna leta 1914-1918 kar pravilna, nam kaže tudi bruto prihodek, ki smo ga našli v kot prilogo oceni stanja ljubljanskega tramvaja v letu 1926.
V poglavju Ljubljanski tramvaj po prvi svetovni vojni je v knjigi: "Ljubljanski tramvaj", 1990 ta zapis o tej oceni stanja:
citat:
" Mestna občina je bila leta 1925 nekemu zagrebškemu strokovnjaku naročila, naj oceni tedanje stanje in vrednost električne cestne železnice v Ljubljani.
Ugotovil je, da so vsa vozila in tudi vse ostale naprave, ki že ob zgraditvi niso bile dosti vredne, po manj kot 25 letih obratovanja dotrajale, tračnice so bile slabo položene na slabo pripravljen spodnji ustroj proge ter nepravilno dimenzionirane.
Pri poznejših pregledih poslovanja družbe se je ugotovilo..."
Ta strokovnjak iz Zagreba je bil res strokovnjak.
Njegovo ime je Ing. Adolf Košak, bil pa je direktor Zagrebškega tramvaja. Poročilo je poslal v Ljubljano 10.7.1926.
Direktor je bil od leta 1917 do leta 1939.
O tem poročilu bomo še govorili in ugotavljali, ali je povzetek v knjigi "Ljubljanski tramvaj" pravilen ali ne.
Nas trenutno zanima le medvojni čas 1914-1918.
Izgleda, da je mestni svet poslal vse podatke v Zagreb ali pa si jih je Ing.Košak pridobil na kakšen drug način
Ni važno, za nas je pomembno, da imamo podatke za bruto prihodke za vsa leta od 1901 do 1925.
Podatki o prihodkih so povzeti iz poslovnih poročil sprejetih na generalnih skupščinah.
Za leto 1913 in 1914 imamo tiskani verziji poročila in se številke o prihodkih 100% "pokrivajo" s tistimi iz poročila Ing. Košaka.
1913:
1914:
Če te prihodke v letih 1914-1918 primerjamo s prepeljanim številom potnikov v letih 1914-1918, vidimo, da so "na prvi pogled" nekako v sorazmerju...
Število prepeljenih potnikov leta 1913 v primerjavi z letom 1918 se je povečalo za okoli 5 in pol krat
Ravno za toliko (5,5 krat) se je v tem razdobju povišal tudi prihodek
(glej popravek v naslednjem postu: STIB)
Podobno povečanje števila prepeljanih potnikov je bilo v Zagrebu. Leta 1910 je bil zagrebški tramvaj elektrificiran.
Število potnikov:
leta 1911: 4,120.829
leta 1915: 8,024.290
leta 1918: preko 20 milijonov potnikov
1919: 13. milijonov
podatki so iz knjige: 25 GODINA RADA GRADSKE ŠTEDIONICE OPĆINE SLOB. I KR. GLAVNOG GRADA ZAGREBA U ZAGREBU, 1939
Na voljo so vi zaključni računi za zagrebški tramvaj v obdobju 1909 do 1914 v knjigi: Zagrebačka gradska općina i njezin odnošaj prema Zagrebačkom električnom tramvaju dioničarskom društvu, Zagreb 1915; dosegljivo na spletu: https://katalog.kgz.hr/pagesResults/bib ... d=11017769
pozdrav
Darko