Ljubljanski tramvaj
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Pri brskanju po spletu sem ugledal članek “ Ob 110-letnici mestnega potniškega prometa v Ljubljani “ (Delo, 14.9.2011). Tekst je vredno prebrati.
http://www.delo.si/druzba/panorama/ob-1 ... ljani.html
Me je pritegnila naslednja slika (skrajno levo - Ajdovščina). Tramvaj še vozi, imamo pa že trolejbus. Časovno bi lahko dogajanje postavili v sredino petdesetih let.
Za pojasnitev vzemimo karto, ki je že bila objavljena na tem forumu. Hvala Darko .
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=545
Vsa skrivnost je v drobnem tisku.
John Charles Gillham je dvakrat obiskal Ljubljano ( september 1952 in september 1955). Bistvene razlike so v trolejbusnem omrežju. Končna postaja (obračališče) se je prestavila iz Livarske ulice na Ajdovščino. Pomožne vode so prestavili iz današnje Tivolske ulice na Gosposvetsko. Le-ti so služili le transportu vozil v “remizo”. Omenja, da je leta 1955 tramvaj ( proga št. 2) ob odhodu v “depo” pobral še trolejbus.
Veljalo bi se ustaviti še pri nekaterih podrobnostih. Leta 1952 so bili električni vodi za trolejbus potegnjeni nad križanjem z železnico. Predvidevamo lahko, da je trolejbus prečkal prehod in se po današnji Tivolski cesti zapeljali do Celovške ceste. Tu ga je pričakalo vlečno vozilo.
Leta 1955 je bila zadeva lažja saj je trolejbus zapeljal za tramvaj na Gosposvetski ulici in “romanje” se je začelo. Kot piše Tadej Brate v knjigi “Ljubljanski tramvaj ...” (DZS, 1990), je iz tega časa obstajala šala, kako “pelje dedek vnuka spančkat”.
Nadalje. Omenja John Charles Gillham , da je na progi 6 vozil 3-osni trolejbus. Križannje z železnico je bilo v tem delu 3+1. Tista “+1“ je lahko dodatni industrijski tir.
In kaj pravi Brate o teh prvih trolejbusih. Znamke FIAT, imeli so jih tudi na Reki. “Bila so težka, nerodna in slabo vzmetena". Na cesti tlakovani z granitnimi kockami so ta vozila z zadnjima pogonskima osema povzročala takšen hrup, da pogovor ni bil mogoč. Odprite stran 152 in ugledali boste njegovo sliko.
Po brskanju po spletu sem končno našel stran, kjer je omenjen “naš trolejbus” :
“ FIAT 672F/132 CaNSA Marelli” ( 4 vozila).
http://www.clamfer.it/14_Mezzi%20gommat ... estero.htm
Zanimiva je slika vozila oz. lokacije. Fotografiji, tako v knjigi “Ljubljanski tramvaj ...” (Brate, 1990) kot na spletu, sta posneti na istem kraju. Verjetno ga ne bo težko najti.
Dodal bi še "varianto", ki sem jo njega dni slišal, kako naj bi se dijak opravičeval ob nepravočasnem prihodu k pouku. Obrazložitev je bila, da je trolejbus lahko peljal le šest potnikov, ker je bila napetost prenizka.
Toliko zaenkrat.
LP Igor
Pri brskanju po spletu sem ugledal članek “ Ob 110-letnici mestnega potniškega prometa v Ljubljani “ (Delo, 14.9.2011). Tekst je vredno prebrati.
http://www.delo.si/druzba/panorama/ob-1 ... ljani.html
Me je pritegnila naslednja slika (skrajno levo - Ajdovščina). Tramvaj še vozi, imamo pa že trolejbus. Časovno bi lahko dogajanje postavili v sredino petdesetih let.
Za pojasnitev vzemimo karto, ki je že bila objavljena na tem forumu. Hvala Darko .
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=545
Vsa skrivnost je v drobnem tisku.
John Charles Gillham je dvakrat obiskal Ljubljano ( september 1952 in september 1955). Bistvene razlike so v trolejbusnem omrežju. Končna postaja (obračališče) se je prestavila iz Livarske ulice na Ajdovščino. Pomožne vode so prestavili iz današnje Tivolske ulice na Gosposvetsko. Le-ti so služili le transportu vozil v “remizo”. Omenja, da je leta 1955 tramvaj ( proga št. 2) ob odhodu v “depo” pobral še trolejbus.
Veljalo bi se ustaviti še pri nekaterih podrobnostih. Leta 1952 so bili električni vodi za trolejbus potegnjeni nad križanjem z železnico. Predvidevamo lahko, da je trolejbus prečkal prehod in se po današnji Tivolski cesti zapeljali do Celovške ceste. Tu ga je pričakalo vlečno vozilo.
Leta 1955 je bila zadeva lažja saj je trolejbus zapeljal za tramvaj na Gosposvetski ulici in “romanje” se je začelo. Kot piše Tadej Brate v knjigi “Ljubljanski tramvaj ...” (DZS, 1990), je iz tega časa obstajala šala, kako “pelje dedek vnuka spančkat”.
Nadalje. Omenja John Charles Gillham , da je na progi 6 vozil 3-osni trolejbus. Križannje z železnico je bilo v tem delu 3+1. Tista “+1“ je lahko dodatni industrijski tir.
In kaj pravi Brate o teh prvih trolejbusih. Znamke FIAT, imeli so jih tudi na Reki. “Bila so težka, nerodna in slabo vzmetena". Na cesti tlakovani z granitnimi kockami so ta vozila z zadnjima pogonskima osema povzročala takšen hrup, da pogovor ni bil mogoč. Odprite stran 152 in ugledali boste njegovo sliko.
Po brskanju po spletu sem končno našel stran, kjer je omenjen “naš trolejbus” :
“ FIAT 672F/132 CaNSA Marelli” ( 4 vozila).
http://www.clamfer.it/14_Mezzi%20gommat ... estero.htm
Zanimiva je slika vozila oz. lokacije. Fotografiji, tako v knjigi “Ljubljanski tramvaj ...” (Brate, 1990) kot na spletu, sta posneti na istem kraju. Verjetno ga ne bo težko najti.
Dodal bi še "varianto", ki sem jo njega dni slišal, kako naj bi se dijak opravičeval ob nepravočasnem prihodu k pouku. Obrazložitev je bila, da je trolejbus lahko peljal le šest potnikov, ker je bila napetost prenizka.
Toliko zaenkrat.
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Glede fotografije;
Gillhamov načrt tramvajskih prog je pravi zaklad in priča zgodovini tramvaja v Ljubljani. A vendar imam nekaj dvomov glede natančnosti posameznih delov načrta. Kajti;
- tramvajska proga na Šamrtinski cesti tik pred železniškim nadvozom zavije na desno in šele zatem zapelje v podvoz, čeprav je potek ulice do danes ostal skoraj nespremenjen
- na koncu Poljanske ceste, proga naredi deviacijo - zavije na Poljanski nasip in šele zatem na most in Rozmanovo. Bi nekdo lahko potrdil da je potek proge na tem mestu bil tak?
- na rakovniški progi je vrisano krajše izogibališče - prav pod Trančo, čeprav je na tem odseku bilo komaj prostora za enosmerni prehod tramvaja (še Gillham pravi da je ta ulica "zelo ozka")!
posneta je bila med l. 1956 (trolejbusna proga z Ježice in Bežigrada podaljšana do centra) in 1957 (ko je šentviški tramvaj prenehal z obratovanjem)trackpan napisal/-a:Me je pritegnila naslednja slika (skrajno levo - Ajdovščina). Tramvaj še vozi, imamo pa že trolejbus. Časovno bi lahko dogajanje postavili v sredino petdesetih let.
Gillhamov načrt tramvajskih prog je pravi zaklad in priča zgodovini tramvaja v Ljubljani. A vendar imam nekaj dvomov glede natančnosti posameznih delov načrta. Kajti;
- tramvajska proga na Šamrtinski cesti tik pred železniškim nadvozom zavije na desno in šele zatem zapelje v podvoz, čeprav je potek ulice do danes ostal skoraj nespremenjen
- na koncu Poljanske ceste, proga naredi deviacijo - zavije na Poljanski nasip in šele zatem na most in Rozmanovo. Bi nekdo lahko potrdil da je potek proge na tem mestu bil tak?
- na rakovniški progi je vrisano krajše izogibališče - prav pod Trančo, čeprav je na tem odseku bilo komaj prostora za enosmerni prehod tramvaja (še Gillham pravi da je ta ulica "zelo ozka")!
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Leta 1937 je izšlo 22 prilog "Teden v slikah" časopisov "Slovenec" in "Slovenski dom". Med njimi so se našle fotografije gradnje oz. obnove ceste od Šentvida proti gorenjskemu koncu. Ena od slik je bila že videna v tej temi.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
V Dubrovniku so, podobno kot na Slovenski cesti, začuda našli tirnice nekdanjega tramvaja (2011).
http://dubrovacki.hr/clanak/27792/na-kr ... i-tracnice
In še za zaključek. Na Reki so se domiselno spomnili kako ohraniti spomin na nekdanji tramvaj. Nekaj takega je v Ljubljani nemogoče .
http://www.lokalpatrioti-rijeka.com/for ... 985#p12985" onclick="window.open(this.href);return false;
LP Igor
Leta 1937 je izšlo 22 prilog "Teden v slikah" časopisov "Slovenec" in "Slovenski dom". Med njimi so se našle fotografije gradnje oz. obnove ceste od Šentvida proti gorenjskemu koncu. Ena od slik je bila že videna v tej temi.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-VMULWHML
V Dubrovniku so, podobno kot na Slovenski cesti, začuda našli tirnice nekdanjega tramvaja (2011).
http://dubrovacki.hr/clanak/27792/na-kr ... i-tracnice
In še za zaključek. Na Reki so se domiselno spomnili kako ohraniti spomin na nekdanji tramvaj. Nekaj takega je v Ljubljani nemogoče .
http://www.lokalpatrioti-rijeka.com/for ... 985#p12985" onclick="window.open(this.href);return false;
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Ja, kako malo je potrebno, da ohraniš spomin na tramvaj.
Seveda ima Igor prav, ko pravi, da je to v Ljubljani....nemogoče.
pozdrav
Darko
Seveda ima Igor prav, ko pravi, da je to v Ljubljani....nemogoče.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Mi še nismo začeli postavljati proge proti Šentvidu, boyan64 pa jih je na forumu skyscrapercity že demontiral...
Njegov zapis: "Demontaža tramvajskih tračnic v Šiški na Celovški cesti v Ljubljani, 17. julij 1960"
Pozabil je zapisati, da si je fotografijo "sposodil" v MNZS Ljubljana.
pozdrav
Darko
Njegov zapis: "Demontaža tramvajskih tračnic v Šiški na Celovški cesti v Ljubljani, 17. julij 1960"
Pozabil je zapisati, da si je fotografijo "sposodil" v MNZS Ljubljana.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Pred časom se je v tej temi razpravljalo o dogajanju med 2. svetovno vojno na progi proti Šentvidu. Pregledal sem tedanje časopise in izbral članke, ki bi nudili dodaten opis. Pa začnimo. Vir je "dLib - NUK"
Dobrodošlica ...
"Slovenski narod" (11.4.1941)
Prišli so "gosti" v Ljubljano ...
"Slovenski narod" (12.4.1941)
Tramvaj. Vse je "skoraj" normalno ...
"Slovenski narod" (16.4.1941)
Šmarna gora, še ...
"Slovenski narod" (28.4.1941)
Deložacija ...
"Slovenski narod" (30.4.1941)
"Novi red" ...
"Slovenski narod" (1.5.1941)
"Zakaj ljudje niso dobre volje ?"
"Slovenski narod" (12.5.1941)
nadaljujemo ...
Pred časom se je v tej temi razpravljalo o dogajanju med 2. svetovno vojno na progi proti Šentvidu. Pregledal sem tedanje časopise in izbral članke, ki bi nudili dodaten opis. Pa začnimo. Vir je "dLib - NUK"
Dobrodošlica ...
"Slovenski narod" (11.4.1941)
Prišli so "gosti" v Ljubljano ...
"Slovenski narod" (12.4.1941)
Tramvaj. Vse je "skoraj" normalno ...
"Slovenski narod" (16.4.1941)
Šmarna gora, še ...
"Slovenski narod" (28.4.1941)
Deložacija ...
"Slovenski narod" (30.4.1941)
"Novi red" ...
"Slovenski narod" (1.5.1941)
"Zakaj ljudje niso dobre volje ?"
"Slovenski narod" (12.5.1941)
nadaljujemo ...
Re: Ljubljanski tramvaj
...
Meja, prestop ...
"Slovenski narod" (16.5.1941)
Italijani in Nemci si "opremljajo" ...
"Slovenski narod" (19.5.1941)
Poprej mitnica, sedaj meja ...
"Slovenski narod" (23.5.1941)
Novi vozni red
"Slovenski narod" (28.6.1941)
"Slovenski narod" (2.7.1941)
Opozoril bi na zadnji stavek.
"Jutro" (3.7.1941)
Novi napisi ..
"Jutro" (16.9.1941)
nadaljujemo ...
Meja, prestop ...
"Slovenski narod" (16.5.1941)
Italijani in Nemci si "opremljajo" ...
"Slovenski narod" (19.5.1941)
Poprej mitnica, sedaj meja ...
"Slovenski narod" (23.5.1941)
Novi vozni red
"Slovenski narod" (28.6.1941)
"Slovenski narod" (2.7.1941)
Opozoril bi na zadnji stavek.
"Jutro" (3.7.1941)
Novi napisi ..
"Jutro" (16.9.1941)
nadaljujemo ...
Re: Ljubljanski tramvaj
....
V voznem redu je še omenjena "Podgora" ...
"Slovenski narod" (24.10.1941)
"Slovenski narod" (29.10.1941)
Nove "smernice" ...
"Jutro" (6.2.1942)
Nova proga.
"Jutro" (17.2.1942)
Ni več omenjena "Podgora", samo "Zg. Šiška" .
"Jutro" (19.2.1942)
Prepoved ...
"Slovenski dom" (24.02.1942)
Podpisnik ...
http://it.wikipedia.org/wiki/Emilio_Grazioli
Toliko zaenkrat.
LP Igor
V voznem redu je še omenjena "Podgora" ...
"Slovenski narod" (24.10.1941)
"Slovenski narod" (29.10.1941)
Nove "smernice" ...
"Jutro" (6.2.1942)
Nova proga.
"Jutro" (17.2.1942)
Ni več omenjena "Podgora", samo "Zg. Šiška" .
"Jutro" (19.2.1942)
Prepoved ...
"Slovenski dom" (24.02.1942)
Podpisnik ...
http://it.wikipedia.org/wiki/Emilio_Grazioli
Toliko zaenkrat.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Igor, odlično
Si se potrudil in kar nekaj ur presedel za zaslonom...
Tole prepoved smo že imeli v obliki plakata v tej temi.
povečava...
Še "obroč" okoli Ljubljane za lažjo predstavo...
povečava, če bi se slučajno videl kakšen detajl...
Meja med okupatorjema pa je izgledala takole...
povečava...
In nazadnje še detajl meje pri Šentvidu...
V bistvu smo te fotke že imeli v temi, tukaj jih ponavljam, da bodo zdržale morda naslednja tri leta
pozdrav
Darko
Si se potrudil in kar nekaj ur presedel za zaslonom...
Tole prepoved smo že imeli v obliki plakata v tej temi.
povečava...
Še "obroč" okoli Ljubljane za lažjo predstavo...
povečava, če bi se slučajno videl kakšen detajl...
Meja med okupatorjema pa je izgledala takole...
povečava...
In nazadnje še detajl meje pri Šentvidu...
V bistvu smo te fotke že imeli v temi, tukaj jih ponavljam, da bodo zdržale morda naslednja tri leta
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Zanimiva je ona globa za kršitelje... Ponoči zagotovo niso nič izterjali, čez dan pa...
Kakorkoli že, žalostna plat zgodovine mesta Ljubljana. Naj se nikoli ne ponovi.
Kakorkoli že, žalostna plat zgodovine mesta Ljubljana. Naj se nikoli ne ponovi.
Goran
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
"Nabral" sem še nekaj člankov, ki bi bili lahko zanimivi za obiskovalce "LJ tramvaja".
"Nered na tramvaju" (stran 3) ("Jutro", 24.10.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-DPW123CF
"Nova pridobitev ljubljanskega tramvaja" (stran 5)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 5.11.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-8ZBKMABZ
Poglejte tudi 4. stran
"Nove prikolice" (stran 3) ("Jutro", 14.11.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-TJPLY1OY
"Preurejanje vozov električne cestne železnice" (stran 5)("Jutro",23.12.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-4MIVYWIL
"Tramvajski promet stalno narašča" (stran 5) ("Iz Ljubljane"; "Jutro", 6.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-B3KDFLH6
"Toliko snega ta čas že dolgo ni bilo" (stran 3)("Jutro",11.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-N0ZV87D4
"Nekaj drobnih o ljubljanskem tramvaju" (stran 5)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 28.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-Z80SEDJX
"Šiška se bolj in bolj razvija ter raste" (stran 2)("Slovenec", 4.3.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PSHUF1O8
"Novi predpisi za kolesarski promet" (stran 2)("Jutro", 27.3.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JLQ1H3GV
"Zaradi otrok na stopnicah tramvajskih voz ..." (stran 3)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 29.4.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PIONDP22
LP Igor
"Nabral" sem še nekaj člankov, ki bi bili lahko zanimivi za obiskovalce "LJ tramvaja".
"Nered na tramvaju" (stran 3) ("Jutro", 24.10.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-DPW123CF
"Nova pridobitev ljubljanskega tramvaja" (stran 5)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 5.11.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-8ZBKMABZ
Poglejte tudi 4. stran
"Nove prikolice" (stran 3) ("Jutro", 14.11.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-TJPLY1OY
"Preurejanje vozov električne cestne železnice" (stran 5)("Jutro",23.12.1941)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-4MIVYWIL
"Tramvajski promet stalno narašča" (stran 5) ("Iz Ljubljane"; "Jutro", 6.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-B3KDFLH6
"Toliko snega ta čas že dolgo ni bilo" (stran 3)("Jutro",11.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-N0ZV87D4
"Nekaj drobnih o ljubljanskem tramvaju" (stran 5)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 28.2.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-Z80SEDJX
"Šiška se bolj in bolj razvija ter raste" (stran 2)("Slovenec", 4.3.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PSHUF1O8
"Novi predpisi za kolesarski promet" (stran 2)("Jutro", 27.3.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-JLQ1H3GV
"Zaradi otrok na stopnicah tramvajskih voz ..." (stran 3)("Iz Ljubljane"; "Jutro", 29.4.1942)
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-PIONDP22
LP Igor
Re: Ljubljanski tramvaj
Pozdravljeni pozitivno misleči .
Nekaj dni nas loči od 9. maja, ko so leta 1945 osvobodili Ljubljano. Na spletni strani "Muzeja novejše zgodovine Slovenije"
http://www.muzej-nz.si/sl/news.php?id_news=286
sta objavljeni fotografiji iz sedanje Slovenske ceste ("spodnja" je bila posneta na križišču pri "Nami"). Lepo so vidne tirnice in z "kockami" tlakovano cestišče.
LP Igor
Nekaj dni nas loči od 9. maja, ko so leta 1945 osvobodili Ljubljano. Na spletni strani "Muzeja novejše zgodovine Slovenije"
http://www.muzej-nz.si/sl/news.php?id_news=286
sta objavljeni fotografiji iz sedanje Slovenske ceste ("spodnja" je bila posneta na križišču pri "Nami"). Lepo so vidne tirnice in z "kockami" tlakovano cestišče.
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljanski tramvaj
Konverzija 2D v 3D fotografijo!
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ljubljanski tramvaj
Po mojem mnenju precej dobra konverzija.železocestnik napisal/-a:Konverzija 2D v 3D fotografijo!
LP, Metod
Re: Ljubljanski tramvaj
Po mojem mnenju pa kar 3D fotografija, brez konverzij. Da ne bo kdo mislil, da je 3D kaka nova pogruntavščina, to se je delalo že precej pred digitalno revolucijo, še globoko v analognih časih.