Borovniški viadukt
Re: Borovniški viadukt
Danes mineva 160 let, ko je iz Dunaja v Trst pripeljal prvi vlak. Pri nas bo slovesnost potekala v Borovnici, saj je bil stari borovniški most, ki ga žal ni več, arhitektonski presežek tistega časa in največji grajeni objekt na Južni železnici.
Simpl je tanartabul.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Ne samo to...
Marko Košir ga v knjigi "Železniška proga Zidani Most- Sežana (Trst) (Koper) primerja z viaduktoma v dolini Gölsch in Ester:
citat:
" Borovniški viadukt je nižji od dveh najvišjih viaduktov nemških železnic in sicer tistega v dolini Gölsch, dolgega 380 metrov, visokega 80 metrov in s stranskim pročeljem 27.316 kvadratnih metrov, ter tistega v dolini Elster, dolgega 280 metrov, visokega 69,5 metra in s stranskim pročeljem 10.548 kvadratnih metrov (oba se nahajata na progi Bamberg-Hof bavarsko-saške železnice).
Borovniški je dolg 576 metrov, visok 38 metrov, s stranskim pročeljem 18,000 kvadratnih metrov in prekaša viadukt v dolini Elster s svojo maso.
Noben viadukt pa ni prekosil njegove lepote formalnega videza."
Konec citata.
Ni kaj za dodati.
Razen tega, da je bil najdaljši viadukt na Južni železnici (Südbahn) Dunaj-Trst viadukt Pesnica. Visok je bil "le" 21 metrov, dolg pa je bil 648 metrov
Vendar ne za dolgo časa
pozdrav
Darko
Marko Košir ga v knjigi "Železniška proga Zidani Most- Sežana (Trst) (Koper) primerja z viaduktoma v dolini Gölsch in Ester:
citat:
" Borovniški viadukt je nižji od dveh najvišjih viaduktov nemških železnic in sicer tistega v dolini Gölsch, dolgega 380 metrov, visokega 80 metrov in s stranskim pročeljem 27.316 kvadratnih metrov, ter tistega v dolini Elster, dolgega 280 metrov, visokega 69,5 metra in s stranskim pročeljem 10.548 kvadratnih metrov (oba se nahajata na progi Bamberg-Hof bavarsko-saške železnice).
Borovniški je dolg 576 metrov, visok 38 metrov, s stranskim pročeljem 18,000 kvadratnih metrov in prekaša viadukt v dolini Elster s svojo maso.
Noben viadukt pa ni prekosil njegove lepote formalnega videza."
Konec citata.
Ni kaj za dodati.
Razen tega, da je bil najdaljši viadukt na Južni železnici (Südbahn) Dunaj-Trst viadukt Pesnica. Visok je bil "le" 21 metrov, dolg pa je bil 648 metrov
Vendar ne za dolgo časa
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Pozdravljeni pozitivno misleči
V "Dnevniku" (27.7.2017) je bil objavljen članek "160 let južne železnice: s petimi kilometri na uro čez majajoči most" pisca Andraža Rožmana.
https://www.dnevnik.si/1042779508
Zmotil me je naslednji stavek:
Ali nekdo ni povedal pravilno ali pa nekdo ni poslušal pozorno.
LP Igor
V "Dnevniku" (27.7.2017) je bil objavljen članek "160 let južne železnice: s petimi kilometri na uro čez majajoči most" pisca Andraža Rožmana.
https://www.dnevnik.si/1042779508
Zmotil me je naslednji stavek:
Leta 1941 so viadukt razstrelili partizani, da bi ustavili pohod italijanske vojske, ta je most nato popravila.
Ali nekdo ni povedal pravilno ali pa nekdo ni poslušal pozorno.
LP Igor
Re: Borovniški viadukt
K tema dvema možnostima bi pa dodal bolj verjetno, da avtor zapisa nima pojma o polpretekli zgodovini. O takih stvareh ni potrebno nič poslušati kar nekdo "narobe" pove, take stvari mora novinar znati umestiti v časovni okvir, in prav zato imamo v osnovni in srednji šoli predmet ZGODOVINA.Ali nekdo ni povedal pravilno ali pa nekdo ni poslušal pozorno.
LPL
Re: Borovniški viadukt
Bilo bi prav, da potem nekdo od tukajšnjih specialistov za pol-preteko zgodovini pove, kako je v resnici bilo. Kdo, kdaj in kolikokrat je most rušil. Bi šlo?
Pa še eno tehnično vprašanje. Zakaj se moj avatar ne prikazuje? LP adimu!
Pa še eno tehnično vprašanje. Zakaj se moj avatar ne prikazuje? LP adimu!
Simpl je tanartabul.
Re: Borovniški viadukt
Res hiter povzetek. Jugoslovanska kraljeva vojska leta 1940 v viadukt navrta nekaj odprtin in vanje namesti razstrelivo. Aprila 1941, tik pred umikom iz Borovnice, razstrelijo del viadukta. Italijani relativno hitro premostijo to vrzel z železno konstrukcijo. Sredi leta 1944 ga začnejo bombardirati zavezniški (IMHO predvsem ameriški) bombniki, ki vzletavajo iz oporišč v Italiji in na Korziki. Proti koncu leta 1944 jim vendarle uspe zadeti in zrušiti tisto italijansko konstrukcijo. Kmalu za tem se vojna konča in nova ljudska oblast odloči, da je viadukt preveč dotrajan (da je znotraj "gnil", se je vedelo že ob začetku 20. stoletja), da bi ga obnavljali, zato ga obsodijo na rušenje in dajo speljati progo po današnji dolinski varianti, še po Klodičevih predvojnih načrtih. Zato enkrat po koncu vojne minirajo celoten viadukt in ga dokončno porušijo. Razen stebra, ki stoji še danes, ker se tam eksplozija ni sprožila.bisabre napisal/-a:Bilo bi prav, da potem nekdo od tukajšnjih specialistov za pol-preteko zgodovini pove, kako je v resnici bilo. Kdo, kdaj in kolikokrat je most rušil. Bi šlo?
Podrobnosti o vsem napisanem pa najdeš, če si vzameš čas in prebereš celo temo in še nekaj sorodnih.
Re: Borovniški viadukt
Hvala za ta zgoščen zgodovisnki presek dogodkov. Vseeno pa se ne želim ubadati s prebiranjem preteklih prispevkov ter opisov, saj še nisem v penzijim in zato ne bi zgubljal čas za zabijanje časa.
Simpl je tanartabul.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
bisabre, pozdravljen,
glede na to, da še nisi v penziji, te nihče ne sili, da pregleduješ stare poste.
Po tvojem bi bilo najbolje stare poste kar izbrisati
Ali pa narediti poseben forum (podforum) s starimi posti za penzijonerje
Nekateri se znajdejo, poguglajo in dobijo podatek, kje je kaj (Google je pameten in brska tudi po starih postih
Edino, kar je še potrebno dodati k Ajznponarjevem k kratkemu pregledu, je to, da se je nemški okupator zagnal v izdelavo krajšega vendar strmega "bypassa", vendar ga niso uporabljal dolgo. Vendar je bil v uporabi vse do leta 1947.
Vendar vse to najdeš v wikipediji, ki pa je bila "spisana" spet na podlagi starih postov, ki smo jih "nametali" v to temo ali podobne.
Seveda bi si lahko novinar, ki je seveda "kopi-pejstal" ene stare jajce, pogledal vsaj v wikipedijo. Kaj čmo, takšni so novinarji. Vsaka čast izjemam!
pozdrav
Darko
glede na to, da še nisi v penziji, te nihče ne sili, da pregleduješ stare poste.
Po tvojem bi bilo najbolje stare poste kar izbrisati
Ali pa narediti poseben forum (podforum) s starimi posti za penzijonerje
Nekateri se znajdejo, poguglajo in dobijo podatek, kje je kaj (Google je pameten in brska tudi po starih postih
Edino, kar je še potrebno dodati k Ajznponarjevem k kratkemu pregledu, je to, da se je nemški okupator zagnal v izdelavo krajšega vendar strmega "bypassa", vendar ga niso uporabljal dolgo. Vendar je bil v uporabi vse do leta 1947.
Vendar vse to najdeš v wikipediji, ki pa je bila "spisana" spet na podlagi starih postov, ki smo jih "nametali" v to temo ali podobne.
Seveda bi si lahko novinar, ki je seveda "kopi-pejstal" ene stare jajce, pogledal vsaj v wikipedijo. Kaj čmo, takšni so novinarji. Vsaka čast izjemam!
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Hvala za tale zabavni prispevek soimenjak!
Kar se novinarjev tiče pa raje ne bi o njih, saj veš, da je pri nas še kar nekaj časnikov, ki so nasledniki ustanovitelja (Socialistične Zveze Delovnega Ljudstva in KPS), zato so pri njih zaposleni "novinarji", ki poznajo zgolj eno in edino zgodovino ter resnico. Ta pa je, da so partizani, Tito in partija zaslužni za vsako stvar, tudia mišji prdec, če je bil spuščen iz prave riti.
Kar se novinarjev tiče pa raje ne bi o njih, saj veš, da je pri nas še kar nekaj časnikov, ki so nasledniki ustanovitelja (Socialistične Zveze Delovnega Ljudstva in KPS), zato so pri njih zaposleni "novinarji", ki poznajo zgolj eno in edino zgodovino ter resnico. Ta pa je, da so partizani, Tito in partija zaslužni za vsako stvar, tudia mišji prdec, če je bil spuščen iz prave riti.
Simpl je tanartabul.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Soimenjak, pozdravljen,
glede novinarjev se ne morem strinjati s tabo.
Na žalost je pamet/znanje porazdeljeno po Gausovi krivulji (prirejeni), tako kot za novinarje, tako tudi na vse ostale državljane.
Če je državljanov veliko, je tudi znanja več. Ker pa je populacija novinarjev v Sloveniji dokaj majhna, se to pravilo verjetno ne more privzeti za novinarje.
In tukaj prihajamo do težave malih narodov....
pozdrav
Darko
*
glede novinarjev se ne morem strinjati s tabo.
Na žalost je pamet/znanje porazdeljeno po Gausovi krivulji (prirejeni), tako kot za novinarje, tako tudi na vse ostale državljane.
Če je državljanov veliko, je tudi znanja več. Ker pa je populacija novinarjev v Sloveniji dokaj majhna, se to pravilo verjetno ne more privzeti za novinarje.
In tukaj prihajamo do težave malih narodov....
pozdrav
Darko
*
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Majhni smo v glavah, to je naš problem, post jugoslovanski sindrom, ki se vleče še iz kraljevine. Ampak midva tega ne bova spremenila. Naj si zgodovino vsak razlaga po svoje, saj na koncu koncev znajo tudi novinarji googlati, ali prebirati Wikipedio, da o naših blazno verodostojnih učbenikih ne bi izgubljal besed.
Aja, ko si že tak strokovnjak, a ti morda veš (ker admin se ne oglaša), zakaj se mi avatar ne prikaže? Nastavitve nisem spreminjal, po kompu tudi nisem polival cole, torej kaj bi to bilo? Samo ne mi rečt, da so domobranci krivi.
Aja, ko si že tak strokovnjak, a ti morda veš (ker admin se ne oglaša), zakaj se mi avatar ne prikaže? Nastavitve nisem spreminjal, po kompu tudi nisem polival cole, torej kaj bi to bilo? Samo ne mi rečt, da so domobranci krivi.
Simpl je tanartabul.
Re: Borovniški viadukt
Ker spletna stran avatarsdb ne deluje.bisabre napisal/-a: Pa še eno tehnično vprašanje. Zakaj se moj avatar ne prikazuje? LP adimu!
Re: Borovniški viadukt
Pozdravljeni pozitivno misleči
Iz Ljubljane do Borovnice.
https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... -sustersic
Vir:https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... un-0030820
Vir:https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... un-0030819
LP Igor
Iz Ljubljane do Borovnice.
https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... -sustersic
Vir:https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... un-0030820
Vir:https://www.etno-muzej.si/sl/digitalne- ... un-0030819
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
O:253k
Pozdravljeni,
ne spomnim se več, ali smo kje dodali osnutku Borovniškega viadukta tudi tloris
Povdarjam osnutku iz leta 1850.
Kolikor se še spomnite, je Dolfe napisal eno napeto zgodbo, zakaj Borovniški viadukt ni imel potem toliko stebrov kot na osnutku.
Vedno je potrebno biti previden, ko gledaš načrte,
Načrt je lhko osnute, varianta, varianta variante, načrt za izdelavo, popravek in nazadnje načrt izvedenih del.
Načrtov izvedenih del boste bolj malo videli, saj se je vedno potem, ko se je nekaj zgradilo, na našem ozemlju zelo mudilo na
Torej, poglejmo si osnutek načrta Borovniškega viadukta na wikipediji:
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg
Seveda ima načrt odrezan tloris, sicer ne bi mogli prebrati na načrtu dneva, kdaj je bil narisan, niti pomembnega podpisa na načrtu.
Dodajam še načrt s tlorisom...
Načrt je shranjen v arhivu Slovenije.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
ne spomnim se več, ali smo kje dodali osnutku Borovniškega viadukta tudi tloris
Povdarjam osnutku iz leta 1850.
Kolikor se še spomnite, je Dolfe napisal eno napeto zgodbo, zakaj Borovniški viadukt ni imel potem toliko stebrov kot na osnutku.
Vedno je potrebno biti previden, ko gledaš načrte,
Načrt je lhko osnute, varianta, varianta variante, načrt za izdelavo, popravek in nazadnje načrt izvedenih del.
Načrtov izvedenih del boste bolj malo videli, saj se je vedno potem, ko se je nekaj zgradilo, na našem ozemlju zelo mudilo na
Torej, poglejmo si osnutek načrta Borovniškega viadukta na wikipediji:
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg
Seveda ima načrt odrezan tloris, sicer ne bi mogli prebrati na načrtu dneva, kdaj je bil narisan, niti pomembnega podpisa na načrtu.
Dodajam še načrt s tlorisom...
Načrt je shranjen v arhivu Slovenije.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers