Borovniški viadukt

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jernej, jaz sem med iskanjem "nečesa tretjega" padel na železnice, pol pa na WW 2 :roll:

Glej, da ne "zanese" še tebe :wink: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Žledolom ni prizanesel niti ostankom viadukta. Bolje rečeno parku okrog njega...

Slika

Večja slika:

http://www.borovnica.eu/2012/gallery/im ... e_id=10725" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Moram reči, da se čudim, kako je lahko en župan takšen tepec, da ne naredi ograje okoli stebra viadukta :-k

Pa kaj bo rekel potem, ko bo enemu otroku padel cegu na glavo?

Nisem vedel, da se to lahko zgodi :idea:

Nisem dobro razumel Newton-ovega zakona v šoli. Smo imeli bolj slabo učiteljico :idea:

Me pa zanima, če so ustrezne inšpekcijske službe že izdale kakšno odločbo.

Če ne občinske, bi morala posredovati republiška inšpekcija.

Če ni včasih delovala republiška, je bila še vedno tista, ki je lahko delovala, zvezna.

Morda bo potrebno, da bo prišla pogledati stanje inšpekcija iz Bruslja :-k


Jaz vidim to županovo nedelo in zanemarjanje dolžnosti za skrb svojih občanov kot razlog za zamenjavo!

Gotof je!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Na spletu se je našel še en VIDEO posnetek tega mogotca ... Začne se pri 3:08 ..

http://youtu.be/FmmwUJsy7Uw?t=3m8s" onclick="window.open(this.href);return false;

Povezava na video

Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
scrtica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 216
Pridružen: 15.02.2010, 11:04
Kraj: Borovnica

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a scrtica »

Ena zimska viadukta...
Slika
Življenje se ne meri s številom vdihov, ki jih naredimo, temveč s trenutki, ki nam dih vzamejo.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a ivy »

Lepo je videti, kakšno "novo" fotografijo :wink:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:33600

ivy napisal/-a:Lepo je videti, kakšno "novo" fotografijo :wink:
Popravilo borovniškega viadukta, ki ga je zminirala starojugoslovanska vojska, si lahko ogledate na straneh italijanskega državnega arhiva Slika

Slika

Link: Lubiana 22 fotografij popravila; tudi povečave =D>
http://dati.acs.beniculturali.it/SecondaGuerraMondiale/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Tudi na spletu je nekaj fotk. Na Flicker jih je naložil potomec vojaka, ki je obnavljal most - malo raziščite tole povezavo https://www.flickr.com/photos/ponioggi/ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdrav v Laze Hills,

hvala za link. Zdaj imamo celo poplavo fotografij.

Še ni tako daleč čas, ko se je nekdo jokal, ko smo "njegovo" fotko, ki jo je sunil bogve kje, prilepili na forum... :roll:


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:33780



Pozdravljeni,

na forumu imamo še eno temo o borovniškem viaduktu, ki pa je bila bolj tehnično zasnovana:

Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Tema je danes popolnoma "oskubljena". Izginili so načrti (fotke so bile naložene na server "najdi.si". Ta server ni za resne zadeve. Pa verjetno drugi tudi ne. Tema je z 19.000 ogledi še kar dobro drži na drugi strani tem o zgodovini železnic.
Teme ne mislim več vleči naprej, niti obnavljati fotografij. Ostane naj takšna kot je :cry:

Rešitev je samo lastno shranjevanje fotk na forumu, kar pa je na vlaki.info utopija.

Živeti je pač potrebno s tem, kar nam je na voljo...



Kljub temu pa bom v to temo vnesel vsaj nekaj zanimivih načrtov iz teme "Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje".


Začelo se je takole...
Dolfe napisal/-a:Juheej, železocestnik. Spet nov "tingetinge" v obdelavi. Slika

lp
Tingetinge-man. press Slika
železocestnik napisal/-a:končno "zlepljena"...



:-#


...sem slišal, da bo sedaj @Cenzlov Pepe "vrgel" Borovniški viadukt v 3D modelar, pa ga bomo lahko vrtel v prostoru :wink: :lol: :lol:
Tisti prazen prostor kaže na načrte, ki jih ni več :cry:


MZaplotnik, ki je izredno deloven na Wikipediji, je naložil mojo "zlepljenko" na wikipedijo. Verjetno je 25.8.2013 še bila na razpolago na shrani.si.

Kot avtorja je napisal: Avthor= Original plan: Carl Ritter von Ghega, scanned and "assembled" by @železocestnik on vlaki.info discussion board

kraj hranjenja načrta: Original plans from Archives od the Republic of Slovenia


Poglejmo si torej ta načrtna wikipediji v velikosti 7.000x1.112 (3.07 MB)...trajno?

link:
http://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C5 ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Naloženo na shrani.si za ene tri leta :cry:

Slika



povečava...sprehod po načrtu :shock: :uuuaavv

Slika

Klikni enkrat na slikco, da se pokaže načrt, potem za sprehod po viaduktu klikni še enkrat na načrt :wink:


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:33930

Pozdravljeni,

neverjetno kakšno zanimanje za prispevke v rubriki Železnica skozi čas.
Kljub temu, da so prispevki starejši in že objavljeni v drugi temi...ali pa na wikipediji...


Ne morem mimo pojasnila, da je ta načrt borovniškega viadukta osnutek.

Uroš je odkril napako...
Uros_88 napisal/-a:
Malo sem štel stebre in jih naštel 25, bilo pa jih je 24, eden je preveč na desni strani med dvojnim stebrom in koncem viadukta.
Za primerjavo:
http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/photos/photo8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pa da ne boš mislil, da sem pikolovski, pač sem odkril napako v sliki. Na žalost slikar ni štel :lol:

Zakaj pa je v resnici bil zgrajen borovniški viadukt s 24 stebri, si poglejmo, kako je to zapisal @Dolfe...
Dolfe napisal/-a:Evo, železocestnik. Prispel si skoraj do konca, s tem Borovniškim viaduktom. Na dobrih treh straneh imaš tenutno častitljivih 2145 ogledov. Enih 160 ti jih bom pa skušal še jaz primakniti, s svojim prispevkom. Pa ne zato, ker bi bil tako dober. Ampak zato, ker je tako dolg, da ga bo 99% bralo v najmanj treh etapah. Če ga sploh bo .... in seveda, vmes pa obvezno reklame .....


Raziskovalno delo je hudič. Nikoli ne veš, kakšen bo na koncu rezultat. Tako sta železocestnik in Uros_88 nehote naletela na storjen očiten gospodarski kriminal. Zgodil se je nekje pred 160 leti.

Po sodbi najmanj dveh znamenitih mož, je tale forum itak ena duhovna revščina, pa tako ne bo nič hudega, če dodamo še eno, tokrat kot pravo kriminalko. Ampak, da se ne bi našel kdo ala policajskega dojemanja – tole pisanje je fikcija, da bo jasno že na začetku.

Pa pejmo po vrsti …..



Borovniški viadukt



Pisalo se je leto 1849, in Janez Pothorn je iz radeške papir-fabrike poslal eno rolo papirja tja na Dunaj, v sam cesarsko-kraljevi inženiring. Ghegatov Korl je zavriskal od veselja in takoj začel risati in risati. Tako je s pomočjo sodelavcev narisal tudi načrt za znameniti Borovniški Viadukt.

Torej, začelo se je. Načrt je bil narisan, goldinarji na kopici in komanda za akcijo požegnana.
Ko je palir (vodja gradbišča o.p.) prišel v borovniško dolino, je takoj pristopil k stvari. Mimogrede, ta palir je bil za gvišno rib'nčan, vsaj tako se zdi. Nemudoma je nabil Korlov (Karl Ghega o.p.) načrt na štiri metrski fosn, ga ostro pogledal, stegnil roko z dvignjenim palcem, pogledal čez en učk in zaklel: »Orka duš, al ta gráben je preuzek! Teh stebróv je čist prevelíku! Inu cajta pa je tud p'rmalu ….«

In revež nesrečen palirski, mmg menda mu je bilo ime Urb'n, je v uteho zavil v vaško krčmo, na dva deci. Tam je poleg glažev barjanske kislice dvigala moralo tudi birtova hči Micka, ki se je s svojimi brhtečimi se joški urno smukala med žejnimi dedci in fotru dvigala promet v kasi.

Urb'n ni dobro spal. Ne ve se glih zakaj. Al' je temu bil kriv predolg plakat, ki je še vedno bil pribit na fosnu, preozka dolina za 25 stebrov in morda tudi grozeči penali, katere bo treba plačati, če se bo gradnja zavlekla. Po vsej verjetnosti pa tudi Micka – birtova hči, s katero sta se čedalje bolj, na skrevš, gledala izpod čela. In Micka se je kar kmalu pričela nekam rediti …...

Na kar je ata birt usekal po mizi: » Urban, zadosti je blu. Oženit se bo treba inu tu na hitru!«

»Ja kam pa naj ž'njo? Kar v samski dom, k zidarjem in helfarjem, tja v svoj bajbuh naj jo vlečem?«, je zacvilu Urban.

Pa mu Micka hitro položi misel v roke: »Urb'nček ti moj, veliku cegla inu kvadrov imaš na kopici. Za en majhen pajzel se ne bi prov neč poznalu …….«

Urban je malce tuhtal, ampak kaj dosti cajta pa le ni mogel zapravljati, saj sta ga oča birt in njegova hči Micka dobro stisnila za jajca.

In tako je bil storjen eden prvih gospodarskih kriminalov, po katerem zgledi vlečejo še danes. Urban – palir gradbišča, je na tiho skenslal en steber, da je dobil material za svojo in Mickino hiško. Ampak, ker je opeke in kvadrov zaradi enega stebra manj bilo še vedno preveč, je svoj piskerček pristavil še ata birt. Ta je dobil še en kevder poleg krčme, g.župniku pa so sezidali novo zakristijo, da so mu g. fajmošter lažje milostno odpustili ta greh, ko je bil pri spovedi.

Tako se je na kratki rok vse srečno izšlo. Urban se je vmes oženil, ter se vselil v novo hišo. Dolina je bila naenkrat ravno prav široka za 24 stebrov, pa še predčasno so zaključili gradnjo, kar je tudi navrglo nekaj goldinarjev.

Ampak, ni še konec.
Na likof tega viadukta so se iz Dunaja pripeljali sam presvitli cesar Franc Josef I.. To je oni, čigar sliko na steni krčme so tako grdo posrale tiste Švejkove muhe. Zraven je bil tudi avtor viadukta Karl Ghega in cesarsko-kraljevi nadinženir Arcar, kateri je bil nadzornik té veličastne gradnje.

Ja, in našega Urbana je to močno skrbelo. Ampak, Urb'n ne bi bil rib'nčan, če se ne bi znašel po svoji pameti. Visoke in ugledne goste je najprej povabil na štefan rujnega v tastovo oštarijo. Po nekaj praznih štefanih barjanske kislice, so se jim roke tako tresle, da kolikor krat so šteli stebre, nikoli niso našteli enako. Da se ne bi blamirali, so raje malce zavriskali, eno zapeli in odpeketali s hlaponom naprej v Postojno.
Urban pa je srečno živel s svojo Micko in kopico otrok še naprej.

Epilog:
Zaradi enega stebra manj se je spremenila statika mostu, in končni rezultat je bil njegov neizbežen propad. Med tem ko geologi in inženirji za to smolo še dandanes krivijo Ljubljano in njihov Gruberjev prekop, smo forumaši http://www.vlaki.info" onclick="window.open(this.href);return false; odkrili pravi vzrok. Natančneje, odkril ga je Uroš, (@Uros_88), ki je prvi pravilno preštel vse stebre. In to vse tiste, ki bi morali biti, kot tiste, kateri so resnično bili.


lp,
Dolfe :wink:

Seveda se takoj postavlja vprašanje, kateri steber so "izpustili" oz pretvorili v Urbanovo in Mickino hiško :-k

Slika


Še povečava, če bi komu morda olajšala odločitev...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:78900


Nov vozni red!

Domoljub, Ljubljana, 30.4.1941...

Slika

dLIb: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zanimivo, da nihče ne porabi tega voznega reda za svoje teme :-k
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a bojan »

Spet si privlekel na plan nekaj neprecenljivega! Šentjanž, Zreče... :thumbupr
Ta tvoj zgodovinski del foruma je ena čudovita zadeva!!!
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, zaradi Zreč sem vprašal, če bo kdo videl :wink: :lol:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori