Borovniški viadukt
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Jernej, jaz sem med iskanjem "nečesa tretjega" padel na železnice, pol pa na WW 2
Glej, da ne "zanese" še tebe
Glej, da ne "zanese" še tebe
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Borovniški viadukt
Žledolom ni prizanesel niti ostankom viadukta. Bolje rečeno parku okrog njega...
Večja slika:
http://www.borovnica.eu/2012/gallery/im ... e_id=10725" onclick="window.open(this.href);return false;
Večja slika:
http://www.borovnica.eu/2012/gallery/im ... e_id=10725" onclick="window.open(this.href);return false;
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Moram reči, da se čudim, kako je lahko en župan takšen tepec, da ne naredi ograje okoli stebra viadukta
Pa kaj bo rekel potem, ko bo enemu otroku padel cegu na glavo?
Nisem vedel, da se to lahko zgodi
Nisem dobro razumel Newton-ovega zakona v šoli. Smo imeli bolj slabo učiteljico
Me pa zanima, če so ustrezne inšpekcijske službe že izdale kakšno odločbo.
Če ne občinske, bi morala posredovati republiška inšpekcija.
Če ni včasih delovala republiška, je bila še vedno tista, ki je lahko delovala, zvezna.
Morda bo potrebno, da bo prišla pogledati stanje inšpekcija iz Bruslja
Jaz vidim to županovo nedelo in zanemarjanje dolžnosti za skrb svojih občanov kot razlog za zamenjavo!
Gotof je!
Pa kaj bo rekel potem, ko bo enemu otroku padel cegu na glavo?
Nisem vedel, da se to lahko zgodi
Nisem dobro razumel Newton-ovega zakona v šoli. Smo imeli bolj slabo učiteljico
Me pa zanima, če so ustrezne inšpekcijske službe že izdale kakšno odločbo.
Če ne občinske, bi morala posredovati republiška inšpekcija.
Če ni včasih delovala republiška, je bila še vedno tista, ki je lahko delovala, zvezna.
Morda bo potrebno, da bo prišla pogledati stanje inšpekcija iz Bruslja
Jaz vidim to županovo nedelo in zanemarjanje dolžnosti za skrb svojih občanov kot razlog za zamenjavo!
Gotof je!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Borovniški viadukt
Na spletu se je našel še en VIDEO posnetek tega mogotca ... Začne se pri 3:08 ..
http://youtu.be/FmmwUJsy7Uw?t=3m8s" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/FmmwUJsy7Uw?t=3m8s" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Borovniški viadukt
Ena zimska viadukta...
Življenje se ne meri s številom vdihov, ki jih naredimo, temveč s trenutki, ki nam dih vzamejo.
Re: Borovniški viadukt
Lepo je videti, kakšno "novo" fotografijo
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
O:33600
Link: Lubiana 22 fotografij popravila; tudi povečave
http://dati.acs.beniculturali.it/SecondaGuerraMondiale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrav
Darko
Popravilo borovniškega viadukta, ki ga je zminirala starojugoslovanska vojska, si lahko ogledate na straneh italijanskega državnega arhivaivy napisal/-a:Lepo je videti, kakšno "novo" fotografijo
Link: Lubiana 22 fotografij popravila; tudi povečave
http://dati.acs.beniculturali.it/SecondaGuerraMondiale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: Borovniški viadukt
Tudi na spletu je nekaj fotk. Na Flicker jih je naložil potomec vojaka, ki je obnavljal most - malo raziščite tole povezavo https://www.flickr.com/photos/ponioggi/ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Pozdrav v Laze Hills,
hvala za link. Zdaj imamo celo poplavo fotografij.
Še ni tako daleč čas, ko se je nekdo jokal, ko smo "njegovo" fotko, ki jo je sunil bogve kje, prilepili na forum...
Pozdrav
Darko
hvala za link. Zdaj imamo celo poplavo fotografij.
Še ni tako daleč čas, ko se je nekdo jokal, ko smo "njegovo" fotko, ki jo je sunil bogve kje, prilepili na forum...
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
O:33780
Pozdravljeni,
na forumu imamo še eno temo o borovniškem viaduktu, ki pa je bila bolj tehnično zasnovana:
Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje
Tema je danes popolnoma "oskubljena". Izginili so načrti (fotke so bile naložene na server "najdi.si". Ta server ni za resne zadeve. Pa verjetno drugi tudi ne. Tema je z 19.000 ogledi še kar dobro drži na drugi strani tem o zgodovini železnic.
Teme ne mislim več vleči naprej, niti obnavljati fotografij. Ostane naj takšna kot je
Rešitev je samo lastno shranjevanje fotk na forumu, kar pa je na vlaki.info utopija.
Živeti je pač potrebno s tem, kar nam je na voljo...
Kljub temu pa bom v to temo vnesel vsaj nekaj zanimivih načrtov iz teme "Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje".
Začelo se je takole...
MZaplotnik, ki je izredno deloven na Wikipediji, je naložil mojo "zlepljenko" na wikipedijo. Verjetno je 25.8.2013 še bila na razpolago na shrani.si.
Kot avtorja je napisal: Avthor= Original plan: Carl Ritter von Ghega, scanned and "assembled" by @železocestnik on vlaki.info discussion board
kraj hranjenja načrta: Original plans from Archives od the Republic of Slovenia
Poglejmo si torej ta načrtna wikipediji v velikosti 7.000x1.112 (3.07 MB)...trajno?
link:
http://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C5 ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Naloženo na shrani.si za ene tri leta
povečava...sprehod po načrtu
Klikni enkrat na slikco, da se pokaže načrt, potem za sprehod po viaduktu klikni še enkrat na načrt
Pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
na forumu imamo še eno temo o borovniškem viaduktu, ki pa je bila bolj tehnično zasnovana:
Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje
Tema je danes popolnoma "oskubljena". Izginili so načrti (fotke so bile naložene na server "najdi.si". Ta server ni za resne zadeve. Pa verjetno drugi tudi ne. Tema je z 19.000 ogledi še kar dobro drži na drugi strani tem o zgodovini železnic.
Teme ne mislim več vleči naprej, niti obnavljati fotografij. Ostane naj takšna kot je
Rešitev je samo lastno shranjevanje fotk na forumu, kar pa je na vlaki.info utopija.
Živeti je pač potrebno s tem, kar nam je na voljo...
Kljub temu pa bom v to temo vnesel vsaj nekaj zanimivih načrtov iz teme "Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje".
Začelo se je takole...
Dolfe napisal/-a:Juheej, železocestnik. Spet nov "tingetinge" v obdelavi.
lp
Tingetinge-man. press
Tisti prazen prostor kaže na načrte, ki jih ni večželezocestnik napisal/-a:končno "zlepljena"...
...sem slišal, da bo sedaj @Cenzlov Pepe "vrgel" Borovniški viadukt v 3D modelar, pa ga bomo lahko vrtel v prostoru
MZaplotnik, ki je izredno deloven na Wikipediji, je naložil mojo "zlepljenko" na wikipedijo. Verjetno je 25.8.2013 še bila na razpolago na shrani.si.
Kot avtorja je napisal: Avthor= Original plan: Carl Ritter von Ghega, scanned and "assembled" by @železocestnik on vlaki.info discussion board
kraj hranjenja načrta: Original plans from Archives od the Republic of Slovenia
Poglejmo si torej ta načrtna wikipediji v velikosti 7.000x1.112 (3.07 MB)...trajno?
link:
http://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C5 ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Naloženo na shrani.si za ene tri leta
povečava...sprehod po načrtu
Klikni enkrat na slikco, da se pokaže načrt, potem za sprehod po viaduktu klikni še enkrat na načrt
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
O:33930
Pozdravljeni,
neverjetno kakšno zanimanje za prispevke v rubriki Železnica skozi čas.
Kljub temu, da so prispevki starejši in že objavljeni v drugi temi...ali pa na wikipediji...
Ne morem mimo pojasnila, da je ta načrt borovniškega viadukta osnutek.
Uroš je odkril napako...
Zakaj pa je v resnici bil zgrajen borovniški viadukt s 24 stebri, si poglejmo, kako je to zapisal @Dolfe...
Seveda se takoj postavlja vprašanje, kateri steber so "izpustili" oz pretvorili v Urbanovo in Mickino hiško
Še povečava, če bi komu morda olajšala odločitev...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
neverjetno kakšno zanimanje za prispevke v rubriki Železnica skozi čas.
Kljub temu, da so prispevki starejši in že objavljeni v drugi temi...ali pa na wikipediji...
Ne morem mimo pojasnila, da je ta načrt borovniškega viadukta osnutek.
Uroš je odkril napako...
Uros_88 napisal/-a:
Malo sem štel stebre in jih naštel 25, bilo pa jih je 24, eden je preveč na desni strani med dvojnim stebrom in koncem viadukta.
Za primerjavo:
http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/photos/photo8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa da ne boš mislil, da sem pikolovski, pač sem odkril napako v sliki. Na žalost slikar ni štel
Zakaj pa je v resnici bil zgrajen borovniški viadukt s 24 stebri, si poglejmo, kako je to zapisal @Dolfe...
Dolfe napisal/-a:Evo, železocestnik. Prispel si skoraj do konca, s tem Borovniškim viaduktom. Na dobrih treh straneh imaš tenutno častitljivih 2145 ogledov. Enih 160 ti jih bom pa skušal še jaz primakniti, s svojim prispevkom. Pa ne zato, ker bi bil tako dober. Ampak zato, ker je tako dolg, da ga bo 99% bralo v najmanj treh etapah. Če ga sploh bo .... in seveda, vmes pa obvezno reklame .....
Raziskovalno delo je hudič. Nikoli ne veš, kakšen bo na koncu rezultat. Tako sta železocestnik in Uros_88 nehote naletela na storjen očiten gospodarski kriminal. Zgodil se je nekje pred 160 leti.
Po sodbi najmanj dveh znamenitih mož, je tale forum itak ena duhovna revščina, pa tako ne bo nič hudega, če dodamo še eno, tokrat kot pravo kriminalko. Ampak, da se ne bi našel kdo ala policajskega dojemanja – tole pisanje je fikcija, da bo jasno že na začetku.
Pa pejmo po vrsti …..
Borovniški viadukt
Pisalo se je leto 1849, in Janez Pothorn je iz radeške papir-fabrike poslal eno rolo papirja tja na Dunaj, v sam cesarsko-kraljevi inženiring. Ghegatov Korl je zavriskal od veselja in takoj začel risati in risati. Tako je s pomočjo sodelavcev narisal tudi načrt za znameniti Borovniški Viadukt.
Torej, začelo se je. Načrt je bil narisan, goldinarji na kopici in komanda za akcijo požegnana.
Ko je palir (vodja gradbišča o.p.) prišel v borovniško dolino, je takoj pristopil k stvari. Mimogrede, ta palir je bil za gvišno rib'nčan, vsaj tako se zdi. Nemudoma je nabil Korlov (Karl Ghega o.p.) načrt na štiri metrski fosn, ga ostro pogledal, stegnil roko z dvignjenim palcem, pogledal čez en učk in zaklel: »Orka duš, al ta gráben je preuzek! Teh stebróv je čist prevelíku! Inu cajta pa je tud p'rmalu ….«
In revež nesrečen palirski, mmg menda mu je bilo ime Urb'n, je v uteho zavil v vaško krčmo, na dva deci. Tam je poleg glažev barjanske kislice dvigala moralo tudi birtova hči Micka, ki se je s svojimi brhtečimi se joški urno smukala med žejnimi dedci in fotru dvigala promet v kasi.
Urb'n ni dobro spal. Ne ve se glih zakaj. Al' je temu bil kriv predolg plakat, ki je še vedno bil pribit na fosnu, preozka dolina za 25 stebrov in morda tudi grozeči penali, katere bo treba plačati, če se bo gradnja zavlekla. Po vsej verjetnosti pa tudi Micka – birtova hči, s katero sta se čedalje bolj, na skrevš, gledala izpod čela. In Micka se je kar kmalu pričela nekam rediti …...
Na kar je ata birt usekal po mizi: » Urban, zadosti je blu. Oženit se bo treba inu tu na hitru!«
»Ja kam pa naj ž'njo? Kar v samski dom, k zidarjem in helfarjem, tja v svoj bajbuh naj jo vlečem?«, je zacvilu Urban.
Pa mu Micka hitro položi misel v roke: »Urb'nček ti moj, veliku cegla inu kvadrov imaš na kopici. Za en majhen pajzel se ne bi prov neč poznalu …….«
Urban je malce tuhtal, ampak kaj dosti cajta pa le ni mogel zapravljati, saj sta ga oča birt in njegova hči Micka dobro stisnila za jajca.
In tako je bil storjen eden prvih gospodarskih kriminalov, po katerem zgledi vlečejo še danes. Urban – palir gradbišča, je na tiho skenslal en steber, da je dobil material za svojo in Mickino hiško. Ampak, ker je opeke in kvadrov zaradi enega stebra manj bilo še vedno preveč, je svoj piskerček pristavil še ata birt. Ta je dobil še en kevder poleg krčme, g.župniku pa so sezidali novo zakristijo, da so mu g. fajmošter lažje milostno odpustili ta greh, ko je bil pri spovedi.
Tako se je na kratki rok vse srečno izšlo. Urban se je vmes oženil, ter se vselil v novo hišo. Dolina je bila naenkrat ravno prav široka za 24 stebrov, pa še predčasno so zaključili gradnjo, kar je tudi navrglo nekaj goldinarjev.
Ampak, ni še konec.
Na likof tega viadukta so se iz Dunaja pripeljali sam presvitli cesar Franc Josef I.. To je oni, čigar sliko na steni krčme so tako grdo posrale tiste Švejkove muhe. Zraven je bil tudi avtor viadukta Karl Ghega in cesarsko-kraljevi nadinženir Arcar, kateri je bil nadzornik té veličastne gradnje.
Ja, in našega Urbana je to močno skrbelo. Ampak, Urb'n ne bi bil rib'nčan, če se ne bi znašel po svoji pameti. Visoke in ugledne goste je najprej povabil na štefan rujnega v tastovo oštarijo. Po nekaj praznih štefanih barjanske kislice, so se jim roke tako tresle, da kolikor krat so šteli stebre, nikoli niso našteli enako. Da se ne bi blamirali, so raje malce zavriskali, eno zapeli in odpeketali s hlaponom naprej v Postojno.
Urban pa je srečno živel s svojo Micko in kopico otrok še naprej.
Epilog:
Zaradi enega stebra manj se je spremenila statika mostu, in končni rezultat je bil njegov neizbežen propad. Med tem ko geologi in inženirji za to smolo še dandanes krivijo Ljubljano in njihov Gruberjev prekop, smo forumaši http://www.vlaki.info" onclick="window.open(this.href);return false; odkrili pravi vzrok. Natančneje, odkril ga je Uroš, (@Uros_88), ki je prvi pravilno preštel vse stebre. In to vse tiste, ki bi morali biti, kot tiste, kateri so resnično bili.
lp,
Dolfe
Seveda se takoj postavlja vprašanje, kateri steber so "izpustili" oz pretvorili v Urbanovo in Mickino hiško
Še povečava, če bi komu morda olajšala odločitev...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
O:78900
Nov vozni red!
Domoljub, Ljubljana, 30.4.1941...
dLIb: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
Nov vozni red!
Domoljub, Ljubljana, 30.4.1941...
dLIb: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Zanimivo, da nihče ne porabi tega voznega reda za svoje teme
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Borovniški viadukt
Spet si privlekel na plan nekaj neprecenljivega! Šentjanž, Zreče...
Ta tvoj zgodovinski del foruma je ena čudovita zadeva!!!
Ta tvoj zgodovinski del foruma je ena čudovita zadeva!!!
LPB
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Borovniški viadukt
Ja, zaradi Zreč sem vprašal, če bo kdo videl
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers