Borovniški viadukt
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Fotka načrta viadukta, ki ga je podpisal sam Ghega...CenzlovPepe napisal/-a:Porkaduš fantje!!!
Mene mere viadukta zanimajo, ker bi rad maketo naredu, ne pa politika!!
Kregite se na kermu druzmu forumu!!
Admin, palco v roke!
Imam pa cel načrt in če te, @ CenzlovPepe, še zanimajo mere, se oglasi na ZS.
Načrt je bil narisan 13.aprila 1850 v Bistri / nem.:Freudenthal/: umetno samostansko ime je Vesela dolina (lat.:Vallis iocunda; Vallis iocosa)
Ejga, kaj bi Dolfe dal za tako risbo Jelenovega viadukta
Čeprav je minilo že nekaj časa, odkar ste se prepirali, kdo je porušil viadukt.
Pa da vas malo "razsvetlim" (drugače pa so vsi podatki zbrani v Bratetovi knjigi Borovniški viadukt). Ne mislim nikogar citirati, napisal bom samo dejstva brez politike. No še prej pa o maketi viadukta:
Še nekaj mimogrede:
Kot ste že pisali, viadukt je bil že pred vojno v zelo slabem stanju (strohneli hrastovi piloti+preperel material(opeka)+voda, ki je vdirala v notranjost mostne konstrukcije in pozimi zmrzovala)
Sedaj pa še o rušenju:
1. Starojugoslovanska vojska je leta 1940 v 7 stebrov zavrtala luknje, vgradili so železna vrata "na ključ"
2. 10.aprila 1941 starojugoslovanska vojska minira 7 stebrov viadukta
3. 30.aprila 1941 se steber št. 20 zruši sam
4. 28.junija 1941 otvoritev železne premostitvene konstrukcije Borovniškega viadukta
5. avgusta 1944 zavezniki začnejo z zračnimi napadi na viadukt vendar ga ne poškodujejo
6. konec decembra zavezniki porušijo železno konstrukcijo, vendar kamniti del viadukta ostane nepošodovan
7. takoj po koncu vojne se začnejo priprave za gradnjo nove proge in komunisti leta 1945 začnejo rušiti stebre v smeri Ljubljane.
8. zadnjih 5 stebrov v smeri Postojne porušijo leta 1950, izmed teh petih stebrov se ohrani samo današnji in konec viadukta(menda se eksploziv ni vžgal)
Pa da vas malo "razsvetlim" (drugače pa so vsi podatki zbrani v Bratetovi knjigi Borovniški viadukt). Ne mislim nikogar citirati, napisal bom samo dejstva brez politike. No še prej pa o maketi viadukta:
Maketa v železniškem muzeju ima en steber preveč (25 namesto 24), drugače pa je gospod, ki je naredil maketo naredil tudi tisto zraven stebra, eno pa mislim da ima tudi doma. Če koga zanima več, naj mi pošlje ZS.CenzlovPepe napisal/-a:Zanima me, če je že kdo naredil maketo Borovniškega viadukta.
Še nekaj mimogrede:
Kot ste že pisali, viadukt je bil že pred vojno v zelo slabem stanju (strohneli hrastovi piloti+preperel material(opeka)+voda, ki je vdirala v notranjost mostne konstrukcije in pozimi zmrzovala)
Sedaj pa še o rušenju:
1. Starojugoslovanska vojska je leta 1940 v 7 stebrov zavrtala luknje, vgradili so železna vrata "na ključ"
2. 10.aprila 1941 starojugoslovanska vojska minira 7 stebrov viadukta
3. 30.aprila 1941 se steber št. 20 zruši sam
4. 28.junija 1941 otvoritev železne premostitvene konstrukcije Borovniškega viadukta
5. avgusta 1944 zavezniki začnejo z zračnimi napadi na viadukt vendar ga ne poškodujejo
6. konec decembra zavezniki porušijo železno konstrukcijo, vendar kamniti del viadukta ostane nepošodovan
7. takoj po koncu vojne se začnejo priprave za gradnjo nove proge in komunisti leta 1945 začnejo rušiti stebre v smeri Ljubljane.
8. zadnjih 5 stebrov v smeri Postojne porušijo leta 1950, izmed teh petih stebrov se ohrani samo današnji in konec viadukta(menda se eksploziv ni vžgal)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Fantje, zdaj pa sem vas dobil na eni nogiRegan 664 napisal/-a:Meni je prišlo na uho, da so že Nemci načrtovali in začeli obvozno progo od postajnega poslopja nad Borovnico, pa do Preserij že pred koncem II.sv.v.Uros_88 napisal/-a:7. takoj po koncu vojne se začnejo priprave za gradnjo nove proge in komunisti leta 1945 začnejo rušiti stebre v smeri Ljubljane.
Sploh niste na tekočem o temah v rubriki "Železnica skozi čas"
Pa sem vam že italijanske načrte nalimal za obvozno progo...
Kaj novega lahko izveste tudi v tem linku: www.brezovica.si/reportaze/zeleznica/vsebina.doc
Pa kakšni komunisti, lepo vas prosim...oni niso imel časa, so se učili cirilico
...domačini, ja, ja... so rabili material za gradnjo...
(dokumentacija o tem je na voljo na linku: www.borovnica.eu)
"Množične organizacije so sklenile,da bi se za gradnjo zadružnega doma v Borovnici,podrl železniški viadukt od katerega bi porabili material pri gradnji zadružnega doma.
Ker je gradnje zadružnega doma v zadnji fazi in ker so organizacije pripravljene dokončno izvršiti dela prosimo, da se dovoli krajevnemu LO podreti del še obstoječega mostu,zakar prevzamemo vsako moralno in materijalno odgovornost,ki se zgodi eventuelno ob priloki rušenja."
v tem prispevku na strani borovnica.eu je govora o zadnjih petih stebrih viadukta, ki so jih podrli leta 1950 in ne o tistih 12, ki so jih podrli takoj po vojni. Material so uporabili za izgradnjo nove proge, nekaj kamnov pa naj bi šlo v Beograd, da so obložili nabrežje Save. In tistih 12 stebrov so tako kot zadnjih 5 podrli komunisti, razlika je le v tem, da so za porušitev zadnjih petih prosili nekateri domačini, material pa so porabili za gradnjo stavbe, v kateri je danes Mercator. Članek o rušenju zadnjih petih stebrov pa se nahaja na naslovu na strani št.2:železocestnik napisal/-a: Fantje, zdaj pa sem vas dobil na eni nogi
Sploh niste na tekočem o temah v rubriki "Železnica skozi čas" Wink
Pa sem vam že italijanske načrte nalimal za obvozno progo...
Kaj novega lahko izveste tudi v tem linku: www.brezovica.si/reportaze/zeleznica/vsebina.doc
Pa kakšni komunisti, lepo vas prosim...oni niso imel časa, so se učili cirilico
...domačini, ja, ja... so rabili material za gradnjo...
(dokumentacija o tem je na voljo na linku: www.borovnica.eu)
"Množične organizacije so sklenile,da bi se za gradnjo zadružnega doma v Borovnici,podrl železniški viadukt od katerega bi porabili material pri gradnji zadružnega doma.
Ker je gradnje zadružnega doma v zadnji fazi in ker so organizacije pripravljene dokončno izvršiti dela prosimo, da se dovoli krajevnemu LO podreti del še obstoječega mostu,zakar prevzamemo vsako moralno in materijalno odgovornost,ki se zgodi eventuelno ob priloki rušenja."
http://www.borovnica.eu/phpbb/viewtopic.php?f=12&t=770
Res se je brezveze kregati o politi, kar sem napisal so samo dejstva.
Mislim da bi bilo temo res dobro prestaviti v "Železnica skozi čas", če je to le mogoče.
LP
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Uroš, pa kaj bomo mi s temi silnimi stebri...
Še enega usranega stebra, ki so nam ga zapustili (kdorkoli), ne moremo "zrihtat"...
Pa ti lahko povem, da je okoli preostalega stebra smrtno nevarno laziti...pa otroci se igrajo okoli...
Ne vem, kaj dela inšpekcija...
In zdaj si zamisli, da bi imeli celo "rajdo" takšnih stebrov...
Pod točko 3 si zapisal:
3. 30.aprila 1941 se steber št. 20 zruši sam
(20 dni po miniranju!)
Samo gledali bi, kdaj se bo kakšen steber zrušil sam od sebe
Še enega usranega stebra, ki so nam ga zapustili (kdorkoli), ne moremo "zrihtat"...
Pa ti lahko povem, da je okoli preostalega stebra smrtno nevarno laziti...pa otroci se igrajo okoli...
Ne vem, kaj dela inšpekcija...
In zdaj si zamisli, da bi imeli celo "rajdo" takšnih stebrov...
Pod točko 3 si zapisal:
3. 30.aprila 1941 se steber št. 20 zruši sam
(20 dni po miniranju!)
Samo gledali bi, kdaj se bo kakšen steber zrušil sam od sebe
Imaš prav, še ta steber se bo enega lepega dne podrl. Samo poglej spodnji obok kako se vztrajno nagiba. Za obnovo takega objekta pa so potrebne ogromne količine denarja, potrebno pa se je vprašati, če je obnova sploh smiselna.
Pred nekaj meseci sem v nekem časopisu zasledil podatek da so opravljali neke meritve (nekaj govora o tem je tudi na forumu) in prišli do ugotovitve, da ta steber stoji na trdni podlagi oz. je temeljen na skalo. Na načrtih se točno vidi, da so na skali temeljeni samo 1., 2., 3., 4., 23. in 24. steber, vprašanje pa je, če je dejansko stanje enako.
Pred nekaj meseci sem v nekem časopisu zasledil podatek da so opravljali neke meritve (nekaj govora o tem je tudi na forumu) in prišli do ugotovitve, da ta steber stoji na trdni podlagi oz. je temeljen na skalo. Na načrtih se točno vidi, da so na skali temeljeni samo 1., 2., 3., 4., 23. in 24. steber, vprašanje pa je, če je dejansko stanje enako.
Zadnjič spremenil Uros_88, dne 10.03.2009, 9:43, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
G. Drobnič je zapisan pod marsikatero sliko kot "vir" oz. lastnik slike.železocestnik napisal/-a:Uroš, vidim, da podirajočega stebra nisi "pobral" iz Bratetove knjige, je pa isti negativ, fotka pa druga... Menda ima ogromno slik Pavle Drobnič. Ali imaš še kaj neobjavljenih? Ali so lahko fotografirali podiranje stebrov po vojni?
Sliko podirajočega stebra je posnel nek domačin, ko je slišal da nekaj poka, pa je hitro stekel po fotoaparat in posnel.
Imam dve neobjavljeni sliki, vendar ju morm najti.
Po vojni podiranja stebrov niso fotografirali, edino če ima kdo slike, ki jih je sam posnel, drugače pa so podiranje stebrov posneli na filmski trak, posnetke sem že videl po TV, drugače so pa shranjeni v arhivu RTV.
Železocestnik, če se ne motim ima moderator (administrator pa sigurno) možnost premakniti teme, tako da bi bilo fino to temo prestaviti v "Železnica skozi čas", če se ti da uporabiti "veze".
Hvala
Zadnjič spremenil Uros_88, dne 09.03.2009, 21:00, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ja, Uroš, z mojimi zvezami je pa "slaba" na forumu...Uros_88 napisal/-a:
Železocestnik, če se ne motim ima moderator (administrator pa sigurno) možnost premakniti teme, tako da bi bilo fino to temo prestaviti v "Železnica skozi čas", če se ti da uporabiti "veze".
Hvala
Po celem svetu (Earth) imam poznane...in zveze...od Japonske do Amerike...EU je "mala malica"...v jugovojski sem bil pri (z)vezah (v Ljubljani)...tukaj pa sem na bojnem polju z moderatorjem...stalno mi premika poste...enkrat v "smetišče", enkrat v "čvek", potem mi eno temo "izvleče" iz smetišča, pa postavi v najbolj gledano temo...
Seveda se šalim
Bistvo je drugje: tisti, ki odpre temo, je odgovoren, da jo "odpre" vpravi rubriki...predvideti mora tudi odziv forumašev...in postaviti mora pravilen naslov teme...
NASLOV TEME mora biti takšen, da ga s funkcijo "išči" najdeš brez problema...potem pa je pravzaprav vseeno, kje je!
Pa zamisli si, da bi ti bil moderator...pa da bi ti jaz "težil"