Borovniški viadukt

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a marklinfan »

Dolfe napisal/-a:
marklinfan napisal/-a: a joj kje še živite... tista zgodovina k sm se jo mogu učit je ena velika farsa...
Zgodovina so dejstva. Zgodovine se ne da ponarediti, sploh pa ne na daljši rok. Lahko se prikroji in omili, a le za kratek čas, saj hitro postane laž.


marklinfan napisal/-a: glede vojne pa zelo zelo veliko vem...
LP Martin

Ne delaj si utvar. O vojni niti jaz ne vem veliko, sem pač iz srečne generacije, kar se vojne tiče. Kaj šele ......

Sicer pa, če že veliko veš, potem bi ti moralo bit jasno, da je v vsaki vojni logistika ključnega pomena. Zato so tudi mostovi leteli v zrak.


lp
Dolfe :wink:
žal si lahko delam utvare, ker imam to možno dostopa informacij in jih je moja družina tudi zbirala... predvsem zaradi določenih stvari v zgodovini ki se je zgodila moji družini in tudi zaradi naklučij - Kočevski Rog :wink:

zato logistika nima veze z tem da so dejansko za uničevanje ogromno infrastrukture in kulturen dediščine po veliki meri brez potrebe bila kriva tedanja oblast! Pa saj se bodo kmalu pojavila dejstva v medijih...

LP Martin 8)
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

marklinfan napisal/-a::( žalostno... inžinirji in pametni ljudje so gradili, komunisti-partizani pa podiral.... žalostno :cry:

.................ex-yugoslav army.............................. so po tvoje komunisti-partizani..?????............


..........si pa res načitan...!?!?!?!?!?!...............


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.....svet je v BARVAH, ni ČRNO BEL............................že od pamtiveka...............
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a marklinfan »

:lol: emmm malo več preberi.... obstaja tekst tut desno pa spodaj itd :wink:

aja pa nisem jaz to pisal da nebo pomote...več si lahko preberete v pubilkacijah in muzeju... \:D/
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Večer...

Predno se stepete, nekaj pojasnil o borvniškem viaduktu. Zminirala ga je vojska kraljevine Jugoslavije, ki je v aprilski vojni 1941 ob umiku rušila vse strateške infrastrukturne objekte. Tako ni v dolini Drave niti en pomembnejši most ostal cel (v Mariboru so sesuli cestnega in pa železniškega). Nato so Lahi zgradili jeklen provizorij, ki so ga leta 1944 zrušili zavezniki z bombnim napadom (kot je podano v enem od prejšnjih linkov). Sam vijadukt je bil že predhodno statično ogrožen, saj je grajen na močvirnem terenu, na lesenih pilotih, ki so v močvirju trohneli. Torej je vprašanje, ali bi bil viadukt sploh varen za vožnjo, tudi če bi preživel vojno nepoškodovan. O težavnosti terena pa pričajo podatki o gradnji stalnega obvoza takoj po vojni in pa to, da so drugi tir vspostavili šele 11 let po izgradnji prvega.

Bi pa iskoristil to temo in jo navezal na en drug viadukt Južne Železnice. Gre za najdaljši vijadukt na trasi Južne Železnice pri nas, za pesniški vijadukt. Ta je bil dolg 649m, danes pa je namesto njega nasip, ki gre v ravni črti preko Pesniškega polja. Za razliko od borovniškega, ni o njem na netu praktično nobenega gradiva. Ali ima kdo kaj več informacij o tem vijaduktu?

LP

Jože
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Porkaduš fantje!!! :evil:
Mene mere viadukta zanimajo, ker bi rad maketo naredu, ne pa politika!!
](*,)
Kregite se na kermu druzmu forumu!!

Admin, palco v roke!
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Politika je drek in ne prit nam solit glavo, ki se že 60 let kregamo (eufemizem), da lahko sploh kaj slovenskega zapojemo.
In stem konec besed.

No sedaj resno.

Spominjam vas še na vidukt južne, ki pri nas stoji v spomin na lepe čase. Preko njega promet redno poteka in, vsaj navidenzno, ne zgleda slab.
Slika
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Jutro. :lol:

Res je, govor je o borovniškem viaduktu. Pri tem osebna čustvena prizadetost in politična barva ni vmesna. To pač ni splošni forum, temveč je govora le o železnici in njenih objektih ter njenih napravah.
Jože je bil zelo konstruktiven in je povzel tisto, kar sem hotel tudi sam povedati, z žal z malce zamude. Ponoči pač nisem hotel biti doma.
Vseeno pa sem prepisal, oz. povzel podatke iz Enciklopedije Slovenije, ki govori o tem viaduktu:

Borovniški viadukt.

Eden največjih tedanjih železniških objektov v Evropi. Celotno železniško traso Ljubljana -- Trst, kot tudi ta objekt, je projektiral benečan K. Ghega. Dvoetažni most je bil 561 metrov dolg in 38 m visok. Postavljen je bil na brano hrastovih pilotov, ki so nosili 24 stebrov, narejenih iz rezanega podpeškega kamna. Med stebri je bilo spodaj 22 in zgoraj 25 opečnatih obokov, nad katerimi je na vrhu tekla dvotirna železniška proga.
Graditi so ga začeli l. 1850, dokončan pa je bil 6 let kasneje. Bivša jugoslovanska vojska je pri umiku 10.4.1940 objekt razstrelila, italijanski okupator pa je manjkajoči del nadomestil z železno konstrukcijo. Zaradi nenehnih partizanskih diverzij, so Nemci l. 1944 zgradili 3 km dolgo zasilno obvozno progo preko barjanske zajede. Ker je mel ta del zelo majhen polmer krivine, (180 m) in strm vzpon, so vlaki potrebovali doprežne lokomotive. Marca 1944 so zavezniki z bombardiranjem uničili omenjeni most in odsek.
Po osvoboditvi so zaradi dotrajanih hrastovih pilotov dokončno opustili misel o obnovi viadukta. Namesto njega so po zasnovi M. Klodiča izvedli novogradnjo, 11 km dolge proge preko nenosilnih barjanskih tal, od Preserja do Verda. Dela je vodil Viktor Kravanja. Težave zaradi posedanja nasipnega materiala, do 30 m globoko oz. do 80 cm na dan, so povzročile, da so 1945 leta začeto gradnjo dokončali šele konec leta 1947.
Povzeto iz Enciklopedija Slovenije. Vir: I. Mohorič, Zgodovina železnic na Slovenskem


Torej lahko le ugibamo, kaj in kako bi bilo - če bi bilo drugače. Dejstvo je, da omenjeni viadukt današnjemu času nikakor ne bi bil kos. Najbrž bi se zapuščen počasi podiral sam vase, saj vzdrževati tolikšen spomenik ne bi zmogel nihče.

Še o kulturni dediščini. Pustili so en steber kot spomenik, velikega in dovršenega objekta. Vsaj nekaj. Če pa je komu zares toliko do tega, da se ta steber očuva še za mnogo let, pa naj spleza naj in izpuli rastoče grmovje. Kajti, korenine drevja bodo kaj kmalu znižale steber na dvo metersko gomilo.

MMG, CenzlovPepe, v železniškem Muzeju v Šiški, imajo vsesortno literaturo. Lahko bi še tam malce pogledal.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Dolfe napisal/-a:MMG, CenzlovPepe, v železniškem Muzeju v Šiški, imajo vsesortno literaturo. Lahko bi še tam malce pogledal.
Sem bil zadnjič en dan tam, pa mi je tip rekel, da sicer nekaj gradiva imajo,
samo nimajo "obdelanega" (beri sortiranega in pripravljenega za ogled)...

Zunaj na dvorišču pa je nekaj "stiliziranega" iz betona ulitega,
kot v Borovnici pod stebrom...
:?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kaj pa brošure TIRI IN čAS ?

V tistih knjižicah se najde marsikaj uporabnega. Pa še drage niso.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@ Igor72, tvoji dve fotki sem prilepil k temi o viaduktu Borovnica na forumu railserbia.net, kjer so bili brez fotke sedanjega stanja ohranjenega stebra.
Navedel sem te kot avtorja fotografij in tudi link na vlaki.info.

Fotografiji je pohvalil NClight iz Zagreba z besedami:

"ODLIČNE FOTKE! zanimljivo mi je da izgleda kao spomenik na prvoj fotki, a druga je čista umjetnost =D> "

Sam sem tvoji fotki že hvalil v postu o Pesniški dolini... :wink:

Pozdrav
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Na keš si pa pozabil ..... :mrgreen:

lp
Dolfe Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Res je. Bila je pozna ura... :wink:
(saj veste: Štajerc na Gorenjskem... :oops: )

Resno. Nekako mi ne gre iz glave, kaj delamo z našo dediščino. Posebej s tem stebrom.
Tadej Brate je napisal eno knjigico o Borovniškem viaduktu menda s podporo občine.
Morda je čas, da se dobimo na pivu (oz. soku, tisti ki vozijo) recimo okoli prvega maja pri tem stebru (sam še nisem bil nikoli v Borovnici). Morda pa bi padla kakšna ideja, kako se lotiti stvari, da se ne bo uresničila Dolfetova napoved v zvezi s tem stebrom.
Morda se bodo vključili tudi občina, država, EU...pa še ZDA, če so ga res zadele...

Častim torej Igorja, Dolfeta in vse člane, ki bi prišli k "sramotilnemu" stebru.

Kot rečeno, april imam zaseden, dogovorimo se lahko v začetku maja. Nekdo od "šefov" naj predlaga najbolj ugoden datum.

Kako se bomo spoznali?
V roki bo moral imeti vsak knjižico T. Brateta ali zadnjo številko Tiri in čas.

Mogoče nam uspe sneti vsaj... :tree


Pozdrav :berr
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Fantje, kljub vsemu se premika...tudi brez nas... :wink:

Izgleda, da je naveza Brate-borovniški župan kar močna...

...pa še borovniški planinci so se pridružili...

http://www.r-orion.com/index.php?templa ... vica=21265


Če se jutri vidimo v Borovnici, :berr

Pozdrav
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Super da se nekaj premika, vendar mi ni jasno zakaj si to objavil v dveh temah.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Mi je bila všeč polemika, pa sem temo spravil zopet na prvo mesto... :wink:
Pa tisti tadolgi link se mi dopade... :lol: :lol:
Resno: obvestilo sem našel zadnji hip, pa sem rekel, bolje dvakrat kot nobenkrat...

MMG: ali se da link skrajšat? Tisti, ki ga je napisal?

Pozdrav
Odgovori