Borovniški viadukt

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 794
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Borovniški viadukt

OdgovorNapisal/-a trackpan » 26.10.2018, 19:35

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Otvoritev 21.12.1947.

Slika


Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9311
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 29.10.2018, 21:38

Sedaj vsaj vemo, zakaj se je Ghega odločil za viadukt in ne po močvirju.

V članku nič kaj preveč ne piše o težavah, ki so jih imeli graditelji na barju. Mislim, da smo nekje že pisali o tem, ali vsaj začeli pisati in ....omagali.

Imam pa na sumu, da so "od časa do časa pomagali delovni prostovoljci" bili zaporniki iz UDB-inih zaporov, ki so pač morali vsake toliko na zaslišanje, zato so lahko delali le od časa do časa. Pa verjetno vojni ujetniki, ki tudi niso mogli delati vsak dan, verjetno zato, ker niso dobili dovolj hrane in so bili totalno izmučeni.
V enem takšnem "logoru" v Škofji loki je umrlo v letih od 1945 do 1948 točno 362 vojnih ujetnikov. Imena so znana in dosegljiva v Zgodovinskem arhivu v Škofji Loki. Seveda pa ni podatkov, zakaj so umrli. 28 italijanskih vojnih ujetnikov, dva Slovenca, ostali pa Avstrijci in Nemci.

Bi si moral vzeti čas in pregledati strukturo delavcev pri gradnji dolinske proge po barju.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9311
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Borovniški viadukt

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.03.2020, 22:06

Pozdravljeni,

že več kot leto ni bilo nobenega prispevka, pa se Borovniški viadukt vseeno dobro drži na sedmem mestu liste Top 10 z 282.600 ogledi :wink: :D :thumbupl

Se vidi, da sem doma in čistim diske pred virusi...Tono bi rekel: "Služim narodu"" :saluti



Inženir Karel Koblar je v Obzorniku št.1 v letu 1953 objavi zapis o borovniškem viaduktu iz knjige "Od brvi do rojakov":

Slika

povečava...

Slika


naprej samo povečava...

Slika


Slika


Je pa inženirju Karlu Koblarju zabičal komisar pri založniku knjige, da mora zapisati, da zaveznikom v 23-tih poskusih ni uspelo zrušiti zrušili most temveč, da ga je "mali partizanski lovec s polnim zadetkom zrušil na tla" :guns

Ali pa je bila "samocenzura" takrat še tako močna :-k ](*,) :banned2

Kljub vsemu, pa je pravilno zapisal, da sta odpovedali slabo izdelana opeka in slaba izolacija vozišča.
Tudi temelji z lesenimi koši so bili še odlično ohranjeni pri porušenih stebrih, ki jih je porušila vojska kraljevine Jugoslavije pri umiku.
Zanimivo pa je, kako je lahko pohvalil italijanske vojaške inženirce, ki so v rekordnem času sanirali viadukt za vožnjo.
Je pa tudi to zanimivo, da so imeli srečo, da niso podrli enega stebra več, saj v tem primeru ne bi bil tako hitro saniran za vožnjo.

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: miloš in 6 gostov