36-013 je pod streho

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

36-013 je pod streho

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Muzejska parna lokomotiva 36-013 je pod streho v rotundi Železniškega muzeja v Šiški. =D>
IC-Pohorje503

Re: 36-013 je pod streho

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Planet 1830 napisal/-a:Muzejska parna lokomotiva 36-013 je pod streho v rotundi Železniškega muzeja v Šiški. =D>
ali bo vozni park za 36-013 ali ne bo?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Hvala bogu, da se je našel prostor tudi zanjo. Končno je prišla na vrsto. Jaz osebno bi ji dal prednost pred 29 serijo, saj ima 29-ka ohranjene "sestrične" (beri sorodne lokomotive). 36-ka pa je edinstvena, pa še tricilinderska je za povrhu.
Tine
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Vozila najbrž ne bo več. Morda bo dobila malce šminke in tako postavljena nekam za "okras". :-k


Po svoji glomaznosti fascinira vsakega ........... pa po svoji "anti-mičnosti" tudi. press Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Bravo, torej se bo res obnovila!!? Me pa zanima, kako so jo premaknili v rotundo (ali se je rolala na lastnih kolesih :?: , ali pa so jo morali prestaviti na kak drug način?)....hm, ali je kdo ta premik fotodokumentiral?

Prav tako bi bilo super, da bi kdo dokumetiral njeno obnovo, saj je tukaj kar nekaj takšnih, ki nas to zanima (jaz bi celo rad sam sodeloval pri takšni obnovi, da si naberem znanje iz prvbe roke)

Ta lokomotiva je zanimiva ne samo zaradi tega, ker je to edini trocilindrični stroj, ohranjen pri nas, temveč tudi zaradi dejstva, da je bil v Nemčiji v dvajsetih letih ta tip lokomotiv določen za predhodnika ti. "Einheitslokomotive" in je tudi deloma služil kot zgled za izvedbo konstrukcije teh, poenotenih lokomtiv. Na ta način je 36-ka na nek način vsaj teta naši seriji 06...

Kar se pa "lepote" tiče, imajo vsake oči svojega malarja. Meni je 36-tka zelo všeč, me malo na Brižito spominja (hm...Brižita je 363, naša muzejka pa 36. Zgolj slučajnost ali kaj...:shock: ). Zakaj na Brižito? Ko pogledaš eno ali drugo vidiš moč, čisto brezkompromisno moč....


LP

Jože
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Lokomotivo sem v rotundi videl. Premika v rotundo pa žal ne. Tako lahko povem, kar sem slišal:
- premik (29.10.2007) verjetno ni fotodokumentiran (želel bi, da se motim)
- premik je bil izveden na lastnih kolesih: "lokomotiva" - največja razpoložljiva TMD, "doprega" - traktor. Šestintridesetka se je krepko upirala.
- verjetnost, da se bo obnovila je velika
- dokumentiranje obnove bi bilo dobro delo. Bojim se, da bo morebitna obnova ostala nedokumentirana, ali pa le simbolično.
- menda ni ovir za prostovoljno delo pri obnovi
- vprašljiv je obseg obnove. Največji problem je azbest v izolaciji kotla. Prav zaradi tega se lahko zgodi, da bo obnova "kozmetična".

Tudi meni je 36-ka zelo všeč. Me pa spominja na meh. Obe izžarevata elegantno robatost, moč in skromnost (nevpadljivost).
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

več o seriji 36

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Gre za tovorno lokomotivo 1'E-h3 (petvezna 3 cilindrska pregretoparna lokomotiva z eno prosto - vodilno - osjo in tendrom) pruskih železnic KPEV G 12. Za njih so v tovarnah Henschel, Grafenstanden, Borsig, Hanomag, Schichau, AEG, Krupp in Rheinmetall v letih 1917 do 1921 izdelali 1158 lokomotiv. Ta tip lokomotive so v manjšem številu izdelovali tudi za železnice drugih tedanjih nemških dežel.

Lokomotiva 36-013 je bila pod serijsko številko 16584 leta 1919 izdelana v tovarni Henschel kot KPEV G 12 5576. Kasneje je dobila oznako DRB 1226. Leta 1947 je bila označena kot 30'-113. Leta 1947 pa je dobila današnjo oznako 36-013.

Še nekaj tehničnih podatkov:
- dolžina 18.495 mm
- premer gnanih koles 1.400 mm
- premer prostih kole 1.000 mm
- največja hitrost naprej 65 km/h
- največja hitrost nazaj 60 km/h
- moč ca 1540 KM
- premer cilindrov 3X570 mm
- hod bata 660 mm
- adhezijska teža 82,5 ton
- teža lokomotive v službi (brez tendra) 95,7 ton
- teža lokomotive s tendrom 132,6 ton
- osna obremenitev ca 16 ton

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

premik 36-013

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

K sreči sem se motil. :oops: Premik 36-ke je fotodokumentiran. Z dovoljenjem avtorja prilagam dva posnetka: :D


Slika

Slika
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

alo Planet 1830! :)

serija 36-013 je kam ali bo revizijo potem spet vozi za muzejski vlaki?

lp
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

V prvo skupino (kategorijo) varovanih lokomotiv železniškega muzeja slovenskih železnic spadajo parne lokomotive, ki so vozne in tiste nevozne, ki imajo (ali pa še bodo dobile) svoje stalno mesto v rotundi kurilnice Šiška.
V to kategorijo spada tudi 36-013. Lokomotiva ne bo vozna. :(
Obnovljena bo v največji možni meri, ki jo bodo dovoljevala sredstva. Svoje stalno mesto bo dobila v rotundi kurilnice Šiška (Ljubljana). :D
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Planet 1830 napisal/-a:V prvo skupino (kategorijo) varovanih lokomotiv železniškega muzeja slovenskih železnic spadajo parne lokomotive, ki so vozne in tiste nevozne, ki imajo (ali pa še bodo dobile) svoje stalno mesto v rotundi kurilnice Šiška.
V to kategorijo spada tudi 36-013. Lokomotiva ne bo vozna. :(
Obnovljena bo v največji možni meri, ki jo bodo dovoljevala sredstva. Svoje stalno mesto bo dobila v rotundi kurilnice Šiška (Ljubljana). :D
AHA.

škoda ne bo vozi 36-013. lahko stojni in ogledal v Železniške Postaje v Ljubljane ?
vedno garažo in pustil v šiške? najlepši ogledal na ŽP LJ je lepo :)

lp
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Za koliko lokomotiv pa je prostor v rotundi kurilnice Šiška?
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

grega napisal/-a:Za koliko lokomotiv pa je prostor v rotundi kurilnice Šiška?
veliko, pojdi poglej v šišku in bolj zanimivo in lepo za Muzejski železnic! :)

lp
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

grega napisal/-a:Za koliko lokomotiv pa je prostor v rotundi kurilnice Šiška?
Rotunda kurilnice v Šiški ima skupaj 15 tirov. Deset jih je v starejšem delu rotunde, pet pa v novejšem delu. Tiri v novejšem delu so nekoliko daljši. Večje lokomotive, na primer 06, 11 in 33, je možno in smiselno postaviti le na daljše tire, to je v novejši del.
Starejši del je v celoti namenjen (stalni) zbirki lokomotiv. V novejšem delu pa se opravljajo vzdrževalna dela na aktivnih parnih lokomotivah. Do nadaljnjega mora biti v novejšem delu na voljo prostor tudi gradbenemu podjetju za vzdrževanje njihovih železniških strojev.
Bo pa v bodoče za potrebe muzeja na razpolago še nekaj pokritih tirov, na primer v nekdanji "vozovni".
Sicer pa zbirka, ki pripada železniškemu muzeju obsega približno 60 kosov.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

dobra novica

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Začela se je obnova lokomotive! :D

Opomba za moderatorja: morda ta tema bolj sodi v rubriko "železnica skozi čas".
Odgovori