Bravo, Mateja, podpišem!mateja napisal/-a:Si bom dovolila malo off topic komentarja. Vedno, kadar je govor o bohinjski železnici, se na dan privleče argument o turizmu in lepotah te proge, ki naj bi spadala med ne vem kakšne lepotice med programi. Je to res? Bohinjka ima predore, mostove in lepo krajino, ima pa tudi tako zanemarjeno okolico proge, da o urejenosti postaj sploh ne govorim. Ste zadnje čase videli »postajo« (a je to sploh še postajališče ali je samo gostilna) Nomenj? Vintgar? Da o Jesenicah sploh ne izgubljam besed … Je to atraktivnost bohinjke? Tehnične zanimivosti proge cenijo le tehnični navdušenci, če pa se hočemo iti pravi turizem, pa moramo najprej urediti okolico.Čišo napisal/-a: Novogoriška kurilnica je eden najlepših in največjih tovrstnih objektov v srednji Evropi, Bohinjska proga spada med 10 najzanimivejših železnic v Evropi, slovenski železniški muzej ima najpestrejšo zbirko vozil v Evropi, in na našem koncu (Goriška, Soška dolina, Julijske Alpe ...) imamo vse pogoje za razvoj trendovskega, trajnostno naravnanega in na kulturne in naravne vrednote vezanega turizma. Mislim, da to so argumenti!
Kot drugo pa se je treba znebiti ideje, da je para tista, ki drži gor turizem. Lepo je videti paro, jo popolnoma podpiram (srce se mi trga, ko je lokomotiva obrnjena »narobe«). Ampak turisti se vozijo tudi in predvsem z navadnimi vlaki. 4210 je že tak vlak, ki bo z novem voznim redom med tednom ukinjen.
Prejšnji teden sem na Jesenicah usmerjala, sodeč po videzu, ljudi iz Azije. Ne dolgo nazaj turiste iz Avstralije. Očitno nismo samo Slovenci tisti, ki kot slepe kure tavamo po jeseniški sramoti.
Para je lahko samo dodatna ponudba, turiste pa lahko privabimo predvsem s celostno ponudbo, dobrimi povezavami, urejenimi postajami in predvsem večjim številom vlakov. Na ta način se bo tudi kakšen domačin več odpravil na vlak.
Saj vem, da sanjam ..
In naj še povem, da je bilo na to temo napisanih že tudi kar nekaj diplomskih nalog. Ljubljana pa nič ...
To, kar so naredili v Nomenju, je živa sramota - sramota za tistega, ki je to dovolil! Da o propadanju ostalih postaj in postajališč seveda niti ne govorimo. Res je sicer, da je ta neurejenost proge, to spanje nekje v preteklosti, za kakega turista morda privlačna eksotika; ampak na ta način se seveda ne moremo iti modernega prometa in tudi ne učinkovitega turističnega trženja proge. In tudi glede pare imaš popolnoma prav - muzejski vlak bi moral biti češnja na vrh smetane, progo pa lahko drži pokonci le kakovosten redni potniški promet! Ta lahko ustvarja nekakšen pozitivni krog; s tem, ko je privlačen za turiste, se dosega neka ekonomija obsega, posledično se povečuje rentabilnost, več se lahko vlaga v izboljšanje kakovosti storitve in se jo s tem naredi uporabnejšo tudi za lokalno prebivalstvo.
No, pa kakšno tono cementa več iz Anhovega bi tudi lahko peljali ...
Glede 4210 pa http://reiseauskunft.bahn.de pravi, da bo vozil tako kot do sedaj; ob vikendih na relaciji Nova Gorica - Jesenice pod št. 4292 (to objavljanje istih vlakov pod različnimi številkami glede na relacijo in koledar vožnje je tudi ena od potnikom najbolj prijaznih iznajdb zadnjih let). Upam, da imajo Nemci prave informacije, naši jih namreč skrivajo kot kača noge. De se le ne bi hotel po 11. decembru kdo slučajno z vlakom kam peljat!