Posebni muzejski vlak leta 1977
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Posebni muzejski vlak leta 1977
Ob 120. obletnici železniške proge Ljubljana-Trst je dne 18. junija 1977 vozil tako poseben vlak, da ga takrat še niso znali niti enotno poimenovati. V gradivih takratnega Železniškega gospodarstva Ljubljana so ga poimenovali:
- posebni muzejski vlak
- poseben izletniški vlak
- jubilejni vlak
Šlo pa je za predhodnika kasnejšega muzejskega vlaka. Lokomotiva 25-026, ki je vlak pripeljala v Trst, je mnogo let kasneje postala aktivna muzejska lokomotiva. Vagoni pa so bili že takrat tretirani kot muzejski.
Letak/vabilo je izgledal takole:
Ob takratni priliki sem posnel naslednje fotografije:
Vlak med Opčinami in Trstom. Lokomotiva je 25-026.
Poglejte našo 25-026 v Trstu. Na tej sliki ima še drugačen "obraz". Gre za tako imenovana zagrebška dimnična vrata. Takšna, poenoten tip za vse vste parnih lokomotiv (glej 33-037), so vgrajevali ob revizijah. K sreči so ob reviziji za muzejsko lokomotivo na 25-ko vgradili originalna dvokrilna dimnična vreta. Na 33-ki pa so žal ostala neoriginalna zagrebška vrata.
Iz Ljubljane je vlak vlekla 25-033.
Že takrat muzejski vagoni:
- posebni muzejski vlak
- poseben izletniški vlak
- jubilejni vlak
Šlo pa je za predhodnika kasnejšega muzejskega vlaka. Lokomotiva 25-026, ki je vlak pripeljala v Trst, je mnogo let kasneje postala aktivna muzejska lokomotiva. Vagoni pa so bili že takrat tretirani kot muzejski.
Letak/vabilo je izgledal takole:
Ob takratni priliki sem posnel naslednje fotografije:
Vlak med Opčinami in Trstom. Lokomotiva je 25-026.
Poglejte našo 25-026 v Trstu. Na tej sliki ima še drugačen "obraz". Gre za tako imenovana zagrebška dimnična vrata. Takšna, poenoten tip za vse vste parnih lokomotiv (glej 33-037), so vgrajevali ob revizijah. K sreči so ob reviziji za muzejsko lokomotivo na 25-ko vgradili originalna dvokrilna dimnična vreta. Na 33-ki pa so žal ostala neoriginalna zagrebška vrata.
Iz Ljubljane je vlak vlekla 25-033.
Že takrat muzejski vagoni:
Takšni prispevki so neprecenljiva vrednost, še posebej zato, ker se je do sedaj, kaj podobnega objavljalo le na tujih (germanskih) forumih. Človek je dobil občutek, da so žal v času parne vleke pri nas fotodokumentirali določene trenutke le tujci.
Mojster_Strojevodja predlagam, da Planetu 1830 podeliš nek častni naziv ob njegovem nicku.
Mojster_Strojevodja predlagam, da Planetu 1830 podeliš nek častni naziv ob njegovem nicku.
Tine
Vagonček je enrat v neki drugi temi obljubljal slike muzejca, ki je vozil v Trst preko Repentabora, mogoče je pozabil, zato Vagonček PROSM, PROSIM , sline se nam že cedijo.Gorchi napisal/-a:Se strinjam z Vama! Planet, vagonček in drugi, na plano z arhivskimi fotografijami!
Najlepša hvala že v naprej vsem.
Lep pozdrav - DARE
Nekje na tem forumu se nahajajo slike iz lanskega leta in še enega leta prej, ko preko Repentabora pelje muzejska garnitura, enkrat s španko, drugič z reganom.Dare napisal/-a:Vagonček je enrat v neki drugi temi obljubljal slike muzejca, ki je vozil v Trst preko Repentabora.
Če pa bi hotel na omenjeni progi videti p-lok, bi pa moral pogledati kar precej nazaj v naftalin, saj je bila proga nedolgo nazaj še močno zaraščena z drevjem. Stane bo zagotovo vedel povedati več. Stane, kaj ste se kdaj peljali z muzejcem v Trst?
Vožnjo v Repentabor je zelo lepo ovekovečil @ben.
Link iz našega arhiva. Upam da so fotke še žive.
lp
Link iz našega arhiva. Upam da so fotke še žive.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!