slike železnic na slovenskem skozi čas
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
slike železnic na slovenskem skozi čas
Predlagam, da stare slike železnic iz naših krajev združimo v rubriki železnice skozi čas na tem mestu.
Za vzpodbudo prilagam dve sliki, ki jih je posnel moj oče 26. septembra 1982 v Poljčanah, to je skoraj 20 let po ukinitvi proge Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče. Ali kdo ve kaj je botrovalo, da sta se ta dva vagona ohranila še toliko časa?
G 30201
R 84890
Za vzpodbudo prilagam dve sliki, ki jih je posnel moj oče 26. septembra 1982 v Poljčanah, to je skoraj 20 let po ukinitvi proge Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče. Ali kdo ve kaj je botrovalo, da sta se ta dva vagona ohranila še toliko časa?
G 30201
R 84890
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Kolodvar v Novomestu
Iz knjižnice Mirana Jarca v Novem Mestu:
Kolodvor leta 1900:
Očitno je tega nemškutarja motil dvojezični napis...
Kolodvor leta 1900:
Očitno je tega nemškutarja motil dvojezični napis...
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Celje
Vse slike,razglednice sem našel na internetu med brskanjem.
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
Vse slike,razglednice sem našel na internetu med brskanjem.
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
A na četrti sliki je železniška postaja Celje??
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Cestni most je bil včasih kapucinski most (na fotkah zgoraj nad železniškim mostom).SIMY napisal/-a:
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
Novi cestni most stoji približno tam, kjer je bil nekoč železniški most.
Železnica se je pri urejanju struge Savinje umaknila proti vzhodu, tako da sedaj potekajo tiri v smeri Laškega preko mostu čez Voglajno in naprej po levem bregu Savinje...
Ob izgradnji Južne železnice je proga potekala preko mostu čez Savinjo in po desnem bregu Savinje v smeri Laškega...
(poroča: strokovnjak za tinge-tinge v MRS, sicer pa rojen Celan ; ne boste me kar tako zvlekli na led)
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Mislim, da si se malo zmotil, kolikor vem je bil Kapucinski most prevozen samo s peš-hondami. Bil je pa v komponiran s Kapucinskimi stopnicami, katere so v uporabi še danes, most je pa na žalost odnesla poplava leta 1933.železocestnik napisal/-a:Cestni most je bil včasih kapucinski most (na fotkah zgoraj nad železniškim mostom).SIMY napisal/-a:
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
Novi cestni most stoji približno tam, kjer je bil nekoč železniški most.
Železnica se je pri urejanju struge Savinje umaknila proti vzhodu, tako da sedaj potekajo tiri v smeri Laškega preko mostu čez Voglajno in naprej po levem bregu Savinje...
Ob izgradnji Južne železnice je proga potekala preko mostu čez Savinjo in po desnem bregu Savinje v smeri Laškega...
(poroča: strokovnjak za tinge-tinge v MRS, sicer pa rojen Celan ; ne boste me kar tako zvlekli na led)
----
Nekaj informacij sem našel tudi o tej poplavi:
Poplava je odnesla večino mostov
Hude nevihte in dolgotrajna deževja so bila v naših krajih že v preteklosti dokaj reden pojav, prav tako pa tudi velike povodnji. ki so sledile padavinam. Največkrat se je nad Savinjsko dolino in Celjem znesla sicer krotka reka Savinja, ki pa je na trenutke znala pokazati svoj hudobni obraz. Tako je storila septembra 1933. ko je z visoko vodo "napadla" svet ob svojem toku. Silni večdnevni jesenski nalivi so bili vzrok, da so vode rek takrat tudi drugod po Sloveniji povzročile velike poplave. Poplava 1933 velja za najhujšo v preteklem stoletju.
Petek, 22. september 1933, se je zapisal v zgodovino celjske pokrajine kot črn dan, saj je Savinja po večdnevnem deževju dosegla skoraj štiri metre nad normalo, kmalu je zalila ves bližje oziroma nižje ležeči svet ob reki in celjske mestne ulice. Visoka voda je hipoma oblila celotno Celje, ki se je za nekaj časa pokazalo kot majhen otok na vzhodnem delu Spodnje Savinjske doline. Voda je takrat odnesla številne mostove; najprej, še pred poldnevom, v Levcu. Kasazah in Letušu, opoldne pa je svoj bojni ples uprizorila še v Celju. Samo nekaj trenutkov po opoldanskem zvonjenju je proti kapucinskemu mostu v Celju priplavala kopalna uta mestnega kopališča, za njo pa hlodovina, ki je z vso hitrostjo pridrvela z zgornjega toka Savinje in pred sabo rušila in jemala vse, kar ji je prišlo naproti. V Celju se je najprej predala brv v parku, ob pol štirih popoldne dokaj trden in stabilen kapucinski most in zvečer še Grenadirjeva brv na Polulah.
Vodna ujma je prizanesla le obema železniškima mostovoma. Naslednji dan, okrog poldneva, je poplava dosegla vrh in pod vodo je bilo celotno Celje. Nastalo je pravcato jezero, ki je segalo vse do Westnove tovarne. Voda je zalila tudi mestno elektrarno, zato so jo morali odklopiti in malo kasneje še mestno plinarno, ujma pa ni prizanesla niti bolnišničnim prostorom. Savinja je zgledala kot "besneč veletok". Vodna ujma je opustošila tudi okolico. V Zgornji Savinjski dolini je bil uničen del jezu pri Ljubnem. Voda je porušila polzelski jez, šempetrski nasip in v smeri proti Celju na več mestih predrla utrjeno obrežje. Poplavila je braslovško okolico, Latkovo vas, Roje, Vrbje, Petrovče in Kasaze ter udarila v smeri toka reke Bolske proti Preboldu in poplavila celo pri Grajski vasi. Pod vodo je bil tudi svet severno in vzhodno od Celja: Šmarjeta, Škofja vas, Vojnik in Trnovlje ter kraji proti Šentjurju.
Ko se je voda v nedeljo počasi umaknila, je za sabo pustila pravo razdejanje. Pri Celju je bilo dolgo časa mogoče prečkati Savinjo le preko železniškega mostu, ki ga je železniška uprava odprla tudi za pešce. Kasneje pa so tik nad mostom uvedli še promet s čolnom.
- Vir: Knjiga Stoletje v Celju, Branko Goropevšek
To zgodbo v digitalni obliki sem našel tukaj.
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Kako pa je to izgledalo? Ali potem v Tremerjah ni bilo mostu čez Savinjo?železocestnik napisal/-a:SIMY napisal/-a: Ob izgradnji Južne železnice je proga potekala preko mostu čez Savinjo in po desnem bregu Savinje v smeri Laškega...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
@Uros_88, saj veš...
greš na spletno stran Arhiva Slovenije, si poiščeš franciscejski kataster in slediš tirom od Celja do Ljubljane in še dalj...
Samo vpisuješ katastrske občine...
Pozdrav
greš na spletno stran Arhiva Slovenije, si poiščeš franciscejski kataster in slediš tirom od Celja do Ljubljane in še dalj...
Samo vpisuješ katastrske občine...
Pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Kapucinski most je bil stoletja edini cestni most v smeri Laškega...RisPo napisal/-a:Mislim, da si se malo zmotil, kolikor vem je bil Kapucinski most prevozen samo s peš-hondami. Bil je pa v komponiran s Kapucinskimi stopnicami, katere so v uporabi še danes, most je pa na žalost odnesla poplava leta 1933.železocestnik napisal/-a:Cestni most je bil včasih kapucinski most (na fotkah zgoraj nad železniškim mostom).SIMY napisal/-a:
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
Novi cestni most stoji približno tam, kjer je bil nekoč železniški most.
Železnica se je pri urejanju struge Savinje umaknila proti vzhodu, tako da sedaj potekajo tiri v smeri Laškega preko mostu čez Voglajno in naprej po levem bregu Savinje...
Ob izgradnji Južne železnice je proga potekala preko mostu čez Savinjo in po desnem bregu Savinje v smeri Laškega...
(poroča: strokovnjak za tinge-tinge v MRS, sicer pa rojen Celan ; ne boste me kar tako zvlekli na led)
Res ga je leta 1933 odnesla poplava, kar pa ni bilo prvič...
Vedno so postavili novega...
Tudi leta 1933...
Poglejmo si fotko mojstra fotografije g. Pelikana iz Celja (leto 1938)...
Kdaj točno pa so postavili novega, železobetonskega, tam kjer je približno stal železniški, ne vem točno, sigurno pa v 60-letih, ko si je država malo opomogla od vojne in proizvedla dovolj cementa...
Ja, brez cementa ni betona...
Bo treba pogledat kakšne stare razglednice ali pa katastrski načrt...
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Bom jaz malo pobrskal po spletu in knjigah, ter malo povprašal po občinskem servis48. Upam, da se me bodo usmilili in mi podali kakšne podatke .
Drugače je pa od leta 1986 že plan, da se Kapucinski most ponovno zgradi, ampak vedno na koncu zmanjka fičingov. Nekaj je nekdo že spraševal tukaj glede izgradnje.
Drugače je pa od leta 1986 že plan, da se Kapucinski most ponovno zgradi, ampak vedno na koncu zmanjka fičingov. Nekaj je nekdo že spraševal tukaj glede izgradnje.
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Evo, vprašanje je postavljeno, čakamo na odgovor; KLIK
Re: slike železnic na slovenskem skozi čas
Malo sem prej falil temo na tale most.Uglavnem bom še tu prilimal link da ne bo zmede.SIMY napisal/-a:
Sem pa šele zdaj opazu da je most čez Savinjo prvotno služil železnici,sedaj pa služi avtomobilom itd...
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=4126