Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
@ŽC - tale industrijski tir nima nobene veze s pionirsko železnico.
Ta ind. tir se nahaja na desnem bregu Drave, medtem ko je bila trase pionirske železnice na levem bregu.
Ind.tir HE se je odcepil za postajo Mb. Studenci in peljal proti HE Otok, medtem ko je trasa pionirske železnice vodila od glavne Mb železniške postaje proti Lentu in nato ob Dravi do Otoka, kjer se nahaja kopališče.
Trasa pionirske je bila lepo vidna še par let nazaj in se je koristila kot makedamska pešpot oz.kolesarska pot do kopališča na Otoku.
Ta ind. tir se nahaja na desnem bregu Drave, medtem ko je bila trase pionirske železnice na levem bregu.
Ind.tir HE se je odcepil za postajo Mb. Studenci in peljal proti HE Otok, medtem ko je trasa pionirske železnice vodila od glavne Mb železniške postaje proti Lentu in nato ob Dravi do Otoka, kjer se nahaja kopališče.
Trasa pionirske je bila lepo vidna še par let nazaj in se je koristila kot makedamska pešpot oz.kolesarska pot do kopališča na Otoku.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Re:
To samo pomeni, da niso bili pametni...železocestnik napisal/-a:
Ali je možno, da so bili v Mariboru tako pametni, da so dali pionirjem na razpolago industrijski tir in da niso gradili nove proge?
Je pa res, da nisem nikjer na spletu zasledil kakšne vesti o pionirski železnici v MB...hvala za info.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Od vznožja Pohorja do Mbr. otoka po levem bregu (Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951):?:_Borsig_ napisal/-a:@ŽC - tale industrijski tir nima nobene veze s pionirsko železnico.
Ta ind. tir se nahaja na desnem bregu Drave, medtem ko je bila trase pionirske železnice na levem bregu.
Saj ni 1. april
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Signal napisal/-a:Od vznožja Pohorja do Mbr. otoka po levem bregu (Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951):?:_Borsig_ napisal/-a:@ŽC - tale industrijski tir nima nobene veze s pionirsko železnico.
Ta ind. tir se nahaja na desnem bregu Drave, medtem ko je bila trase pionirske železnice na levem bregu.
Saj ni 1. april
Ka češ. Najbrž je takrat obstajal časopis "Finance-inverse". press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Za lažjo predstavo prilagam slikco:
Na žalost iz slike ni razvidna višinska razlika med tiri na desnem bregu Drave in trase pionirske železnice na levem bregu!
Mogoče bi bilo zanimivo pogledati tudi vrisane parcele na obeh trasah!?!
Sicer pa ne najdem nič konkretnega o Mariborski pionirski železnici!
Znano mi je samo, da je trasa že bila narejena, tiri pa mislim da nikoli niso bili položeni!
Ima kdo več podatkov?
Na žalost iz slike ni razvidna višinska razlika med tiri na desnem bregu Drave in trase pionirske železnice na levem bregu!
Mogoče bi bilo zanimivo pogledati tudi vrisane parcele na obeh trasah!?!
Sicer pa ne najdem nič konkretnega o Mariborski pionirski železnici!
Znano mi je samo, da je trasa že bila narejena, tiri pa mislim da nikoli niso bili položeni!
Ima kdo več podatkov?
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 08.06.2009, 10:15, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Borsig:
Kot star Mariborčan ti lahko povem, da v zgodovinskem spominu za 55 let nazaj ni nobene informacije o pionirski železnici na tej trasi. Res pa je, da smo to traso, ki si jo označil po levem bregu uporabljali za vsaj 55 let nazaj pri kolesarjenju (oziroma sem se peljal na kolesu). Kdaj pa so to obrežno pot naredili pa ne bi vedel. Mislim pa, da je ob urejevanj brežin ob izgradnji HE Zlatoličje prišlo do sprememb trase, še zlasti ob Koblerjevem zalivu. Če me spomin ne vara, je bila ob tej priliki pot tudi razširjena na sedanjo širino, prej je pa bila bolj podobna stezi ob vodi.
Tako verjetno drži ugotovitev, da so izdelali traso za pionirsko železnico (mogoče so pa hoteli izkoristiti že obstoječo?), do gradnje gornjega ustroja pa ni prišlo nikoli.
LPL
Kot star Mariborčan ti lahko povem, da v zgodovinskem spominu za 55 let nazaj ni nobene informacije o pionirski železnici na tej trasi. Res pa je, da smo to traso, ki si jo označil po levem bregu uporabljali za vsaj 55 let nazaj pri kolesarjenju (oziroma sem se peljal na kolesu). Kdaj pa so to obrežno pot naredili pa ne bi vedel. Mislim pa, da je ob urejevanj brežin ob izgradnji HE Zlatoličje prišlo do sprememb trase, še zlasti ob Koblerjevem zalivu. Če me spomin ne vara, je bila ob tej priliki pot tudi razširjena na sedanjo širino, prej je pa bila bolj podobna stezi ob vodi.
Tako verjetno drži ugotovitev, da so izdelali traso za pionirsko železnico (mogoče so pa hoteli izkoristiti že obstoječo?), do gradnje gornjega ustroja pa ni prišlo nikoli.
LPL
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Hvala @Ljubitelj.
Tudi sam sem se zamislil, kako naj bi trasa potekal ob Koblarjevem zalivu?
Skoraj ne verjamem, da so imeli v načrtu most!
Za začetek bi verjetno bilo zanimivo ugotoviti letnico kadaj so sploh začeli razmišljati o tem projektu oz. s samo gradnjo.
Če se v: "Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951" že omenja, potem je gradnja potekala verjetno takoj po vojni!?!
(Kdaj se je gradila Ljubljanska pionirska?)
Tale stavek mi je dvosmiselen:
Prvo turbino HE Otok so zagnali leta 1948.
Z gradno so leta 1942 z gradno začeli Nemci in do konca vojne končali cca. 30%!
Tudi sam sem se zamislil, kako naj bi trasa potekal ob Koblarjevem zalivu?
Skoraj ne verjamem, da so imeli v načrtu most!
Za začetek bi verjetno bilo zanimivo ugotoviti letnico kadaj so sploh začeli razmišljati o tem projektu oz. s samo gradnjo.
Če se v: "Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951" že omenja, potem je gradnja potekala verjetno takoj po vojni!?!
(Kdaj se je gradila Ljubljanska pionirska?)
Tale stavek mi je dvosmiselen:
"... prva velika dela Petoletke..." velja to za Hidroelektrarno ali za Pionirkso železnico???...pa sve do čuvenog Mariborskog otoka na reci Dravi kde se nalazi ogromna električna centrala, jedno od prvih i velikih dela naše prve Petoletke...
Prvo turbino HE Otok so zagnali leta 1948.
Z gradno so leta 1942 z gradno začeli Nemci in do konca vojne končali cca. 30%!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Studenški gozd je bilo naše področje za igro in nabiranje gozdnih sadežev. Tako smo večkrat hodili po omenjeni progi. Prometa po njej ni bilo, saj jaz ga nisem videl. Večkrat pa so na tirih stali vagoni, ki so verjetno čakali na popravilo centralnih delavnicah. Zanimiv pa je dogodek, ko se je leta 1963 (nisem popolnoma prepričan v pravilnost leta) nad Studenci razdivjal vihar in pošteno opustošil gozd. Vagone ki so stali na horizontalnem delu proge je veter porinil proti elektrarni. Pred spustom proti elektrarni je bil slepi tir, kamor je bila stalno preusmerjena kretnica tako, da so vagoni končali v nasipu na koncu tira. Lahko si le predstavljamo, kaj bi bilo na elektrarni, če bi vagoni pridrveli tja. Proga namreč na tem delu premosti dokaj veliko višinsko razliko.
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
V glasilu Dravskih elektrarn Maribor sem izbrskal vsebinsko podobna članka o začasnem kontejnerskem terminalu na HE Mariborski otok.
1. članek: DEM, aprilska št. 1973
2. članek: DEM, novemberska št. 1973
(Pre)optimistična napoved o 60 pretovorjenih kontejnerjih na HE se verjetno nikoli ni uresničila.
Industrijski tir Mb-Studenci - HE Mbr. otok posledično ni pridobil na pomembnosti, kot bi jo v primeru pričakovane količine pretovora.
Kdaj in zakaj se je nehalo pretovarjanje na HE Mbr. otok, mi ni znano, ker nisem našel zapisov o koncu sodelovanja med ŽTP in DEM.
Je pa zanimivo, da v člankih ob 40-letnici kontejnerskega pretovarjanja na slovenskih železnicah nikjer ne omenjajo začasnega terminala na HE Mbr. otok.
1. članek: STA
1. članek: SŽ
Danes je usoda zdaj že bivšega industrijskega tira Mb-Studenci - HE Mbr. otok znana. Ni ga in ga verjetno nikoli ne bo več.
MMG, ima kdo informacije o lastništvu omenjenega ind. tira, ki je potekal še skozi druga podjetja (Hidromontaža, ...)
1. članek: DEM, aprilska št. 1973
2. članek: DEM, novemberska št. 1973
(Pre)optimistična napoved o 60 pretovorjenih kontejnerjih na HE se verjetno nikoli ni uresničila.
Industrijski tir Mb-Studenci - HE Mbr. otok posledično ni pridobil na pomembnosti, kot bi jo v primeru pričakovane količine pretovora.
Kdaj in zakaj se je nehalo pretovarjanje na HE Mbr. otok, mi ni znano, ker nisem našel zapisov o koncu sodelovanja med ŽTP in DEM.
Je pa zanimivo, da v člankih ob 40-letnici kontejnerskega pretovarjanja na slovenskih železnicah nikjer ne omenjajo začasnega terminala na HE Mbr. otok.
1. članek: STA
1. članek: SŽ
Danes je usoda zdaj že bivšega industrijskega tira Mb-Studenci - HE Mbr. otok znana. Ni ga in ga verjetno nikoli ne bo več.
MMG, ima kdo informacije o lastništvu omenjenega ind. tira, ki je potekal še skozi druga podjetja (Hidromontaža, ...)
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
_Borsig_ napisal/-a:
Sicer pa ne najdem nič konkretnega o Mariborski pionirski železnici!
Znano mi je samo, da je trasa že bila narejena, tiri pa mislim da nikoli niso bili položeni!
Ima kdo več podatkov?
Ena konkretna, da so jo res gradili...je v Vestniku...
članek:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Ali kdo pozna kakšnega pionirja iz zgornje zgodbice
Ali pač nihče več ne prizna, da je delal zastonj
Ali pač nihče več ne prizna, da je delal zastonj
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Pozdrav
Slabi dve leti nazaj se je na beograjskem forumu razvila kar obširna debata o pionirskih železnicah na teritoriju "ex Yu":
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... ske#p67289
Tam sem prvič prebral, da bi naj tudi Maribor imel pionirsko železnico z navedbo zapisanega v zborniku "100 godina železnica Jugoslavije". Potem sem začel malo gnjaviti na Yahoo klepetalnici in dobil odgvoro enega aktivnejših starejših članov (je že kar nekaj let pri istem delodajalcu, kot Dolfe ), da se je proga dejansko gradila na levem bregu Drave in da je sam, kot udarnik, sodeloval pri tem. Dela so bila prekinjena, preden so se začele polagati tirnice. Cilj pa je dejansko bil povezati sam Maribor s kopališčem na Mariborskem otoku....
@ŽC, hvala za članek, ga je bilo zanimivo prebrati....
LP
Jože
Slabi dve leti nazaj se je na beograjskem forumu razvila kar obširna debata o pionirskih železnicah na teritoriju "ex Yu":
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... ske#p67289
Tam sem prvič prebral, da bi naj tudi Maribor imel pionirsko železnico z navedbo zapisanega v zborniku "100 godina železnica Jugoslavije". Potem sem začel malo gnjaviti na Yahoo klepetalnici in dobil odgvoro enega aktivnejših starejših članov (je že kar nekaj let pri istem delodajalcu, kot Dolfe ), da se je proga dejansko gradila na levem bregu Drave in da je sam, kot udarnik, sodeloval pri tem. Dela so bila prekinjena, preden so se začele polagati tirnice. Cilj pa je dejansko bil povezati sam Maribor s kopališčem na Mariborskem otoku....
@ŽC, hvala za članek, ga je bilo zanimivo prebrati....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
Z zgornjo ugotovitvijo je Borsig-ova misel potrjena_Borsig_ napisal/-a: Znano mi je samo, da je trasa že bila narejena, tiri pa mislim da nikoli niso bili položeni!
Izkazalo pa se je, da Ljubitelj takrat ni bil dovolj , da bi zastonj delal na spodnjem ustroju pionirske proge
Ljubitelj napisal/-a:
Kot star Mariborčan ti lahko povem, da v zgodovinskem spominu za 55 let nazaj ni nobene informacije o pionirski železnici na tej trasi. Res pa je, da smo to traso, ki si jo označil po levem bregu uporabljali za vsaj 55 let nazaj pri kolesarjenju (oziroma sem se peljal na kolesu). Kdaj pa so to obrežno pot naredili pa ne bi vedel.
Ja, sedaj vemo
Imam pa ta
že eno leto doma, pa sem šele včeraj zagledal ta članek
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Industrijski tir: STUDENCI SOKOLSKA - HE MARIBORSKI OTOK
O pionirski progi v MB piše tudi Karol Rustja v koledarju SŽ, ki je izšel ob 150 letnice železnice...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers