Pesniška dolina
Pesniška dolina
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843573
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843570
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843604
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843567
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843564
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843564
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843662
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843665
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843570
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843604
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843567
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843564
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843564
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843662
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843665
Re: Pesniška dolina
ivy napisal/-a: .........................
Klik tukaj pa se odpre vse.....
Zanimive in zelo lepe slike. In prve iz tega konca. Ponudi nam še kaj.
MMG, se mi le zdi ali imamo zares novo članico?
Če je tako, potem 2X dobrodošla.
lp
Dolfe
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 31.01.2008, 7:10, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.
Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej. Je pa omenjeni viadukt in pa malo naprej proti Mariboru ležeči košaški predor vezan na industrijsko zgodovino Maribora. Zaradi njune gradnje so namreč na hribu nad predorom odprli opekarno, ki je delovala do konca 80-tih let prejšnjega stoletja. Nekateri se je mogoče spomnite (Opekarna Košaki. Mi smo jo po domače imenovali "Ciglenca")
Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....
LP
Jože
Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.
Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej. Je pa omenjeni viadukt in pa malo naprej proti Mariboru ležeči košaški predor vezan na industrijsko zgodovino Maribora. Zaradi njune gradnje so namreč na hribu nad predorom odprli opekarno, ki je delovala do konca 80-tih let prejšnjega stoletja. Nekateri se je mogoče spomnite (Opekarna Košaki. Mi smo jo po domače imenovali "Ciglenca")
Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....
LP
Jože
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843662Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.
Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej. Je pa omenjeni viadukt in pa malo naprej proti Mariboru ležeči košaški predor vezan na industrijsko zgodovino Maribora. Zaradi njune gradnje so namreč na hribu nad predorom odprli opekarno, ki je delovala do konca 80-tih let prejšnjega stoletja. Nekateri se je mogoče spomnite (Opekarna Košaki. Mi smo jo po domače imenovali "Ciglenca")
Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....
LP
Jože
POZDRAVLJENI!
Usoda pesniškega viadukta je podobna, kot Borovniškega pred drugo svetovno vojno.Zgrajen je bil čez zelo močvirnat predel doline.Njegovi temelji so bili hrastovi piloti, ki so začeli trohneti zaradi izsuševanja močvirnate doline.Viadukt se je začel močno posedati in vožnja z vlaki ni bila več varna.Obnova viadukta ni prišla v poštev zaradi prevelikih stroškov, zato so ga delno zasuli. Nekje med leti 1900 in 1905 so ga začeli postopoma zasipavati,njegove oboke so podrli, stebre so pustili, zmes pa nasuli gramoz.Tako so še danes delno ostanki viadukta zasuti pod železniški nasip.
LEP POZDRAV!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Ivy, hvala za podatke. Potrjujejo določene govorice, ki trdijo, da je viadukt bil zasipan pred II svet.vojno. V prid tega govori ravno odsotnost fotografskega materiala, saj v začetku prejšnjega stoletja fotografiranje ni bilo ravno vakdanja dejavnost. To, da so vidaukt enostavno obsipali, pa potrjujejo tudi nedavna dela na podvozu nove avtoceste. Pri teh delih so namreč odkopali precej opečnega materiala.
LP
Jože
Ivy, hvala za podatke. Potrjujejo določene govorice, ki trdijo, da je viadukt bil zasipan pred II svet.vojno. V prid tega govori ravno odsotnost fotografskega materiala, saj v začetku prejšnjega stoletja fotografiranje ni bilo ravno vakdanja dejavnost. To, da so vidaukt enostavno obsipali, pa potrjujejo tudi nedavna dela na podvozu nove avtoceste. Pri teh delih so namreč odkopali precej opečnega materiala.
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ivy, grafika je barvna (pozanimati se je treba v Pokrajinskem arhivu v Mariboru), objavljena je bila v reviji Mariborčan štev. 144/2007 v članku: Ocean v Mariboru.
V zgoraj navedenem članku je tudi kar nekaj podatkov za ta del proge čez Pesniško dolino.
Viadukt je bil dolg 649 m in 21 m visok in je bil v tistem času največji objekt južne železnice.
Pred Mariborom so morali izkopati še 462 m dolg Košaški tunel. Gradnja tunela je trajala 2 leti in 2 meseca. Vse do izgradnje predora skozi Semmering je bil to najdaljši tunel na progi Dunaj - Trst.
Lokomotiva Strassengel iz Gradca je prvič preizkusila viadukt v dolini Pesnice pod nadzorom inženirja Ghege 2. maja 1846 in potem zapeljala globoko v nedograjeni predor Počehova. Ta je bil dokončan 15. maja 1846 in lokomotiva Ocean iz Celja je tega dne prvič neuradno preizkusila progo Maribor - Gradec.
Na spletni strani banke Slovenije /www.bsi.si/ piše, da je bil viadukt zgrajen v celoti iz opeke. Trenutno dvomim o tem, na grafiki izgledajo stebri "velbani" iz kamnitih kock. Tudi opekarna v Košakih je bila ustanovljena šele leta 1903 /Krajevni leksikon Slovenije/. Pogledati bo pač potrebno v kakšne resne knjige /Mohorič itd./
http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294
Lp
V zgoraj navedenem članku je tudi kar nekaj podatkov za ta del proge čez Pesniško dolino.
Viadukt je bil dolg 649 m in 21 m visok in je bil v tistem času največji objekt južne železnice.
Pred Mariborom so morali izkopati še 462 m dolg Košaški tunel. Gradnja tunela je trajala 2 leti in 2 meseca. Vse do izgradnje predora skozi Semmering je bil to najdaljši tunel na progi Dunaj - Trst.
Lokomotiva Strassengel iz Gradca je prvič preizkusila viadukt v dolini Pesnice pod nadzorom inženirja Ghege 2. maja 1846 in potem zapeljala globoko v nedograjeni predor Počehova. Ta je bil dokončan 15. maja 1846 in lokomotiva Ocean iz Celja je tega dne prvič neuradno preizkusila progo Maribor - Gradec.
Na spletni strani banke Slovenije /www.bsi.si/ piše, da je bil viadukt zgrajen v celoti iz opeke. Trenutno dvomim o tem, na grafiki izgledajo stebri "velbani" iz kamnitih kock. Tudi opekarna v Košakih je bila ustanovljena šele leta 1903 /Krajevni leksikon Slovenije/. Pogledati bo pač potrebno v kakšne resne knjige /Mohorič itd./
http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana