Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 897
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SIMY » 29.01.2008, 23:17

hm kaj so ti viadukti narejeni za Dva tira ?
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6479
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 29.01.2008, 23:32

A lahko popraviš linke na url namesto na img?
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 30.01.2008, 6:46

ivy napisal/-a: .........................



Klik tukaj pa se odpre vse.....

Zanimive in zelo lepe slike. In prve iz tega konca. Ponudi nam še kaj. Slika


MMG, se mi le zdi ali imamo zares novo članico? Slika
Če je tako, potem 2X dobrodošla. Slika



lp
Dolfe Slika
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 31.01.2008, 7:10, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 30.01.2008, 7:36

Pozdrav

Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... :oops: ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.

Slika

Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej. Je pa omenjeni viadukt in pa malo naprej proti Mariboru ležeči košaški predor vezan na industrijsko zgodovino Maribora. Zaradi njune gradnje so namreč na hribu nad predorom odprli opekarno, ki je delovala do konca 80-tih let prejšnjega stoletja. Nekateri se je mogoče spomnite (Opekarna Košaki. Mi smo jo po domače imenovali "Ciglenca")

Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 30.01.2008, 8:01

Zanimiva primerjava. Zgleda tako, kot bi ga kar obsuli. Pustili so le par lukenj za prehod. :-k

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11166
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 30.01.2008, 10:27

Dobrodošla !
Super slike pa še lep sprehod v čudovitem vremenu in krasni pokrajini. :wink:

MMG-zakaj je prispevek v temi "Čvek"? :-k Dolfe,škarje in platno v roke. :wink:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 30.01.2008, 11:32

cokla napisal/-a:MMG-zakaj je prispevek v temi "Čvek"? :-k Dolfe,škarje in platno v roke. :wink:


Joj, ..... kam bi del..... ??? :-k

Glede na to da je Jože dodal svoj zgodovinski žebljiček, naj bo v "Železnica skozi čas".

lp
Dolfe

Dolfe: Prestavljeno iz "Čvek..."
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 30.01.2008, 12:18

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... :oops: ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.

Slika

Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej. Je pa omenjeni viadukt in pa malo naprej proti Mariboru ležeči košaški predor vezan na industrijsko zgodovino Maribora. Zaradi njune gradnje so namreč na hribu nad predorom odprli opekarno, ki je delovala do konca 80-tih let prejšnjega stoletja. Nekateri se je mogoče spomnite (Opekarna Košaki. Mi smo jo po domače imenovali "Ciglenca")

Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....

LP

Jože
http://dolina.moj-album.com/album/10843269/?os=10843662

POZDRAVLJENI!

Usoda pesniškega viadukta je podobna, kot Borovniškega pred drugo svetovno vojno.Zgrajen je bil čez zelo močvirnat predel doline.Njegovi temelji so bili hrastovi piloti, ki so začeli trohneti zaradi izsuševanja močvirnate doline.Viadukt se je začel močno posedati in vožnja z vlaki ni bila več varna.Obnova viadukta ni prišla v poštev zaradi prevelikih stroškov, zato so ga delno zasuli. Nekje med leti 1900 in 1905 so ga začeli postopoma zasipavati,njegove oboke so podrli, stebre so pustili, zmes pa nasuli gramoz.Tako so še danes delno ostanki viadukta zasuti pod železniški nasip.

LEP POZDRAV!
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 30.01.2008, 12:33

SIMY napisal/-a:hm kaj so ti viadukti narejeni za Dva tira ?


Proga je bila včasih dvotirna.Ker so naši severni sosedje bili včasih sovražniki, so jo v bivši jugi demontirali in jo odpeljali v Srbijo. Nekje v prihodnosti nameravajo položiti drugi tir zaradi povečanega prometa.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 897
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SIMY » 30.01.2008, 12:44

:shock: Celo bila je dvotirna,jaz sem mislil,da je samo zgrajena tako,da v prihodnosti če bi se odločili za drugi tir,da bi bilo enostavneje že prej narediti široko traso,pa verjetno temu ni tako.
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Jembah » 30.01.2008, 12:50

Jap bila je dvotirna, drugi tir pa trenutno povezuje Tirano z morjem. Vse v dobro naroda :roll: .
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 30.01.2008, 21:52

Pozdrav

Ivy, hvala za podatke. Potrjujejo določene govorice, ki trdijo, da je viadukt bil zasipan pred II svet.vojno. V prid tega govori ravno odsotnost fotografskega materiala, saj v začetku prejšnjega stoletja fotografiranje ni bilo ravno vakdanja dejavnost. To, da so vidaukt enostavno obsipali, pa potrjujejo tudi nedavna dela na podvozu nove avtoceste. Pri teh delih so namreč odkopali precej opečnega materiala.



LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8301
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.01.2008, 23:24

Ivy, grafika je barvna (pozanimati se je treba v Pokrajinskem arhivu v Mariboru), objavljena je bila v reviji Mariborčan štev. 144/2007 v članku: Ocean v Mariboru.


Slika


V zgoraj navedenem članku je tudi kar nekaj podatkov za ta del proge čez Pesniško dolino.
Viadukt je bil dolg 649 m in 21 m visok in je bil v tistem času največji objekt južne železnice.
Pred Mariborom so morali izkopati še 462 m dolg Košaški tunel. Gradnja tunela je trajala 2 leti in 2 meseca. Vse do izgradnje predora skozi Semmering je bil to najdaljši tunel na progi Dunaj - Trst.
Lokomotiva Strassengel iz Gradca je prvič preizkusila viadukt v dolini Pesnice pod nadzorom inženirja Ghege 2. maja 1846 in potem zapeljala globoko v nedograjeni predor Počehova. Ta je bil dokončan 15. maja 1846 in lokomotiva Ocean iz Celja je tega dne prvič neuradno preizkusila progo Maribor - Gradec.
Na spletni strani banke Slovenije /www.bsi.si/ piše, da je bil viadukt zgrajen v celoti iz opeke. Trenutno dvomim o tem, na grafiki izgledajo stebri "velbani" iz kamnitih kock. Tudi opekarna v Košakih je bila ustanovljena šele leta 1903 /Krajevni leksikon Slovenije/. Pogledati bo pač potrebno v kakšne resne knjige /Mohorič itd./

http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294


Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8301
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 31.01.2008, 0:16

N€jc je zapisal:

Tkole stegnjeno je zarad 4. posta, ker je več linkov v eni vrsti skupaj brez presledka.


Torej je potrebno samo Dolfeta zaprositi, da popravi post.... :wink:
Jaz sem že popravil svojega (s preveliko sliko) :idea:

Lp

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov