Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Takole:

opeka za gradnjo viadukta izgleda takole...

Slika

Fotografija je bila posneta pri zbiralcu muzealij v bližini Borovnice v oktobru 1988 in je v fototeki železniškega muzeja.
V Borovnici je kar nekaj hiš zgrajenih iz "ciglof" iz porušenega viadukta.

Fotografija je ČB, sem jo pa malo obarval...

Še povečava, da se vidijo dimenzije...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a ivy »

Torej, prvi cigl na vrhu bi bil tapravi :?: :hmm
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Samo meni oni vrhnji cigl nekak šamotno zgleda :hmm ....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 27.780


Pesniška dolina se mora nujno prebiti do 30.000 ogledov, da bo zopet v konkurenci z prvo mesto....
Ivy se sploh ni zavedal, kako dober naslov je dal temi, saj ni omejen samo na Pesniški viadukt (ki je sedaj pravzaprav Pesniški nasip :wink: )...

Tako sedaj lahko v temo "tišči" tudi predor Počehova in progo skoraj do Šentilja. Zadnjič je že Maribor "tlačil" v temo :lol: :lol:
Na tem odseku pa se je marsikaj dogajalo...
Predvsem v času WW 2...
In po njej, ko je bilo potrebno urediti "razsuto" stanje

To je bil čas obnove.
Tono bi rekel: "NEMA ODMORA DOK TRAJE OBNOVA" :saluti

Ja, tiste mostove so v glavnem popravljali tile...

Slika

Na žalost to ni bila več slovenska vojska (pred parimi dnevi je izgubila svoje ime in samostojnost :( )...


Seveda pri obnovi ni šlo brez obrtnikov...

Slika


Prednost teh je bila, da so za delo dobilo nekakšno plačilo (vsaj v obliki bonov ali kart :wink: )...

Kje?


Slika

Tele fotografije do sedaj niste mogli videti. Je bila v "bunkerju" :pope

Ivy bo preveril, kje naj bi bila posneta ta fotka (v bližini Pesniškega viadukta)...



Se nadaljuje...Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a ivy »

železocestnik napisal/-a: Kje?


http://shrani.si/f/y/6D/hUv2suJ/img0798a.jpg

Tele fotografije do sedaj niste mogli videti. Je bila v "bunkerju" :pope

Ivy bo preveril, kje naj bi bila posneta ta fotka (v bližini Pesniškega viadukta)...


V odzadju slike se mogoče vidi del nasipa :?: :hmm
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali je to na nasipu?

Slika


Slika





Se nadaljuje...Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a raziskovalec »

železocestnik napisal/-a:
Ja, tiste mostove so v glavnem popravljali tile...

http://shrani.si/f/X/12v/1goUtcZY/img0769a.jpg
Zanimivo, da so vmes tudi ženske.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Ko smo že pri obnovi po II sv. vojni, imam iz tega obdobja še eno kost za glodanje. V MB obstaja "urbana legenda", da je bil drugi tir MB - državna meja, ki je bil odstranjen hitro po vojni, poslan v Albanijo kot jugoslovanska pomoč pri gradnji tamkajšnjih železnic. Ve kdo kaj več o tem?

LP

Jože
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a ivy »

Točno na sredi nasipa so posnete =D>

ŽC, kje si dobil te zanimive fotografije :?:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:27960

Čas obnove je bil dobro podprt s fotografi uradnih agencij. Privat osebe so bolj malo fotografirale, je bilo takoj sumljivo, zakaj?
Poleg tega so tudi dokumentirali škodo WW 2, da bodo dobili odškodnino od Nemčije. Italijani so bili itak zmagovalci.
Fotografije so iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani. Mislim, da so od agencije Slovenija, vendar moram še preveriti.

Sta pa tile fotki:

Slika


Slika



recimo v knjigi Cerar, Škrk: Gradili smo, inženirska (gradbena) brigada, LJ 1992...


Slika


vendar moraš biti pravi mojster, da ugotoviš, kje naj bi to bilo :-k #-o
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Je pa v zgornji knjigi še ena fotografija popravila na progi v Pesnici...

Slika


Piše pa o obnovi takole:

"Tretji bataljon brigade, ki sta ga vodila komandant Rafko Okroglič in politična komisarka Hedvika Bizjak, je bil nastanjen v poslopjih železniške postaje na Ptuju. Bataljon je imel nalogo, da obnovi in popravi železniško progo od Ptuja proti Ormožu. Največji objekt na tem delu proge je bil železniški most čez Pesnico, visok 15 m in dolg okoli 50 m. Borci in ujetniki so hodili na delo večinoma peš in se vsak dan vračali na Ptuj. Tudi tu so borci delali skupaj s civilnimi obrtniki, progovnimi delavci in nemškimi vojnimi ujetniki. Delo so na svojem odseku končali več kot teden dni pred odprtjem proge in takoj odšli gradit progo v Borovnico, kjer je že delal 5. bataljon brigade."


Boljša resolucija zgornje fotke iz knjige...

Slika

Iz fototeke železniškega muzeja Ljubljana.



Tako, biti je potrebno previden. Imamo torej "razsuta" dva mosta preko Pesnice, enega na progi Ptuj - Ormož, drugega na progi Maribor - Šentilj... :-k
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Reka oz.potok Pesnica "prečka" železnico dva krat:
1. v Pesniški dolini (Proga Šentilj - Maribor)
in
2. vzhodno od postaje Moškanjci (proga Ptuj - Ormož)

S tem da mi pri Moškanjcih "ne štima" višina in dolžina porušenega mostu!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Tako, kot je rekel @_Borsig_. Če je to slika žel. mostu čez Pesnico, je sigurno s pesniškega nasipa. Pri Moškanjcih je samo "n" od nasipa (vsaj po geopediji sodeč)....

Je pa slika zanimiva. Na mostu je Nemška (prvazaprav Pruska) G10 (J(D)Ž 35)... samo nismo tega že nkje prej napisali :hmm ...

LP

Jože
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Proga Ptuj-Ormož prečka Pesnico med postajo Moškajnci in postajališčem Zamušani. Danes se na tistem mestu nahaja nov železobetonski most pripravljen za dvotirno progo, seveda mu manjka severni tir. Ta most je zgradilo pred nekaj leti podjetje CPM v okviru nadgradnje proge Pragersko - Hodoš

Pred tem je stala tam jeklena predalčasta konstrukcija. Moja domneva glede na njegov videz je, da je bil pri obnovi l. 1945 uporabljen del originalnega ptujskega železniškega mosta porušenega tik pred koncem 2. sv. vojne, prav tako kot so druge dele ptujskega mosta uporabili pri obnovah mosta čez Studenčnico in tudi bližnjega mosta čez cesto v Turnišče (oboje med Hajdino in Ptujem).

Most v Pesniški dolini čez cesto v Lenart pa je bil začasno saniran z enotirnim provizorijem, kjer so za vzdolžne nosilce bile uporabljene traverze, zato menim, da so posnetki s serijo J(D)Ž 35 prav od tam.

LP - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz sem samo opozoril, da bo potrebno podrobno pogledati fotografije, kjer je naveden most Pesnica. Pri takšnih predelavah je vedno potrebno biti previden, saj so lahko le začasne in jih kasneje spremenijo.
V fototeki železniškega muzeja Ljubljana obstajata dva zavojčka z naslovom: Gradnja mostu v Pesnici Maribor 27.5. ? in Gradnja železniškega mostu Pesnica. V obeh so sanacije s traverzami.
Pomagati si bo potrebno s konfiguracijo okolice in primerjati med sabo podporne nosilce, da se bo ugotovilo, da so oboje fotografije s področja bivšega pesniškega viadukta.
Podrt je bil verjetno podvoz ceste proti Lenartu in še en most (preko Pesnice?).
Ostale fotografije bom še dodal v teku dneva.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori