Pesniška dolina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Takole:
opeka za gradnjo viadukta izgleda takole...
Fotografija je bila posneta pri zbiralcu muzealij v bližini Borovnice v oktobru 1988 in je v fototeki železniškega muzeja.
V Borovnici je kar nekaj hiš zgrajenih iz "ciglof" iz porušenega viadukta.
Fotografija je ČB, sem jo pa malo obarval...
Še povečava, da se vidijo dimenzije...
opeka za gradnjo viadukta izgleda takole...
Fotografija je bila posneta pri zbiralcu muzealij v bližini Borovnice v oktobru 1988 in je v fototeki železniškega muzeja.
V Borovnici je kar nekaj hiš zgrajenih iz "ciglof" iz porušenega viadukta.
Fotografija je ČB, sem jo pa malo obarval...
Še povečava, da se vidijo dimenzije...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Torej, prvi cigl na vrhu bi bil tapravi
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Pesniška dolina
Pozdrav
Samo meni oni vrhnji cigl nekak šamotno zgleda ....
LP
Jože
Samo meni oni vrhnji cigl nekak šamotno zgleda ....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
O: 27.780
Pesniška dolina se mora nujno prebiti do 30.000 ogledov, da bo zopet v konkurenci z prvo mesto....
Ivy se sploh ni zavedal, kako dober naslov je dal temi, saj ni omejen samo na Pesniški viadukt (ki je sedaj pravzaprav Pesniški nasip )...
Tako sedaj lahko v temo "tišči" tudi predor Počehova in progo skoraj do Šentilja. Zadnjič je že Maribor "tlačil" v temo
Na tem odseku pa se je marsikaj dogajalo...
Predvsem v času WW 2...
In po njej, ko je bilo potrebno urediti "razsuto" stanje
To je bil čas obnove.
Tono bi rekel: "NEMA ODMORA DOK TRAJE OBNOVA"
Ja, tiste mostove so v glavnem popravljali tile...
Na žalost to ni bila več slovenska vojska (pred parimi dnevi je izgubila svoje ime in samostojnost )...
Seveda pri obnovi ni šlo brez obrtnikov...
Prednost teh je bila, da so za delo dobilo nekakšno plačilo (vsaj v obliki bonov ali kart )...
Kje?
Tele fotografije do sedaj niste mogli videti. Je bila v "bunkerju"
Ivy bo preveril, kje naj bi bila posneta ta fotka (v bližini Pesniškega viadukta)...
Se nadaljuje...
Pesniška dolina se mora nujno prebiti do 30.000 ogledov, da bo zopet v konkurenci z prvo mesto....
Ivy se sploh ni zavedal, kako dober naslov je dal temi, saj ni omejen samo na Pesniški viadukt (ki je sedaj pravzaprav Pesniški nasip )...
Tako sedaj lahko v temo "tišči" tudi predor Počehova in progo skoraj do Šentilja. Zadnjič je že Maribor "tlačil" v temo
Na tem odseku pa se je marsikaj dogajalo...
Predvsem v času WW 2...
In po njej, ko je bilo potrebno urediti "razsuto" stanje
To je bil čas obnove.
Tono bi rekel: "NEMA ODMORA DOK TRAJE OBNOVA"
Ja, tiste mostove so v glavnem popravljali tile...
Na žalost to ni bila več slovenska vojska (pred parimi dnevi je izgubila svoje ime in samostojnost )...
Seveda pri obnovi ni šlo brez obrtnikov...
Prednost teh je bila, da so za delo dobilo nekakšno plačilo (vsaj v obliki bonov ali kart )...
Kje?
Tele fotografije do sedaj niste mogli videti. Je bila v "bunkerju"
Ivy bo preveril, kje naj bi bila posneta ta fotka (v bližini Pesniškega viadukta)...
Se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
V odzadju slike se mogoče vidi del nasipaželezocestnik napisal/-a: Kje?
http://shrani.si/f/y/6D/hUv2suJ/img0798a.jpg
Tele fotografije do sedaj niste mogli videti. Je bila v "bunkerju"
Ivy bo preveril, kje naj bi bila posneta ta fotka (v bližini Pesniškega viadukta)...
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Ali je to na nasipu?
Se nadaljuje...
Se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- raziskovalec
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 03.10.2012, 15:56
- Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi
Re: Pesniška dolina
Zanimivo, da so vmes tudi ženske.železocestnik napisal/-a:
Ja, tiste mostove so v glavnem popravljali tile...
http://shrani.si/f/X/12v/1goUtcZY/img0769a.jpg
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Pesniška dolina
Pozdrav
Ko smo že pri obnovi po II sv. vojni, imam iz tega obdobja še eno kost za glodanje. V MB obstaja "urbana legenda", da je bil drugi tir MB - državna meja, ki je bil odstranjen hitro po vojni, poslan v Albanijo kot jugoslovanska pomoč pri gradnji tamkajšnjih železnic. Ve kdo kaj več o tem?
LP
Jože
Ko smo že pri obnovi po II sv. vojni, imam iz tega obdobja še eno kost za glodanje. V MB obstaja "urbana legenda", da je bil drugi tir MB - državna meja, ki je bil odstranjen hitro po vojni, poslan v Albanijo kot jugoslovanska pomoč pri gradnji tamkajšnjih železnic. Ve kdo kaj več o tem?
LP
Jože
Re: Pesniška dolina
Točno na sredi nasipa so posneteželezocestnik napisal/-a:Ali je to na nasipu?
http://shrani.si/f/41/8m/3Ft1Xdy8/img0792a.jpg
http://shrani.si/f/2r/nE/28fdZvlu/img0791a.jpg
ŽC, kje si dobil te zanimive fotografije
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
O:27960
Čas obnove je bil dobro podprt s fotografi uradnih agencij. Privat osebe so bolj malo fotografirale, je bilo takoj sumljivo, zakaj?
Poleg tega so tudi dokumentirali škodo WW 2, da bodo dobili odškodnino od Nemčije. Italijani so bili itak zmagovalci.
Fotografije so iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani. Mislim, da so od agencije Slovenija, vendar moram še preveriti.
Sta pa tile fotki:
recimo v knjigi Cerar, Škrk: Gradili smo, inženirska (gradbena) brigada, LJ 1992...
vendar moraš biti pravi mojster, da ugotoviš, kje naj bi to bilo
Čas obnove je bil dobro podprt s fotografi uradnih agencij. Privat osebe so bolj malo fotografirale, je bilo takoj sumljivo, zakaj?
Poleg tega so tudi dokumentirali škodo WW 2, da bodo dobili odškodnino od Nemčije. Italijani so bili itak zmagovalci.
Fotografije so iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani. Mislim, da so od agencije Slovenija, vendar moram še preveriti.
Sta pa tile fotki:
recimo v knjigi Cerar, Škrk: Gradili smo, inženirska (gradbena) brigada, LJ 1992...
vendar moraš biti pravi mojster, da ugotoviš, kje naj bi to bilo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Je pa v zgornji knjigi še ena fotografija popravila na progi v Pesnici...
Piše pa o obnovi takole:
"Tretji bataljon brigade, ki sta ga vodila komandant Rafko Okroglič in politična komisarka Hedvika Bizjak, je bil nastanjen v poslopjih železniške postaje na Ptuju. Bataljon je imel nalogo, da obnovi in popravi železniško progo od Ptuja proti Ormožu. Največji objekt na tem delu proge je bil železniški most čez Pesnico, visok 15 m in dolg okoli 50 m. Borci in ujetniki so hodili na delo večinoma peš in se vsak dan vračali na Ptuj. Tudi tu so borci delali skupaj s civilnimi obrtniki, progovnimi delavci in nemškimi vojnimi ujetniki. Delo so na svojem odseku končali več kot teden dni pred odprtjem proge in takoj odšli gradit progo v Borovnico, kjer je že delal 5. bataljon brigade."
Boljša resolucija zgornje fotke iz knjige...
Iz fototeke železniškega muzeja Ljubljana.
Tako, biti je potrebno previden. Imamo torej "razsuta" dva mosta preko Pesnice, enega na progi Ptuj - Ormož, drugega na progi Maribor - Šentilj...
Piše pa o obnovi takole:
"Tretji bataljon brigade, ki sta ga vodila komandant Rafko Okroglič in politična komisarka Hedvika Bizjak, je bil nastanjen v poslopjih železniške postaje na Ptuju. Bataljon je imel nalogo, da obnovi in popravi železniško progo od Ptuja proti Ormožu. Največji objekt na tem delu proge je bil železniški most čez Pesnico, visok 15 m in dolg okoli 50 m. Borci in ujetniki so hodili na delo večinoma peš in se vsak dan vračali na Ptuj. Tudi tu so borci delali skupaj s civilnimi obrtniki, progovnimi delavci in nemškimi vojnimi ujetniki. Delo so na svojem odseku končali več kot teden dni pred odprtjem proge in takoj odšli gradit progo v Borovnico, kjer je že delal 5. bataljon brigade."
Boljša resolucija zgornje fotke iz knjige...
Iz fototeke železniškega muzeja Ljubljana.
Tako, biti je potrebno previden. Imamo torej "razsuta" dva mosta preko Pesnice, enega na progi Ptuj - Ormož, drugega na progi Maribor - Šentilj...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Reka oz.potok Pesnica "prečka" železnico dva krat:
1. v Pesniški dolini (Proga Šentilj - Maribor)
in
2. vzhodno od postaje Moškanjci (proga Ptuj - Ormož)
S tem da mi pri Moškanjcih "ne štima" višina in dolžina porušenega mostu!
1. v Pesniški dolini (Proga Šentilj - Maribor)
in
2. vzhodno od postaje Moškanjci (proga Ptuj - Ormož)
S tem da mi pri Moškanjcih "ne štima" višina in dolžina porušenega mostu!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Pesniška dolina
Pozdrav
Tako, kot je rekel @_Borsig_. Če je to slika žel. mostu čez Pesnico, je sigurno s pesniškega nasipa. Pri Moškanjcih je samo "n" od nasipa (vsaj po geopediji sodeč)....
Je pa slika zanimiva. Na mostu je Nemška (prvazaprav Pruska) G10 (J(D)Ž 35)... samo nismo tega že nkje prej napisali ...
LP
Jože
Tako, kot je rekel @_Borsig_. Če je to slika žel. mostu čez Pesnico, je sigurno s pesniškega nasipa. Pri Moškanjcih je samo "n" od nasipa (vsaj po geopediji sodeč)....
Je pa slika zanimiva. Na mostu je Nemška (prvazaprav Pruska) G10 (J(D)Ž 35)... samo nismo tega že nkje prej napisali ...
LP
Jože
Re: Pesniška dolina
Zdravo!
Proga Ptuj-Ormož prečka Pesnico med postajo Moškajnci in postajališčem Zamušani. Danes se na tistem mestu nahaja nov železobetonski most pripravljen za dvotirno progo, seveda mu manjka severni tir. Ta most je zgradilo pred nekaj leti podjetje CPM v okviru nadgradnje proge Pragersko - Hodoš
Pred tem je stala tam jeklena predalčasta konstrukcija. Moja domneva glede na njegov videz je, da je bil pri obnovi l. 1945 uporabljen del originalnega ptujskega železniškega mosta porušenega tik pred koncem 2. sv. vojne, prav tako kot so druge dele ptujskega mosta uporabili pri obnovah mosta čez Studenčnico in tudi bližnjega mosta čez cesto v Turnišče (oboje med Hajdino in Ptujem).
Most v Pesniški dolini čez cesto v Lenart pa je bil začasno saniran z enotirnim provizorijem, kjer so za vzdolžne nosilce bile uporabljene traverze, zato menim, da so posnetki s serijo J(D)Ž 35 prav od tam.
LP - Peter
Proga Ptuj-Ormož prečka Pesnico med postajo Moškajnci in postajališčem Zamušani. Danes se na tistem mestu nahaja nov železobetonski most pripravljen za dvotirno progo, seveda mu manjka severni tir. Ta most je zgradilo pred nekaj leti podjetje CPM v okviru nadgradnje proge Pragersko - Hodoš
Pred tem je stala tam jeklena predalčasta konstrukcija. Moja domneva glede na njegov videz je, da je bil pri obnovi l. 1945 uporabljen del originalnega ptujskega železniškega mosta porušenega tik pred koncem 2. sv. vojne, prav tako kot so druge dele ptujskega mosta uporabili pri obnovah mosta čez Studenčnico in tudi bližnjega mosta čez cesto v Turnišče (oboje med Hajdino in Ptujem).
Most v Pesniški dolini čez cesto v Lenart pa je bil začasno saniran z enotirnim provizorijem, kjer so za vzdolžne nosilce bile uporabljene traverze, zato menim, da so posnetki s serijo J(D)Ž 35 prav od tam.
LP - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Jaz sem samo opozoril, da bo potrebno podrobno pogledati fotografije, kjer je naveden most Pesnica. Pri takšnih predelavah je vedno potrebno biti previden, saj so lahko le začasne in jih kasneje spremenijo.
V fototeki železniškega muzeja Ljubljana obstajata dva zavojčka z naslovom: Gradnja mostu v Pesnici Maribor 27.5. ? in Gradnja železniškega mostu Pesnica. V obeh so sanacije s traverzami.
Pomagati si bo potrebno s konfiguracijo okolice in primerjati med sabo podporne nosilce, da se bo ugotovilo, da so oboje fotografije s področja bivšega pesniškega viadukta.
Podrt je bil verjetno podvoz ceste proti Lenartu in še en most (preko Pesnice?).
Ostale fotografije bom še dodal v teku dneva.
V fototeki železniškega muzeja Ljubljana obstajata dva zavojčka z naslovom: Gradnja mostu v Pesnici Maribor 27.5. ? in Gradnja železniškega mostu Pesnica. V obeh so sanacije s traverzami.
Pomagati si bo potrebno s konfiguracijo okolice in primerjati med sabo podporne nosilce, da se bo ugotovilo, da so oboje fotografije s področja bivšega pesniškega viadukta.
Podrt je bil verjetno podvoz ceste proti Lenartu in še en most (preko Pesnice?).
Ostale fotografije bom še dodal v teku dneva.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers