Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 25.11.2008, 21:08

železocestnik napisal/-a:@Ivy, danes sem zvedel, da ima fotko Jungblutovega akvarela viadukta Pesnica g. Primož Premzl, iz Galerije Premzl v Mariboru. Vidva sta že "stara znanca" in ti bo svetoval o pravicah za objavo fotke na forumu. Fino bi bilo, da bi jo imeli v veliki resoluciji, če je že edina upodobitev viadukta Pesnica.
G. Premzl je objavil akvarel viadukta Pesnica v knjigi: Mariborske vedute, MB 2004.

Akvarel Jungblutovega železniškega mostu preko Drave v MB pa ima g.Primož Premzl celo v lasti, objavila pa ga je ga Alenka Klemenc v članku: Album akvarelov Ferdinanda Jungbluta iz srede 19. stoletja v reviji Acta historiae artis Slovenica 10, 2005 (za informacijo se zahvaljujem ge. Alenki Klemenc).


V akcijo takoj, ko bo to mogoče!

Hvala za informacijo :)
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.11.2008, 1:06

Leta 1910 je bila proga do postaje Pesnica /Pössnitz/ in od postaje proti Mariboru enotirna.

Slika

Pozdrav
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 27.11.2008, 7:33

železocestnik napisal/-a:Leta 1910 je bila proga do postaje Pesnica /Pössnitz/ in od postaje proti Mariboru enotirna.



Kaj ni bil drugi tir odstranjen po drugi svetovni vojni?
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 27.11.2008, 8:06

ivy napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Leta 1910 je bila proga do postaje Pesnica /Pössnitz/ in od postaje proti Mariboru enotirna.



Kaj ni bil drugi tir odstranjen po drugi svetovni vojni?


Ivy, železocestnik je prefrigan mož. Vsake toliko časa vštuli kakšno "cvetko", ki ni resnična. Zgolj za to, da vidi, kako pozorno ga spremljamo pri njegovih raziskovalnih akcijah. In kadar štarta previsoko, vsaj za naše sive celice, kar malce razočarano pove svoj lastni demanti.Slika



Hehehe, .... ampak, pesniški tingetinge je že skoraj na "fertig" zasul. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.11.2008, 11:02

Dolfe, zdaj si me pa razkrinkal... :wink: :lol: :lol: :lol:
Sem preverjal, kako pozorno gledate moje poste... 8)
Za nagrado lahko objavim shemo tirov postaje Ljubljana (glavni kolodvor) iz leta 1915...če koga zanima.

Sedaj pa resno!
Med iskanjem fotk po bazi sem zagledal tudi fotko postaje Pesnica. Sem si rekel, če je ne daš sedajle na forum, je vprašanje, če jo boš še kdaj v zmedenem sistemu, ki ga imam, našel..
Nisem bil zadosti pozoren, to je shema tirov in tiri so označeni samo z eno črto!
Torej je bila proga Gradec-Maribor DVOTIRNA...
Se opravičujem...ura je bila pozna... :wink:

Zopet sem sam sebe demantiral :)o~~
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 28.11.2008, 18:28

Dolfe napisal/-a:
ivy napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Leta 1910 je bila proga do postaje Pesnica /Pössnitz/ in od postaje proti Mariboru enotirna.



Kaj ni bil drugi tir odstranjen po drugi svetovni vojni?


Ivy, železocestnik je prefrigan mož. Vsake toliko časa vštuli kakšno "cvetko", ki ni resnična. Zgolj za to, da vidi, kako pozorno ga spremljamo pri njegovih raziskovalnih akcijah. In kadar štarta previsoko, vsaj za naše sive celice, kar malce razočarano pove svoj lastni demanti.Slika



Hehehe, .... ampak, pesniški tingetinge je že skoraj na "fertig" zasul. :lol:



Pozna ura dela svoje :lol:

:sleep
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 30.11.2008, 21:24

ivy napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:@Ivy, danes sem zvedel, da ima fotko Jungblutovega akvarela viadukta Pesnica g. Primož Premzl, iz Galerije Premzl v Mariboru. Vidva sta že "stara znanca" in ti bo svetoval o pravicah za objavo fotke na forumu. Fino bi bilo, da bi jo imeli v veliki resoluciji, če je že edina upodobitev viadukta Pesnica.
G. Premzl je objavil akvarel viadukta Pesnica v knjigi: Mariborske vedute, MB 2004.

Akvarel Jungblutovega železniškega mostu preko Drave v MB pa ima g.Primož Premzl celo v lasti, objavila pa ga je ga Alenka Klemenc v članku: Album akvarelov Ferdinanda Jungbluta iz srede 19. stoletja v reviji Acta historiae artis Slovenica 10, 2005 (za informacijo se zahvaljujem ge. Alenki Klemenc).


V akcijo takoj, ko bo to mogoče!

Hvala za informacijo :)



Bil sem pri gospodu Premzlu in ga vprašal za akvarel Pesniškega viadukta.
Žal nima nobene upodobitve viadukta, razen tiste majhne slikice, ki je objavljena v njegovi knjigi Mariborske vedute :(
Sem pa pozabil vprašat za akvarel železniškega mostu :(

Se bomo pač morali zadovoljiti s sliko iz kulturnega doma Pesnica :wink:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.12.2008, 1:26

Dolfe napisal/-a:
Ivy, železocestnik je prefrigan mož. Vsake toliko časa vštuli kakšno "cvetko", ki ni resnična. Zgolj za to, da vidi, kako pozorno ga spremljamo pri njegovih raziskovalnih akcijah. In kadar štarta previsoko, vsaj za naše sive celice, kar malce razočarano pove svoj lastni demanti.Slika





železocestnik napisal/-a:
Nisem bil zadosti pozoren, to je shema tirov in tiri so označeni samo z eno črto!
Torej je bila proga Gradec-Maribor DVOTIRNA...
Se opravičujem...ura je bila pozna... :wink:

Zopet sem sam sebe demantiral :)o~~



Izgleda, da se bom moral še enkrat demantirati... :lol: :lol:


V bazi sem imel malo popravljeno fotko, da bi malo bolje izgledala...

Slika

Datum na načrtu je 16.11.1846. Proga s postaje Pesnica na obe strani je DVOTIRNA.

Ampak odrezal sem dodatek, ki se mi ni zdel pomemben, pa še ven je štrlel..

Originalni načrt izgleda takole...

Slika

Še detajla...

Slika

Slika

Tukaj pa vidimo, da se tira na izhodu iz postaje Pesnica na obe strani združita in je proga do Gradca oz. Maribora ENOTIRNA.

Tudi iz drugega načrta ne moremo ugotoviti, ali je proga eno ali dvotirna, ker obsega premajhno območje...

Slika

(na načrtu ni datuma)


Ostane nam še načrt z datumom 30.3.1859, ki pa tudi kaže samo EN TIR v smeri Gradca in Maribora...

Slika

Še detajla...

Slika

Slika

ALI IMA KDO PODATEK, KAKŠNA JE BILA PROGA GRADEC/GRAZ/ -MARIBOR V ČASU IZGRADNJE IN KASNEJE?
(podatek iz knjige (citat!)ali dokument!)
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 05.12.2008, 19:05

Železocestnik spet preverja, če spremljamo njegove poste! :lol:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 05.12.2008, 20:08

ivy napisal/-a:Železocestnik spet preverja, če spremljamo njegove poste! :lol:



Miklavž mu nocoj prinese 10.000 ogled. =D>

Malo mu bom pomagal. :-$
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 05.12.2008, 22:43

Pozdrav

Zadnje čase se malo oglašam, ker me čas baše...Temo pa kljub temu spremljam :D . Nekje sem prebral podatek, da Južna Železnica v začetku sploh ni bila v celoti grajena kot dvotirna, temveč se je v glavnem gradil en tir, drugi pa polagal kasneje. Seveda je bilo trasiranje izvedeno za dvotirno progo.

Po pričevanju še živih prič (po moje zelo zanesljivih) pa je bila proga pred začetkom II svetovne vojne definitivno dvotirna. Kot zanimivost naj povem, da je bila pred severnim portalom košaškega tunela vgrajena kombinacija kretnic in tirnega križanja, ki jo imenujejo "hozentregerji"....

Pravtako sem pogledal tirno shemo mariborske železniške postaje iz leta 1913, kjer je severni vhod v postajo dvotiren (kretnica številka 1 se je nahajala v neposredni bližini nadvoza pri severni postavljalnici, ki ga danes ni več...).

P.S. Železocestnik, vsaka čast! Fantastično delo!

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.12.2008, 22:50

:uuuaavv :saluti :old :s2 Slika

Se zahvaljujem za pozorno spremljanje postov z :science vsebino... :lol: :lol:

Dostikrat ste :roll: , ko ste ](*,) Pesniškega viadukta. Vendar nam je skupaj :tree \:D/

Pomagali smo si z vsemi modernimi raziskovalnimi metodami... :hmm #-o :-k :fraca :kij :m2 :m1

Upam, da ni bil nihče :jezn, ko smo kakšno :noro "ušpičili" za kontrolo, ali ste še :zzz :zzz2

Predvsem pa, da ne pozabimo, kdo je začel to temo in kdo nas je "zalagal" s krasnimi fotkami Pesniške doline, ko se nismo znali orientirati...

=D> =D> =D> @ivy

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Ivy, super akcija =D>

LP

Jože


ivy napisal/-a:Takole nekako izgleda Pesniški nasip iz lokalne ceste, ki teče vzporedno!



SlikaSlikaSlika

Ivy


ivy napisal/-a:Slika

To sliko sem našel v kulturnem domu Pesnica :D

Velika je cca 2m krat 1m. :shock:



Kaj pa :berr :berr2

Se pogovarjam z občino Pesnica za praznovanje svečanega dogodka... :idea: :kitara :berr2
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 06.12.2008, 16:35

Čestitke @železocestnik! =D> =D> =D>

Vsa zahvala, da je prišlo do 10 000 ogleda, gre tebi!

Bom pa verjetno moral priti spet na tvoj konec, da bomo proslavili :lol: :lol: :lol:

:berr :berr2 :berr :berr2 :berr :berr2
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 22.12.2008, 7:03

železocestnik napisal/-a:





Datum na načrtu je 16.11.1846. Proga s postaje Pesnica na obe strani je DVOTIRNA.

Ampak odrezal sem dodatek, ki se mi ni zdel pomemben, pa še ven je štrlel..

Originalni načrt izgleda takole...

Slika







Tukaj pa vidimo, da se tira na izhodu iz postaje Pesnica na obe strani združita in je proga do Gradca oz. Maribora ENOTIRNA.

Tudi iz drugega načrta ne moremo ugotoviti, ali je proga eno ali dvotirna, ker obsega premajhno območje...

Slika




Prilagam fotografiji na katerih je lepo vidno, kako je speljano v en tir.
Tako kot je prikazano v zgornjih načrtih.
Na levi strani je lepo videt trasa nekdaj drugega tira.


Južna stran postaje Pesnica
Slika


In severna stran postaje Pesnica
Slika
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 22.12.2008, 12:01

Pesniška dolina v zimskem jutru.


Slika



Slika



Slika



Slika



Slika



Slika
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov