Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Uros_88 » 07.03.2009, 21:30

železocestnik napisal/-a:
Takih mostov je bilo kar nekaj na "južni železnici".


Tudi tisti čez Ljubljanico pri Preserju, drugače pa je zdajšnji že 3. po vrsti.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 07.03.2009, 22:55

Dober večer

Da bomo vedeli, kako je izgledal prvi mariborski železniški most:

Slika


Najverjetneje spet kršim kakšen "copyright". Da se mi bo pol odpustilo, priznam, da sem sliko sunil tule:

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=30790&mode=search

In poseben les je bil macesnov....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 08.03.2009, 2:04

Ja, tale risba ni Jungblutova...
Antoša Leskovec v članku Razvoj gospodarstva v Mariboru 1752-1941 objavlja upodobitev Maribora s prvotnim mostom v knjigi Maribor skozi stoletja, MB 1991.Ta upodobitev je podobna zgornji, samo ta z neta je malo porezana, tako, da se ne vidi konjske vprege na levi strani slike.
Fotografijo upodobitve imajo v Pokrajinskem arhivu Maribor v zbirki fotografij. Navaja, da je upodobitev narisal Chapuy.

@ivy se dobro pozna z g. Premzlom. Morda bi mu pa dovolil, da objavi Jungblutovo risbo prvega mariborskega mostu (g. Premzl ima namreč original v lasti!)
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re:

OdgovorNapisal/-a ivy » 08.03.2009, 21:11

železocestnik napisal/-a:
ivy napisal/-a:Torej viadukt ni dočakal polnoletnosti :?:


ja,@ivy, res je...
Čudoviti viadukt Pesnica ni dočakal polnoletnosti :fraca kaj šele častitljive starosti :old

Teorije o propadu in zgnitju pilotov je propadla...
...in to vse ugotovljeno na osnovi zgodovinskih dokumentov \:D/

Sedaj bomo lahko z zasutjem viadukta lahko datirali celo nastanek
Jungblutovega akvarela (od 1845 do 1862) :idea:



Neverjetno, kakšen polom je to moral biti za Južno železnico, da so po parih letih gradnje Pesniškega viadukta,
morali začeti misliti na to, kako ga bodo sanirali.
Verjetno sam Karl Ghega (1802-1860) ni dočakal zasutja.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 08.03.2009, 21:39

Postaja Pesnica ponoči


Slika



Slika



Slika



Slika



Slika
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3876
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 27.04.2009, 20:14

Pomlad v Pesniški dolini
Slika
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Jembah » 28.04.2009, 11:20

Nafta raste :lol: :lol: :lol:
36-048
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.11.2007, 18:09

Re:

OdgovorNapisal/-a 36-048 » 09.07.2009, 22:17

Planet 1830 napisal/-a:Lokomotiva udeležena v nesreči je (po moji presoji) vrtste SudB 106/kkStB 106, kasneje JDŽ 104.
To je lokomotiva z osnim zaporedjem 2B-n2v (mokroparna dvocilindrska zvezna). Grajene so bie (tiste, ki so bile kasneje JDŽ) med leti 1899 in 1902. To so bile značilne brzovozne lokomotive. Premer vezanih koles je 2100 (2140?) mm, največja (dovoljena) hitrost je 90 km/h. Na JDŽ so bile kasirane v tridesetih letih prejšnjega stoletja.



ce smem dodati ilustracijo s podatki:

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Re:

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.07.2009, 8:34

Planet 1830 napisal/-a:Lokomotiva udeležena v nesreči je (po moji presoji) vrtste SudB 106/kkStB 106, kasneje JDŽ 104.
To je lokomotiva z osnim zaporedjem 2B-n2v (mokroparna dvocilindrska zvezna). Grajene so bie (tiste, ki so bile kasneje JDŽ) med leti 1899 in 1902. To so bile značilne brzovozne lokomotive. Premer vezanih koles je 2100 (2140?) mm, največja (dovoljena) hitrost je 90 km/h. Na JDŽ so bile kasirane v tridesetih letih prejšnjega stoletja.


Lokomotive kkStB 106=BBÖ 106=JDŽ 104=ČSD 264.1= PKP Pd13 so izdelovali v StEG v Floridsdorfu in Dunajskem novem mestu/Wiener Neustadt/ v letih od 1898 do 1902. Izdelanih je bilo 99 lokomotiv, od katerih pa ni nobena ohranjena.
V bivšo prvo Jugoslavijo je po prvi svetovni vojni "prišla" samo ena, kasnejša JDŽ 104-001. Le-ta pa je bila zgrajena leta 1902 in je bila zgrajena v Dunajskem novem mestu s tovarniško številko WrN 4457/02 in je imela oznako kkStB: 10686, od leta 1905 kkStB 106.86, po prvi vojni SHS 106.86 in na koncu JDŽ 104-001.
Zrezali pa so jo nekje v 30-tih letih prejšnjega stoletja... :wink:
Premer vezanih koles je 2000 mm.

vir:J.Blieberger, J. Pospihal: Die Triebfahrzeuge der k.k. österreichischen Staatsbahnen, Bahnmedien 2008


fotko sem si sposodil pri Švajgarju: Parna vleka na Slovenskem.

Slika


36-048 napisal/-a:

ce smem dodati ilustracijo s podatki:

Slika



Bravo @36-048, moje ostro oko je zaznalo, da nimaš samo podatkov o tej lokomotivi, marveč kar o nekaj lokomotivah... =D>
Iz knjige si nam namenil merno skico s tehničnimi podatki, ki so na listu 32.
Predlagam, da odpreš novo temo z naslovom Parne lokomotive - tehnični podatki in začneš lepiti vanjo po 10 listov :lol:
Najbolje, da začneš kar z listom štev. 1...
Mi pa se bomo potrudili in dodali še kakšen podatek in poskušali pridobiti fotografijo...če bomo zbrskali kakšen pomemben podatek o kateri lokomotivi, nam bosta mogoče tudi avtorja zgoraj citirane knjige dovolila objaviti fotke iz te knjige [-o<
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6498
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Re:

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.07.2009, 12:53

železocestnik napisal/-a:Bravo @36-048, moje ostro oko je zaznalo, da nimaš samo podatkov o tej lokomotivi, marveč kar o nekaj lokomotivah... =D>
Iz knjige si nam namenil merno skico s tehničnimi podatki, ki so na listu 32.
Predlagam, da odpreš novo temo z naslovom Parne lokomotive - tehnični podatki in začneš lepiti vanjo po 10 listov :lol:
Najbolje, da začneš kar z listom štev. 1...
Mi pa se bomo potrudili in dodali še kakšen podatek in poskušali pridobiti fotografijo...če bomo zbrskali kakšen pomemben podatek o kateri lokomotivi, nam bosta mogoče tudi avtorja zgoraj citirane knjige dovolila objaviti fotke iz te knjige [-o<

Tej ideji se takoj pridružim, pa zagotovo bi se še kar nekaj ljudi našlo...
Goran
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3096
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 10.07.2009, 13:00

Pod vajino željo se še jaz takoj podpišem!!!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.07.2009, 16:10

S tole lokomotivo smo "nabili" 13.000 ogledov Pesniške doline =D>
@ivy, bo treba spet kakšno fotko prilepit :wink:
MMG, kakšno pa je stanje z Jungblutovo grafiko?
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 10.07.2009, 21:30, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 10.07.2009, 16:19

Pozdrav

Kar se parnih lokomotiv tiče, še moj podpis =D> =D> (sem gledal naše smeškote, nimamo onega ,ki se slini....)

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9322
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Dom in svet, 1909

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.07.2009, 16:38

Kako MRS rekonstruira izbrisane poste... :wink:

Aufle napisal/-a:yx



In kaj pomeni ta "yx"

Natančno tole: \:D/

http://www.dlib.si/documents/clanki/dom ... 309395.pdf

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
36-048
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.11.2007, 18:09

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a 36-048 » 10.07.2009, 21:52

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Kar se parnih lokomotiv tiče, še moj podpis =D> =D> (sem gledal naše smeškote, nimamo onega ,ki se slini....)

LP

Jože



torej, stvar je taka:
- knjiga katere list 32 ste videli je: "Skice in glavni podatki lokomotiv ki so v stalezu Direkcije drz. zel. Ljubljana - Jugoslovenske drzavne zeleznice Delavnica Maribor". je zbirka tehnicnih risb, z vsemi podatki o vseh lokomotivah, npr. stevilo lokomotiv v stalezu, inventarna stevilka, tovarniska stevilka, leto izdelave, tovarna, kraj izdelave, stevilka kotla, leto izdelave kotla, izdelovalec kotla v primeru zamenjave, tabela za brzinomere (za prenosno razmerje), dodatni podatki za vrsto 700 J.D.Z. itd.
- knjizica je formata A5 in je precej trd(n)o vezana v prevlecen karton
- knjigo bi bilo potrebno razmontirati ce bi jo hotel spraviti v scanner - list 32 je bila samo preizkusnja, ki bi se skoraj tragicno koncala (z uniceno knjigo) - se pravi, iz tega ne bo nic
- lahko pa posredujem podatke o lokomotivah, ce jih kdo potrebuje
- bom pa pobrskal po arhivu za stvaremi, ki se jih lazje presname

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 27 gostov