Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 26.02.2013, 22:15

Pozdrav

Če je bilo res leta 1945, potem še "nova oblast" ni popolnoma (oz. še ni niti prav začela) podržavljati privatne lastnine. Na tabli piše "Splošna gradbena družba"... Je pa lahko ta že državna (družbena bo postala šele čez par desetletij)... Pa tisti tovornjak, ki je pripeljal steber ali traverzo je zanimiv. Je namreč na lesni plin ("holcgas" v knjižni Štajerščini), kar tudi na svoj način priča o rosnih povojnih letih.... Generator (oz. kotel) za pridobivanje plina je videti takoj za kabino...

LP

Jože
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 26.02.2013, 22:18

Zdravo!
Ob napisih na tovorišču tovornjaka na sliki http://shrani.si/f/1i/JT/3IweDysm/pesnica23675b.jpg
mi pride na misel "Splošna stavbena družba" ?

Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2013, 22:28

Kot bi se zmenila med sabo...kot iz topa... =D> =D>
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 26.02.2013, 22:41

Hehe! :D . Morda je to bil predhodnik Gradisa ali Tehnogradenj?

LP - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2013, 22:52

ivy napisal/-a:
Zakaj je označeno, kot da je most čez cesto Maribor-Lenart z tremi loki :?:
Ali se motim :hmm



Mislim, da smo to že vse "vzeli", vendar so izginile fotografije (s serverja shrani.si).
Nekaj jih je izginilo tudi iz mojega PC-ja, pa ni imel shrani.si nič pri tem.
Do sedaj si tudi jaz nisem spravljal svojih postov...

Na drugih forumih ali imajo svoj server ali pa si moderatorji spravljajo povzetke na svoj PC in poten rekonstruirajo poste.

Rezultat urejanja mojih fotk zaleto 2008 (pretekla sobota in nedelja; nekaj tisoč fotk-okoli 10.000 , se mi jih ne da prešteti) je tu...

Sedaj vidim v gozdu :tree


Torej lahko odgovorim ivy-ju...

Slika


povečava...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2013, 23:02

Peter 5 napisal/-a:Hehe! :D . Morda je to bil predhodnik Gradisa ali Tehnogradenj?

LP - Peter



...med drugim tudi Metalne...

Slika


s klikom na sliko, ki jo dobiš z linkom, se jo da povečati...
http://galerija.industrijskapespot.si/i ... -delavnico


David Šalamun je postavil brošuro iz 20. let prejšnjega stoletja na link Metalna... http://galerija.industrijskapespot.si/i ... let?page=1

Lahko si pogledate, česa vsega so bili včasih zmožni narediti v Maribori.... :roll:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 26.02.2013, 23:30, skupaj popravljeno 2 krat.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 26.02.2013, 23:04

Zdravo!
Mostova čez Pesnico in čez cesto v (Šent-)Lenart imata po podatkih, ki jih je prispeval ŽC, tudi popolnoma enak razpon. Morda sta bila prvotno tudi izvedena enako? Vsekakor pa je bil cestni most po porušitvi obnovljen samo z enim obokom.

LP - Peter
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 26.02.2013, 23:10

Metalna? Bo moralo držati, čeprav se spominjam le naziva "Splošna tovarna vijakov in metalnih konstrukcij". V Mariboru smo še dolgo po uvedbi imena "Metalna" uporabljali kar skrajšan naziv "Splošna".

LP - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2013, 23:22

Peter, evo prvotne izvedbe...
Če bi bila tehnična risarja pri Ghegi, bi takrat, ko je šel na malico, popravila mere tako, da bi lahko naredila samo copy-paste :saluti

Pesniški viadukt se je začel z mostom preko Pesnice...pred mostom je bil nasip, kar se lepo vidi iz načrta...

Slika


Na drugi strani se je Pesniški viadukt končal z "mostom" preko ceste v Lenart...se tudi lepo vidi na načrtu, da je dalje nasip...

Načrt "mostu" preko ceste v Lenart je v dveh delih...

Slika


Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.02.2013, 23:57

Gradnja podpornih nosilcev dobro napreduje...

Slika


Slika


Izgleda, da se šefi v civilu pogovarjajo, ali bi obesili na gradbišče svoje table ali Slika



Slika


Vidimo, da so zvezdo že preventivno postavili kar na tablo firme: SPLOŠNA STAVBENA DRUŽBA :wink: :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.02.2013, 0:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.02.2013, 0:18

Na spodnji fotografiji se lepo vidi cesta v Lenart...

Slika


Eden od šefov pa je kar obsedel tam zgoraj...so mu pa tudi luč "naštimal", če bo treba tudi ponoči delat...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.02.2013, 1:19

Peter 5 napisal/-a:Metalna? Bo moralo držati, čeprav se spominjam le naziva "Splošna tovarna vijakov in metalnih konstrukcij". V Mariboru smo še dolgo po uvedbi imena "Metalna" uporabljali kar skrajšan naziv "Splošna".

LP - Peter


Jaz rabim Spominski zbornik Slovenije (LJ 1939), da si lahko to preberem :roll:

Slika
Slika
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1757
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Signal » 27.02.2013, 8:46

Peter 5 napisal/-a:...
Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). ...
Peter

MMG, @Peter 5, nekateri "signali za vozno pot" so bili aktivni še v samostojni domovini.

Nekaj primerov:
M- likovni skupinski IS v Kidričevem (ena ročica: izvoz proti Pragerskem, dve ročici: izvoz proti TALUM-u)
M- likovni skupinski IS v Dravogradu (ena ročica: izvoz proti Prevaljam, dve ročici: izvoz proti Otiškemu vrhu)
M- svetlobni skupinski IS v Sežani (ena zelena luč: izvoz proti Ljubljani, dve zeleni luči: izvoz proti Novi Gorici)

Za časa YU je bilo na območju Slovenije vgrajenih še več "signalov za vozno pot". Poleg omenjenih so bili vgrajeni še na postajah (našteto po spominu) Mb_Studenci (dvoroč. izvozni), Stranje (svetlobni), Novo mesto (dvoroč. izvozni), Celje (dvoroč. izvozni), ...
Prijeten preostanek dneva
Signal
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 837
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Tomy » 27.02.2013, 9:25

Signal napisal/-a:
Peter 5 napisal/-a:...
Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). ...
Peter

MMG, @Peter 5, nekateri "signali za vozno pot" so bili aktivni še v samostojni domovini.

Nekaj primerov:
M- likovni skupinski IS v Kidričevem (ena ročica: izvoz proti Pragerskem, dve ročici: izvoz proti TALUM-u)
M- likovni skupinski IS v Dravogradu (ena ročica: izvoz proti Prevaljam, dve ročici: izvoz proti Otiškemu vrhu)
M- svetlobni skupinski IS v Sežani (ena zelena luč: izvoz proti Ljubljani, dve zeleni luči: izvoz proti Novi Gorici)

Za časa YU je bilo na območju Slovenije vgrajenih še več "signalov za vozno pot". Poleg omenjenih so bili vgrajeni še na postajah (našteto po spominu) Mb_Studenci (dvoroč. izvozni), Stranje (svetlobni), Novo mesto (dvoroč. izvozni), Celje (dvoroč. izvozni), ...

SIgnal za vozno pot ima tri ročice, vendar ti navajaš take signale, ki so dvoročični. Ali si pravilno navedel? Celo konkretno me zanimata signala v Kidričevem in Dravogradu, do kdaj sta bila v "delovnem razmerju" :)

Lep dan
Tomaž
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 550
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 27.02.2013, 15:26

Pozdravljeni!
Res sem malo zamešal vrstni red besed pri nazivu kasnejše Metalne in se za to opravičujem. Po viru http://www.siranet.si/deskriptordetail.aspx?ID=61832 bi bil moral pravilno zapisati "Tovarna splošnih metalnih konstrukcij in vijakov"; ta naziv je veljal šele po l. 1946 in po nacionalizaciji. V istem viru je najti še druge nazive, kot so se menjavali z rastjo podjetja.

Lep pozdrav - Peter

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov