Stran 26 od 31
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 22:15
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav
Če je bilo res leta 1945, potem še "nova oblast" ni popolnoma (oz. še ni niti prav začela) podržavljati privatne lastnine. Na tabli piše "Splošna gradbena družba"... Je pa lahko ta že državna (družbena bo postala šele čez par desetletij)... Pa tisti tovornjak, ki je pripeljal steber ali traverzo je zanimiv. Je namreč na lesni plin ("holcgas" v knjižni Štajerščini), kar tudi na svoj način priča o rosnih povojnih letih.... Generator (oz. kotel) za pridobivanje plina je videti takoj za kabino...
LP
Jože
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 22:18
Napisal/-a Peter 5
Zdravo!
Ob napisih na tovorišču tovornjaka na sliki
http://shrani.si/f/1i/JT/3IweDysm/pesnica23675b.jpg
mi pride na misel "Splošna stavbena družba" ?
Peter
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 22:28
Napisal/-a železocestnik
Kot bi se zmenila med sabo...kot iz topa...
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 22:41
Napisal/-a Peter 5
Hehe!
. Morda je to bil predhodnik Gradisa ali Tehnogradenj?
LP - Peter
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 22:52
Napisal/-a železocestnik
ivy napisal/-a:
Zakaj je označeno, kot da je most čez cesto Maribor-Lenart z tremi loki
Ali se motim
Mislim, da smo to že vse "vzeli", vendar so izginile fotografije (s serverja shrani.si).
Nekaj jih je izginilo tudi iz mojega PC-ja, pa ni imel shrani.si nič pri tem.
Do sedaj si tudi jaz nisem spravljal svojih postov...
Na drugih forumih ali imajo svoj server ali pa si moderatorji spravljajo povzetke na svoj PC in poten rekonstruirajo poste.
Rezultat urejanja mojih fotk zaleto 2008 (pretekla sobota in nedelja; nekaj tisoč fotk-okoli 10.000 , se mi jih ne da prešteti) je tu...
Sedaj vidim v gozdu
Torej lahko odgovorim ivy-ju...
povečava...
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 23:02
Napisal/-a železocestnik
Peter 5 napisal/-a:Hehe!
. Morda je to bil predhodnik Gradisa ali Tehnogradenj?
LP - Peter
...med drugim tudi Metalne...
s klikom na sliko, ki jo dobiš z linkom, se jo da povečati...
http://galerija.industrijskapespot.si/i ... -delavnico
David Šalamun je postavil brošuro iz 20. let prejšnjega stoletja na link Metalna...
http://galerija.industrijskapespot.si/i ... let?page=1
Lahko si pogledate, česa vsega so bili včasih zmožni narediti v Maribori....
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 23:04
Napisal/-a Peter 5
Zdravo!
Mostova čez Pesnico in čez cesto v (Šent-)Lenart imata po podatkih, ki jih je prispeval ŽC, tudi popolnoma enak razpon. Morda sta bila prvotno tudi izvedena enako? Vsekakor pa je bil cestni most po porušitvi obnovljen samo z enim obokom.
LP - Peter
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 23:10
Napisal/-a Peter 5
Metalna? Bo moralo držati, čeprav se spominjam le naziva "Splošna tovarna vijakov in metalnih konstrukcij". V Mariboru smo še dolgo po uvedbi imena "Metalna" uporabljali kar skrajšan naziv "Splošna".
LP - Peter
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 23:22
Napisal/-a železocestnik
Peter, evo prvotne izvedbe...
Če bi bila tehnična risarja pri Ghegi, bi takrat, ko je šel na malico, popravila mere tako, da bi lahko naredila samo copy-paste
Pesniški viadukt se je začel z mostom preko Pesnice...pred mostom je bil nasip, kar se lepo vidi iz načrta...
Na drugi strani se je Pesniški viadukt končal z "mostom" preko ceste v Lenart...se tudi lepo vidi na načrtu, da je dalje nasip...
Načrt "mostu" preko ceste v Lenart je v dveh delih...
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 26.02.2013, 23:57
Napisal/-a železocestnik
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 27.02.2013, 0:18
Napisal/-a železocestnik
Na spodnji fotografiji se lepo vidi cesta v Lenart...
Eden od šefov pa je kar obsedel tam zgoraj...so mu pa tudi luč "naštimal", če bo treba tudi ponoči delat...
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 27.02.2013, 1:19
Napisal/-a železocestnik
Peter 5 napisal/-a:Metalna? Bo moralo držati, čeprav se spominjam le naziva "Splošna tovarna vijakov in metalnih konstrukcij". V Mariboru smo še dolgo po uvedbi imena "Metalna" uporabljali kar skrajšan naziv "Splošna".
LP - Peter
Jaz rabim Spominski zbornik Slovenije (LJ 1939), da si lahko to preberem
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 27.02.2013, 8:46
Napisal/-a Signal
Peter 5 napisal/-a:...
Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). ...
Peter
MMG, @Peter 5, nekateri "signali za vozno pot" so bili aktivni še v samostojni domovini.
Nekaj primerov:
M- likovni skupinski IS v Kidričevem (ena ročica: izvoz proti Pragerskem, dve ročici: izvoz proti TALUM-u)
M- likovni skupinski IS v Dravogradu (ena ročica: izvoz proti Prevaljam, dve ročici: izvoz proti Otiškemu vrhu)
M- svetlobni skupinski IS v Sežani (ena zelena luč: izvoz proti Ljubljani, dve zeleni luči: izvoz proti Novi Gorici)
Za časa YU je bilo na območju Slovenije vgrajenih še več "signalov za vozno pot". Poleg omenjenih so bili vgrajeni še na postajah (našteto po spominu) Mb_Studenci (dvoroč. izvozni), Stranje (svetlobni), Novo mesto (dvoroč. izvozni), Celje (dvoroč. izvozni), ...
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 27.02.2013, 9:25
Napisal/-a Tomy
Signal napisal/-a:Peter 5 napisal/-a:...
Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). ...
Peter
MMG, @Peter 5, nekateri "signali za vozno pot" so bili aktivni še v samostojni domovini.
Nekaj primerov:
M- likovni skupinski IS v Kidričevem (ena ročica: izvoz proti Pragerskem, dve ročici: izvoz proti TALUM-u)
M- likovni skupinski IS v Dravogradu (ena ročica: izvoz proti Prevaljam, dve ročici: izvoz proti Otiškemu vrhu)
M- svetlobni skupinski IS v Sežani (ena zelena luč: izvoz proti Ljubljani, dve zeleni luči: izvoz proti Novi Gorici)
Za časa YU je bilo na območju Slovenije vgrajenih še več "signalov za vozno pot". Poleg omenjenih so bili vgrajeni še na postajah (našteto po spominu) Mb_Studenci (dvoroč. izvozni), Stranje (svetlobni), Novo mesto (dvoroč. izvozni), Celje (dvoroč. izvozni), ...
SIgnal za vozno pot ima tri ročice, vendar ti navajaš take signale, ki so dvoročični. Ali si pravilno navedel? Celo konkretno me zanimata signala v Kidričevem in Dravogradu, do kdaj sta bila v "delovnem razmerju"
Lep dan
Tomaž
Re: Pesniška dolina
Objavljeno: 27.02.2013, 15:26
Napisal/-a Peter 5
Pozdravljeni!
Res sem malo zamešal vrstni red besed pri nazivu kasnejše Metalne in se za to opravičujem. Po viru
http://www.siranet.si/deskriptordetail.aspx?ID=61832 bi bil moral pravilno zapisati "Tovarna splošnih metalnih konstrukcij in vijakov"; ta naziv je veljal šele po l. 1946 in po nacionalizaciji. V istem viru je najti še druge nazive, kot so se menjavali z rastjo podjetja.
Lep pozdrav - Peter