Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 545
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 27.02.2013, 15:55

Zdravo!
@Signal: Hvala za dopolnilo k izvajanju o signalih. Sem se pa nekoliko slabo izrazil, saj sem pod "že zdavnaj ukinjeni" imel v mislih likovne signale s 3 ročicami. Iz današnje rabe signala za namen nakazovanja smeri vožnje pa sem navedel kot primer svetlobni signal iz Zagreba (gl. k.)

Pozdrav - Peter
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 545
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 27.02.2013, 16:34

Zdravo!
@Tomy: Ročični signali (nemškega tipa!) v Kidričevem so vsi padli 24.07.2007 v okviru nadgradnje proge Pragersko - Hodoš. Sem bil zraven ! :(

Za Dravograd ne vem; eventualno je celo še v funkciji.

LP - Peter
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1751
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Signal » 27.02.2013, 19:46

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
@Tomy: Ročični signali (nemškega tipa!) v Kidričevem so vsi padli 24.07.2007 v okviru nadgradnje proge Pragersko - Hodoš. Sem bil zraven ! :(

Za Dravograd ne vem; eventualno je celo še v funkciji.

LP - Peter

Postaja Dravograd nima več vgrajenih likovnih signalov. Je edina (najsodobnejša :mrgreen: ) na odseku proge Mb_Studenci - Prevalje, ki je opremljena z ERSVN (2 x US, 2 x skupin. IS, zavarovanje iz smeri Otiški Vrh je izvedeno z mejnim tirnim signalom).

V Celju, ob postavljalnici 2 in ob tiru 6, sta na ogled razstavljena dva dvoročična signala nemškega tipa.
Mislim, da je vsaj eden iz Dravograda.

MMG, v tej temi se nahaja stari signalni pravilnik, ki obravnava tudi večročične signale.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 27.02.2013, 19:52

Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 954
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Dirigent » 27.02.2013, 20:16

Tudi mehanski blok postaje Ruta je zelo zanimiv......
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.02.2013, 0:34

O:28900


S signalne tehnike se vračamo nazaj v čas obnove...

Poskušamo med fotografijami ujeti vrstni red...


Za premik trama je potrebno kar nekaj rok...

Slika



Trame je potrebno med sabo spojiti z vijaki...

Slika



Evo nas na vrhu...nekdo pač mora kontrolirati delavce

Slika



Obremenitev je prehuda...se bo treba malo spočiti...

Slika



ivy bi moral spoznati tisto kmetijo v ozadju :-k
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.03.2013, 1:11

O:29050


Poglejmo si nadaljevanje gradnje mostu/nadvoza čez cesto v Lenart v Pesniški dolini...

Nosilci iz Maribora so prispeli...

Slika

To fotografijo smo že obdelali. Predsignal je v smeri Maribora.


Kako prestaviti te nosilce?

Slika

Nekateri so že naredili kurs fizike in vedo, da je lažje "peljati" po jeklenih ceveh kot vleči težko konstrukcijo...


Seveda s pomočjo vitla...

Slika



Na nosilce so že namestili prage...sedaj pa je potrebno še izvrtati luknje za pritrditev tirnic...

Slika


Slika



Brez "pajserja" ne gre...

Slika



Oficirji so zadovoljni z opravljenim delom...

Slika



Prevoz za oficirje z gradbišča...

Slika

Medklic fotografa: "Ali sta vidva skregana?"


Premestitev...

Slika

Potem pa glavni oficir (Tono bo povedal, kaj je to za en čin): "Ejga, tako dobra pa si zopet nisva. Fotoreporter, da ne bi slučajno tole fotografijo dal v cajtenge."


Za nekatere je bil prevoz z vlakom do Maribora...

Slika
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 01.03.2013, 8:00

Nisem si mislil, da obstaja toliko fotografij iz obnove v Pesniški dolini. :shock:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 01.03.2013, 8:08



Kaj sta pijana, da imata tako poševno kape na glavi :?: :roll:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a ivy » 01.03.2013, 8:12



Vidi se, da je bil nasip lepo vzdrževan, zdaj pa je zelo zaraščen.

Slika
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a mkx » 01.03.2013, 9:05

železocestnik napisal/-a:Slika
Potem pa glavni oficir (Tono bo povedal, kaj je to za en čin):

A lahko jaz ugibam? Če ni pod robom sprednje klopi skrite še kakšne zvezdice bi rekel, da gre za nadporočnika (ali kako se že reče poručniku prve klase) ...
Tudi na tej fotografiji je videti nekako tako, očitno je tudi ta izobraženi takšen z dvema zvezdicama. Rahlo dvomim, da bi na to gradbišče prišel podpolkovnik?

Pri ta desnem (ta levem iz njune perspektive) ne opazim nobenih oznak čina, se pravi da je navaden vpoklicanec.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.03.2013, 10:21

Vpoklicancev ni bilo :roll:

Ali si bil prostovoljno v partizanih, ali so te pa nasilno mobilizirali...
To je bila slovenska vojska...
Potem pa so ukinili slovensko vojsko...in 23.maja 1945 razformirali 7.korpus...in inženirsko brigado.

Z dnem 23.maja 1945 je že NAREDBA štaba IV. ARMIJE (već na tada srbo-hrvatskom jeziku :wink: ):

"Naredbom Vrhovnog Komandanta depeša br.49 od 18.maja o.g. rasformira se Glavni štab Slovenije...

Naredba stupa odmah na snagu.
Naredbu pročitati pred strojem.

SMRT FAŠIZMU - SLOBODA NARODU!

KOMANDANT-General-Lajtnant
Peko Dapčević s.r.


:saluti
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a Tono » 01.03.2013, 12:26

Zdravo,

evo vam partizanske čine in položajne oznake:

http://www.shrani.si/f/1U/kp/9qMitY8/3/oznakenovj.jpg

Tovariš z dvema zvezdicama na rumenem "štrajfnu" je očitno politični komisar čete v rangu poročnika.

S.F. - S.N.!

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.03.2013, 15:50

Še originalna NAREDBA...

Slika


:saluti
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8884
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Pesniška dolina

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.03.2013, 16:25

Ima pa Tono prav: najvišji čin v Prometno tehničnem oddelku je bil kapetan.

Načelnik oddelka je bil kapetan Ing. Mravlja Ciril iz Ljubljane.
Potem sta bila še dva kapetana v oddelku: prof. Krall Jože, ki je bil šef prometnega odseka in Ing. Ante Kovač, ki je bil šef tehničnega oddelka.
Pomočnik za železnice je bil poročnik Pirš Franc.

Ima pa prav tudi mkx, da se je prometno tehnični oddelek po uradnem koncu vojne dopolnil z dijaki...predvsem z "kancelarijski rad" :lol:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: trea2006 in 1 gost