Pesniška dolina

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 28.03.2008, 11:06

V radiju 3 km sigurno ne!
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 28.03.2008, 11:31

Le zakaj so ga zamenjali, ko pa je stari še videt čisto vredu :?:


Slika

Ivy
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.03.2008, 11:34

ivy napisal/-a:Le zakaj so ga zamenjali, ko pa je stari še videt čisto vredu :?:

Ivy




Verjetno je laže postaviti novega, kot pa starega presukat za 90°.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11354
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 28.03.2008, 11:50

Dolfe napisal/-a:
ivy napisal/-a:Le zakaj so ga zamenjali, ko pa je stari še videt čisto vredu :?:

Ivy




Verjetno je laže postaviti novega, kot pa starega presukat za 90°.
Naj se ve ,da je Evropa višja. :lol: Ostanki komunizma pa se abračajo okoli svoje osi. :twisted:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9050
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.03.2008, 20:29

@ivy, @Barbapapa1

Danes sem izvedel, da imajo v zbirki razglednic pri Umetniškem kabinetu Primož Premzl, Slovenska ulica 8, Maribor razglednico izpred WWI (okoli leta 1911) neke železniške nesreče pri Pesnici. Na razglednici naj bi bil viden nasip ob bivšem viaduktu (informacijo sem dobil pri Premzlu mlajšemu).
Naj se kdo od vaju oglasi pri njih.

Pozdrav
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 31.03.2008, 19:31

Po priporočilu "železocestnika" ( kateremu se zahvaljujem za informacijo), sem danes šel v Galerijo Premzl v Mariboru, ter povprašal o morebitnih fotografijah Pesniškega nasipa. Prijazen lastnik mi je takoj pokazal razglednico železniške nesreče, ki se je 11 maja 1909 zgodila na omenjenem nasipu. Razglednico sem po privolitvi lastnika galerije lahko tudi fotografiral.


Slika
Iz zasebne domoznanske zbirke Primoža Premzla




Ivy
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 31.03.2008, 22:00

Pozdrav

Ivy, super akcija =D> .... Tebi Železnocestnik, pa vsa čast za informacijo \:D/ .Jaz bi imel čas šele na koncu tedna :oops: . Po fotografiji sodim, da sama lokacija dogodka ni na samem nasipu, ki je zakril bivši vijadukt (strmina je prekratka), temveč nekje v okolici postaje Pesnica. Prav tako se mi zdi, da predel okoli izhoda iz košaškega predora proti Pesnici tudi ne pride v poštev, saj tam teren preide dokaj hitro v strmino in pa za vlakom bi se verjetno moralo videti nekaj hriba....Verjetno bo Ivy lažje identificiral mesto dogodka....

Imam kar nekaj problemov z določitvijo tipa lokomotive, ki je na posnetku. Z veliko verjetnostjo gre za lokomtivo na mokro paro (kar je vidno po dveh parojemih). Na prvi pogled sem mislil, da je naša seija 24, pa se mi zdi lokomotiva na sliki manjša od štiriindvajsetke, pa tudi pokrov razvodnika pare na cilindru je raven, medtem, ko je na 24-ki le-ta poševen. Pa tudi kabina ne ustreza tej, kot jo poznam s 24-ke.
Drugi kandidat je serija 135 (mokroparna izvedba serije 28, kkStB 180). Vendar je ta lokomotiva na posnetku po moje premajhna in ima previtek kotel. Tudi položaj cilindrov in prehod prevleke kotla v cilinder "ne štima"...
Naslednji kandidat bi bila serija 109 (SB 32f). Ta bi skoraj "štimala", a ji manjkajo cevi za vodenje pare v cilindre, ki pri seriji 109 izhajajo iz parojema pri dimniku.
Potem je tukaj še serija 112 in pa 131, ki pa tudi ne odgovarjata povsem....(je pa res, da imam na voljo slike okoli leta 1930. Vse lokomtive so lahko bile v tem časovnem obdobju že krepko predelane....)

Skratka, posnetek je zelo, zelo zanimiv....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9050
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.04.2008, 0:23

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Ivy, super akcija =D>

LP

Jože


Ivy, super akcija =D> =D>

Ni sicer "foltrefer" (Volltreffer=zadetek v sredo, v polno), je pa saj ID.

Če pa vaju zanima "Zugszusammenstoss", potem pojdita v UKM.

Hint: tam imajo domoznansko zbirko in v okviru te Töply-jevo zbirko izpiskov iz "Marburgerice" (Marburger Zeitung).
Gospod Töply je bil prijazen mariborski profesor. Ko je šel v penzijo, je namesto, da bi šel na pijačo v Astorio, šel v UKM in izpisoval dogodke iz Marburgerice.
Samo pogledaš pod geslo "Pesnica" in dobiš vse, kar ti srce poželi.
To ni res...ampak je res... :wink:
Za ta "tresk" lokomotive pa samo zahtevaš časopis po 11. maju 1909 in pogledaš nesreče.

Eno-stavno :wink:

Lepo, da si dal podpis nahajališča razglednice, še lepše pa je, da ti je g. Premzl dovolil preslikati razglednico. Zahvala tudi z moje strani.


Pozdrav
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 970
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

OdgovorNapisal/-a Planet 1830 » 01.04.2008, 9:07

Lokomotiva udeležena v nesreči je (po moji presoji) vrtste SudB 106/kkStB 106, kasneje JDŽ 104.
To je lokomotiva z osnim zaporedjem 2B-n2v (mokroparna dvocilindrska zvezna). Grajene so bie (tiste, ki so bile kasneje JDŽ) med leti 1899 in 1902. To so bile značilne brzovozne lokomotive. Premer vezanih koles je 2100 (2140?) mm, največja (dovoljena) hitrost je 90 km/h. Na JDŽ so bile kasirane v tridesetih letih prejšnjega stoletja.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 01.04.2008, 18:53

Pozdrav

Planet 1830, imaš prav, vse podrobnosti se ujemajo z Sb 106 (JŽ 104). Hvala!

LP

Jože
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 01.04.2008, 20:13

Po mojem poznavanju Pesniške doline in hribov v odzadju, domnevam, da se je nesreča zgodila v smeri Pesnice.

Čeprav sam nisem čisto siguren, bom skušal v bližnji prihodnosti izvedeti kaj več o natančni lokaciji železniške nesreče.


Prilagam pa dve fotografiji, ki sta posneti na lokaciji kjer domnevam, da se je zgodila nesreča.

Slika
Slika


Ivy
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 04.04.2008, 21:15

Takole nekako izgleda Pesniški nasip iz lokalne ceste, ki teče vzporedno!
Naslednjič se bom bolj potrudil, da se bodo slike lepše ujemale.


SlikaSlikaSlika

Ivy
Aufle

OdgovorNapisal/-a Aufle » 04.04.2008, 22:52

yx
Zadnjič spremenil Aufle, dne 14.08.2008, 23:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 30.04.2008, 20:22

Popoldne nad Pesniško dolino iz okoliškega hriba.

Pogled na Pesniški nasip
Slika

Pesniška dolina
Slika

Tovornjaki sredi travnikov
Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Ivy
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 12.05.2008, 21:07

Železniška postaja Pesnica

Slika


Slika


Slika

Smer Maribor
Slika

Smer Šentilj
Slika


Slika


Slika

Ivy

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost