Peljal sem se s cesarskim vozom...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Peljal sem se s cesarskim vozom...
Dne 21. novembra 1990 sem se peljal s cesarskim vozom po viseči železnici v Wuppertalu v deželi Severno porenje-Westfalija. Pred tem datumom o tej železnici še slišal nisem, kaj da bi vedel kako deluje.
Cesarski voz so zakupili naši gostitelji (ne povem kdo,da ne bo takoj kdo pomislil, da smo zato kupili kakšno zanič stvar za Slovenijo...)
Najprej slikca, da boste sploh verjeli..
Če greš danes na Google, dobiš kot drugi zadetek:
"Schwebebahn Wuppertal", to pa je že naša viseča železnica za mestni in primestni promet v Wuppertalu.
V prevodu v angleščino se imenuje "Monorail Suspension Railway", torej enotirna viseča železnica. Lahko bi se ji rekli tudi nihajna, saj je nagnjena k nihanju voza na ovinkih.
Vsako mesto si je po svoje rešilo problem mestnega in primestnega prometa. Wuppertalčani zagotavljajo, da je njihova viseča železnica čista (električni pogon), ekonomična in da njihova vozila ne poznajo rdečih semaforjev na cesti. Tirnice so visoko nad cesto ali reko Wupper...
Na svetu obstajata samo dve taki železnici in to ta v Wuppertalu in proga Dresden-Loschwitz, ki pa se vzpenja in ima izveden pogon z jekleno vlečno vrvjo. Tudi veliko krajša je, saj je dolga le 274 metrov. Obe funkcionirata po patentu iznajditelja Carla Eugena Langna iz leta 1892.
Še nekaj letnic:
- 1887: v kraju Barmen in Elberfeld se imenujejo komisije za proučitev možnosti postavitve viseče železnice
- 1894: oba kraja sprejmeta projekt viseče železnice
- 1898: pričnejo z deli po projektviseče železnice "sistem Langen"
- 1900: poskusno obratovanje in vožnja cesarja Wilhelma II po progi
- 1901: uradna otvoritev proge
- 1917: prvo iztirjenje visečega voza (ni poškodovanih)
- 1943 in 1945: z letalskimi napadi zavezniki poškodujejo progo
- 1946: viseča železnica zopet obratuje
- 1950: Tuffi, mlad slonček skoči iz voza vreko Wupper. Voz je najel cirkus za reklamne namene. Slonček se ni poškodoval (imel je že trdo kožo)
- 1990: 90 letnica cesarskega voza in moja vožnja z njim
- 1997: zaradi tehničnega defekta zglobnega vlaka je na postaji Oberbarmen le- ta zapeljal v cesarski voz in pri tem je bilo 14 gostov v cesarskem vagonu poškodovanih
- 1998: na postaji Alten Markt je zglobni vlak zapeljal v tam stoječi vlak in poškodovanih je bilo 11 potnikov.
- 1999: najhujša nesreča v zgodovini viseče železnice
Po končanju vzdrževalnih del je gradbena firma pozabila odstraniti spono delovnega odra. Zglobni vlak je iztiril in padel v reko Wupper. Pet potnikov je bilo mrtvih, 47 oseb pa težko poškodovanih.
Na sliki se lepo vidijo pogonski agregati...
Še fotografija padlega vlaka v reko Wupper leta 1999
Morda samo še to. Po nesreči našega slončka Tuffija leta 1950 se je ugotovilo, zakaj je slonček skočil iz vozečega voza 11 metrov globoko v reko. Bil je brez vozovnice, približeval pa se je kondukter..
Lp
Cesarski voz so zakupili naši gostitelji (ne povem kdo,da ne bo takoj kdo pomislil, da smo zato kupili kakšno zanič stvar za Slovenijo...)
Najprej slikca, da boste sploh verjeli..
Če greš danes na Google, dobiš kot drugi zadetek:
"Schwebebahn Wuppertal", to pa je že naša viseča železnica za mestni in primestni promet v Wuppertalu.
V prevodu v angleščino se imenuje "Monorail Suspension Railway", torej enotirna viseča železnica. Lahko bi se ji rekli tudi nihajna, saj je nagnjena k nihanju voza na ovinkih.
Vsako mesto si je po svoje rešilo problem mestnega in primestnega prometa. Wuppertalčani zagotavljajo, da je njihova viseča železnica čista (električni pogon), ekonomična in da njihova vozila ne poznajo rdečih semaforjev na cesti. Tirnice so visoko nad cesto ali reko Wupper...
Na svetu obstajata samo dve taki železnici in to ta v Wuppertalu in proga Dresden-Loschwitz, ki pa se vzpenja in ima izveden pogon z jekleno vlečno vrvjo. Tudi veliko krajša je, saj je dolga le 274 metrov. Obe funkcionirata po patentu iznajditelja Carla Eugena Langna iz leta 1892.
Še nekaj letnic:
- 1887: v kraju Barmen in Elberfeld se imenujejo komisije za proučitev možnosti postavitve viseče železnice
- 1894: oba kraja sprejmeta projekt viseče železnice
- 1898: pričnejo z deli po projektviseče železnice "sistem Langen"
- 1900: poskusno obratovanje in vožnja cesarja Wilhelma II po progi
- 1901: uradna otvoritev proge
- 1917: prvo iztirjenje visečega voza (ni poškodovanih)
- 1943 in 1945: z letalskimi napadi zavezniki poškodujejo progo
- 1946: viseča železnica zopet obratuje
- 1950: Tuffi, mlad slonček skoči iz voza vreko Wupper. Voz je najel cirkus za reklamne namene. Slonček se ni poškodoval (imel je že trdo kožo)
- 1990: 90 letnica cesarskega voza in moja vožnja z njim
- 1997: zaradi tehničnega defekta zglobnega vlaka je na postaji Oberbarmen le- ta zapeljal v cesarski voz in pri tem je bilo 14 gostov v cesarskem vagonu poškodovanih
- 1998: na postaji Alten Markt je zglobni vlak zapeljal v tam stoječi vlak in poškodovanih je bilo 11 potnikov.
- 1999: najhujša nesreča v zgodovini viseče železnice
Po končanju vzdrževalnih del je gradbena firma pozabila odstraniti spono delovnega odra. Zglobni vlak je iztiril in padel v reko Wupper. Pet potnikov je bilo mrtvih, 47 oseb pa težko poškodovanih.
Na sliki se lepo vidijo pogonski agregati...
Še fotografija padlega vlaka v reko Wupper leta 1999
Morda samo še to. Po nesreči našega slončka Tuffija leta 1950 se je ugotovilo, zakaj je slonček skočil iz vozečega voza 11 metrov globoko v reko. Bil je brez vozovnice, približeval pa se je kondukter..
Lp
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 10.02.2008, 22:03, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Naš slonček je bila 3 ali 4 letna slončica
Izgleda, da je le imela vozovnico..
vstopila je brez problema mimo kondukterja...
no, potem pa je imela mogoče Tuffi tačke na sedežih, pa je prišel kondukter...
in ni ji preostalo drugega kot....
No, tukaj moramo vedeti, da gre za fotomontažo....
Iz reke pa že imamo originalne posnetke...
Potem pa si je šef cirkusa že toliko opomogel, da jo je lahko odpeljal na breg..
EPILOG: šef cirkusa in šef Wuppertalske viseče železnice sta bila kaznovana na sodišču...
Lep pozdrav
Izgleda, da je le imela vozovnico..
vstopila je brez problema mimo kondukterja...
no, potem pa je imela mogoče Tuffi tačke na sedežih, pa je prišel kondukter...
in ni ji preostalo drugega kot....
No, tukaj moramo vedeti, da gre za fotomontažo....
Iz reke pa že imamo originalne posnetke...
Potem pa si je šef cirkusa že toliko opomogel, da jo je lahko odpeljal na breg..
EPILOG: šef cirkusa in šef Wuppertalske viseče železnice sta bila kaznovana na sodišču...
Lep pozdrav
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Viseča železnica je varno umaknjena od cestnega prometa...
Toda...če postaviš na tovornjak hidravlično dvigalo, jo pa tudi dosežeš..
Letos junija se je to zgodilo (prvič?), kljub temu, da so ob progi opozorilni znaki.
Preiskava proti vozniku tovornjaka poteka...
Na spodnji povezavi je šest fotk nesreče.
Link: http://www.spiegel.de/international/ger ... 75,00.html
Toda...če postaviš na tovornjak hidravlično dvigalo, jo pa tudi dosežeš..
Letos junija se je to zgodilo (prvič?), kljub temu, da so ob progi opozorilni znaki.
Preiskava proti vozniku tovornjaka poteka...
Na spodnji povezavi je šest fotk nesreče.
Link: http://www.spiegel.de/international/ger ... 75,00.html
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana