Zgodovina oz. razvoj 06

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

@_Borsig_, kaj če pa je tota s Pragerskega? Nobenih stebrof, nobenih drotof nikjer....

Ti si "lokalec" :mrgreen: na Pragerskem, boš lažje preveril, kot mi, "autsajderi"...

P.S. pa vagoni za "rungenwagnom" se mi zdijo zanimivi. Niso nekdaj nekaj takega uporabljali v Tovarni Aluminija Kidričevo?

LP

Jože
Pje, čuj @BP1: na to možnost pa res nisem pomislil!

Oni vagoni bi res lahko bli iz Kidričevega!

Te pa bi to pomenlo da je vlak namenjen v Kidričevo! Drgač si totega loka ne znam razlagati!!!

Varianta "b" bi bla, da je vlak na poti iz Mb proti Celju!?!


@ŽC!!!

Kot si opazil si nas prebudil!!!

Od kod je ta fotka?!?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Pol ure od objave fotk, pa že taka diskusija!

To uspe samo @ŽC z objavo "za preverjanje budnosti"!

(Beri; ko nenamerno pobrka fotke)

:mrgreen: :twisted: :mrgreen:


Torej @ŽC trdi, da je fotka iz Pragerskega:
železocestnik napisal/-a: Foto: Igor Malahovsky
Pragersko
JŽ 06-005
datum: 13.5.1973

Slika
Sedaj pa nagradno vprašanje:

Kje za vraga v Štrbunkovem (Aporthofu) naj bi bila ta lokacija?!?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zadaj imaš predsignal, treba bo pogledati stare načrte.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

pri zbiranju gradiva za zgodovino tramvaja smo naleteli tudi na fotografijo JDŽ 06 na cestnem prehodu Gosposvetske ceste preko Južne železnice v Ljubljani.

Igor se je potrudil in zbral članke iz tedanjih časopisov (1930) o preizkušanju JDŽ 06.

Z njegovim dovoljenjem kopiram njegov prispevek iz "tramvajske" sekcije v "parno" :train2
trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči .


Tukaj je bilo dejano, da bi se naj nekaj reklo o "Borsigu na železniškem prehodu". Njega dni so ga testirali po naših progah. In ...


Slika
"Jutro", 3.7.1929


Slika
"Slovenski narod", 18.4.1931


Slika
"Slovenec", 1.5.1931


Slika
"Jutro", 6.5.1931


Slika
"Slovenski narod", 20.5.1931


Vir: dLib - NUK

Opomba: nimam nič proti, da se prispevek preseli v "parno rubriko".

LP Igor
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

trackpan napisal/-a:Pozdravljeni pozitivno misleči .

Slika
"Slovenec", 1.5.1931

LP Igor
Na tej sliki je ena konkretna konstrukcija na desni strani pri četrti osi. Sicer sem to že na kakšni drugi sliki videl ampak ta konstrukcija je na Borsigih že zdavnaj izginila. Kaj je bilo nameščeno, reduktor za brzinomer? Namreč preseneča me taka konkretna konstrukcija; je pa res, da ima 06 daleč največja kolesa od vseh naših (slovenskih) lokomotiv...
Goran
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a miloš »

Razen 03 in 10,ki imajo dosti večja kolesa,ter 17 in 18,katere imajo malenkost večja.
LP Miloš
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Se opravičujem, ampak pri članku v "Jutru" (6.5.1931) sem malce :oops: preveč "odrezal" papirja.


Slika


Vir: dLib - NUK

LP Igor
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Pomenljiv je zadnji odstavek:
"Naša država je naročila v tovarni Borsig še 100 takih lokomotiv, med njimi tudi z velikimi kolesi in bodo te lokomotive vozile s hitrostjo do 120 km na uro. Tega časa tudi najhitrejši angleški in francoski ekspresi ne presegajo. Kadar pridejo v promet te lokomotive, naš železniški promet tudi glede brzine ne bo zaostajal za drugimi srednje in zapadnoevropskimi državami."

Resnica je bila že takrat drugačna, sedaj pa je razlika še bistveno večja... Če bi se peljali sedaj z vsaj 120 km/h bi bilo čisto spodobno.
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Tono »

Gorchi, če misliš tisti nosilec v obliki črke V, potem je nanj bil pritrjen prenos za brzinomer.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz mislim, da bi vidva, glede na to, da sta tehnika, rabila tale načrt... :wink: :lol:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Hvala obema! Se mi je zdelo, da je to to... Sedaj pa naslednje vprašanje, kako je ta reč zgledala od blizu? :)

Pol pa še ena malenkost, ki sem jo že spomladi opazil na 06-018. Ojnici, t.j. oni drog, ki prenaša silo pare iz batov na gnano kolesno dvojico, nista enaki na levem in desnem boku lokomotive. Ali je kje zabeleženo, zakaj je bilo treba na eni strani ojnico zamenjati (pred desetletji, že v 80-tih je bila razlika, sodeč po fotografijah)?
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Tono »

En gonilni drog leži v kurilnici na Jesenicah. Koliko se spomnim je na enem od drogov tik pred odhodom na progo v mariborski kurilnici počilo uho, v katerem je ležaj. Ne vem pa kako je bila poškodba sanirana.

Gorchi, ali lahko naložiš slike, ki prikazujejo razliko med štangama? Sam nisem nikoli tako pozorno opazoval.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ta tema nam je popolnoma :sleep

Za cela tri leta in več :roll:

železocestnik napisal/-a:O:7900

Gorchi napisal/-a:Dame in gospodje,
v zadnjem času me serija 06 precej privlači pa me zanima kaj več o tej seriji.
Ne vem, če Gorchi-ja še vedno privlači 06-tka :batina ...

...vendar tema je šla v maloro :roll:

Nobenih fotk, nobenih načrtov :roll:
...
...

Mislim pa, da se da ta tema obnoviti in spraviti do 10.000 ogledov brez problema :wink: :lol: :lol:

Iz teme Konec parne vleke na Slovenskem prestavljam Gorchijevo zvedavost v tapravo temo...

Tukaj naj bi bil govor o razvoju serije 06.
Gorchi napisal/-a:Mene pa presenečajo bakrene peči na 06-kah. Kaj niso bile vse grajene z jeklenimi? Od kje sedaj barkene?

Torej, z odgovori na plan [-o<


Seveda smo magično mejo 10.000 ogledov že zdvnaj presegli.

Danes kaže števec ogledov: 181867

Kljub temu, da ni bilo več kot tri leta nobenega prispevka :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:181871

Za začetek moj zapis iz rubrike: Ponovno rojstvo lokomotive JŽ 06-018 leta 1989

Pred tridesetimi leti :old
železocestnik napisal/-a: ....
Prisotni (z leve proti desni): Medič (direktor CD Šiška), Škerjanc, Berdnik, Viršček (zunanji strokovni sodelavci), Škrbinc, Podobnik (pooblaščena inšpektorja parnih kotlov).
Seveda ne smemo pozabiti Francija Hrena, obratovodje CD Šiška, ki je zlezel na lokomotivo in se skoraj zlil z lokomotivo...črni lasje, temna halja, pa črna lokomotiva...

Slika

So bili pa pomembni možje za odločitev, da postane JŽ 06-018 vozna.

Napišimo torej po vrsti njihove položaje:

Škerjanc, direktor celotnih Centralnih delavnic Ljubljana
Berdnik. šef službe za vleko
Viršček, republiški inšpektor za železniški promet

Škrbinc pa je bil na ŽG poleg drugih nalog zadolžen tudi za aktivne parne lokomotive muzejskega vlaka.


Poglejmo si sedaj še malo zgodovino JŽ 06-018.

Lokomotiva je bila izdelana leta 1930 v tovarni lokomotiv A.Borsig Tegel-Berlin. Številka parnega kotla: 12207
Leta 1938 je bil zamenjan parni kotel.
Leta 1958 so na generalni reviziji demontirali kotel št. 9620 iz lokomotive JDŽ 06-014 in ga montirali na JDŽ 06-018. Ta kotel (št.9620) je bil leta 1947 demontiran z lokomotive JDŽ 05-014 in montiran na JDŽ 06-014.

Leta 1958 se je vgradila tudi nova bakrena peč.
Leta 1971 je bila vgrajena nova jeklena peč.

Sedaj ima lokomotiva JŽ 06-018 vgrajen kotel št. 9620, ki ga je "dobila" od donatorja leta 1958.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 181950

Pozdravljeni,

izgleda, da so vse JŽ 06 prišle v kraljevino Jugoslavijo z bakrenimi pečmi...

Slika

povečava...

Slika

Peč je bila originalno bakrena, samo zunanje stene so bile jeklene...

Slika

Če pogledamo, kaj se je recimo dogajalo s JŽ 06-018:

1958: dobila kotel od JŽ 05-014, z bakreno pečjo

1962: vgrajena nova bakrena peč

1971: vgrajena jeklena peč

Slika


Kdaj so drugim lokomotivam serije JŽ 06 zamenjali bakrene peči z jeklenimi, ne vem, bi bilo potrebno pogledati v kotelske knjige.

Enim pač nikoli, kot vidimo iz predloga za kasacijo:

Slika

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori