Zgodovina oz. razvoj 06

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Urban napisal/-a:
grega napisal/-a:kaj pa je bila 03?
Lokomotiva za vleko brzovlakov na prvenstveno na progi Ljubljana - Trst. od tu ime "Kraševka". Lokomotiva je delo ing. E. Prossy-ja, večina lokomotiv je bila izdelanih v dunajski lokomotivski tovarni v Florisdorfu, izdelovali so jih od leta 1910 naprej.

Še slike, ko se je parna vleka bližala koncu



Urban zmotil sem se ko sem tipkal mislil sem serijo 05 in ne 03.
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Serija 05 je bila brzovozna lokomotiva.Lokomotive te serije so vozile največ v Srbiji.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Na srbskem forumu je 644 objavil naslednjo sliko:
Slika
Menda je slikana iz neke slovenske knjige o železnicah. Glede na to, da nosi lokomotiva številko 315, pod katero številko je zaključila službo v JŽ?
Goran
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

a ni na sliki 06 ?
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Ja, je 06, ampak očitno še s SHS numeracijo, ki je konkretno za to lokomotivo bila (če se ne motim) SHS 486.315. Ta je postala kasneje J(D)Ž 06-015.

LP

Jože
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

aha, hvala, ... ker zgoraj je bilo govora o 05......
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

milchy napisal/-a:aha, hvala, ... ker zgoraj je bilo govora o 05......
Kje, pred mojim postom? Naslov teme je pa ja o seriji 06. Pa tudi cira se je na srbskem forumu zatipkal in vrstico kasneje popravil...
Goran
Uporabniški avatar
Urban
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 28.01.2006, 8:46
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a Urban »

Gorchi napisal/-a:Menda je slikana iz neke slovenske knjige o železnicah.
Ta knjiga ima naslov Parna vleka na Slovenskem, avtor je Verij Švajger.

V knjigi se nahaja veliko zelo zanimivih podatkov, tabel, diagramov in fotografij.

LP
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sem si mislil, da bi lahko bila to ta knjiga. In ker sem že večkrat slišal in videl tudi kakšne sheme (npr. injektorje), si jo imam namen sposodit v knjižnici (pa kaj poskenirat).
Goran
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3867
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Goran, pri tej knjigi ti skener še ne bo tako hudo trpel saj ima "le" 233 strani. Huje je pri knjigi "Železniška vozila" istega avtorja kjer je kar 846 strani, je pa čtivo toliko bolj zanimivo.
Tine
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sej se mi je zdelo, da si moram knjigo sposoditi, ko bom par dni doma :) Škoda, da je v kaki knjižnici niso že spremenili v elektronsko obliko...
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi napisal/-a:Na srbskem forumu je 644 objavil naslednjo sliko:
Slika
Menda je slikana iz neke slovenske knjige o železnicah. Glede na to, da nosi lokomotiva številko 315, pod katero številko je zaključila službo v JŽ?
Če se pogovarjamo o lokomotivi, ki je na zgornji fotki (JDŽ 06-015), potem je potrebno vedeti, da je prišla v prvo Jugoslavijo z reparacijami leta 1930, kljub temu, da je pod sliko št.107 Verij Švajgar v knjigi Parna vleka na slovenskem napisal, da je iz reparacij 1929! V tabeli 7, kjer so naštete parne lokomotive SDŽ na slovenskih progah pa je pravilno napisal za lokomotivo vrste 06, da je letnik 1930.

Verij Švajgar pa piše o drugi tranši reparacijskih lokomotiv (1929/1930)takole:
" Načrte je izdelala posebna komisija za konstruiranje čimbolj enotnih vrst pod vodstvom višjega inženirja Meistra iz tovarne Schwarzkopff v Berlinu. To je bilo 40 lokomotiv tipa 2-C-1 vrste 383 za brze in težje potniške vlake po ravninskih magistralah, dalje 30 kosov lokomotiv 1-D-1 vrste 06 za srednjevzponske proge in 40 komadov tipa 1-E za tovorni promet na vzponskih odsekih pod označbo vrsta 30. Vrsti 05 in 06 sta bili pregretoparni dvojčici za hitrost 100 oziroma 80 km/h, vrsta 30 je pa bila zelo sodobna trojčica na pregreto paro in sposobna do hitrosti 65 km/h. Od teh strojev so bili oni vrste 05 v Zagrebu in Beogradu, vrsta 06 pretežno v Ljubljani in Mariboru, tovorne so bile le manj časa na območju ravnateljstva v Ljubljani, ker so si jih drugi izgovorili. Vse tri so imele enake kotle, razlike so bile-razumljivo-v parnih strojih in tekalih glede na namembnost in hitrost. Osni pritisk je bil 18 ton in seveda niso smele na šibkejše proge."

Pri Pospichalu pa izvemo za tovarniško številko proizvajalca Borsig in tudi to, da so jo Avstrijci vrnili JDŽ leta 1946.
Lokomotivi 06-16 in 06-18, ki sta se ohranili pa so vrnili celo leta 1947.

http://www.pospichal.net/lokstatistik/20204-jdz06at.htm

Verij Švajgar nam poda tudi tabelo 8, v kateri navede število aktivnih parnih lokomotiv vrste 06 v razdobju 1945-1978:
od leta 1945 do 1967: 28 lokomotiv
1968: 25 lokomotiv
1973: 11 lokomotiv
1974: 7 lokomotiv
od leta 1975 do 1978: 2 lokomotivi

Ohranile so se tri lokomotive vrste 06: 06-013. 06-016 in 06-018 v lasti železniškega muzeja v Šiški.

MMG, kdo mora zožati svoj post na prejšnji strani?
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

JDŽ 06,so na naših celjskih koncih,vozile tudi na Preloge,Prevalje,in naprej v Avstrijo.Mi smo eno imeli za pomoč,za vleko tovornih vlakov v 70.letih na Prelogah.Zame je to najlepša lokomotiva,kar sem jih videlin imel čast vozit.

Slike:

Slika

Lep pozdrav.
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

SŽ 06-013 v Augsburgu.Lepotica brez primere-(Miss Slovenije dopustuje v Nemčiji.).Tako bi lahko rekli.Ali kdo ve kdaj pride nazaj v Slovenijo?

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Se pa lahko reče, da je "na začasnem delu" v Nemčiji... :wink:

"Gastarbajterca"... :lol: :lol:

Mnogi se niso nikoli vrnili... :evil:
železocestnik napisal/-a:
MMG, kdo mora zožati svoj post na prejšnji strani?
Ali se ve, kdo mora zožati post?
Ko bom kupil 22" monitor, ne bom več težil...
Odgovori