Zgodovina oz. razvoj 06

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Peter, pozdravljen,

jaz se po Ptujski cesti nisem vozil, spomnim pa se priključka na Tržaško.

Ali mi lahko poveš, čigava je bila ta hala s tovorno rampo ?
Ta tir so podaljšali skoraj do Ptujske ceste in nanj postavili lokomotivo. Sicer bi moral ta tir imeti odbojnik na koncu tira.

V katerih letih je stala lokomotiva JŽ 06-013 na tem mestu ob Ptujski cesti? Torej je to le na Teznem?

Ali veš, koliko časa je bila razstavni eksponat pred železniško postajo Maribor, kot piše Marko Košir ?

Ne vem, kdaj so jo prestavili v Studence.
Leta 1980, ko jo je fotografiral v Studencih prof. Kumar, je bila tako "oskubljena" :roll:

Slika
iz Kumarjevega albuma v Železniškem muzeju v Ljubljani

Ali mi lahko poveš, kje točno v Studencih je ta lokacija na zgornji fotografiji ?


Ta tema je že "prebila" magično mejo 200.000 ogledov :shock:
Na žalost je šla večina fotografij "rakom žvižgat" :(

Gorchi, ki je pričel s to temo, si ni nikoli predstavljal, da bo "pririnila" tako visoko :D

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Branko napisal/-a:06 - 013 je na žalost prodana.
KAJ!!!!!???????? Nemogoče! Saj so rekli, da bo posojena za XX let z možnostjo podaljšanja, zdaj pa... :evil: :x
Ne vem, kaj sploh dela naša avtohtona mašina v Augsurgu, da bo pa tam ostala za vedno pa je [-X [-X [-X . Ali je razlog, da ima pregreta dva ležaja ali hočejo naši samo denar???
Na koncu jo bodo še preštevilčili v DRB 39 ](*,) [-X :cussing :jezn .
Se opravičujem za jezo, pač mi ni všeč, da se lokomotive posoja v tujino. Saj je vse OK, če se vrnejo nazaj, samo se nikoli ne. Verjetno je bilo jasno, da se 06-013 ne bo vrnila, tako kot ne 28-053 in verjetno še kakšna, trenutno se ne spomnim. Pač ima 06-013 nesrečno tekočo številko. No, vsaj propadanja so jo rešili!

LP in se opravičujem za OT.:jezn.
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Pozdravljen, ŽC!
Na 10. strani si objavil fotografijo s starega dela Ptujske ceste. Če dobro pogledaš vzdolž le-te, boš videl neke elemente bivšega nivojskega prehoda , desno od tam pa tudi steber kontaktnega voda. Torej lahko posnetek datiramo v čas, ko je elektrifikacija prog dosegla tudi Maribor. Skladiščna hala na sliki in tudi baraka sta pripadali bivši Jeklotehni, ki je kasneje skrahirala. Če bi se fotograf obrnil za 180°, bi nekaj 10 m pred svojim stojiščem videl cestno križišče, kjer se je takrat Ptujska c. odcepila od Titove.

Skušal bom nanizati zgodovinske točke v mariborskem "muzejskem" obdobju lokomotive 06-013, žal le po spominu, saj nimam nobenih zapiskov ali dokumentov iz tistih časov. Obdobje se je začelo z definitivno ukinitvijo parne vleke v Mariboru. Ing. Martin Kukovec iz studenške kurilnice je bil takrat še v aktivni službi in mislim, da je bila prav njegova zasluga, da so bile nekatere lokomotive obnovljene in rešene razreza. Tako sta bili med ostalimi zunanje obnovljeni 06-013, pa tudi 24-036, ki se jo vidi na naslednjih slikah. Po obnovitvi naše lokomotive so organizirali poslovilno vožnjo s kompozicijo vagonov za prevoz rude (takrat so to bili Fad vagoni) in 2 lokomotivama 06. Spredaj je bila 06-013, seveda hladna in rinjena, vožnja pa je potekala s "koroškega kolodvora" (= Maribor Studenci) preko dravskeg mosta na glavni kolodvor - z nekaterimi vmesnimi postanki. Člani mariborskega KLMŽ so posneli nekaj prizorov s te vožnje in skupaj z nekaterimi drugimi posnetki kasneje izdali tematski koledar z barvnimi slikami parnih lokomotiv. Vagoni Fad sicer v rednem prometu niso nikoli zašli na Studence, torej so bili za dogodek poslovilne vožnje "izposojeni".

Obnovljeni lokomotivi 06-013 in 24-036 sta dobili za tem svoji stojišči v neposredni bližini klubskih prostorov KLŽM ob poslopju ž.p. Maribor-Studenci na Valvasorjevi ulici, kjer sta stali nekaj let, dokler ju niso odpeljali v muzej v Šiško.

Moja domneva, za katero pa nimam nobenega dokaza, je, da je 06-013 kratek čas čakala na koncu izvlečnega tira na Teznu (pravzaprav je tir in Jeklotehnino skladišče še na Taboru, a tir je spadal k tovorni postaji MB - Tezno), da na Studencih pripravijo vse, kar je bilo potrebno za prestavitev obeh lokomotiv s 1. postajnega tira - vsako na svoje stojišče.

S tem sem komentiral tudi posnetke. Mislim pa, da smo imeli posnetek obeh 06 s kompozicijo Fad vagonov iz omenjenega koledarja tudi že na našem forumu.
Morda lahko tukaj pomaga _borsig_ ?

Najboljše želje v novem letu 2021 in lep pozdrav vsem -
Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Peter, pozdravljen,

hvala za vsa pojasnila.

Mi smo v temi "Konec parne vleke" že "vzeli", kaj se je dogajalo z lokomotivami JŽ 06 v Mariboru.

Videli smo, da je bila JŽ 06-013 izločena junija 1975:

Slika

V seznamu delujočih lokomotiv z dne 10.6.1975 je ni več:

Slika


Na forumu "Ljubitelja železnica, kjer sem "snel" obe fotografiji s Ptujske ceste je član foruma @Tanka vatra zapisal, da sta fotografiji iz Tezna in da prikazuje lokomotivo JŽ 06-013, ki je bila leta 1976 postavljena na ta tir in bila tukaj kot muzejski eksponat nekaj let, dokler je niso prestavili v Studence.
Moram reči, da je @Tanka vatra izredni poznavalec parne vleke na področju cele bivše YU.

V knjižici Stane Kumar: Slovenske muzejske lokomotive, ki je izšla leta 1984, Kumar navaja JŽ 06-013 in JŽ 24-036 med razstavljenimi lokomotivami po Sloveniji (Maribor-Studenci)
Pri lokomotivi JŽ 24-036 piše, da so jo okoli leta 1978 restavrirali v CD Maribor in postavil v Studencih kot muzejski eksponat.


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.12.2020, 20:16, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

fotografijo JŽ 06-013 nam je "prilepil" Drotar » 26.01.2015, v temi: Maribor in železnica nekdaj:
Drotar napisal/-a:Slika
to je naslovna slika (prva stran) koledarja za leto 1977. avtor fotografije je darko pahič , datum posnetka pa je 14.4.1976. koledar za leto 1977 z slikami parnih lokomotiv za posamezne mesece je izdal »klub ljubiteljev železnic« maribor . če se prav spomnim (brez bilobila) so imeli v tem času sedež kluba v postajnem poslopju postaje maribor studenci. morda je še kateri član foruma, ki je bil tedaj član tega kluba.
v teh letih je izšlo kar nekaj koledarjev s slikami lokomotiv ali posameznih sklopov parnih lokomotiv,pa tudi železničarskih ur.


LP
Drotar
Potem pa je še Florjan napisal pojasnilo:
"Kot je meni znano, je v sredini 7o-tih let prejšnega stoletja vozila Fadarija iz Tezna na Studence in od tam v Maribor. Glavna tira na Dravskem mostu sta bila v slabem stanju (morda tudi del mostu) in je bila prevelika obremenitev na tekoči meter. Ker ni bilo kretniške povezave med levim tirom glavne in Koroške proge (1. tir na mostu) so zato vozili po omenjeni trasi. Očitno je bil Koroški tir na mostu v boljšem stanju. Hladna priprega 06-013 je bila pripeta ob Dnevu železničarjev 15. aprila 1976 od Studencev do Maribora. Ta lokomotiva je nato bila razstavljena kot muzejski eksponat na Koroškem kolodvoru (Mb- Studenci) za postajnim poslopjem vidna z Leningrajske ceste. V sredini 9o-tih let je bila prepeljana v Ljubljano in kasneje obnovljena in odpeljana v Ausburg. Res je bila ta slika v stenskem koledarju avtorja Darka Pahiča."


Torej je bila JŽ 06-013 restavrirana pred 14. aprilom 1976.
Kar pomeni, da ni bila dolgo na tiru pri Ptujski cesti. Ali pa je niso takoj postavili po 15.aprilu 1976 na Studencih.
Potrebujemo fotografijo z datumom postavitve lokomotive JŽ 06-013 na Studencih.
Starejšo kot tisto Kumarjevo zgoraj iz leta 1980!

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

na forumu Ljubitelji železnica je @Tanka vatra podal zapis obiska v KLŽ (Klub ljubiteljev železnic) v Mariboru dne 15.10.1976.
Ogledal si je te lokomotive na naslednjih lokacijah:

62-019 (ž.p.Maribor), 06-013 (Tezno), 52-011 je vozila, 24-036 kot stacionarni kotel (Metalna),
06-016,18-005, 25-011 i 25-024, 53-015 i 53-028, 661-162 (kurilnica Studenci)


Lokomotiva JŽ 06-013 naj ne bi bila postavljena po znameniti vožnji 15.4.1976 v Studencih, temveč na Teznu.


Za lokomotivo JŽ 24-036 piše v knjižici Slovenske muzejske lokomotive, Ljubljana 1984:
"Lokomotiva 24-036 je ostala v Metalni v Mariboru za ogrevanje obratov. Leta 1974 smo jo muzejsko zaščitili, štiri leta pozneje restavrirali v CD Maribor in jo postavili kot pomnik pred postajo Maribor-Studenci."

Po teh podatkih prof. Kumarja je jasno, da JŽ 24-036 ni bila postavljena v Studencih pred letom 1978!
@Tanka vatra jo je videl še v Metalni 15.10.1976.

Ali lahko kdo pogleda v železniške časopise tedanje dobe ?

Borsig pa bi lahko pogledal na Večerovo podstrešje.

Je pa zanimivo, da pomagamo s podatki, ki jih objavljamo tukaj, da bo knjiga Marka Koširja, ki še ni izšla, pravilnejša.
Ko objavlja Košir fotografijo znamenite vožnje leta 1976 zapiše pod sliko:
"Muzejsko obnovljena 06-013 okoli leta 1976 v Mariboru ob Magdalenskem parku, potiska jo takrat edina delujoča lokomotiva te serije 06-016. (Avtorjev arhiv)"

Lahko bo izpustil "okoli" in napisal točen datum vožnje ali pa tudi ne. V glavnem bo lahko izpustil "okoli", ki daje vedno konotacijo, da nekaj ne veš.

pozdravljeni
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

to sedaj o JŽ 24-036 ni OT, ker želimo ugotoviti, ali sta bile postavljeni kot muzejska primerka v Studencih JŽ 24-036 in JŽ 06-013 istočasno oz. katera je bila postavljena prej.

Prof. Kumar je to fotko posnel 9.8.1978 na "mrtvaškem tiru" v Mariboru:

Slika

Se pravi, da leta 1978 sigurno ni bila restavrirana in postavljena v Studencih!

Lahko da naslednje leto, leta 1978 pač ne.

Imamo pa na razpolago barvno fotko restavrirane JŽ 24-036 v Studencih s foruma Ljubitelji železnica, na žalost brez datuma:

Slika

Pa še ena barvna za povrh, lokacija neznana, datum neznan...

Slika
JŽ 24-036


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »


Imamo pa na razpolago barvno fotko restavrirane JŽ 24-036 v Studencih s foruma Ljubitelji železnica, na žalost brez datuma:
Saj na sliki sta obe lokomotivi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, šele sedaj vidim, da je na skrajnem levem robu fotografije verjetno del "uhlja" lokomotive JŽ 06-013.

Se vidi, da sem zamudil operacijo oči :roll:

Vendar si ne moremo s to fotko nič pomagati, ker je brez datuma.
Lahko je iz leta 1980 ali še pozneje.
Prof. Kumar je imel v fotoaparatu ČB film, eden izmed tujcev, ki sedaj fotko prodajajo na ebayu pa barvni film.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »

Vendar si ne moremo s to fotko nič pomagati, ker je brez datuma.
Poskušam pomagat. Poznam posredno povezavo enega od morebitnih očevidcev, upam da bom kaj iztržil glede na čas.
A si prepričan da ne uporabljaš ženinih očal? :wink:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, se mi je že večkrat zgodilo ravno to :old :s2

Je pa sedaj zadeva malo bolj zakomplicirana.
Po 11 mesecih čakanja na operacijo oči sem točno tisto jutro, ko sem imel operacijo dobil temperaturo 38,5 stopinj in sem moral odpovedati operacijo. Vsi po vrsti so rekli, da sem se ustrašil. Šel sem v akcijo in se še isti dan zapeljal v "drive in" kontrolo korona virusa, naslednji dan sem dobil sporočilo INJZ , da sem pozitiven. Sledilo je 12 dni postelje s temperatur0 okoli 37 stopinj. :medic
Potem pa ene 14 dni, da sem prišel na staro stanje. Sem imel še srečo, da mi ni virus napadel pljuč, ker bi se lahko slabo končalo zame. Na žalost spadam v rizično skupino :roll:
Aja, rok za operacijo se je prestavil za eno leto. Tako da bom še nekaj časa potreboval pomoč pri fotkah :wink: :D

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a 038 »

Lahko je iz leta 1980 ali še pozneje.
Po moje je barvna slika starejša od črnobele. "Gramozna greda" je na barvni sliki že v celoti zaraščena, ter izpostavljenost vremenu kaže večje sledi časa kakor na črnobeli sliki.
Lahko bo izpustil "okoli" in napisal točen datum vožnje ali pa tudi ne.
Žal je tudi v prejšnji knjigi pod sliko prav tako navedeno "okoli leta 2000" čepraj je slika zagotovo od leta 2007 naprej, razen tega na slovenskih tirih Žive niso bile prisotne leta 2005, kakor je navedeno pod sliko.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, datiranje fotografij na "tepe" na celi črti...

Čeprav je treba priznati, da tudi na svoje fotografije pozabimo zapisati datum. Takrat, ko fotografiramo, nam je vse "jasno". Čez kakšno leto "zgrešimo" za kak mesec, čez pet let za eno leto, čez 50 let pa za deset let :old
:-D

Je pa treba reči, da se je ohranilo zelo malo zapisov o parnih lokomotivah pri nas. Ogromno gradiva je recikliranega v obliki toaletnega papirja :wc
Še manj je zapisano v knjižicah in knjigah...

Največji problem pa je, če je v knjigi napačen podatek in ta se potem širi tako, da ga desetkrat vidiš in mu verjameš. Tudi tisti, ki bo "privlekel" na dan pravilni podatek, povprečnega Slovenca ne more na noben način prepričati, da ne bo trdil dalje svoj napačen podatek.

Imam izkušnjo iz podatka o WW2 na forumu sl0-Tech foruma :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Moram se še enkrat oglasiti. Sem eden od ustanovnih članov KLMŽ - danes Društvo ljubiteljev železnic Maribor. Koledarjev ni izdal Darko Pahič, pač pa je prispeval poleg drugih avtorjev posnetke za koledarje. Koledarji so izšli v organizaciji KLŽM v 3 v zaporednih letih. Je pa Darko Pahič avtor posnetka s kompozicijo Fad vagonov in dvema 06.

Če verjamemo Drotarju , ko je zapisal pod posnetek kompozicije iz koledarje datum 14.04.1976, moramo verjeti tudi "Tanki vatri" glede njegovega datuma posnetka ob Ptujski cesti na koncu tezenskega izvlečnega tira ( 15.10.1976) Ta dva datuma spodbijata datum, ko bi naj bil prof. Kumer posnel lokomotive na "mrtvaškem tiru" (09. 08.1978). Ker je levo od tega tira tir, ki se poglablja z ozirom na nivo "mrtvaškega", sklepam, gre za tir za kurilnico Studenci ob nekdanji "opremi" parnjač s premogom. Oprema lokomotiv je bila namreč v jami. Razrezovali pa so lokomotive na enem od zahodno ležečih tirov na Teznu.

Sam dopolnjujem oz. popravljam svoje višje ležeče navedbe (oh, te luknje v spominu!), da je 06-013 prebila po svoji obnovitvi in "paradni" vožnji na čelu s kompozicijo Fad-ov določen čas ob Ptujski cesti, dokler je niso postavili pred klubske prostore na Studencih. Tega datuma žal še ne poznamo. Postavitev je potekala približno sočasno s postavitvijo lokomotive 24-036. Sodelovati so morale ekipe od pomožnega vlaka (takrat je tudi Maribor imel enoto pomožnega vlaka, a je bila kasneje ukinjena) in sekcije za vzdrževanje prog.

Barvna slika obeh lokomotiv, kjer je videti levo bel hladilni vagon, je zelo verjetno posneta pred samo postavitvijo - na ž.p. MB Studenci. Bližnja TŽV "Boris Kidrič" je imela v tistih letih kar velik posel z Interfrigom z masovnim prenavljanjem teh vagonov, kar bi lahko obrazložilo, zakaj je ta vagon prav tu.

Barvna slika same 24-036 (nad pravkar opisano) je bila posneta na njenem stojišču pred prostori KLMŽ ( poslopje ž.p. Maribor Studenci ), zadeva na levem robu posnetka bi pa seveda lahko bila leva "vetrousmerna" pločevina ( = Windleitblech) lokomotive 06-013. Z ozirom na zaraščenost tirne grede s travo, je posnetek kar nekaj starejši od datuma postavitve.

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovina oz. razvoj 06

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Peter, pozdravljen,

hvala za povzetek.
S skupnimi močmi bomo "zatrpali" luknje v spominih...
Morda se pa še najde kakšna fotografija ali zapis v časopisih :-k
Ali pa kakšen dokument v arhivih...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori