Lokomotive modrega vlaka

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Sem jih videl ja,ker sva se s sinom "spet" pasla po muzeju.Je tako obdobje,da se približuje poletje,čas kopalk,....... Slučajno sovpada pohod z prvoborci,bi pa videl iste tudi če bi bil pohod vseh svetih,ali pa kar tja v tri dni.
In this days you just have to look good!
Baje je to vrednota danes,kakor tudi pohlep. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne vem, če je že kdo zapisal, da se je modri vlak (srbsko: plavi voz) uradno imenoval "specijalni voz"...
Tono bo verjetno potrdil, da je imel oznako "SV" :lol:

Prvega so mu naredili v Želelezniški delavnici "Heroj Srba" v Smederevu...
Začeli so ga izdelovati februarja 1947, sestavljen je bil iz šestih vagonov. Delalo je 350 delavcev "udarniško", po delovnem času. Naredili so okoli 50.000 prostovoljnih ur...bo treba malo preračunati, če je kakšen zabušaval :-k

Kompozicija je bila končana 26.aprila 1947, predan pa je bil Titu za praznik dela.

Ne smemo pa pozabiti na prvi "specijalni voz", ki je začel voziti decembra 1946...


Ja, pa na tistega na Oštrelju iz leta 1942... :lol: :lol:

Bo Tono prevedel, če kdo ne razume... :lol:

Milina i Titina "Proleterka"

Titov voz "Proleterka" parkiran iznad ruševnima motela na Oštrelju na pruzi dugoj pedeset metara. Nema putnika. Nema ni ratnog konduktera Mile Bosnića. Tih desantnih godina Mile je ne znajući da je Tito u vozu ušao sa komandom:

- Karte na pregled!

Tek kad su ga povukli za rukav shvatio je da je prenaglio.

vir: http://www.glassrpske.com/vijest/7/plus ... relja.html
http://www.grmec.com/MojGrmec/ostrelj.htm


še fotka...

na spletu: http://www.google.si/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Imenovali so ga pa tudi " voz bez voznog reda ". Vedeli so da bo vozil,ko je služba državne varnosti pregledovala mostove,postaje,viadukte,...... Potencialno nevarne ljudi s spiska,so zaprli za vikend paket "by OZNA alles inclusive". Vojska pa je pred vožnjo zasedla potne prehode in vsa kritična mesta.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali je danes kaj drugače?
Kaj čmo, kralji in cesarji so se znali vedno varovati...razen celjskega kneza, ki je zaupal sosedom :roll:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ah je,dosti drugače.S Kučanom pa Štefko smo skupaj jedli golaž v hribih.Titu nisi prišel niti na 10 metrov.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Izjema potrjuje pravilo :lol:
Poglej pa si varovanje ene obrambne ministrice na eni seji ene komisije v eni skupščini :roll: :lol: :lol:

Ja, pa za Clintona smo tud nekaj denarja zmetali...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Že imajo svoje razloge,da jih je strah.Kjer je ogenj,je tudi dim. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive Modrega vlaka .... idr.

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:7000



Nurmi je zapisal nekaj svojih pogledov na svet :wink:
Nurmi napisal/-a:
Nobenih imen niso imeli moji Nurmiji :!:

Sem pa v vsem raziskovanju Titovih 11-tk zasledil samo eno izjavo,ki pa jo je Tito izrekel kar nekajkrat:" Zaprezite moje lijepe Mađarice"
Glede na to da je bil eden večjih ženskarjev in kurbirjev tiste dobe,je bilo to izrečeno v kontekstu LOKOMOTIV, da ne bo kake pomote. :lol: :lol: :lol:

Je bil pa naš Joško najbolj navezan ravno na parne lokomotive.

@Whistler je navedel oznake parnih lokomotiv...
whistler napisal/-a:
Nurmi napisal/-a:Ampak kaj pa 3 parne lokomotive serije 11 (moji Nurmiji) :?:
Pa napišimo samo številke:
11-015
11-022
11-023

Prva je danes v Zagrebu, druga v Beogradu, tretja pa v Ljubljani.

Na forum zeljeznice.net sem "obesil" fotografije parne lokomotive JŽ 11-015 ob postavitvi na kolodvor v Zagrebu, ki jih je posnel prof. Mladen Bogić.


Potem je @Gorchi zastavil idejo, da bi bilo zanimivo dati te fotografije tudi na vlaki.info.


Najprej nekaj fotk za "pokušino", če se bo število ogledov teme kaj povečalo :wink:


Fotografije so iz fototeke: Železniški muzej Ljubljana
Zahvaljujem se prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju muzeja, da je dovolil objavo fotografij na forumu.
Foto: Mladen Bogić
Datum: 27.7.1982
Film:ORWOCOLOR S

Kolodvor Zagreb Glavni


Lokomotiva JŽ 11-015...

Osnovni pogledi...

"en face"...

Slika



s strani...

Slika



od zadaj...

Slika



in še obvezni 3D pogled...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a cokla »

In zdaj ta lepotica propada na prostem v Zagebškem muzeju....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Res je pod milim nebom...ampak pod milim nebom je bila tudi na kolodvoru :roll:

Je pa v dobri družbi :wink:

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

....zdaj si poglejte kaj je to lepa visokokotelna lokomotiva.Ker z Borsigom ste že prav smešni. :roll:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nurmi, daj malo razloži, da težišče ni problem :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

....dokler ga nimaš kak liter v riti,je vse pod kontrolo! ;)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Lokomotive modrega vlaka

Odgovor Napisal/-a mkx »

železocestnik napisal/-a:Nurmi, daj malo razloži, da težišče ni problem :wink:
Poleg Nurmijeve razlage
Nurmi napisal/-a:....dokler ga nimaš kak liter v riti,je vse pod kontrolo! ;)
obstaja še bolj tehnično tolmačenje: če je težišče višje, je vegavost tira manjša težava.

Namreč: če tir malce opleta sem in tja, mu seveda morajo v popolnosti slediti kolesne dvojice (in podstavni vozički), frem lokomotive in ostali deli pa zaradi vzmetenosti malce manj. Iz dveh razlogov: vzmetenje malce ublaži prečno gibanje celotne lokomotive, bistveno pa je zibanje lokomotive, ki ga vzmetenje omogoča. Je pa intenzivnost zibanja močno povezano z oddaljenostjo težišča lokomotive od točke vpetja vzmetenja (deloma tudi od tirnic). Če je težišče natanko na višini vpetja vzmetenja v frem, potem zibanja praktično ni, če pa je težišče visoko (nižje ponavadi ni), pa se lahko lokomotiva kar dobro ziblje.
Pravzaprav se pri lokomotivah dogaja stvar v drugi smeri: če tir opleta malce sem in tja, se "ziblje" podvozje (in nižji deli) lokomotive, težišče pa dokaj mirno potuje naravnost. S tem se zmanjšajo (prečne) sile lokomotive na tirnice in se tako pripomore k manjšim potrebnim popravilom tirov. Pa tudi sledilni venci zdržijo malo dlje, ne nazadnje pa je tudi vožnja za strojevodjo in kurjača malce udobnejša ... in je torej potreba po pretirani uporabi določenih substanc malo zmanjšana :mrgreen:

Visoko težišče načeloma ni problematično za kakšno prevračanje lokomotive v ovinkih, seveda če je ovinek ustrezno projektiran in izdelan (ustrezna nadvišanja itd.) in je hitrost vožnje skozi ovinek ustrezna.

Sicer pa pri nekaterih lokomotivah ni druge variante kot visoki kotel ... če je lokomotiva brzvovozna (ima velika pogonska kolesa), je izbira bodisi kotel visoko (nad kolesi) ali pa majhen kotel (med kolesi). To drugo pomeni manjšo moč in torej ni resna varianta.
LP, Metod
Odgovori