Predelava lokomotiv
Predelava lokomotiv
Pozdravljeni
Zanima me, ali ima kdo kakšne fotografije originalnih kabin na lokomotivah meh, moped in na EMG gomulki? Morda kakšna fotografija kabine brede. Namreč, kot mulec sem v obdobju '72-'75 "obletal" vse, kar je bilo na ljubljanskem kolodvoru in imam v spominu, da so takrat bile kabine drugačne. (drugačni inšturmetni, stikala...)
Zanima me, ali ima kdo kakšne fotografije originalnih kabin na lokomotivah meh, moped in na EMG gomulki? Morda kakšna fotografija kabine brede. Namreč, kot mulec sem v obdobju '72-'75 "obletal" vse, kar je bilo na ljubljanskem kolodvoru in imam v spominu, da so takrat bile kabine drugačne. (drugačni inšturmetni, stikala...)
Meh, kot Moped se nista spremenila skoraj nič. Na Mehu morda samo lučke signalizacije, ampak te so enako grde kot originalne.
Zamenjan je bil Božičev zaviralnik indirektne zavore, dodan RDZ in škatla za ASN. Zamenjan strojevodski stol in nožna tipka budnika. Vse drugo je originalno.
S slikami pa bo težko. Takrat so bili digitalci menda prepovedani. Nobenega ne poznam, da bi ga imel.
lp
Zamenjan je bil Božičev zaviralnik indirektne zavore, dodan RDZ in škatla za ASN. Zamenjan strojevodski stol in nožna tipka budnika. Vse drugo je originalno.
S slikami pa bo težko. Takrat so bili digitalci menda prepovedani. Nobenega ne poznam, da bi ga imel.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Vse lokomotive so morale imeti vgrajen budnik. Budnik je bil zračno-relejnega tipa. Kasneje, ko je napredovala elektronika pa so v mariborskih delavnicah razvili elektronskega. Ta je v uporabi na vseh serijah lokomotiv, razen na novodobnih (po letu 2000, EMG 310; EMG 312 in 541)Signal napisal/-a:
So imeli Mehi, Mopedi... budnik vgrajen že na začetku?
Lp Signal
Še kot zanimivost okoli budnika. Štajerci so za strokovni izraz, namesto budnik, na vsak način hoteli vsiliti čuječnik. Besedna vojna je trajala več kot desetletje.
Zmagala je centrala. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
res je, lokomotive so "skoraj" originali.
na mehu so dodane in prestavljene tipke AS naprave (najprej je bila ob levem čelnem oknu nameščena samo tipka potrditve, ostali dve tipki in signalizacija lučk pa je bila nameščena na mestu merilnika hitrosti)
merilnika hitrosti (tako tahometer in tahograf - vsak v svoji kabini - pa sta bila nameščena nad glavo strojevodje - precej neprimerno, kar pričajo luknje v stropu omenjenih lokomotiv).
dodan je bil še nosilec za vozni red in spremenjena signalizacija aktiviranj relejev, inštalacija "novega" zapornega ventila brisalcev stekel (z pranjem stekel) in dodana je bila posoda za pranje stekel.
zamenjani so bili tudi vsi inštrumenti, ki so imeli v orig. izvedbi proti koncu srčasto obliko kazalnika.
zamenjana je bila še lučka na pomočnikovi strani (prej nekako škatlica, brez dna).
prav tako so bile spremembe na ser.342, vendar jih je bilo manj. spremenjene so bile tipke na levi strani (budnik, odviranje lok, peskane in sirena)- prej so bile kot palčke z bunkico na koncu, inštrumenti, dodan je bil nosilec voznega reda, ventil za upravljanje z brisalcema (z pranjem stekla), signalizacija na sredinski konzoli (2x) in lučka na pomočnikovi strani, zamenjana so bila lesena tla z laminatom.
na obeh serijah so bili dodani pnevmatski stoli, v orig. izvedbi je bila tipka budnika vgrajena v tla (zaprta luknjo se vidi na nekaterih lok), potem so jih zamenjali z tipkami, pritrjenimi na tla, sedaj pa so te tipke zaradi lažjega pritiskanja na nosilcih. in še, vsako premikanje kontrolerja za vleko je bilo kot pritisk tipke budnika (nazobčana letev je imela po notranji strani dva bakrena traka z oglenimi ščetkami, ki pa skoraj nikoli - predvsem zaradi umazanije in nepravilne izvedbe - nista delovala, klima na nekaterih lokomotivah (ki pa je iz osebnih izkušenj) - zaradi nepravilne speljave hlajenja - naredila več škode, kot koristi. pihanje hladnega zraka za vrat, brez možnosti (ali zelo slabo) regulacije smeri izstopnega zraka.
na mehu so dodane in prestavljene tipke AS naprave (najprej je bila ob levem čelnem oknu nameščena samo tipka potrditve, ostali dve tipki in signalizacija lučk pa je bila nameščena na mestu merilnika hitrosti)
merilnika hitrosti (tako tahometer in tahograf - vsak v svoji kabini - pa sta bila nameščena nad glavo strojevodje - precej neprimerno, kar pričajo luknje v stropu omenjenih lokomotiv).
dodan je bil še nosilec za vozni red in spremenjena signalizacija aktiviranj relejev, inštalacija "novega" zapornega ventila brisalcev stekel (z pranjem stekel) in dodana je bila posoda za pranje stekel.
zamenjani so bili tudi vsi inštrumenti, ki so imeli v orig. izvedbi proti koncu srčasto obliko kazalnika.
zamenjana je bila še lučka na pomočnikovi strani (prej nekako škatlica, brez dna).
prav tako so bile spremembe na ser.342, vendar jih je bilo manj. spremenjene so bile tipke na levi strani (budnik, odviranje lok, peskane in sirena)- prej so bile kot palčke z bunkico na koncu, inštrumenti, dodan je bil nosilec voznega reda, ventil za upravljanje z brisalcema (z pranjem stekla), signalizacija na sredinski konzoli (2x) in lučka na pomočnikovi strani, zamenjana so bila lesena tla z laminatom.
na obeh serijah so bili dodani pnevmatski stoli, v orig. izvedbi je bila tipka budnika vgrajena v tla (zaprta luknjo se vidi na nekaterih lok), potem so jih zamenjali z tipkami, pritrjenimi na tla, sedaj pa so te tipke zaradi lažjega pritiskanja na nosilcih. in še, vsako premikanje kontrolerja za vleko je bilo kot pritisk tipke budnika (nazobčana letev je imela po notranji strani dva bakrena traka z oglenimi ščetkami, ki pa skoraj nikoli - predvsem zaradi umazanije in nepravilne izvedbe - nista delovala, klima na nekaterih lokomotivah (ki pa je iz osebnih izkušenj) - zaradi nepravilne speljave hlajenja - naredila več škode, kot koristi. pihanje hladnega zraka za vrat, brez možnosti (ali zelo slabo) regulacije smeri izstopnega zraka.
lp, b
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!
(¨`·.·´¨) Always
`·.¸(¨`·.·´¨) Keep
(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!
`·.¸.·´
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!
(¨`·.·´¨) Always
`·.¸(¨`·.·´¨) Keep
(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!
`·.¸.·´
Je tako.Gorchi napisal/-a:
Zdej pa mal za res... To je tista famozna prenosna klima, ki je na mopedu ali dveh inštalirana?
Naredili so kompromis. Po zakonu o železnici, morajo biti vse lokomotive opremljene z izpravno klimatsko napravo. Klime so se vgrajevale pri revizijah, vendar jih je prvotno zavlačevanje z vgradnjo le-teh, prehitel čas. Tako so sedaj izvedli salomonsko rešitev in na Mopede ki je nimajo, vgradili prenosne. Preko zime se ta gajba seveda demontira.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!