nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Pozdravljen Metod,
vojaška karta rumeno-žolte monarhije ne kaže na kakšno pomembno poti iz Kleč v Brod. Vse poti so vodile v glavnem do njiv...
Še povečava za vsak slučaj...
Seveda pa to ne izključuje možnosti, da je bil res še kakšen mostiček zaradi konfiguracije terena, ki so ga izkoristili za prehod pod progo.
Če pa so imeli kakšno pomembno pot, pa so itak naredili zbor krajanov in podhod izsilili od okupatorjev
Opomba k načrtu: da ne bi kdo mislil, da sem obvozno progo včrtaval s svinčnikom jaz. Takšno sem kupil...
pozdrav
Darko
vojaška karta rumeno-žolte monarhije ne kaže na kakšno pomembno poti iz Kleč v Brod. Vse poti so vodile v glavnem do njiv...
Še povečava za vsak slučaj...
Seveda pa to ne izključuje možnosti, da je bil res še kakšen mostiček zaradi konfiguracije terena, ki so ga izkoristili za prehod pod progo.
Če pa so imeli kakšno pomembno pot, pa so itak naredili zbor krajanov in podhod izsilili od okupatorjev
Opomba k načrtu: da ne bi kdo mislil, da sem obvozno progo včrtaval s svinčnikom jaz. Takšno sem kupil...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Darko (in ostali),
če smem mal off-topica Gledam tele karte iz AO monarhije in ne uspem uganiti, zakaj so nekatera naselja (zaselki, vasi...) s šumniki ponemčeni, drugi spet ne. Recimo Ježica je ponemčena, Kleče, Pržanj pa ne. Kdo ve zakaj?
če smem mal off-topica Gledam tele karte iz AO monarhije in ne uspem uganiti, zakaj so nekatera naselja (zaselki, vasi...) s šumniki ponemčeni, drugi spet ne. Recimo Ježica je ponemčena, Kleče, Pržanj pa ne. Kdo ve zakaj?
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Na Dunaju sta bila zaposlena v vojaškem geografskem inštitutu (K.u.K. Militärgeographisches Institut) dva odlična kartografa. Ker ni bilo za Kranjsko veliko objavljenih zemljevidov, so jima zaupali izdelavo lista LAIBACH (Ljubljana).
Prvi kartograf po imenu Johann von Spizpanzl je bil rojen Dunajčan in celo plemenitega rodu in ga bomo odslej poimenovali za naše potrebe kar Plemeniti.
Drugi je bil Josef Nowak, po rodu iz Dolenjske (Unterkrain), rojen v bližini Rašce. Seveda ni pozabil materinega jezika, v dunajskih šolah pa se je dodobra naučil nemščine.
Ko sta tako dobila v delo ta list Ljubljana, se je izredno mudilo, da ga na hitro izdajo.
Šef kartografskega inštituta se je na hitro odločil: Plemeniti bo delal podnevi, Nowak pa ponoči.
In sta začela...
Zelo hitro sta zrisalo glavne ceste, železnice, poti, pa izohipse.
Potem je bilo potrebno samo še vpisati imena krajev in rek ter podobno.
Plemeniti jih je vpisal preko dne, ko pa je prišel Nowak zvečer na izmeno...o groza, to ni več moja domača dežela...sama nemška imena.
Služba gor ali dol, ni zdržal in je začel brisati nemška imena in zapisovati slovenska, kolikor se je še spomnil...
Na žalost se nekaterih imen v slovenščini ni več spomnil, predolgo je bil v vojaški službi in na Dunaju....
Zjutraj je prišel šef in rekel: Dosti sta ga lomila s tem zemljevidom, tako da sedaj ni več časa za kontrolo. Vojna se bliža...
Karta gre takoj v tisk!
Ampak gospod šef von Kartenfels, se je oglasil Plemeniti, sem videl da je Nowak ponoči nekaj šaril po karti...
Vendar je bil šef neomajen: Gospod Plemenit, če vam kaj ne paše, si lahko izberete drug rod vojske in boste lahko šli v bližnji bodočnosti na fronto. Vse tako izgleda, da se kmalu prične...
Gospod Plemeniti je obmolknil...in danes imamo takšen zemljevid kakor ga imamo.
Toliko sem jaz zasledil v literaturi o nastanku tega zemljevida.
https://www.youtube.com/watch?v=bmYqyy5d-NQ" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
Prvi kartograf po imenu Johann von Spizpanzl je bil rojen Dunajčan in celo plemenitega rodu in ga bomo odslej poimenovali za naše potrebe kar Plemeniti.
Drugi je bil Josef Nowak, po rodu iz Dolenjske (Unterkrain), rojen v bližini Rašce. Seveda ni pozabil materinega jezika, v dunajskih šolah pa se je dodobra naučil nemščine.
Ko sta tako dobila v delo ta list Ljubljana, se je izredno mudilo, da ga na hitro izdajo.
Šef kartografskega inštituta se je na hitro odločil: Plemeniti bo delal podnevi, Nowak pa ponoči.
In sta začela...
Zelo hitro sta zrisalo glavne ceste, železnice, poti, pa izohipse.
Potem je bilo potrebno samo še vpisati imena krajev in rek ter podobno.
Plemeniti jih je vpisal preko dne, ko pa je prišel Nowak zvečer na izmeno...o groza, to ni več moja domača dežela...sama nemška imena.
Služba gor ali dol, ni zdržal in je začel brisati nemška imena in zapisovati slovenska, kolikor se je še spomnil...
Na žalost se nekaterih imen v slovenščini ni več spomnil, predolgo je bil v vojaški službi in na Dunaju....
Zjutraj je prišel šef in rekel: Dosti sta ga lomila s tem zemljevidom, tako da sedaj ni več časa za kontrolo. Vojna se bliža...
Karta gre takoj v tisk!
Ampak gospod šef von Kartenfels, se je oglasil Plemeniti, sem videl da je Nowak ponoči nekaj šaril po karti...
Vendar je bil šef neomajen: Gospod Plemenit, če vam kaj ne paše, si lahko izberete drug rod vojske in boste lahko šli v bližnji bodočnosti na fronto. Vse tako izgleda, da se kmalu prične...
Gospod Plemeniti je obmolknil...in danes imamo takšen zemljevid kakor ga imamo.
Toliko sem jaz zasledil v literaturi o nastanku tega zemljevida.
https://www.youtube.com/watch?v=bmYqyy5d-NQ" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
@ŽC, a si se ti preveč družil s @Dolfe-tom?!?
On je ponavadi (dokler je še bil aktiven tukaj na forumu), prodajal takšne anekdote!
On je ponavadi (dokler je še bil aktiven tukaj na forumu), prodajal takšne anekdote!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Ja, seveda bi @Dolfe to bolje napisal.
Samo če se spomnimo njegovega borovniškega viadukta. Marsikdo še danes misli, da je bilo vse tako, kot je Dolfe zapisal...
Tudi več časa si bi vzel za zgodbico.
Jaz sem jo zmetal skupaj tako MMG, v desetih minutah
pozdrav
Darko
Samo če se spomnimo njegovega borovniškega viadukta. Marsikdo še danes misli, da je bilo vse tako, kot je Dolfe zapisal...
Tudi več časa si bi vzel za zgodbico.
Jaz sem jo zmetal skupaj tako MMG, v desetih minutah
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Dobr si skup spisal, mogoče celo malo preveč verjetno Nekdo bo še zares mislil, da je zgoraj napisano čista resnica.
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Še en "letalski" posnetek poteka kamniške proge in pogled na prezidano ježensko cerkev (1939).
Foto: Marjan Smerke
Iz knjižice: Dvestoletnica župnije Ježica, Ljubljana 2003
V zgornjem levem vogalu so "Gorchijevi bloki", za bloki se vidi pravokotna ograjena površina, kjer sedaj domujejo vrtičkarji, včasih pa je bil vojaški odpad.
No, in tam za bloki je tudi "Gorchijeva kretnica", ki je danes ni več.
Seveda jo je Gorchi premikal
Še dobro, da ni Kamničana usmeril na dvorišče odpada
Na žalost imam na razpolago le katastrsko mapo iz časa "pred Gorchijevimi bloki"
Lepo se vidi "industrijski tir" na dvorišče vojaškega odpada. Seveda brez kretnice ni šlo...
Ja, če bi živel v Kamniku, bi bilo tam vse drugače...
Iz knjižice: Kamničan prvih sto let, Kamnik 1991
Tam so posedale po kretnicah hčere kretničarjev...
pozdrav
Darko
Foto: Marjan Smerke
Iz knjižice: Dvestoletnica župnije Ježica, Ljubljana 2003
V zgornjem levem vogalu so "Gorchijevi bloki", za bloki se vidi pravokotna ograjena površina, kjer sedaj domujejo vrtičkarji, včasih pa je bil vojaški odpad.
No, in tam za bloki je tudi "Gorchijeva kretnica", ki je danes ni več.
Seveda jo je Gorchi premikal
Še dobro, da ni Kamničana usmeril na dvorišče odpada
Na žalost imam na razpolago le katastrsko mapo iz časa "pred Gorchijevimi bloki"
Lepo se vidi "industrijski tir" na dvorišče vojaškega odpada. Seveda brez kretnice ni šlo...
Ja, če bi živel v Kamniku, bi bilo tam vse drugače...
Iz knjižice: Kamničan prvih sto let, Kamnik 1991
Tam so posedale po kretnicah hčere kretničarjev...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
ŽC, pri temeljitem opisu te fotografije si pozabil omeniti, da so med zadnjo (osamosvojitveno) vojno imeli naši svojo postojanko nad progo na vrhu terase ob hlevu, ki je na fotografiji točno pod zvonikom zadnja stavba, ki se še drži gruče hiš v vasi. Vidi se tudi peš pot, ki od hleva vodi dol proti progi.železocestnik napisal/-a:Še en "letalski" posnetek poteka kamniške proge in pogled na prezidano ježensko cerkev (1939).
Seveda, one "kretničarke" pa niso posedale po kretnici industrijskega tira, tam okoli je bil nivo testosterona malce previsok
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
O:60350
Kljub temu, da smo temo malo zapustili, smo jo "pripeljali" do 60.000 ogledov.
Torej je tema zanimiva...
Nemški okupator se je želel znebiti prevoza tovora in potnikov preko ozemlja, ki ga je po dogovoru Hitler-Musolini zasedel italijanski okupator.
Zgodovina je pač slaba točka bivšega in sedanjega šolskega sistema. Pa tudi iz knjig se ne da kaj dosti naučiti.
Italijanski okupator se je podvizal in hitro priključil okupirano ozemlje "kraljevini" Italiji.
Nemški okupator pa je hotel prilagoditi zakonodajo tisti v nemškem rajhu, pa se je zavleklo...dokler se niso začeli še drugi problemi...
Kljub temu pa je potekal promet preko meje z ostrim nadzorom in tudi carino. Vsi pa vemo, kaj so bili cariniki nekoč...brez izjeme po celi Evropi.
Tovorni promet je zastal, s potniki so bile težave.
Nemški okupator se je naveličal težav in začel graditi.
Najprej nemško obvozno cesto, ki jo danes imenujemo Obvozna cesta. Glej wikipedijo: http://sl.wikipedia.org/wiki/Obvozna_cesta,_Ljubljana
....potem pa še progo Vižmarje-Črnuče-Laze. Glej wikipedijo: http://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelez ... 8De_-_Laze
Seveda se moramo Ajznponarju zahvaliti za ta prispevek v wikipediji.
Samo toliko, da ne pozabimo na to temo. Če je pri vrhu, se še spomnimo, sicer gre v pozabo
Kljub temu, da smo temo malo zapustili, smo jo "pripeljali" do 60.000 ogledov.
Torej je tema zanimiva...
Nemški okupator se je želel znebiti prevoza tovora in potnikov preko ozemlja, ki ga je po dogovoru Hitler-Musolini zasedel italijanski okupator.
Zgodovina je pač slaba točka bivšega in sedanjega šolskega sistema. Pa tudi iz knjig se ne da kaj dosti naučiti.
Italijanski okupator se je podvizal in hitro priključil okupirano ozemlje "kraljevini" Italiji.
Nemški okupator pa je hotel prilagoditi zakonodajo tisti v nemškem rajhu, pa se je zavleklo...dokler se niso začeli še drugi problemi...
Kljub temu pa je potekal promet preko meje z ostrim nadzorom in tudi carino. Vsi pa vemo, kaj so bili cariniki nekoč...brez izjeme po celi Evropi.
Tovorni promet je zastal, s potniki so bile težave.
Nemški okupator se je naveličal težav in začel graditi.
Najprej nemško obvozno cesto, ki jo danes imenujemo Obvozna cesta. Glej wikipedijo: http://sl.wikipedia.org/wiki/Obvozna_cesta,_Ljubljana
....potem pa še progo Vižmarje-Črnuče-Laze. Glej wikipedijo: http://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelez ... 8De_-_Laze
Seveda se moramo Ajznponarju zahvaliti za ta prispevek v wikipediji.
Samo toliko, da ne pozabimo na to temo. Če je pri vrhu, se še spomnimo, sicer gre v pozabo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Sedaj, ko je tema zopet na prvem mestu, lahko nadaljujemo
Vračamo se na priključni radij proge v Vižmarjih.
Pozabil sem dodati še načrt Ljubljane...
Imamo možnost, da preverimo ali je to res radij 500 m:
Še malo povečave, ker je kvaliteta fotke slaba...
Seveda lahko preverjamo tudi "kilometražo" proge...in priključek na progo Ljubljana-Jesenice.
0.0 = sprejemno poslopje železniške postaje Vižmarje
pozdrav
Darko
Vračamo se na priključni radij proge v Vižmarjih.
železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
moje oz. fotografije na najdi.si izginevajo.
Majhna rekonstrukcija:
Anzee je "tipal" progo po terenu in na googlearth...
Na terenu...
Slikano je na kriziscu makadamskih cestic na drugi ortofoto sliki spodaj desno - stal sem dejansko na trasi proge. Temno oznaceni del na sliki je potek trase..
Prva slika pogled proti Vižmarjam:
Druga slika pogled proti Klečam, kjer se proga začne spuščati:
Takšno pa je bilo stanje maja 1970...
Povečava za lokalno MRS...
pozdrav
Darko
Pozabil sem dodati še načrt Ljubljane...
...in Metodov vris proge na sedanje stanje...železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,
veliko fotk je izginilo, večina rekonstrukcije proge na terenu.
Načrt proge Vižmarje-Črnuče-Laze pa ni mogel izginiti...
...ker ga nismo imeli
Danes sem ga slučajno našel, ko sem iskal nekaj drugih zadev.
V kolikor bi bilo zanimanje, lahko načrt objavim per partes v boljši resoluciji
Še povečava...
Načrt je v Železniškem muzeju Ljubljana.
Zahvaljujem se ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo na forumu.
Pozdrav
Darko
Imamo možnost, da preverimo ali je to res radij 500 m:
Še malo povečave, ker je kvaliteta fotke slaba...
Seveda lahko preverjamo tudi "kilometražo" proge...in priključek na progo Ljubljana-Jesenice.
0.0 = sprejemno poslopje železniške postaje Vižmarje
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Poglejmo si tirno shemo železniške postaje Št.Vid-Vižmarje na progi Ljubljana-Planica v času kraljevine...
Imamo pa tudi možnost, da si ogledamo tirno shemo železniške postaje med WW2 (St. Vid-Vižmarje = St. Veit-Weichseldorf)
še povečava, da se vidi, da so napisi v nemščini...
pozdrav
Darko
Imamo pa tudi možnost, da si ogledamo tirno shemo železniške postaje med WW2 (St. Vid-Vižmarje = St. Veit-Weichseldorf)
še povečava, da se vidi, da so napisi v nemščini...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
In potem ugotoviš, da je sedanji štuc v smeri proti Ljubljani dejansko ostanek te obvozne proge. Štuc je celo elektrificiran:
https://www.google.si/maps/@46.095787,1 ... cFqODw!2e0
Govorim o tem tiru, ki je malce bolj zaraščen
https://www.google.si/maps/@46.095787,1 ... cFqODw!2e0
Govorim o tem tiru, ki je malce bolj zaraščen
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Gorchi, tale "elektrifikacija" štuca se nadaljuje v smeri Ljubljane, ko štuca že ni več
Glej: Google zemljevidi
pozdrav
Darko
Glej: Google zemljevidi
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Sedaj smo se prikopali točno do priključka obvozne proge na progo Ljubljana-Jesenice...
Če podaljšamo radijus proge na načrtu, vidimo, kje je proga sekala sedanjo Ulico bratov Komel...
Sekanje proge z Ulico bratov Komel je približno na kilometru 0.9 (merjeno od sprejemnega poslopja železniške postaje Št. Vid-Vižmarje.
Tako, kot smo določilo to točko. lahko nadaljujemo do Laz
Lahko bi našli še Metodov podvoz
Izgleda, da je bilo kar nekaj podvozov pod progo. Enega lahko vidimo takoj na koncu radijusa proge 500 m na zgornjem načrtu proge:
"Strassenüberführung 5.0 m; km 2.239"
Začeli bi lahko sprejemati stave, ali je imel Metod prav ali ne
Seveda se bomo po progi pomikali naprej počasi, da se nabere kaj ogledov
pozdrav
Darko
Če podaljšamo radijus proge na načrtu, vidimo, kje je proga sekala sedanjo Ulico bratov Komel...
Sekanje proge z Ulico bratov Komel je približno na kilometru 0.9 (merjeno od sprejemnega poslopja železniške postaje Št. Vid-Vižmarje.
Tako, kot smo določilo to točko. lahko nadaljujemo do Laz
Lahko bi našli še Metodov podvoz
Izgleda, da je bilo kar nekaj podvozov pod progo. Enega lahko vidimo takoj na koncu radijusa proge 500 m na zgornjem načrtu proge:
"Strassenüberführung 5.0 m; km 2.239"
Začeli bi lahko sprejemati stave, ali je imel Metod prav ali ne
Seveda se bomo po progi pomikali naprej počasi, da se nabere kaj ogledov
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze
Vidi stvarno!železocestnik napisal/-a:Gorchi, tale "elektrifikacija" štuca se nadaljuje v smeri Ljubljane, ko štuca že ni več ...
LP, Metod