Odpiram temo o zaviračih, ki sem jo najprej mislil postaviti v Vozni park.
Ker pa gre za zadeve izpred 30-tih let, sem jo uvrstil sem.
Spominjam se, da so še v 70-tih letih na takratni JŽ vozili tovorni vagoni z s hišicami za zavirače (v tistem času so železnice še razpisovale delovna mesta za zavirače).
- Zanima me, čemu so sploh bili potrebni zavirači (razen zaviranja)?
- Ali niso bili vsi vagoni opremljeni z zračnimi zavorami?
- Kako so uvrščali vagone z zavirači v vlak?
- Kako je potekala komunikacija med strojevodjem in zavirači?
Lp Mirko
Zavirači
Ja nekateri vagoni so bili opremljeni z zracnimi zavorami, vendar je ta zavora bila izcrpna, se pravi ko si enkrat zavrl si moral zavirat do konca, nic t.i. zaganja z zaviralnikom in hitrega odviranja. Zavirac je delavec, ki varuje vlak na postjah in na odprti progi (samopremaknitev, zavarovanje, prostost locnic, opazovanje vlaka in proge) ter opravlja med postjo tudi druga opravila, taksna je definicija zaviraca po PP. Vem, da je bilo vec vrst zaviracev (sklepni itd.), tako da je imel vsak svojo funkcijo v vlaku. Sporazumevanje s strojevodjo je potekalo s slisnimi signalnimi znaki s pomocjo piscalke oz. sirene (. . . - pritegni zavore; ___ . - popusti zavore...).
Re: Zavirači
Včasih je pač zaviranje potelalo na ročni način, zračnih zavor je bilo bore malo. To mukotrpno delo so opravljali zavirači. Najtežje je bilo njihovo delo pozimi, saj ni bilo prav nič prijetno biti v tisti hišici pri minus 20 ali pa še več.Signal napisal/-a:Odpiram temo o zaviračih, ki sem jo najprej mislil postaviti v Vozni park.
Ker pa gre za zadeve izpred 30-tih let, sem jo uvrstil sem.
Spominjam se, da so še v 70-tih letih na takratni JŽ vozili tovorni vagoni z s hišicami za zavirače (v tistem času so železnice še razpisovale delovna mesta za zavirače).
- Zanima me, čemu so sploh bili potrebni zavirači (razen zaviranja)?
- Ali niso bili vsi vagoni opremljeni z zračnimi zavorami?
- Kako so uvrščali vagone z zavirači v vlak?
- Kako je potekala komunikacija med strojevodjem in zavirači?
Lp Mirko
Kolikor je meni poznano so pribljižno na tri vagone brez zavirača uvrstili še četrtega z zaviračem, vsekakor pa je bilo vagonov z zavirači manj kot pa tistih brez. Včasih se je zgodilo, da je en zavirač pokrival kar dva vagona (v primeru, da sta bila speta skupaj, ter da sta imela hiške skupaj).
Komunikacija med strojevodjem in zaviračem pa je potekala izključno z zvočnimi signali.
Tine